Skrevet av Emne: Kvinnelig kriger kjemper videre  (Lest 43126 ganger)

Utlogget vgar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 138

Sv: Guerreira kjemper sin kamp mot sjukdom og kiloene.
« #300 : 02. oktober 2009, 14:32 »
Ingen fleiping her i gården. Sommeren 2008 veide jeg 48kg, våren 2008 veide jeg 40kg, høsten 2007 veide jeg 35kg. Ja, du har å gjøre med en eks-anorektiker.

Jøsses, 35kg.. hva var det som fikk deg til å vri om på livsstilen? Om det ikke blir for personlig da..
>.<
- Work hard or don't work at all..

Vgar goes Snekker Andersen; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87149.msg1264656;topicseen#new

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Guerreira kjemper sin kamp mot sjukdom og kiloene.
« #301 : 02. oktober 2009, 14:55 »
Niks, den trenger ikke mer. Den klarer seg like fint uten, det som er viktig er nok protein og fett, for ikke å glemme et lass av antioksidanter og vitaminer. Et kosthold med mye sukker vil rakke ned på imunforsvaret og gjøre oss mer utsatt for infeksjoner.
Hva er egentlig mekanismen her, såfremt man får i seg nok av andre næringsemner?

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Guerreira kjemper sin kamp mot sjukdom og kiloene.
« #302 : 02. oktober 2009, 16:51 »
Jøsses, 35kg.. hva var det som fikk deg til å vri om på livsstilen? Om det ikke blir for personlig da..
Jeg burde skrive en bok om vektoppgang,"Hvordan gå opp i vekt, the fast way". Tja, ble vel egentlig lei av å alltid tenke anorektisk og ikke ha det noe bra. Så fant jeg ut at mat egentlig smaker godt. Kom inn i idrettsmiljøet og fikk noen sunnere idealer å strekke meg etter. Trente som en gal hver eneste dag, men fant ut st jeg aldri ville nå målene mine eller komme ut av denne karusellen hvis jeg ikke gjorde noe selv.

Hva er egentlig mekanismen her, såfremt man får i seg nok av andre næringsemner?
Jeg kunne sikkert vært mer spesifikk her, men det blir litt for mye for meg hvis vi skal gå ned på mikronivå. Jeg refererer til Dag. V. Poleszynski og Ivar Mysteruds bok "Sukker, en snikende fare", hvor de ang. infeksjonssykdommer (influensa) blant annet refererer til Benjamin Sandlers forskning på bl.a poli på 50-tallet. Sandler kom frem til at med et stabilt blodsukker var kroppen bedre beskyttet mot sykdom.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Guerreira kjemper sin kamp mot sjukdom og kiloene.
« #303 : 02. oktober 2009, 17:43 »
Jeg kunne sikkert vært mer spesifikk her, men det blir litt for mye for meg hvis vi skal gå ned på mikronivå. Jeg refererer til Dag. V. Poleszynski og Ivar Mysteruds bok "Sukker, en snikende fare", hvor de ang. infeksjonssykdommer (influensa) blant annet refererer til Benjamin Sandlers forskning på bl.a poli på 50-tallet. Sandler kom frem til at med et stabilt blodsukker var kroppen bedre beskyttet mot sykdom.
Hmm, undrer meg litt over hvordan man kan gjennomføre et slikt eksperiment og få utelukket alle andre livsstilfaktorer for å ende opp med den konklusjonen. Får se om jeg får gravd opp den der studien ved anledning... Smiley

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Guerreira kjemper sin kamp mot sjukdom og kiloene.
« #304 : 02. oktober 2009, 18:12 »
Hmm, undrer meg litt over hvordan man kan gjennomføre et slikt eksperiment og få utelukket alle andre livsstilfaktorer for å ende opp med den konklusjonen. Får se om jeg får gravd opp den der studien ved anledning... Smiley
Tja, denne undersøkelsen ble jo gjort før polio-vaksinen kom. Man må jo ta i betraktning at den ble gjort i USA på 50-tallet. Men jeg kan i hvertfall bekrefte at i de seks årene jeg hadde anoreksi (og ikke spiste sukker) var jeg aldri syk. Kanskje tatt litt ut av det blå, men det har nå overbevist meg.

Utlogget miss betty

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 194

  • Må jo bare lære alt, alltid. ;)
Sv: Guerreira kjemper sin kamp mot sjukdom og kiloene.
« #305 : 02. oktober 2009, 19:36 »
Ingen fleiping her i gården. Sommeren 2008 veide jeg 48kg, våren 2008 veide jeg 40kg, høsten 2007 veide jeg 35kg. Ja, du har å gjøre med en eks-anorektiker.

Sannsynligheten for at jeg har spist 320kcal for mye er relativt stor hvis jeg har lavt stoffskifte. Altså jeg har hele tiden trent styrke 3-4ganger i uka og trent kondisjon (både aerobt og anaerobt) 5-7ganger i uka, fra 60min til 5timer. Er jeg syk blir det selvsagt mindre trening. I følge ernæringsfyiologen burde jeg spise 2800-3000kcal for å veldikeholde vekta. Jeg tviler på at jeg har klart å spise 3300-3100kcal hver dag. Men no offence, jeg er alltid åpen for råd og hjelp  Smiley
Som sagt så må jeg utredes bedre, en blodprøve for 6måneder siden holder ikke.

Så forferdelig trist å høre.
Det må ha vært bra hardt å lidd under en slik sykdom i seks år. Å så hele din ungdomstid..

