Skrevet av Emne: Hva synes dere om rutinen min? + to andre spørsmål.  (Lest 820 ganger)

Utlogget SanderPander

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Hei!

Trener 4-5 ganger i uka og trener for å først slanke meg litt til sommeren for så å bulke opp til vinteren. Kjører fullkroppsprogram fordi jeg liker det best og det funker best for meg. Sover mye og føler meg alltid fit for fight når jeg entrer gymmet.

Jeg er 172.5 cm høy og veier 90 kg. Trent i 4 år og har lagt på meg masse muskler, slik at 90 kg høres ikke så skremmende ut som man kan tro!

Jeg gjør disse øvelsene når jeg entrer gymmet:

- T-bar row maskin 3x8 (3 set 8 reps)
- Brystpress med hantler 3x8
- Flyes 3x8
- Skulderpress 3x8
- Sidehev 3x8
- Alternate bicep curl 3x8
- Skullcrushers 3x8
- 20-30 min tredemølle (300-400 kalorier, 3-4 km)
- Markløft 3x8
- Knebøy 3x8

Avslutter med beinøvelser fordi jeg blir veldig sliten i beina og får vondt når jeg jogger hvis jeg gjør det før jeg entrer tredemølla.

Hva synes dere om rutinen min? All kritikk er velkommen. Er det noen øvelser jeg bør fjerne og noen jeg bør legge til?

Har også to spørsmål til.  Det første er hvor mye proteiner jeg skal få i meg når jeg er kommet hjem fra trening? 40-50 gram? Pleier å drikke 4 glass melk (10 g protein per glass) eller ta to skyr (ca 35 g protein).

Det andre er; vil å drikke 4-5 glass med melk etter en kardio og styrke-økt gjøre at jeg legger på meg? Er jo 600 (!) kalorier i 4 glass. Brenner 300 kalorier på mølla og det blir da 300 kalorier i pluss (600 i melka - 300 forbrent = 300....). Vil dere anbefale meg å drikke så mye melk etter trening når jeg vil ned i fettprosent eller skal jeg drikke mindre? Drikker melka for å bygge muskler.

Håper noen kan svare på spørsmålene mine! Setter pris på svar.

Utlogget Martin N0ttaD

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 223

Eneste jeg føler jeg skal si noe på når det gjelder treningsprogrammet er at jeg ikke ville anbefalt å trene kardio og styrke i samme økten ettersom dette vil senke effekten på styrken.. Selvom dette først og frems gjelder når man skal øke i muskelmasse noe jeg ikke føler du vil nå? Jeg har hvertfall tenkt slik at du bare vil ned i fettprosent uten å miste alt for mye muskler? Or?

Ser også det at du kjører 3x8 på alle øvelsene. På mark og knebøy ville jeg kjørt 5x5 for disse øvelsene er først og fremst for å øke i styrke og man har mye bedre økning i ren styrke på lavere repetisjoner. Kjør gjerne 3x10 eller 12 på skulderpress også. Du kunne også gjerne lagt til for eksempel bredt nedtrekk sammen med T-Bar row på rygg.

Når det kommer til de to andre spørsmålene vil jeg si at 40-50g proteiner skulle holde etter trening.. Også videre til melke spørsmålet :p Hvordan melk drikker du? Hvor mye er det i 4-5glass? Tenker vel at det hadde vært bedre å ta en proteinshake og en banan istede for 4-5glass melk..
Reach for the sky because if you should happen to miss you'll still be among the stars!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!