Skrevet av Emne: Kvinnelig kriger kjemper videre  (Lest 43125 ganger)

Utlogget Piratequeen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 194

  • Liten, men med stort mot!
Sv: Guerreira kjemper sin kamp mot sjukdom og kiloene.
« #285 : 29. september 2009, 19:09 »
Kjenner meg godt igjen der ja! Blir også alltid syk når jeg føler at formen blir bedre...Bare å legge seg på sofaen og slappe helt av! Alt blir nok bedre etter et par dager med mye te og hvile!

God bedring hvertfall!
Holder ikke å ha gode mål og forsetter, om man ikke har tenkt å gjøre hva som skal til for å gjennomføre det!

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Guerreira kjemper sin kamp mot sjukdom og kiloene.
« #286 : 30. september 2009, 18:04 »
(Er fremdeles syk og har vansker for å puste pga halsen, men prøver en utradisjonell måte å bli frisk på.)

Dagens forsøk på å dø av utmattelse:

Sykla 1mil til senteret, det var tungt, fikk ikke puste, fant en ny pusteteknikk. Overlevde.

Styrke

15min ellipsemaskin.

Knebøy, eksplosiv (med belte):  10x20kg  5x40kgx2  4x50kgx2  4x55kgx3  20x20kg
Nordic hamstring, med strikk: 1x5 (uten strikk, au)  1x7, 5x5  (ok, gikk nesten helt ned på alle)
Strakmark (med belte): 5x40kg   4x50kgx2   4x55kgx2    4x60kgx2 Smiley
Markløft: 1x60kg
Magedrill: 3x(25benhev med olympiastang m/10kg i smalt grep, 15 crunch med 10kg bak nakken og 1min planken)
Reverse crunch: 3x15
Uttøying

 Brukte belte for å ta ekstra vare på korsryggen, den gjør fremdeles litt vondt. Også følte jeg meg litt tøff. Mistenker forrige ukes spensthopp og bulgarsk u. for å ha forårsaket vond hofte og rygg, holdt meg derfor unna det i dag.

Dro til skogs rett etter styrken og gikk opp en lokal topp/ås. Gikk i astmavennlig tempo og brukte 50min opp og 55min ned. Da følte jeg meg helt død, hadde vært i aktivitet ca 4,5t og hadde fremdeles 30min å sykle hjem. Slukte en påspandert (O Helligbrøde) kanelbolle (takk, snille damen bak disken) og bet tenna sammen. Den kanelbollen tror jeg har gått rett igjennom systemet for jeg var helt skutt på returen.

Mat (hittil) :
Frokost: 2egg, 2 kn.brød, skinke
MM: En proteinshake m/1scoop  (etter styrke)
"Lunsj" : Et eple, 20mandler (før nedstigningen av toppen)
MM: En kanebolle
Middag: Grønnsaker, ca 100-150gr karbonade, 1kn.brød m/ peanøttsmør og skinke
Kvelds: CC m/ gresskarkjerner og mandler
MM: 2kn.brød, en stabel av skinke

Utlogget Piratequeen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 194

  • Liten, men med stort mot!
Sv: Guerreira kjemper sin kamp mot sjukdom og kiloene.
« #287 : 30. september 2009, 18:13 »
Forutenom kanelbollen, får du i deg noe karbo nå som du er syk? Uten kunnskap om temaet, så vil jeg tro kroppen trenger litt ekstra karbs når man er syk for å lettere bli frisk. Er ihvertfall slik jeg opplever det selv, men som sagt; har ingen kunnskap bak teorien min!  what
Holder ikke å ha gode mål og forsetter, om man ikke har tenkt å gjøre hva som skal til for å gjennomføre det!

