Skrevet av Emne: Slåssing på byen?  (Lest 34744 ganger)

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

SV: Slåssing på byen?
« #60 : 07. november 2004, 12:15 »
På boksing vil du og etterhvert oppleve hvordan det er å bli mørbanka, så hvis du en gang skulle fått deg en kilevink på byen så er du forberedt på det.
sjokk og vantro

Utlogget ElitePingle

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 39

SV: Slåssing på byen?
« #61 : 07. november 2004, 20:22 »
Boksing  2thumbsup hva mer kan jeg si

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

SV: Slåssing på byen?
« #62 : 10. november 2004, 18:10 »
Til alle som sier at de unngår bråk: Bra for dere!

Idag kommer jeg aldri i bråk, men det var annerledes når jeg var yngre.
Jeg var høy, kjekk og blond he he. Og så kledde jeg meg pent. Jeg var også populær blant damene. Jeg ble lett lagt merke til og jeg kom ofte i bråk.
Samtidig, når jeg var yngre, så hadde jeg et større temperament og en mindre helhetlig forståelse av situasjonen. Idag så beholder jeg roen og svelger stoltheten om det er nødvendig.

Jeg skjønner hva du prater om Big T.
Mitt tips til deg er først å jobbe med psyken din. Desto bedre psyke du får desto mindre sjans er det for at du kommer opp i bråk. Vit hvordan det er å ta imot slag. Ble bedre på å slå selv. (Boksing). Tren også bryting eller en annen grappling form slik at du både blir sterkere i kroppen og har bedre kontroll om kampen går til bakken.

Og sørg for å ha gode venner. Gode venner backer deg alltid opp!
Sist, men ikke minst:

Den som fortalte at han ikke hadde hatt problemer med utlendinger, men med fulle nrodmenn. Grunnen er nok at du ubevisst unngår situasjoner der utlendinger er innblandet. En full nordmann derimot er du tøff nok til å svare eller sette deg opp imot. Det er mange nordmenn som bråker også, men sjansen for at du blir banket på en god gammel måte er mye større med en nordmann enn med en sterotypisk gjengnordmann (som oftest består av "nye nordmenn) som mest sannsynlig vil skjære hjertet ditt ut med kniv.

Vi har fått en ny kultur og personlig unngår jeg bråk til det ytterste pr dags dato. man vet aldri hvem som har kniv eller hvem som ikke stopper og slå. Idag kan jeg helt fint gå forbi de værste gjengene med utlendinger uten å oppleve en eneste kommentar, når jeg var tenåring ble jeg ofte utsatt for uprovosert nestenangrep (og hadde jeg ikke klart å komme meg unna, hadde jeg kanskje ikke hatt hender til å skrive med idag)

Og til alle som er redd for å nevne utlendinger i en tekst i frykt for å bli kalt rasister. Drit i det. Jeg finnes ikke rasistisk, men jeg har vokst opp i storbyer i dagens Norge og sett hva som foregår. Det er ikke til å putte under en dør at mange av våre nye landsmenn som er i "gjenger" har en kvalmendes voldskultur en ikke finner igjen 20 år tilbake i "gamle Norge" med etniske nordmenn

Og sossen på 18 fra vestkanten er den som kanskje kjenner det best på kroppen.

Uansett, når du blir eldre, større og mer selvsikker vil mye av det du beskriver som trakkassering forsvinne for godt. Det er som oftest unge utlendinger som står for den meste av "utlendingsbråken", heldigvis vokser mange opp og blir menn:)

Utlogget Big T

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 447

  • Lead with speed, follow with power
SV: Slåssing på byen?
« #63 : 10. november 2004, 21:23 »
Til alle som sier at de unngår bråk: Bra for dere!

Idag kommer jeg aldri i bråk, men det var annerledes når jeg var yngre.
Jeg var høy, kjekk og blond he he. Og så kledde jeg meg pent. Jeg var også populær blant damene. Jeg ble lett lagt merke til og jeg kom ofte i bråk.
Samtidig, når jeg var yngre, så hadde jeg et større temperament og en mindre helhetlig forståelse av situasjonen. Idag så beholder jeg roen og svelger stoltheten om det er nødvendig.

Jeg skjønner hva du prater om Big T.
Mitt tips til deg er først å jobbe med psyken din. Desto bedre psyke du får desto mindre sjans er det for at du kommer opp i bråk. Vit hvordan det er å ta imot slag. Ble bedre på å slå selv. (Boksing). Tren også bryting eller en annen grappling form slik at du både blir sterkere i kroppen og har bedre kontroll om kampen går til bakken.

Og sørg for å ha gode venner. Gode venner backer deg alltid opp!
Sist, men ikke minst:

Den som fortalte at han ikke hadde hatt problemer med utlendinger, men med fulle nrodmenn. Grunnen er nok at du ubevisst unngår situasjoner der utlendinger er innblandet. En full nordmann derimot er du tøff nok til å svare eller sette deg opp imot. Det er mange nordmenn som bråker også, men sjansen for at du blir banket på en god gammel måte er mye større med en nordmann enn med en sterotypisk gjengnordmann (som oftest består av "nye nordmenn) som mest sannsynlig vil skjære hjertet ditt ut med kniv.

