Skrevet av Emne: Athletes should not skip meals before competition or training sessions  (Lest 1530 ganger)

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

Sjekk dette hårreisende studiet:


IJSNEM, 10(2), June 2000, Copyright © 2000

Towards Optimizing the Timing of the Pre-Exercise Meal

Dawn M. Maffucci; Robert G. McMurray
Full Article Table of Contents for Vol. 10, Iss. 2

Abstract
The purpose of this study was to compare the effect a 6-hr versus 3-hr prefeeding regimen on exercise performance. The subjects were 8 active women (21.4 ± 0.9 years, 60.4 ± 2.4 kg, 19.9 ± 1.3% body fat, and 165.6 ± 2.1 cm). All women completed 2 exercise trials (separated by 3Ð6 d) on a treadmill where they ran at moderate intensity for 30 min with 30-s sprints at 5-min intervals, followed directly by increasing incrementally the grade until volitional fatigue was achieved. The exercise trials were performed 3 hr and 6 hr after consuming 40 ± 3 kJ/kg meal. Time to exhaustion was 0.75 min shorter (p = .0001) for the 6-H trials compared to the 3-H trials. There were no significant differences in submaximal or peak oxygen uptake, heart rate, or rating of perceived exertion (p > .05). The 6-H trials compared to the 3-H trials resulted in .05 lower RERs (p = .0002), and a 2 mmol lower blood lactate at exhaustion (p = .012). Blood glucose levels and cortisol responses to exercise were similar between trials (p > .05). However, both resting and post exercise insulin levels were lower during 6-H trials. It was concluded that performance of moderate- to high-intensity exercise lasting 35-40 min is improved by consuming a moderately-high carbohydrate, low fat, low protein meal 3-hr before exercise compared to a similar meal consumed 6 hr prior to exercise. Thus, athletes should not skip meals before competition or training sessions.

Utlogget kim--

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 084
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 084

Eat Lift Sleep

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

Nå blir jeg nødt til å revurdere hele min livsstil. Føsj Baahh Cry

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
De samme forskerne er nå i gang med å studere om det noen sammenheng mellom overvekt og inntak av kanelgifler. Det kan bli spennende!
I positiv nitrogenbalanse.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!