Skrevet av Emne: Klimabløffen  (Lest 52552 ganger)

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Klimabløffen
« #75 : 18. desember 2009, 15:53 »
Jeg spør igjen - hørt om drivhuseffekten? Selv om det eksisterer i små mengder overalt betyr det ikke at miljøet tåler for mye av det. Sier ikke at C02 er eneste stoffet som inngår i drivhuseffekten, men er vel det stoffet vi påvirker mest.

Kikket litt på den lista av forskere, omtrent 20 000 var forskere innen felt som ikke gir de noen som helst spesiell kompetanse til å vurdere klimaendringer (matematikere, leger, ingeniører, mekanisk-fysikere). De grafene i din andre kilder viser jo bare at det var, i enkelte tilfeller, en grad av økning i efks temperatur, havnivå etc før den industrielle revolusjon, noe som jeg ikke tror er noen stor uenighet om...

Snakk om å svelge noe som blir solgt til dere blindt.

Den teksten du kom med er jo bare en haug av subjektive påstander uten noen som helst kilder?

haha snakker du om, du tror fortsatt på at co2 styrer klimaet så mye at det er årsaken til global oppvarming (vi er faktisk i en global nedkjøling nå) og at vi har nødt å innføre mer skatt for å redde planeten fra verdens undergang tiltross for at all argumentasjon som har blitt brukt  er blitt bevist til å være helt feil.   Du tror fortsatt på det tiltross for alle løgnene som er blitt bevist, alle tallene som er blitt jukset med og all annen informasjon som beviser at dette ikke stemmer, er blitt tilbakeholdt..    Hva er bakgrunnen for at du tror på at co2 styrer klimaet, og er så farlig at hvis vi ikke gjør noe så vil verden ende???
Først har vi filmen til al gore hvor feilinformasjon feilfakta og løgner er blitt bevist.. Så har vi climategate og alle de avslørene emailsene, også har vi støre og rapporten hans som ble debunked dagen etterpå.... Ser du ikke trenden er i denne skandalen??? løgn etter løgn, bedrag etter bedrag...

\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Klimabløffen
« #76 : 18. desember 2009, 15:58 »
Det Al Gore legger frem er ikke ren forskning, det er propaganda utledet av beviser med kreativ tolkning i enkelte tilfeller. Å finne feil med det han legger frem, eller bevise at han har lagt frem falsk informasjon, motbeviser menneskeskapt global oppvarming like mye som å bevise at et bilde av en UFO er falskt motbeviser verdensrommet.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Klimabløffen
« #77 : 18. desember 2009, 15:59 »
Syns det viser hvor kortsiktig folk flest tenker jeg. For all del, jeg er høyremann, men når alt kokes ned til om skattene øker eller ei er det utrolig latterlig og korttenkt. Politikerene tjener ingenting på høyere skatter selv, de har som regel en hensikt med det som skal tjene felleskapets beste.
haha snakker du om, du tror fortsatt på at co2 styrer klimaet så mye at det er årsaken til global oppvarming (vi er faktisk i en global nedkjøling nå) og at vi har nødt å innføre mer skatt for å redde planeten fra verdens undergang tiltross for at all argumentasjon som har blitt brukt  er blitt bevist til å være helt feil.   Du tror fortsatt på det tiltross for alle løgnene som er blitt bevist, alle tallene som er blitt jukset med og all annen informasjon som beviser at dette ikke stemmer, er blitt tilbakeholdt..    Hva er bakgrunnen for at du tror på at co2 styrer klimaet, og er så farlig at hvis vi ikke gjør noe så vil verden ende???
Først har vi filmen til al gore hvor feilinformasjon feilfakta og løgner er blitt bevist.. Så har vi climategate og alle de avslørene emailsene, også har vi støre og rapporten hans som ble debunked dagen etterpå.... Ser du ikke trenden er i denne skandalen??? løgn etter løgn, bedrag etter bedrag...



Co2 er en medvirkente faktor. Igjen, vet du hva global oppvarming er? Verden er ikke svart hvit. Hvor kom egentlig skatt inn? Du som maser om det. Jeg mener vi må finne alternative miljøtiltak og sponse forskning på dette.

