Skrevet av Emne: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show  (Lest 89945 ganger)

Utlogget filfil

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 92

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #165 : 12. september 2008, 00:57 »
Får vel snart svaret på om Siders er ren eller ei Smiley
I Strongman vil han kunne bruke dersom han ønsker det, og da vil han umiddelbart bli verdens sterkeste mann. Dersom styrken han innehar nå er oppnådd på ærlig vis, kan ingen matche han.

Jeg synes det er godt at han har tatt dette valget, resultatene hans fremover vil gi svaret på om han har brukt noe hittil eller ei...




Ja, for hvis han ikke blir verdens sterkeste mann så har han ikke brukt Smiley Eller..? har han nådd sin max med steroider allerede?? Tror folk her inne som tror amerikanske styrkeløfter-eliten er rein tror på julenissen og. Naivitet er forebeholdt barn og de som ikke vet bedre!

Utlogget Kenneth N

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 59
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 59

  • Bare viljen setter grenser.......
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #166 : 12. september 2008, 01:02 »

Ja, for hvis han ikke blir verdens sterkeste mann så har han ikke brukt Smiley Eller..? har han nådd sin max med steroider allerede?? Tror folk her inne som tror amerikanske styrkeløfter-eliten er rein tror på julenissen og. Naivitet er forebeholdt barn og de som ikke vet bedre!

om jeg forsto deg riktig nå, mener du at det er en selvfølge at amerikanske styrkeløftere på topp-nivå er dopet?HuhHuh?
Markløft Raw : 230 kg   Benkpress Raw : 150 kg  Knebøy Raw : 220

Stokkpress : 100 kg

Utlogget filfil

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 92

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #167 : 12. september 2008, 01:10 »
hvis du hadde forstått meg riktig hadde du skjønt at alt ikke er svart/hvitt! Noen i i am styrkeløft elite er garantert dopet, andre ikke! ey!.... litt sånn som strongman egentlig! OOOH! De tester i styrkeløft.... hehe! Naive mennesker lever ikke i virkeligheten. God Natt! Smiley

Utlogget Kenneth N

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 59
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 59

  • Bare viljen setter grenser.......
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #168 : 12. september 2008, 01:52 »


         Det burde vært en egen Hall of Fame for de mest tåpelige og minst gjennomtenkte innlegg her på forumet, for det begynner å hope seg opp med mye dritt her nå :Smiley
Markløft Raw : 230 kg   Benkpress Raw : 150 kg  Knebøy Raw : 220

Stokkpress : 100 kg

Utlogget MadMag

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 87
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 87

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #169 : 12. september 2008, 02:52 »
"Jeg vil ikke kalle det en idrettsprestasjon det de driver med"

haha, hva er da idrett?

Sjakk, curling, bowling, ping-pong blir vel alle betegnet som en idrett? Men på et strongmanshow hvor 160-180kg steiner blir løfta skal det herske tvil om det er idrett? Herregud for noen lite gjennomtenke utsagn av Tull Hansen og antidoping Norge! Dette blir for mye sjalusi for meg, jeg tar kvelden!

BTW: Jeg tipper sjakk-esses Magnus bruker beta-blokkere og er dopet! Kutt ut all skriveriet om sjakk i avisene! LOL
"The best activities for your health are pumping and humping" - Arnold Schwarzenegger

Utlogget CYC

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 540
  • Honnør: 388
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 540

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #170 : 12. september 2008, 07:15 »
Det stemmer ikke i denne saken iallefall. Les de første innleggene.

Unnskyld meg, men er Bull Hansen styrkeløfter eller strongman? Eller for å si det sånn, hvem taler han for?? Det er vel strengt talt der denne saken starter.

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #171 : 12. september 2008, 07:45 »
Bull Hansen er en forhenværende styrkeløfter. Nå forfatter og tomsing og snakker for all del ikke på vegne av alle styrkeløftere i Norge.
Non Plus Ultra

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #172 : 12. september 2008, 08:20 »
Mine påstander om at Siders ikke er rein var bare for å dra det enda lenger. Jeg tror Siders er rein.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #173 : 12. september 2008, 08:35 »
IFSA stongman sine regler rundt doping. Slii jeg leser det er doping ikke tillatt i IFSA strongman konkurranser.

http://www.ifsastrongman.com/pdf_downloads/2005_IFSA_Strongman_Health_Policy.PDF

Det er såvidt jeg forstår ikke noe forbud mot at privatpersoner oppbevarer og bruker steroider til eget bruk?