Vi har fått en ny kultur og personlig unngår jeg bråk til det ytterste pr dags dato. man vet aldri hvem som har kniv eller hvem som ikke stopper og slå. Idag kan jeg helt fint gå forbi de værste gjengene med utlendinger uten å oppleve en eneste kommentar, når jeg var tenåring ble jeg ofte utsatt for uprovosert nestenangrep (og hadde jeg ikke klart å komme meg unna, hadde jeg kanskje ikke hatt hender til å skrive med idag)

Og til alle som er redd for å nevne utlendinger i en tekst i frykt for å bli kalt rasister. Drit i det. Jeg finnes ikke rasistisk, men jeg har vokst opp i storbyer i dagens Norge og sett hva som foregår. Det er ikke til å putte under en dør at mange av våre nye landsmenn som er i "gjenger" har en kvalmendes voldskultur en ikke finner igjen 20 år tilbake i "gamle Norge" med etniske nordmenn

Og sossen på 18 fra vestkanten er den som kanskje kjenner det best på kroppen.

Uansett, når du blir eldre, større og mer selvsikker vil mye av det du beskriver som trakkassering forsvinne for godt. Det er som oftest unge utlendinger som står for den meste av "utlendingsbråken", heldigvis vokser mange opp og blir menn:)

Amen. Som jeg skulle sagt det selv. Skal ta rådene dine til etterretning!
Mvh Big T

Utlogget ElitePingle

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 39

SV: Slåssing på byen?
« #64 : 10. november 2004, 21:38 »
Gutten kan snakke for seg. hehe. Kunne jeg gitt deg honnør for den teksten skulle jeg gjort det. du får ha den til gode  Wink

Utlogget ouch

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 608
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 608

  • What i lack in skill i make upp fore in will
SV: Slåssing på byen?
« #65 : 11. november 2004, 21:56 »
Boksing+jiu jitsu er tingen på byen.
he said he was god, i said lord your in the wrong place tonight

Utlogget PRIMAL

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 52

SV: Slåssing på byen?
« #66 : 12. november 2004, 09:55 »
Hei!

Siden du liker å trene, så vil jeg annbefale deg friidrett! Men tanke på kortdistanse(200/400/800 meter)... så er det bare å løpe fra slike situasjoner!...

Kan ikke si meg mere enig... Wink

Utlogget phy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

SV: Slåssing på byen?
« #67 : 14. november 2004, 23:49 »



Mange kommer sikkert til og syns at dette er rasistisk men: Dette skjer hele tiden og du er heldig (og smart da) som kom deg ut av situsjonen.. Det er så jævla mange sånne pakkis og utlending gjenger som kommer til Norge og bare lager faenskap, feks storebroren min har mange ganger opplevd at det kommer en liten en bort til deg og spør om han kan få en tier eller noe sånt og vis man sier nei, roper han på gjengen sin og da må du passe jævla godt på hva du sier for og ikke bli banka av 15 folk. Og på diverse fester kommer de bare for og lage faenskap og har med seg balltre og kniv og dritt. du kan plutselig få en flaske i hode og vis du sier noe da så ypper du plutselig osv osv.. Jeg er ikke rasist, har mange utenlandske venner men jeg er generelt litt skeptisk til diverse utlendinger og pakkiser.. Men det er jo alltid mange som også er helt ok og kule. Vis man kommer til Norge kan man oppføre seg sånn som de gjør i Norge..  nok om det.

Er ikke litt basic bokseskills en ide da?? (har ikke peil jeg, bare lurer)

hvis du har så mange utenlandske venner håper jeg du er mer forsiktig med språkbruket
ditt i dems nærvær...

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

SV: Slåssing på byen?
« #68 : 15. november 2004, 08:23 »
er det mulig..?!

mange småbarn her tydeligvis... dere kan godt leke rambo og knuse nesa på fyren som prøver å yppe til bråk, men det er kanskje ikke like kult når 15 av kompisene hans kommer etter deg med kniv og balltre. selvforsvar og kampsport hjelper lite mote dagens situasjon med gjenger og våpen. for dere som har sett uno, så er det faktisk en ganske realistisk setting; en hel gjeng med folk som går løs på en enkeltperson til han ligger igjen klar for flere ukers recovery på sykehus. gjør dere en tjeneste først som sist og bit stoltheten i dere, og gå vekk før det blir bråk. du hadde fått mer respekt av meg hvertfall, og den eventuelle dama di setter sikkert større pris på at du blir med henne hjem enn at hun må følge deg til legevakta.

