Skrevet av Emne: Er det sterkt?  (Lest 3218 ganger)

Utlogget powerslave

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 826
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 826

  • Team Strongman Roy Holte
SV: Er det sterkt?
« #15 : 10. mai 2004, 14:36 »
Ikkje for å sette påstandane dine i skyggen men...

1.har en bror på 14 han drar 140kg 4-5 reps uten å ha løftet mark før.

2.har sjøl løftet en del bil motorer bla en V8 er,aner ikkje vekta men ca 250kg kan sikkert stemme.Relativ lett å løfte,å bære/gå med en motor derimot er betydelig tyngre(som er referert til lengre opp i topicen)

3.Melsekken har vel aldri vært 140kg?,har en gammel bestefar som har vært baker og han hentyda at 100kgs er det tyngste dei har vært forrige århundre.

men bestefaren din som drog en stolpe i en alder av 86 er imponerende!

Styrkehistorier er som fiske historier,litt større og tyngre kvar gang di blir fortalt Wink
La oss ikkje be om en lett byrde,men om en sterk rygg!

Konkurranse godkjente perser i Styrkeløft:
Knebøy:325kg
Benkpress:240kg
Markløft:300kg

Mål:En heil del meir!

vegrum

  • Gjest
SV: Er det sterkt?
« #16 : 10. mai 2004, 14:45 »
Hehe, som sagt finnes det folk der ute som ennå ikke har funnet styrken sin (les mottoet mitt)

Det var visst snakk om melsekker ja, men hvem vet, kanskje det var sandsekker??? Ivertfall 140kgs sekker.

Når det gjaldt han karen som tok markløft hos meg så var dette uten belte og ikke til failure - langt ifra! Sikker på at han klarer mye mer. Men 14-åringen som dro 140 flere reps er jo jævli bra.

Det "beste" markløftet jeg har gjort var som 16-åring og hadde trent i to uker, jeg var på skolegymmet og prøvde markløft, pyramidet vektene opp til 140 kg, og løftet det - det var jævlig tungt for meg! Dette var uten belte og stropper siden gymmet ikke hadde det tilgjengelig da. Tror det løftet hjalp til med å ødelegge korsryggen min mer enn før.

Flere som har historier?? De må være sanne selvfølgelig:)

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
SV: Er det sterkt?
« #17 : 10. mai 2004, 14:52 »
Sann historie:

Marius Bjerke, 18 år, 230kg BENK!!! buttrock

2 plass i norges sterkeste mann et år i så ung alder...

FY FAEN!

Noen som vet hvordan det går med Marius nå??

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

vegrum

  • Gjest
SV: Er det sterkt?
« #18 : 10. mai 2004, 15:05 »
å satan, 230 i benk som 18 åring!!!

Hvor mye veide han?

Utlogget Charro

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 205
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

SV: Er det sterkt?
« #19 : 10. mai 2004, 17:46 »
Det er helt klart at det har eksistert - og eksisterer - svært sterke folk enkelte steder. Men det kan ofte være vanskelig å være helt sikker på hva som stemmer og ikke, særlig når det fortelles av folk som egentlig ikke har peiling på styrke.

I hjembygda til min mor var det mange sterke folk, og det gjaldt særlig én av gårdene. En av brødrene på denne gården gikk det gjetord om; han var en ganske lav mann - muligens rundt 175 cm -, men han ble beskrevet som "rund" over skuldrene. Noe av det jeg har hørt om ham, er at han tok et sirupsfat på 150 liter (mener det var det) og løftet det fra bakken og opp på en rampe eller noe lignende. Har også hørt at han skal ha tatt en 100 kg´s melsekk under hver arm og én på ryggen og gått opp fra sjøen med dem, men dette tror jeg er overdrevet. Tror nok også Svend Karlsen skulle slitt med dette. En annen historie går ut på at han med sine bare never knakk et Krager-gevær i militæret fordi han ble forbannet  Grin En annen gang ble han irritert da en båt skulle settes ut fordi de andre ikke tok i. Han satte da skuldra til; båten gikk ut, men skuldra knakk. Knakk gjorde også stolene da han ble eldre og este ut ... Han døde visst av hjertesvikt.

Utlogget Charro

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 205
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

SV: Er det sterkt?
« #20 : 10. mai 2004, 18:02 »
Det ble også fortalt om en vinsj de hadde ombord på båtene. Denne vinsjen ble vanligvis betjent av to mann, men denne mannen greide den godt alene. Han sveivet rolig med den ene armen - og til slutt ble håndtaket både bøyd og skeivt. Slik er det nå iallfall fortalt.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Er det sterkt?
« #21 : 10. mai 2004, 18:19 »
Tenk på Eugene Sandow, som var på topp FØR 1900-tallet, sterk som en okse, en kropp som ikke mange nå til dags kan oppnå. Døde visstnok idet han løftet en bil opp av grøfta.

Har flere eksepmpler bare fra min hjemplass.

1. En 15 år gammel kar, 2m høy, løftet 130kg i markløft uten noen form for hjelpemidler flere reps. Aldri rørt en vekt før han var å løftet dette hos meg. Var mer strakbeint-markløft.

2. Ganske voksen kar, over 30, løftet en 250kgs motor noen cm opp fra bakken. Men han var en ganske solid kar også da...

3. Faren til en kompis av meg løftet i sin ungdom 140kg's melsekker over hodet på hjemgården, og veltet dem opp på høye hyller ca. 1.70 over bakken. Har vært der å sett. Denne karen har visstnok ødelagt håndleddet sitt for livstid.