Strongman hører ikke inn under et idrettsforbund, og det finnes da ingen offisielle regler som forbyr bruken, men det er opp til den enkelte arrangør å stille krav. Til NSM i fjor var et av punktene man signerte på at det ikke var tillatt med bruk av dopingmidler, og at dersom man ble tatt for bruk av slikt ville man bli fjernet fra konkurransen. Ingen tester ble gjennomført så vidt jeg vet, men det kunne ha blitt.

Styrkeløft på tv er meningsløst. Det tar lang tid, og er jævlig kjedelig. Sorry.

Bull-Hansen ser ut til å mene at alle som ikke er helt enige med ham mener det diametralt motsatte. Altså dersom man ikke er styrkeløfter og lar seg dopingteste er man et dopingvrak uten holdninger og verdier. Så feil kan man ta.

Å gå ut for å ta de som har laget det beste showet i Norge hva fysiske utfoldelser angår, er håll i håvve. Å ta folk som bryter antidopingregler innen idrett er en selvfølge, men å ta utøvere som ikke bryter noen lover eller regler er like ille som rasisme og blind vold. "Det du gjør er ikke ulovlig, men jeg liker det ikke, derfor bruker jeg all min energi på å ødelegge for deg". Ringer det en bjelle her?

Nok en grunn til å slutte å lese aviser..................

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #174 : 12. september 2008, 08:50 »
Honnør til Einar som kommer med et veldig godt innlegg i denne debatten som balanserer hårfint rundt saklig/usaklig!
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #175 : 12. september 2008, 08:53 »
IFSA stongman sine regler rundt doping. Slii jeg leser det er doping ikke tillatt i IFSA strongman konkurranser.

http://www.ifsastrongman.com/pdf_downloads/2005_IFSA_Strongman_Health_Policy.PDF

rekk opp hånda alle som har vært tilstede på utøvermøtene på NSM de siste 3 årene.... Samme reglement ca som brukes i kontraktene og presiseringene da også. Smiley

Helt riktig at det ikke er noen kontroll, men det har aldri blitt fremlagt som tillatt med dop heller. Smiley

Utlogget Johannes Doperen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

  • GET BIG - HAVREGRYN!
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #176 : 12. september 2008, 08:58 »
Fantastisk. Hva er uetisk? Å bruke forbudte stoffer som ikke synes på test, i en idrett som er underlagt strenge doping vedtekter. Eller er det bedre å stole på at folk er reine hvor de kun stiller krav til at utøvere som stiller er sunne og friske?

Jeg påstår at minst 90 % av utøverene i de såkalt "rene" kraftsportene er dopa på Veksthormoner og insulin. Dette fører gjerne til at de blir veldig sterke, og får kropper som bærer preg av å spise mye usunn mat.

Under OL i 1980 (mrk,Norge ikke med) ble det gjort tester for Testosteron, men de visste ikke hvordan dette skulle tolkes og kunne utestenge folk på ennda. Det viste seg i ettertid at _over_  90 % av alle som stod på pallen hadde tilført kroppen testosteron kunstig.
Dette viser oss at nesten _alle_ som driver idrett er villige til å dope seg så lenge ikke testapparatet fanger dem.

Noe annet jeg synes er fasinerende ved problemstillingen er:
På 90 tallet er alle enige om at det var mye doping i skisport, men ingen tror at de _norske_ var dopa....Neida de var bare så fantastiske å vinne flesteparten av alle medaljene på VM og OL.

Det har så lenge det har eksistert tester vært juks og fanteri bundet til dette. Veldig hyklerisk spør du meg.
Etter utalelser fra en tidliggere lege i IOC finne det over 6000 positive tester bare på Amerikanske utøvere som ikke har fått noen konsekvens. BLA Carl Lewis som sitter å prater nedlatende om Ben Johnsen i ett intervju, men selv avga en positiv test i samme løp. Det bla bare aldri offentlig kjent,
Denne påstanden er godt dokumentert. For de som ønsker å se hva jeg refererer til kan se filmen : Bigger, stronger, faster.