Utlogget Addey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 178
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 178

SV: Slåssing på byen?
« #69 : 15. november 2004, 08:26 »
For det første: Du SKAL bli sjelven og småredd hvis du havner i denne typen trøbbel, hvis ikke så mangler du noen koblinger Wink

For det andre: Har du muligheten til å stikke av, så gjør det. Genseren er ikke verd livet ditt, og tro det eller ei, det er ikke bilen heller. Den kan du komme tilbake og hente senere. At du har kompiser der som også blir overfalt gjør imidlertid ting vanskeligere når det gjelder å stikke av. Selvforsvar i mine øyne er ikke bare å forsvare seg selv, men også å forsvare dem man bryr seg om. Derfor: hvis alle kan stikke av, flott, hvis ikke så må du gjøre noe annet.

For det tredje: Hvis du blir "tøffere" med et par øl innabords så må du tenke på at det som skjer er kun at dine naturlige instinkter blir undertrykt. Det vil si at du kan komme til å ta sjanser som kroppen din egentlig sier fra til deg at du ikke bør ta. Selv såpass lite som en eller to øl er med på å svekke ikke bare din dømmekraft, men også reaksjonsevnen, begge deler er like katastrofale i en selvforsvarssituasjon.

For det fjerde: Sjansen for å ta livet av noen ved å slå dem i nesen er veldig liten. Det at man kan "slå nesebeinet opp i hjernen" er en myte. Det som imidlertid kan skje er at vedkommende detter bakover og slår bakhodet i asfalten, noe som kan være dødelig. Virkningen av å slå noen i nesen er imidlertid ofte at øynene renner over av tårer, man kan begynne å blø ganske kraftig, og få nese og hals fullt av gørr, noe som har en tendens til å sette folk ut av spill lenge nok til at du/dere kan stikke av.

For det femte: Når jeg hører denne typen historier så blir jeg alltid nysgjerrig på hvordan bråket "oppsøker dere"... Spesielt der hvor det skjer flere ganger... Er det bare gjenger som finner ut at de "ikke liker trynet" deres, dvs. at dere ikke gjør en dritt selv for å trigge situasjonen, eller hender det at dere slenger kommentarer tilbake? Jeg er ikke ute etter å legge skylden på noen, bare nysgjerrig på om denne type ting virkelig hender helt uten deres innblandelse, bevisst eller ubevisst...

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

SV: Slåssing på byen?
« #70 : 15. november 2004, 11:10 »
denne passet forsåvidt godt inn her syntes jeg... til ettertanke!  Wink


Utlogget Big T

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 447

  • Lead with speed, follow with power
SV: Slåssing på byen?
« #71 : 15. november 2004, 16:54 »
Til Addey. Det er faktisk blitt ganske mye blind vold i Oslo i det siste. Det virker som øst/vest konflikten tar seg opp for vær helg som går. Så ja, man kan helt klart få inn i helvete mye deng uten å ha sagt et ord. For eksempel kan ett enkelt klesplagg være nok til at du må blø... Og ettersom det ikke virker som politiet har evne/kapasitet til å gjøre noe med situasjonen må man nesten ta saken i egne hender. Jeg har ikke tenkt til å slutte å gå ut eller legge om klesstilen, derfor er vel det å lære selvforsvar en god løsning. Som en eller annen sa, det er bedre at de som lager bråk får deng enn at uskyldige får det.
Mvh Big T

Utlogget Stoned

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 177
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 177

  • Just another star
SV: Slåssing på byen?
« #72 : 15. november 2004, 18:44 »


Nei, men siden du ikke var edru var du jammen kul, og når en er drita da er jo alt greit! :Smiley

Drikker ikke lengre da Grin
20år
høyde: 182cm
vekt : 94 kg

150x6 Benkpress og 170kg x 1(mer inne) Smiley
155 kg i Smalbenk
100 kg i Militærpress(vending fra bakken)
170x7 i Markløft
170 kg i knebøy(ca)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Slåssing på byen?
« #73 : 16. november 2004, 01:17 »
For det første: Du SKAL bli sjelven og småredd hvis du havner i denne typen trøbbel, hvis ikke så mangler du noen koblinger Wink


hehe  biggrin

da er vel jeg en av de som mangler en hel del koblinger trur jeg...  Dance 
blir hverken sjelven eller småredd jeg serru, bare irritert og jeg gidder £@£$€ ikke løpe avgårde bare pga at noen smågutter er ute etter bråk ass... syns det er bedre å snakke me de i stedet, snakke seg ut av det.. må være kald som en fisk vettu... Grin
eller litt gal.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Addey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 178
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 178

SV: Slåssing på byen?
« #74 : 16. november 2004, 12:11 »
Jeg snakker ikke om noen smågutter som er ute etter bråk. Det gjør jeg aldri når jeg prater om selvforsvar. Selvforsvar er når du, hvis du ikke gjør noe, vil bli alvorlig skadet eller dø. Hvis du ikke blir småredd da så er det noe galt ja...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!