Skrevet av Emne: Endring av treningsplan! trenger forslag!  (Lest 826 ganger)

Utlogget treningssnabben

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 624
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 624

Endring av treningsplan! trenger forslag!
« : 25. januar 2012, 20:17 »
Jeg har nå trent en myo-rep 2splitt i en ganske god stund. Jeg ble med på en Bodypump time i dag, og fant ut av jeg vil ta med dette i treningsprogrammet mitt, og da bytte ut den ene beindagen min med en bodypump time. Nå har jeg trent overkropp mandag, bein tirsdag og bodypumpen i dag.. dette var da ikke optimalt ettersom at jeg kom på timen støl, og greide å yte langt fra optimalt.

Hvordan ville dere satt opp uken, hvis dere var i denne situasjonen?  - jeg tenker noe ALA


Mandag - overkropp (medium)
tirsdag - FRI
Onsdag - bodypump (utholden styrke)
torsdag - overkropp (tungt)
fredag - bein (tungt)
Lørdag\Søndag - FRI


Noen som har forslag til bedre oppsett enn dette?

Utlogget Venutti

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Sv: Endring av treningsplan! trenger forslag!
« #1 : 26. januar 2012, 20:34 »
Hei du Smiley

Jeg vet ikke helt hva som er greia med denne "Bodypumpen", men jeg antar det har noe med høy rep?

Jeg ville ikke trent overkropp noe mer enn bein, ettersom bein er grunnmuren til hele kroppen. Jeg antar at du er ganske erfaren, derfor går jeg ikke mer inn på det. Hva med å trene flere ganger iløpet av uken? Jeg skulle gjerne hatt litt informasjon om mål, hvor mange dager du kan trene og slikt. Jeg tenker at bein og overkropp burde trenes meget likt, derfor kunne du gjort det slik;

Mandag - Overkropp
Tirsdag - Underkropp
Onsdag - Fri
Torsdag - Overkropp
Fredag - Underkropp

Du kunne evt. trent denne "bodypumpen" på onsdag, lørdag eller søndag, men dette avhenger av at den treningen er veldig lett. Så lenge du klarer å holde progresjonen over tid, så vil du få en fremgang i muskelmasse og styrke. Dette blir litt vanskelig å hjelpe deg med, ettersom jeg vet meget lite om dine mål. Det jeg har anbefalt over kalles under/overkropp splitt og kan søkes opp på google. Husk at progresjonen og kostholdet må planlegges for fremgang i det lange løp.

Gjerne forklar litt mer, så kan jeg fortsette å hjelpe.

Utlogget treningssnabben

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 624
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 624

Sv: Endring av treningsplan! trenger forslag!
« #2 : 26. januar 2012, 21:09 »
Jeg har over en stund nå, som sagt.. trent en 2splitt hvor jeg har hatt

Mandag - Overkropp
Tirsdag - Bein
Onsdag - FRI
Torsdag - Overkropp
Fredag - bein
helgen - fri

Målet har vel egentlig vært å bli større, men har ikke vært flink nok til å passe på progresjonen min, men skal bli flinkere nå og få opp vektene også. Bodypumpen er høyrep ja, utmattelse av de største muskelgruppene. Jeg hadde nå trent overkropp mandag, bein tirsdag.. og greide å yte langt fra optimalt på bodypumpen i går. I dag var jeg også helt daff på trening, men mulig dette bare er en tilvenningssak også, man bruker tross alt ganske lave vekter på bodypumpen.

Bodypumpen er langt ifra lett, men går som utholdene styrke, og ikke real styrke. Kan i teorien trene hver eneste dag, men vil helst ha fri i helgene så jeg får hvilt ordentlig før jeg starter på ny uke.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!