(beklager dette seriøse innlegget)
I don't care if I die young, as long as the coffin is big!

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #177 : 12. september 2008, 09:33 »
Får vel snart svaret på om Siders er ren eller ei Smiley
I Strongman vil han kunne bruke dersom han ønsker det, og da vil han umiddelbart bli verdens sterkeste mann. Dersom styrken han innehar nå er oppnådd på ærlig vis, kan ingen matche han.




Og dette mener du seriøst???
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #178 : 12. september 2008, 09:38 »
Fantastisk. Hva er uetisk? Å bruke forbudte stoffer som ikke synes på test, i en idrett som er underlagt strenge doping vedtekter. Eller er det bedre å stole på at folk er reine hvor de kun stiller krav til at utøvere som stiller er sunne og friske?

Jeg påstår at minst 90 % av utøverene i de såkalt "rene" kraftsportene er dopa på Veksthormoner og insulin. Dette fører gjerne til at de blir veldig sterke, og får kropper som bærer preg av å spise mye usunn mat.

Under OL i 1980 (mrk,Norge ikke med) ble det gjort tester for Testosteron, men de visste ikke hvordan dette skulle tolkes og kunne utestenge folk på ennda. Det viste seg i ettertid at _over_  90 % av alle som stod på pallen hadde tilført kroppen testosteron kunstig.
Dette viser oss at nesten _alle_ som driver idrett er villige til å dope seg så lenge ikke testapparatet fanger dem.

Noe annet jeg synes er fasinerende ved problemstillingen er:
På 90 tallet er alle enige om at det var mye doping i skisport, men ingen tror at de _norske_ var dopa....Neida de var bare så fantastiske å vinne flesteparten av alle medaljene på VM og OL.

Det har så lenge det har eksistert tester vært juks og fanteri bundet til dette. Veldig hyklerisk spør du meg.
Etter utalelser fra en tidliggere lege i IOC finne det over 6000 positive tester bare på Amerikanske utøvere som ikke har fått noen konsekvens. BLA Carl Lewis som sitter å prater nedlatende om Ben Johnsen i ett intervju, men selv avga en positiv test i samme løp. Det bla bare aldri offentlig kjent,
Denne påstanden er godt dokumentert. For de som ønsker å se hva jeg refererer til kan se filmen : Bigger, stronger, faster.

(beklager dette seriøse innlegget)


90% av alle utøvere i "rene" idretter er dopede? Hva bygger du dette på? Hvordan lurer vi som driver "ren" idrett testene da tro? For i tilfelle du ikke vet det, vi testes ofte, uansett nivå!

Du refererer til dopingbruk på 80-tallet. En visste ikke på langt nær så mye om skadevirkningene ved bruk av doping da, som vi gjør nå! At mange ville brukt doping om de visste at de ikke hadde blitt tatt på det er en annen debatt. Det er derfor viktig å opplyse så mange utøvere som mulig om konsekvensene av å bruke doping. Jeg kan ikke få referert nok til tråden som heter "AAS - selvmord og verdier", som ligger under Best of treningsforum. 

Ingen tror at skiløperne fra Norge på 90 tallet var dopet fordi de ble testet ofte, både i og utenfor sesong.

-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget Johannes Doperen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

  • GET BIG - HAVREGRYN!
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #179 : 12. september 2008, 09:46 »
90% av alle utøvere i "rene" idretter er dopede? Hva bygger du dette på? Hvordan lurer vi som driver "ren" idrett testene da tro? For i tilfelle du ikke vet det, vi testes ofte, uansett nivå!

Du kan ikke lese. Jeg _påsto_ at noe slikt som 90% av alle utøvere i de påstått "reine" _KRAFTSPORTENE_ var dopa på ins og vekst. det er ikke behov for å lure noen tester da, da det ikke testes for ins og vekst.

Tror du ikke insulin er bra for styrke? Det er det mest anabole hormonet.

Jeg kan moderere meg til 90% av de på internasjonalt nivå, for det er selvfølgelig mange land og klubber med god antidopingmoral og ren idrett rundt omkring. Smiley Men i toppen er det mørkt.
I don't care if I die young, as long as the coffin is big!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!