4. Bestefar, 86 år gammel, dro egenhendig en telefonstolpe opp en bratt bakke nedefor huset hans, det er snakk om 200m, jeg og en kompis skulle hjelpe han, men trengte visst ikke det... Stolpen var TUNG!

5. Jeg hadde fått mine første vekter, 47kg, pappa skulle prøve seg, og lesset alle vektene opp på stanga, og løftet den med en hånd ganske lett og raskt opp fra skulderhøyde. Dette var da lesset på en 120cm lang stang, null problem for han.

6. Søskenbarnet mitt BRAKK håndbaksmaskinen han trente med i sin ungdom, og ble da senere juniormester i håndbak, 80kgs klassen. Brukte 100kg, 8 reps på sittende underarmscurls når han var på topp.

Fetteren til onkelen min var sinnssykt sterk. Dessverre døde han i ung alder. Han druknet når han prøvde å løfte et tankskip.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget powerslave

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 826
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 826

  • Team Strongman Roy Holte
SV: Er det sterkt?
« #22 : 10. mai 2004, 19:55 »
 Grin
La oss ikkje be om en lett byrde,men om en sterk rygg!

Konkurranse godkjente perser i Styrkeløft:
Knebøy:325kg
Benkpress:240kg
Markløft:300kg

Mål:En heil del meir!

Utlogget Smeagol

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

SV: Er det sterkt?
« #23 : 12. mai 2004, 16:05 »
Vi hadde en kjempesterk bonde i bygda på 1800-tallet. En gang han pløyde åkeren kom det en vandringskar gående. Vandringskaren skulle ha veien til en gård der det bodde en kar som var så voldsomt sterk, og spurte derfor om bonden kunne fortelle han veien. Jo, det kunne han nok, og så tok han plogen og løftet den på strak arm i den retningen gården lå, og sa: "gården ligger der, og bonden det er meg."

Denne karen var en riktig kjempe. Han ble riktig så feit på sine eldre dager. Det sies at han døde ved middagsbordet av å svelge et fiskebein, men det er vel mer nærliggende å tro at han fikk et illebefinnende og døde av hjerteinfarkt, som så mange av disse svære folkene dør av.

Utlogget kick_ass

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 557
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 557

SV: Er det sterkt?
« #24 : 13. mai 2004, 00:45 »


Fetteren til onkelen min var sinnssykt sterk. Dessverre døde han i ung alder. Han druknet når han prøvde å løfte et tankskip.


ikke no stress det hvis det er tomt da.
Det ordner seg for greie gutter.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Er det sterkt?
« #25 : 13. mai 2004, 09:37 »
Vi hadde en kjempesterk bonde i bygda på 1800-tallet. En gang han pløyde åkeren kom det en vandringskar gående. Vandringskaren skulle ha veien til en gård der det bodde en kar som var så voldsomt sterk, og spurte derfor om bonden kunne fortelle han veien. Jo, det kunne han nok, og så tok han plogen og løftet den på strak arm i den retningen gården lå, og sa: "gården ligger der, og bonden det er meg."

Denne karen var en riktig kjempe. Han ble riktig så feit på sine eldre dager. Det sies at han døde ved middagsbordet av å svelge et fiskebein, men det er vel mer nærliggende å tro at han fikk et illebefinnende og døde av hjerteinfarkt, som så mange av disse svære folkene dør av.

Jeg har hørt en annen variant. Bonden stod med et spett i hånda. Når han ble spurt hvor den sterke mannen bodde, så tok han tak helt øverst på spettet med en hånd og pekte med det og sa "der nede" (dvs at det var en annen fyr som var mye sterkere enn ham...)

Jeg vet ikke om det er noen her som har prøvd det, men jeg vil anta at det er bortimot umulig å peke med et spett når man holder helt ytterst.

 
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Raggis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 926

SV: Er det sterkt?
« #26 : 13. mai 2004, 09:53 »


Jeg har hørt en annen variant. Bonden stod med et spett i hånda. Når han ble spurt hvor den sterke mannen bodde, så tok han tak helt øverst på spettet med en hånd og pekte med det og sa "der nede" (dvs at det var en annen fyr som var mye sterkere enn ham...)

Jeg vet ikke om det er noen her som har prøvd det, men jeg vil anta at det er bortimot umulig å peke med et spett når man holder helt ytterst.

 

Jeg har har også hørt denne historien, men da tok han hesten i bak bena og pekte med den.... Selvfølglig med begge armene, ingen har vært så sterke at de løfter en hest kun med en arm...
Styrkeløfter som for tiden pleier skader
Stevnepers:
Bøy:250kg Benk:180kg Mark:240kg - Total:662,5kg
Raw:
Bøy:3x200kg Benk:150kg Mark:3x230kg

Utlogget arnstein

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

SV: Er det sterkt?
« #27 : 15. mai 2004, 12:20 »
ej he hørt om ei svensk lita raud håra jente med fregne som løfta hesten sin over haude!!

Utlogget jens-mulla

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 786
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 786

  • nice guys finish last
SV: Er det sterkt?
« #28 : 15. mai 2004, 15:26 »
jeg har hørt at man ikke skal tro det man hører
question everything

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!