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Guerreira kjemper sin kamp mot sjukdom og kiloene.
« #288 : 30. september 2009, 18:25 »
Forutenom kanelbollen, får du i deg noe karbo nå som du er syk? Uten kunnskap om temaet, så vil jeg tro kroppen trenger litt ekstra karbs når man er syk for å lettere bli frisk. Er ihvertfall slik jeg opplever det selv, men som sagt; har ingen kunnskap bak teorien min!  what
Niks, den trenger ikke mer. Den klarer seg like fint uten, det som er viktig er nok protein og fett, for ikke å glemme et lass av antioksidanter og vitaminer. Et kosthold med mye sukker vil rakke ned på imunforsvaret og gjøre oss mer utsatt for infeksjoner.

Det positive med å spise kanelboller er at det ikke tar mer enn ca 10min før sukkeret blir tatt opp og brukt som energi.

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Guerreira kjemper sin kamp mot sjukdom og kiloene.
« #289 : 02. oktober 2009, 09:07 »
Torsdag:

3,5t kickboksing.

Første 90min ca 70-85% av makspuls. Neste 90min med ca 65-70%  og siste 30min 85-95%. Fornøyd med det, men har fremdeles mye å jobbe med.

Frokost: Soyaflaker og havregryn, mager kesam.
MM: 100gr mager kesam
Lunsj: Omelett og grønnsaker
"Middag": Kn.brød, skinke, salat, eple og mandler
MM: En skyr (etter trening)
Kvelds: 1 boks CC, mandler

Iik! Jeg kom opp i (grovt regnet) 2000kcal i går! Kunne sikkert droppet siste måltid, i hvertfall halvert den. Ca 60gr karbs = ok ytelse på trening.

Utlogget miss betty

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 194

  • Må jo bare lære alt, alltid. ;)
Sv: Guerreira kjemper sin kamp mot sjukdom og kiloene.
« #290 : 02. oktober 2009, 10:11 »
Skal si du står på! Lest litt her og der i loggen din nå. Imponerende mengde trening. Ca 20 timer i uka er jo grovt. Wink Og antall kilo du drar i vektene, er enda mer imponerende.

Men jeg kan ikke forstå at du kan slite med kiloene da? Kroppen din må jo være flott! 


Så i tråden at du gikk opp til 69 kg? Hvordan ligger du an nå? Veier du det samme enda? Og har magemålet forandret seg?



Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Guerreira kjemper sin kamp mot sjukdom og kiloene.
« #291 : 02. oktober 2009, 12:31 »
Skal si du står på! Lest litt her og der i loggen din nå. Imponerende mengde trening. Ca 20 timer i uka er jo grovt. Wink Og antall kilo du drar i vektene, er enda mer imponerende.

Men jeg kan ikke forstå at du kan slite med kiloene da? Kroppen din må jo være flott! 


Så i tråden at du gikk opp til 69 kg? Hvordan ligger du an nå? Veier du det samme enda? Og har magemålet forandret seg?



Takk, men noe gjør jeg galt. Vekta var 74,4kg forrige uke og 73,4kg i dag(men for fire uker siden var vekta 73.5) . Jeg innbiller meg at noe er galt med stoffskifte, skal snakke med hormonekspertene på Aker neste uke. Skjønner ikke helt hva jeg gjør galt. Magemål er litt vanskelig å få sjekket (har ikke målebånd), men buksene fra i vinter passer enda...

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Guerreira kjemper sin kamp mot sjukdom og kiloene.
« #292 : 02. oktober 2009, 12:40 »
Just tilbake fra en iskald sykkeltur og litt ballspill. 20min sykling og ca 30min ballspill i komforttempo. Er helt tom i dag. Tid for havregryn.

Frokost: 2egg, 2kn.brød, skinke
Lunsj: 1dl havregryn, 1 kn.brød m/ ost og skinke, 1ts rosiner
MM: Et kn.brød med skinke
Middag: Biff, grønnsaker, eple
MM: 2kn.brød, ost, skinke og peanøttsmør. Ca 100gr gryterett.

