Skrevet av Emne: Noen spørsmål ang. styrkeløft  (Lest 3937 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Noen spørsmål ang. styrkeløft
« #30 : 20. oktober 2008, 13:51 »
link gjerne til de undersøkelsene du har.
Meget interessant å se de 15% som inneholder prohormoner.

Det er fortsatt tester fra da prohormoner var lovlige i USA, og derfor fikk man slike funn. Nå er det rimeligere å produsere ekte vare, eller kjøpe den fra Kina. faren for å få tilskudd hvor det er TILSATT noe for liksom å gjøre det sterkere er forsvinnende liten. FOrtsatt kun sannsynlig i slankeprodukter, så de bør man nok være forsiktige med.
Det går ikke an å tjene penger å på å tilsette hormoner i et proteinpulver. Mengdene må være så store at det ikke kan lønne seg.

Utlogget mamma

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 323
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 323

Sv: Noen spørsmål ang. styrkeløft
« #31 : 20. oktober 2008, 14:37 »
Hallo! Damer på min alder føler oss svært så elektronisk oppegående når vi i det hele tatt ferdes på et forum, men å linke....... Shocked  OK, skal gjøre et forsøk, men bare for din skyld  Kiss  Vet jeg har gjort det før en gang....

IOC's undersøkelse finner du her (dessverre uten navngitte produkter og produsenter, kanskje finnes det et annet sted); http://www.cces.ca/pdfs/IOC-MR-Supplements02-E.pdf

Den svenske undersøkelsen i Dagens Nyheter finner du her; http://www.dn.se/content/2/c4/01/44/topleft_logo.gif

Den finske undersøkelsen finner jeg ikke igjen, sannsynligvis fordi jeg staver søkeordene feil på de finske sidene, men den omtales også her på ADN sin side ; http://www.anti-doping.no/t2.asp?p=39504&x=1&a=91702

I tillegg undersøkte det norske mattilsynet ca 85 kosttilskudd i 2006/2007 og fant ulovlige stoffer som ikke sto på deklarasjonen i 21 av dem hvis jeg ikke husker feil. Orker ikke lete den frem igjen. Men disse var nok i kategorien efedrin og lignende stoffer i slankemidler og "energiprodukter".

Edit: Var visst litt uheldig med den svenske linken, ikke så mange som er interessert i logoen til Dagens Nyheter kanskje. Nytt forsøk; http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=667883


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Verdensmester 2006

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Noen spørsmål ang. styrkeløft
« #32 : 20. oktober 2008, 15:29 »
DHEA var blant de mest populære og mest produserte prohormonproduktene.

As I first reported in an earlier newsletter, on March 11, 2004, the Food and Drug Administration issued a warning telling the 23 major manufacturers of Andro and ProHormones to cease their production of these products.

With the threat, "if firms refuse to cease distributing these products, we may seize products, pursue injunctions or seek criminal actions", the FDA began a process that would cut off these products at the source. If no one is making it, then no one will be able to get it.

The next step was to offically make Andro and ProHormones illegal. This proccess has already started. On June 4th, Congress passed a bill that makes it illegal to make, distribute, possess or use these products. The bill is now in the Senate and as soon as it passes, and it will, Andro and ProHormones will be illegal.


Så etter sommeren 2004, så endret produksjonen av kosttilskudd seg i USA. I storbrittania tror jeg fortsatt at slike produkter er lovlige, så hvis jeg har skjønt det riktig, så
er det trygt å kjøpe tilskudd i norge. Her er reglene strenge.
IKKE trygt å kjøpe fra britiske produsenter, medmindre de tester batchene og garanterer renhet.
TRYGT å kjøpe fra usa, deriblant Met-Rx, som garanterer renhet, samme som efx gjør. MEN det virker som slankeproduktene er de mest skumle, samme hvor man kjøper dem. Sverige og norge har hatt tilfeller med forurensede saker der.

Alle disse undersøkelsene tyder på at det er forurensing. Jeg er enig i de funnene, og spesiellt fra undersøkeler av produkter som er gjort etter 2004. Smiley

At produkter tilsettes sporstoffer med vilje finner jeg ikke troverdig og helt hensiktsløst.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!