"alle løgnene" etc dette er bare ord fra din side.

All forskningen som b.la er støttet av FN's klimaråd, og som er så solid at de fleste av verdens ledere er samlet i københavn i dag. Trenden jeg ser er vel en populistisk film og et medieoppslag av samme kar som viser at han dreit seg ut? TO ting, hvor mange tusen forskningsrapporter er det ikke for hver av de to tingene?

Forbløffende at det alltid er konspirasjonsteoretikere som skal velge seg et par bevis mot mange tusen, og så påsta at de er mer valide enn resten.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Klimabløffen
« #78 : 18. desember 2009, 16:07 »
Syns det viser hvor kortsiktig folk flest tenker jeg. For all del, jeg er høyremann, men når alt kokes ned til om skattene øker eller ei er det utrolig latterlig og korttenkt. Politikerene tjener ingenting på høyere skatter selv, de har som regel en hensikt med det som skal tjene felleskapets beste.
Co2 er en medvirkente faktor. Igjen, vet du hva global oppvarming er? Verden er ikke svart hvit. Hvor kom egentlig skatt inn? Du som maser om det. Jeg mener vi må finne alternative miljøtiltak og sponse forskning på dette.

"alle løgnene" etc dette er bare ord fra din side.

All forskningen som b.la er støttet av FN's klimaråd, og som er så solid at de fleste av verdens ledere er samlet i københavn i dag. Trenden jeg ser er vel en populistisk film og et medieoppslag av samme kar som viser at han dreit seg ut? TO ting, hvor mange tusen forskningsrapporter er det ikke for hver av de to tingene?

Forbløffende at det alltid er konspirasjonsteoretikere som skal velge seg et par bevis mot mange tusen, og så påsta at de er mer valide enn resten.


haha, tusen bevis... vis meg de da, overbevis meg da?? haha hørt på manskit
alle bevisene de har prøvd å bruke er blitt debunked, junk sciene og fraud...
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Klimabløffen
« #79 : 18. desember 2009, 16:17 »
Coincidence theorist: kva trur du om månelandingen, 9/11, evolusjon, Illuminati og Chemtrails?

Kan du svare på spørsmålet mitt Coincidence theorist?

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Klimabløffen
« #80 : 18. desember 2009, 16:22 »

haha, tusen bevis... vis meg de da, overbevis meg da?? haha hørt på manskit
alle bevisene de har prøvd å bruke er blitt debunked, junk sciene og fraud...

Alle bevisene har blitt debunked? I alle dager - det er da ikke sant? Dette er vitenskapsmenn vi snakker om, har noe blitt motbevist hadde de nok ikke kalt inn verdens statsledere til klimakonferanse med mål om å senke utslippene av Co2. Vet du hva drivhuseffekten er?

Tror nok det er umulig å overbevise deg da du er alt for oppslukt i de få opplysningene du har plukket ut som passer din overbevisning om at en allmenn godtatt sannhet stemmer.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Klimabløffen
« #81 : 18. desember 2009, 16:26 »
her tar professor Bob Carter opp de vitenskapelige argumentene som er blitt brukt for å skylde på co2 som årsak til global oppvarming. Her debunker han dem alle. Det al gore gjorde i sin demonstrasjon var å vise en liten del av en stor graf som viser temperaturendringer opp gjennom tidene. Så det han gjorde var å kutte ut store deler av hele grafen og bare brukte en del av den der temperaturen går opp. På denne måten prøve han å lure folk til å tro global oppvarming tar sted no og er drastisk, men hvis du ser på hele grafen, så ser du at temperaturen går opp og ned opp og ned, og er faktisk på vei ned nå. Grafen, eller den lille delen av grafen som al gore brukte er kjent som the hockey stick graph.   Sjekk alle de vitenskapelige grafene som er blitt lagd opp gjennom tidene og du vil se for deg selv hvor feil al gore er, og hvor han kutter ut resten av grafen...   Utrolig bra fremføring av bob carter

http://www.youtube.com/watch?v=FOLkze-9GcI

http://www.youtube.com/watch?v=vN06JSi-SW8

http://www.youtube.com/watch?v=iCXDISLXTaY

http://www.youtube.com/watch?v=bpQQGFZHSno
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Klimabløffen
« #82 : 18. desember 2009, 16:27 »
kan si det samme til deg slux som du sier til ale som er uenige med deg :

Tror nok det er umulig å overbevise deg da du er alt for oppslukt i de få opplysningene du har plukket ut som passer din overbevisning om at en allmenn godtatt sannhet stemmer.