Utlogget Piratequeen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 194

  • Liten, men med stort mot!
Sv: Guerreira kjemper sin kamp mot sjukdom og kiloene.
« #293 : 02. oktober 2009, 12:45 »
Takk, men noe gjør jeg galt. Vekta var 74,4kg forrige uke og 73,4kg i dag(men for fire uker siden var vekta 73.5) . Jeg innbiller meg at noe er galt med stoffskifte, skal snakke med hormonekspertene på Aker neste uke. Skjønner ikke helt hva jeg gjør galt. Magemål er litt vanskelig å få sjekket (har ikke målebånd), men buksene fra i vinter passer enda...

Har du sluttet med ketose nå? Når du gikk på ketose-diett eller om du fremdeles gjør det, sjekker du at du faktisk oppnår en ketose-tilstand? Jeg sjekket ikke dette når jeg gikk på ketose, noe som mest sannsynlig var årsaken til at jeg ikke gikk ned et gram de ukene jeg prøvde en ketose-diett...

Nå vet jeg ikke om alle har like lett for å havne i ketose heller, jeg formindel ble bare slapp av hele dietten og fikk ingen positive opplevelser, mens andre (spesielt gutter) jeg kjenner som har prøvd ketose har fått kjempe-effekt..  Smiley
Holder ikke å ha gode mål og forsetter, om man ikke har tenkt å gjøre hva som skal til for å gjennomføre det!

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Guerreira kjemper sin kamp mot sjukdom og kiloene.
« #294 : 02. oktober 2009, 12:47 »
Jeg ga opp ketolyse, ble så lei av å ikke kunne yte max. Men jeg lever etter lavkarbo-prinsippet (under 100gr karbs pr dag) og er strikt på høy GI-mat. Et slags strengt Fedon-konsept.

Utlogget miss betty

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 194

  • Må jo bare lære alt, alltid. ;)
Sv: Guerreira kjemper sin kamp mot sjukdom og kiloene.
« #295 : 02. oktober 2009, 13:05 »
Takk, men noe gjør jeg galt. Vekta var 74,4kg forrige uke og 73,4kg i dag(men for fire uker siden var vekta 73.5) . Jeg innbiller meg at noe er galt med stoffskifte, skal snakke med hormonekspertene på Aker neste uke. Skjønner ikke helt hva jeg gjør galt. Magemål er litt vanskelig å få sjekket (har ikke målebånd), men buksene fra i vinter passer enda...

Men det må vel være stor andel med muskler i kroppen din. Smiley
Du er jo sykt sterk til jente å være!
I første innlegg i loggen veide du 65 kg og hadde et mål om å komme ned i 55 kg. Har det målet endret seg?


På 7 mnd så har du gått opp 9 kg. Om dette var kun fettøkning, så tilsier dette at du har hatt et kalorioverskudd på 320 kcal pr dag. Sikkert mer når det gjelder muskeløkning også? (Har ikke tallene på hvor mye kcal som skal til for å bygge opp 1 kg muskler.)

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Guerreira kjemper sin kamp mot sjukdom og kiloene.
« #296 : 02. oktober 2009, 13:28 »
Men det må vel være stor andel med muskler i kroppen din. Smiley Du er jo sykt sterk til jente å være!

I første innlegg i loggen veide du 65 kg og hadde et mål om å komme ned i 55 kg. Har det målet endret seg?

På 7 mnd så har du gått opp 9 kg. Om dette var kun fettøkning, så tilsier dette at du har hatt et kalorioverskudd på 320 kcal pr dag. Sikkert mer når det gjelder muskeløkning også? (Jeg vet ikke hvor mye kcal som skal til for å bygge opp 1 kg muskler. Wink )
På 12måneder har jeg godt opp 25kg...På 18måneder 35kg....Hmm, noe er galt.

Muskelmassen har helt sikkert økt, men det er ikke målet mitt. nå trener jeg styrke først og fremst for å ha høyere hvileforbrenning, eksplosivitet og utholdende muskulatur kommer i andre rekke. Målet nå er fremdeles å gå ned i vekt, først og fremst ned i fettprosent. Så jeg går utifra at jeg må ned i muskelmasse etterhvert, men det tar jeg ikke stilling til før rundt 63kg.