Har du oppfølging etter sykdommen? Det er jo en veldig alvorlig sykdom å ha hatt, så jeg håper du har god oppfølging ennå. Spesielt med tanke på at du har økt i vekt så hurtig. Og nå har oversteget ønskevekta di med 19 kg, så hurtig og uten til å ha særlig kontroll over det. Samtidig som du er frustrert over det.

Stor klem!

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Guerreira kjemper sin kamp mot sjukdom og kiloene.
« #306 : 02. oktober 2009, 20:24 »
Så forferdelig trist å høre.
Det må ha vært bra hardt å lidd under en slik sykdom i seks år. Å så hele din ungdomstid..

Har du oppfølging etter sykdommen? Det er jo en veldig alvorlig sykdom å ha hatt, så jeg håper du har god oppfølging ennå. Spesielt med tanke på at du har økt i vekt så hurtig. Og nå har oversteget ønskevekta di med 19 kg, så hurtig og uten til å ha særlig kontroll over det. Samtidig som du er frustrert over det.

Stor klem!

Takk  Smiley  Ingen spesiell oppfølging, bare at jeg klager til legen en gang i blant pga manglende vektnedgang. Men jeg har gode venner rundt meg som støtter meg hele tiden. Og det setter jeg stor pris på.

EDIT: Sitter og river meg i håret pga manglende styrketrening i dag. Men med tanke på mitt lusetempo på sykkelen i dag morges OG det at det er klubbsamling i morgen, utsettes denne økta til i morgen kveld.
Konklusjonen er at jeg funker dårligere etter morgenkardio. 

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Guerreira kjemper sin kamp mot sjukdom og kiloene.
« #307 : 02. oktober 2009, 20:43 »
EDIT: Sitter og river meg i håret pga manglende styrketrening i dag. Men med tanke på mitt lusetempo på sykkelen i dag morges OG det at det er klubbsamling i morgen, utsettes denne økta til i morgen kveld.
Konklusjonen er at jeg funker dårligere etter morgenkardio. 
Du er ikke alene om det, man skal ikke flire av restitusjon. Har merket utrolig nedgang i armstyrke etter at jeg begynte å bokse innimellom styrkeøktene.

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Guerreira kjemper sin kamp mot sjukdom og kiloene.
« #308 : 02. oktober 2009, 21:49 »
Du er ikke alene om det, man skal ikke flire av restitusjon. Har merket utrolig nedgang i armstyrke etter at jeg begynte å bokse innimellom styrkeøktene.
Du har sannsynligvis blitt mer utholden i armene, det er ikke så gærnt. Trikset er jo å kunne periodisere treningen etter målene.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Guerreira kjemper sin kamp mot sjukdom og kiloene.
« #309 : 02. oktober 2009, 22:08 »
Du har sannsynligvis blitt mer utholden i armene, det er ikke så gærnt. Trikset er jo å kunne periodisere treningen etter målene.
Ja, jeg har neppe tapt meg i reell styrke, men jeg merker at jeg er svakere i press, men tipper det er fordi jeg er litt tom etter trening dagen før. Ingen stor bekymring, bare at det evinnelige at man må være måteholden også når det kommer til trening. Hmpf. Wink

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Guerreira kjemper sin kamp mot sjukdom og kiloene.
« #310 : 03. oktober 2009, 18:19 »
Hittil i dag:

-75min K1-trening. Elsker å knée folk i hodet
-15min løfting og draing av bord

Utlogget miss betty

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 194

  • Må jo bare lære alt, alltid. ;)
Sv: Guerreira kjemper sin kamp mot sjukdom og kiloene.
« #311 : 03. oktober 2009, 18:29 »
Har du noen bilder av deg selv? Smiley

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Guerreira kjemper sin kamp mot sjukdom og kiloene.
« #312 : 03. oktober 2009, 18:33 »
Har du noen bilder av deg selv? Smiley
Nei og det er lite sannsynlig at det kommer noen. Er ikke helt komfortabel med å legge ut bilder på nettet. Enda.

Utlogget miss betty

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 194

  • Må jo bare lære alt, alltid. ;)
Sv: Guerreira kjemper sin kamp mot sjukdom og kiloene.
« #313 : 03. oktober 2009, 22:11 »
Nei og det er lite sannsynlig at det kommer noen. Er ikke helt komfortabel med å legge ut bilder på nettet. Enda.

Det var synd da. Gleder meg til å se, om de kommer en dag.
Regner med at du føler kroppen "sitter godt" ut i fra all treninga du har?

Ut i fra hva jeg har lest til deg, så tror jeg vi to er bygd litt likt. Med at fett lagres mest på overkroppen.

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Guerreira kjemper sin kamp mot sjukdom og kiloene.
« #314 : 03. oktober 2009, 23:00 »
Det var synd da. Gleder meg til å se, om de kommer en dag.
Regner med at du føler kroppen "sitter godt" ut i fra all treninga du har?

Ut i fra hva jeg har lest til deg, så tror jeg vi to er bygd litt likt. Med at fett lagres mest på overkroppen.
Det var synd da. Gleder meg til å se, om de kommer en dag.
Regner med at du føler kroppen "sitter godt" ut i fra all treninga du har?

Ut i fra hva jeg har lest til deg, så tror jeg vi to er bygd litt likt. Med at fett lagres mest på overkroppen.
Mmm. Eplefasong. Hvordan går det med treningen din? Jeg har ikke sett noe i loggen.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!