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Klimabløffen
« #83 : 18. desember 2009, 16:31 »
Alle bevisene har blitt debunked? I alle dager - det er da ikke sant? Dette er vitenskapsmenn vi snakker om, har noe blitt motbevist hadde de nok ikke kalt inn verdens statsledere til klimakonferanse med mål om å senke utslippene av Co2. Vet du hva drivhuseffekten er?

Tror nok det er umulig å overbevise deg da du er alt for oppslukt i de få opplysningene du har plukket ut som passer din overbevisning om at en allmenn godtatt sannhet stemmer.
Alle bevisene har blitt debunked? I alle dager - det er da ikke sant? Dette er vitenskapsmenn vi snakker om, har noe blitt motbevist hadde de nok ikke kalt inn verdens statsledere til klimakonferanse med mål om å senke utslippene av Co2. Vet du hva drivhuseffekten er?

Tror nok det er umulig å overbevise deg da du er alt for oppslukt i de få opplysningene du har plukket ut som passer din overbevisning om at en allmenn godtatt sannhet stemmer.

climategate har fått stor oppmerksomhet på konferansen og de som er korrupte nekter å inngå en debatt. her er ivertfall en på konferansen som er HELT IMOT dette pølsevevet

http://www.youtube.com/watch?v=_aPcXfAwPcg#noexternalembed
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Klimabløffen
« #84 : 18. desember 2009, 16:39 »
her tar professor Bob Carter opp de vitenskapelige argumentene som er blitt brukt for å skylde på co2 som årsak til global oppvarming. Her debunker han dem alle. Det al gore gjorde i sin demonstrasjon var å vise en liten del av en stor graf som viser temperaturendringer opp gjennom tidene. Så det han gjorde var å kutte ut store deler av hele grafen og bare brukte en del av den der temperaturen går opp. På denne måten prøve han å lure folk til å tro global oppvarming tar sted no og er drastisk, men hvis du ser på hele grafen, så ser du at temperaturen går opp og ned opp og ned, og er faktisk på vei ned nå. Grafen, eller den lille delen av grafen som al gore brukte er kjent som the hockey stick graph.   Sjekk alle de vitenskapelige grafene som er blitt lagd opp gjennom tidene og du vil se for deg selv hvor feil al gore er, og hvor han kutter ut resten av grafen...   Utrolig bra fremføring av bob carter

http://www.youtube.com/watch?v=FOLkze-9GcI

http://www.youtube.com/watch?v=vN06JSi-SW8

http://www.youtube.com/watch?v=iCXDISLXTaY

http://www.youtube.com/watch?v=bpQQGFZHSno

"Carter's website states that his research "has been supported by grants from competitive public research agencies, especially the Australian Research Council (ARC)", and that he "receives no research funding from special interest organisations such as environmental groups, energy companies or government departments."[18] However, he is on the research committee of the Institute of Public Affairs, a right-wing group that has received funding from corporate interests including oil and tobacco companies.[14]"


Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Klimabløffen
« #85 : 18. desember 2009, 16:45 »
Al Gore er ikke forsker, å komme med motargument mot han betyr like lite som at jeg motargumenterer mot deg.

kan si det samme til deg slux som du sier til ale som er uenige med deg :

Tror nok det er umulig å overbevise deg da du er alt for oppslukt i de få opplysningene du har plukket ut som passer din overbevisning om at en allmenn godtatt sannhet stemmer.

Har vel bare sakt det til han over. Jeg støtter meg på det som er vitenskapelig godtatt og bevist. Slutt å heng dere opp i Al Gore og en spillefilm på kino - langt mer seriøse folk anerkjenner sannheten.

Ta en titt på dette.