Utlogget Piratequeen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 194

  • Liten, men med stort mot!
Sv: Guerreira kjemper sin kamp mot sjukdom og kiloene.
« #297 : 02. oktober 2009, 13:31 »
Oi, da kan det kanskje være nyttig å sjekke stoffskiftet! Men om du ikke trente noe særlig før vektoppgangen, så er nok en stor del muskler! Hvordan ser speilbildet ut? Jeg anbefaler på det sterkeste å bruke målebånd istedenfor (eller ihvertfall itillegg til vekta), mye lettere å vurdere fremgang/tilbakegang da!
Holder ikke å ha gode mål og forsetter, om man ikke har tenkt å gjøre hva som skal til for å gjennomføre det!

Utlogget miss betty

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 194

  • Må jo bare lære alt, alltid. ;)
Sv: Guerreira kjemper sin kamp mot sjukdom og kiloene.
« #298 : 02. oktober 2009, 13:41 »
På 12måneder har jeg godt opp 25kg...På 18måneder 35kg....Hmm, noe er galt.

Muskelmassen har helt sikkert økt, men det er ikke målet mitt. nå trener jeg styrke først og fremst for å ha høyere hvileforbrenning, eksplosivitet og utholdende muskulatur kommer i andre rekke. Målet nå er fremdeles å gå ned i vekt, først og fremst ned i fettprosent. Så jeg går utifra at jeg må ned i muskelmasse etterhvert, men det tar jeg ikke stilling til før rundt 63kg.

Det første her var vel en fleip? Det med 9 kg opp på 7 mnd, var utifra at du veide 65 kg i slutten av februar, og 74 kg nå i slutten av september..


Hva tror du om sannsynligheten for at du har har hatt et kalorioverskudd på 320 kcal pr dag (2200 pr uke)?



Jeg fant en artikkel om metobolisme:
Sitat
Er du en av de som ser ut til å gjøre alt riktig, men likevel ikke lykkes med å bli helt hard?

"Tilhører du gruppen med dårlige genetiske anlegg eller lav metabolisme?"
Disse menneskene sies iblant å ha "dårlige genetiske anlegg", men den aller vanligste grunnen sies å være lav metabolisme - eller omsetningshastighet. Hvis du tilhører denne ulykkelige gruppen, eller om du helt enkelt leter etter en bedre måte å forberede deg for badesessongen/konkurranser - da er denne artikkelen noe for deg!


"Det skiller ikke mer enn ca 5% i stoffskiftehastighet fra individ til individ"! Det er faktisk ytterst få som virkelig har markant lav metabolisme. Sjef for Olinical Nutrition Center i Denver, deler denne meningen: En del mennesker har kanskje litt høyere metabolisme enn andre, men ytterst få personer har en stoffskiftehastighet som er mer enn 5% forandret når variasjoner i ren muskelmasse tas i betraktning." Sjefen for Olinical Nutrition Center  burde vite dette, han er en av de få som har tilgang til en helkropps-kalorimeter, en varmefølsom maskin som måler stoffskiftehastigheten med stor nøyaktighet. Dette er en viktig oppdagelse, fordi mange atleter skyter på lav metabolisme til tross for at det slett ikke er det som gjør at de ikke går ned i vekt. Men fortsatt er det jo slik at en del mennesker har vanskeligere for å gå ned i vekt enn andre. Hva kommer dette av?

Det er ikke mulig å lure kroppen!
Dr Wilmore, idrettslærer på University of Texas, har forsket innen dette området. Hans undersøkelser viser at de idrettsmenn som hevder at de spiser veldig lite, faktisk spiser like mye (eller mer enn) som de idrettsmenn som oppgir at de spiser mer "normalt". Enten innså ikke disse personene hvor mye de spiste eller så løy de helt enkelt om hvor mye de spiste. Når de siden ble satt på en diett som tilsvarte det de hadde oppgitt at de spiste, gikk de faktisk ned i vekt. Det er helt enkelt ikke mulig å lure kroppen. Wilmore fant flere konkrete eksempel på at disse atletene løy for seg selv (og Wilmores forskningsteam) om hvor mye de stappet i seg. De kunne f.eks spise et stykke kake, og siden isteden oppgi at de hadde spist frukt.