Underskrevet av b.la Royal Society, som er det nasjonale vitenskapsakademiet i England og deres ekvivalenter i USA, Kina, Tyskland, Canada, Frankrike, Italia og Mexico. Akademiet i USA har blandt annet 200 nobelprisvinnere blandt sine 2100 medlemmer som består av de mest fremstående forskerene i USA.

Se også her.

og her.

Med andre ord, verdens mest respekterte forskningsmiljøer, som er helt uavhengige avhverandre, anerkjenner det dere fornekter. Er det noe å tvile på?







Svak, bitter og dopingfri



Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Klimabløffen
« #86 : 18. desember 2009, 16:51 »
Syns det viser hvor kortsiktig folk flest tenker jeg. For all del, jeg er høyremann, men når alt kokes ned til om skattene øker eller ei er det utrolig latterlig og korttenkt. Politikerene tjener ingenting på høyere skatter selv, de har som regel en hensikt med det som skal tjene felleskapets beste.
Co2 er en medvirkente faktor. Igjen, vet du hva global oppvarming er? Verden er ikke svart hvit. Hvor kom egentlig skatt inn? Du som maser om det. Jeg mener vi må finne alternative miljøtiltak og sponse forskning på dette.

"alle løgnene" etc dette er bare ord fra din side.

All forskningen som b.la er støttet av FN's klimaråd, og som er så solid at de fleste av verdens ledere er samlet i københavn i dag. Trenden jeg ser er vel en populistisk film og et medieoppslag av samme kar som viser at han dreit seg ut? TO ting, hvor mange tusen forskningsrapporter er det ikke for hver av de to tingene?

Forbløffende at det alltid er konspirasjonsteoretikere som skal velge seg et par bevis mot mange tusen, og så påsta at de er mer valide enn resten.

kjære slux, de skikkelige skeptikerne som faktisk kan litt om geologi og om hvordan ting fungerer er skeptiske av mange grunner, en god grunn er at rådataen som ble brukt i FNs klimarapport ble slettet for 30 år siden og skeptikere har blitt nektet data og rapporter.

En annen god grunn til å være skeptisk er hvor mange ulike faktorer som påvirker økt Co2 og lignende og sette de opp mot hva "vi" har gjort..

logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Klimabløffen
« #87 : 18. desember 2009, 17:05 »
Al Gore er ikke forsker, å komme med motargument mot han betyr like lite som at jeg motargumenterer mot deg.

Har vel bare sakt det til han over. Jeg støtter meg på det som er vitenskapelig godtatt og bevist. Slutt å heng dere opp i Al Gore og en spillefilm på kino - langt mer seriøse folk anerkjenner sannheten.

Ta en titt på dette.

Underskrevet av b.la Royal Society, som er det nasjonale vitenskapsakademiet i England og deres ekvivalenter i USA, Kina, Tyskland, Canada, Frankrike, Italia og Mexico. Akademiet i USA har blandt annet 200 nobelprisvinnere blandt sine 2100 medlemmer som består av de mest fremstående forskerene i USA.

Se også her.

og her.

Med andre ord, verdens mest respekterte forskningsmiljøer, som er helt uavhengige avhverandre, anerkjenner det dere fornekter. Er det noe å tvile på?



visste du at mange av de som er på det panelet ikke er enige i det hele tatt i disse teoriene men likevel blir navnet deres brukt eller misbrukt for å si det sånn?? Og det er ikke vitenskapelig godtatt og bevist... det er langt ifra enighet om dette..  Mange av dem som har fått navnet deres misbrukt har stått frem og protestert..   Korrupsjon etter korrupsjon, løgn etter løgn... det er en trend min venn...   Vis meg vitenskapelige bevis på at co2 påvirker klimaet?? vis meg vitenskapelig bevis ¨på at temperaturen øker og at dette er farlig?? temperaturforandringer er helt normalt, og det har vært skift i temperaturen i mange tusen år, og det er på ingen som helst måte farlig. Vis meg vitenskapelig bevis på at isbjørnene holder på å bli utryddet?? den har faktisk økt i det siste. Hvilken bevis har du fått som gjør at du tror på dette tullet??? har du sett gjennom de vitenskapelige grafene?? har du studert Medieval Warm Period (MWP) eller Medieval Climate Optimum???   Du har bare hørt noe og lest noe uten å undersøkt selv.... derfor du blir lurt
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Hellbouncer

Sv: Klimabløffen
« #88 : 18. desember 2009, 17:06 »
"Carter's website states that his research "has been supported by grants from competitive public research agencies, especially the Australian Research Council (ARC)", and that he "receives no research funding from special interest organisations such as environmental groups, energy companies or government departments."[18] However, he is on the research committee of the Institute of Public Affairs, a right-wing group that has received funding from corporate interests including oil and tobacco companies.[14]"


Har du sett foredraget? Hvor han får midler fra trenger ikke bety at han ikke har noe å fare med. Det som er mest intersant i slike filmer og foredrag er kildene de støtter seg på. Kildene til Carter er veldig bra og jeg har aldri hørt de bli trukket i tvil.

Uansett er det ikke global oppvarming nå. 2008 var globalt det kaldeste året på lenge. Det har blitt kaldere i 10 år og vi har passert normalen for de siste 15 årene (nedover). På 70-tallet var folk redd for ny istid.
Die trying

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Klimabløffen
« #89 : 18. desember 2009, 17:19 »
visste du at mange av de som er på det panelet ikke er enige i det hele tatt i disse teoriene men likevel blir navnet deres brukt eller misbrukt for å si det sånn?? Og det er ikke vitenskapelig godtatt og bevist... det er langt ifra enighet om dette..  Mange av dem som har fått navnet deres misbrukt har stått frem og protestert..   Korrupsjon etter korrupsjon, løgn etter løgn... det er en trend min venn...   Vis meg vitenskapelige bevis på at co2 påvirker klimaet?? vis meg vitenskapelig bevis ¨på at temperaturen øker og at dette er farlig?? temperaturforandringer er helt normalt, og det har vært skift i temperaturen i mange tusen år, og det er på ingen som helst måte farlig. Vis meg vitenskapelig bevis på at isbjørnene holder på å bli utryddet?? den har faktisk økt i det siste. Hvilken bevis har du fått som gjør at du tror på dette tullet??? har du sett gjennom de vitenskapelige grafene?? har du studert Medieval Warm Period (MWP) eller Medieval Climate Optimum???   Du har bare hørt noe og lest noe uten å undersøkt selv.... derfor du blir lurt
Kilder på at de mener at navnene deres har blitt musbrukt? Hvordan vet du at de 30 000 forskerene dine ikke er offer for det samme? Hva med summen av verdens vitenskapsakademi, de tar feil de da? Dette her blir idiotisk når du bare kaster om deg med påstander.

Kilde på at Co2 påvirker klimaet: her
Temperaturforandringer er normalt ja, farlig er det - vi kjenner jo alle til istidene, som du korrekt nevner (på en måte) vi b.la hadde i middelalderen. I en viss grad. Det at noe lignende har skjedd før betyr ikke at det ikke kan farlig. Bare fordi jeg selv har opplevd et jordskjelv uten å ha blitt skadet betyr ikke at jordskjelv er en potensiell naturkatastrofe. Isbjørner? Hva i alle dager prater du om? Opphengt i Al Gore igjen? Så på grafene ja, skjønner ikke det at middelnivået stiger lineært er et argument mot menneskeskapte klimandringer.

Du sier jeg bare har lest noe, og ikke undersøkt selv - vel jeg tror det gjelder deg også. Forskjellen fra oss er at du ikke har bevegd deg ut fra diverse obskure konspirasjonssider på internett.

Nei, om dere ikke lar dere overbevise av verdens fremste forskere, representert i forskningsakademi i G8 landene så klarer vel neppe jeg det heller. Utrolig at dere rasjonaliserer det å heller tro på noen obskure internett-konspirasjonsteori helter, men slik er det vel. Ikke rart det fins ekstremister innen religioner som Islam etc når folk er så lettpåvirkelige. Kos dere med konspirasjonsteoriene håper inderlig ikke det er så mange av dere her i verden - spesielt ikke blandt de som tar viktige beslutninger.






Svak, bitter og dopingfri



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!