"Problemet var i enkelte tilfeller at idrettsmennene det gjaldt. Ikke rørte på seg like mye som sine kolleger." Selv i de tilfeller da disse personene oppga eksakt hva de hadde i seg, så viste det seg at de hadde helt normal stoffskiftehastighet. Problemet i disse tilfellene var at idrettsmennene ikke rørte like mye på seg som sine kolleger, spesielt i fritiden. Bare en sånn sak som å gå eller sykle isteden for å ta bilen eller bussen kan utgjøre store forskjeller hva angår forbrenning av kalorier. Opptil 600 kcal pr dag, ifølge Poehlman. Å "maksimere" sin metabolisme. Naturligvis finnes det en hel rekke knep for å øke stoffskifte

Aerobisk aktivitet
Stoffskiftet er i stor grad avhengig av hvor stor musketmasse en person har. Jo mer muskler du har, desto høyere omsetningshastighet med andre ord. Utholdenhetstrening fører imidlertid til enda høyere metabolisme, ifølge Poehiman. Forskjellen kan være så stor som 100 kcal pr dag, selv når man har tatt den rene muskelmassen i betraktning.

Reduser fettinntaket ditt
La deg ikke lure av kroppsbyggere som snakker varmt om dietter med høyt fettinntak. All forskning viser nemlig at: 1) Kalorier fra fett omdannes lettere til kroppsfett enn hva proteiner og karbohydrater gjør 2) Kroppen din seiler i gang sine fettagringsprosesser så snart du inntar noe fettrikt 3) Du føler deg antagelig ikke like mett etter et måltid som inneholder mye fett kontra et måltid med karbohydratrik mat (kroppen din teller kvantitet, ikke kaloriene). Ved å stadig spise mye feil lærer man også kroppen å lagre fett i store mengder. En enslig dags "overtramp" gjør ingen skade, men alt etter en uke med fettrik mat forverres omsetningshastigheten. Forsøk steg for steg å skjære ned på fettet, og når du er nede på et normalt/lavt nivå: forsøker du å fortsette på den linjen! http://www.iform.no/pub/art.php?id=105?

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Guerreira kjemper sin kamp mot sjukdom og kiloene.
« #299 : 02. oktober 2009, 14:26 »
Det første her var vel en fleip? Det med 9 kg opp på 7 mnd, var utifra at du veide 65 kg i slutten av februar, og 74 kg nå i slutten av september..


Hva tror du om sannsynligheten for at du har har hatt et kalorioverskudd på 320 kcal pr dag (2200 pr uke)?



Jeg fant en artikkel om metobolisme:
Ingen fleiping her i gården. Sommeren 2008 veide jeg 48kg, våren 2008 veide jeg 40kg, høsten 2007 veide jeg 35kg. Ja, du har å gjøre med en eks-anorektiker.

Sannsynligheten for at jeg har spist 320kcal for mye er relativt stor hvis jeg har lavt stoffskifte. Altså jeg har hele tiden trent styrke 3-4ganger i uka og trent kondisjon (både aerobt og anaerobt) 5-7ganger i uka, fra 60min til 5timer. Er jeg syk blir det selvsagt mindre trening. I følge ernæringsfyiologen burde jeg spise 2800-3000kcal for å veldikeholde vekta. Jeg tviler på at jeg har klart å spise 3300-3100kcal hver dag. Men no offence, jeg er alltid åpen for råd og hjelp  Smiley
Som sagt så må jeg utredes bedre, en blodprøve for 6måneder siden holder ikke.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!