Skrevet av Emne: Strafferettslig utilregnelig  (Lest 29432 ganger)

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #135 : 07. desember 2011, 11:44 »
Jeg må bare trekke frem at jeg har inntrykk av at veldig mange av de som stemmer AP ikke har peiling på politikken partiet står for, og stemmer på partiet av én grunn: Fordi de arbeider, eller pleide å arbeide før de ble sykemeldt eller pensjonert. Dette kan sikkert sies om andre partier også, men spesielt for AP.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #136 : 07. desember 2011, 11:49 »
Jeg må bare trekke frem at jeg har inntrykk av at veldig mange av de som stemmer AP ikke har peiling på politikken partiet står for, og stemmer på partiet av én grunn: Fordi de arbeider, eller pleide å arbeide før de ble sykemeldt eller pensjonert. Dette kan sikkert sies om andre partier også, men spesielt for AP.

Jeg stemte AP før, før jeg skjønte så veldig mye av politikk.

Nå må jeg ærlig innrømme at jeg ikke stemte denne gangen. Av en enkel grunn: det er 0 vits. Ja faktisk. Etter min mening er det poengløst, fordi folket blir lovet det ene og det andre, men realiteten blir heeeeeeeeeelt annen. Politikk er blitt et skuespill for meg, null hold, og det er ingen som sørger for at alt partiene lover, BLIR faktisk levert. Så lenge det er uregulert, blir det løgn år etter år. Partiene lyver fordi de får ikke konsekvenser.
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #137 : 07. desember 2011, 11:54 »
Jeg stemte AP før, før jeg skjønte så veldig mye av politikk.

Nå må jeg ærlig innrømme at jeg ikke stemte denne gangen. Av en enkel grunn: det er 0 vits. Ja faktisk. Etter min mening er det poengløst, fordi folket blir lovet det ene og det andre, men realiteten blir heeeeeeeeeelt annen. Politikk er blitt et skuespill for meg, null hold, og det er ingen som sørger for at alt partiene lover, BLIR faktisk levert. Så lenge det er uregulert, blir det løgn år etter år. Partiene lyver fordi de får ikke konsekvenser.

Konsekvensen blir at vi ikke stemmer på partiene som lyver. Men da kan man ikke "glemme" hva som skjedde etter sist valg og stemme på det samme partiet igjen, og igjen.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #138 : 07. desember 2011, 11:59 »
Konsekvensen blir at vi ikke stemmer på partiene som lyver. Men da kan man ikke "glemme" hva som skjedde etter sist valg og stemme på det samme partiet igjen, og igjen.

Problemet mitt er at jeg syns at "alle" lyver Tongue Da har man et problem. Valg for meg er som et valg mellom to onder. De fleste er full of shit etter min mening :/

Jeg ser problemer ved å ikke stemme også, forøvrig. Såehh....dilema.

edit: POENGET er heller at ikke alt er svart/hvit. Derfor reagerte jeg på kommentaren til Alkoholikern, og mente at den var full av fordommer tatt ut fra løse lufta.
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #139 : 07. desember 2011, 12:26 »
Problemet mitt er at jeg syns at "alle" lyver Tongue Da har man et problem. Valg for meg er som et valg mellom to onder. De fleste er full of shit etter min mening :/

Jeg ser problemer ved å ikke stemme også, forøvrig. Såehh....dilema.

edit: POENGET er heller at ikke alt er svart/hvit. Derfor reagerte jeg på kommentaren til Alkoholikern, og mente at den var full av fordommer tatt ut fra løse lufta.

Da er det best å la være å stemme. Hvorfor skal man gidde å gi sin stemme til noen som vil forvrenge det du sier til noe du ikke mener? Da er det bedre å ikke stemme og lene seg tilbake å se på at alle stemmer på noen de ikke er enige med eller som ikke får gjennomført det de lover uansett.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #140 : 07. desember 2011, 12:29 »
Jeg må bare trekke frem at jeg har inntrykk av at veldig mange av de som stemmer AP ikke har peiling på politikken partiet står for, og stemmer på partiet av én grunn: Fordi de arbeider, eller pleide å arbeide f¸r de ble sykemeldt eller pensjonert. Dette kan sikkert sies om andre partier også, men spesielt for AP.

Å si at "veldig mange av de som stemmer AP ikke har peiling på politikken partiet står for" blir litt for enkelt, med mindre vi her snakker om folk som melder seg inn i AUF for å sjekke damer på utøya så er jeg uenig i at folk som stemmer AP overhodet ikke vet noe som helst om partiet, for jeg har aldri i mitt liv møtt en som stemmer AP som ikke vet noe om hva de stemmer på. At det finnes en del folk som ikke vet noe om AP tviler jeg ikke på, det er faktisk en del mennesker som ikke benytter seg av stemmeretten overhodet, og de bryr seg som regel ikke om noe av det.

Men, jeg regner med at det du egentlig mener er at mange som stemmer AP ikke har god kjennskap til innvandringspolitikken deres? Vel, det er en måte å vinkle det på.

Hvis du spør en FrPer hva de viktigste grunnene til at de stemmer Frp er, vil nok mange/de fleste nevne innvandringspolitikken som en av hovedgrunnene. Spør du derimot en AP'er om det samme, vil de neppe nevne innvandringspolitikken til AP som en avgjørende faktor. Som jeg nevnte tidligere, det er nok slik at en del nordmenn rett og slett ikke anser dette som spesiellt viktig, og stemmer nok hovedsaklig på AP pga andre grunner, som f.eks vellferdsordningene. En del venstevridde folk bryr seg rett og slett ikke så mye om innvandringen, da de ikke har noe imot dem, o.l.

For all del, jeg kan ikke putte meninger i munnen på alle som stemmer AP. Men jeg er veldig skeptisk til denne typen retorikk. Det virker litt for meg som om en del høyrefolk ser ut til å tro at de kjemper mot alt og alle i sin kamp, inkludert hordene av uvitende og ignorante mennesker som bare stemmer i vilden sky på det dummeste de kan Tongue Jeg lever liksom i norge selv og har enda til gode å finne en person som ikke er interessert i eller vet noe om politikk, som stemmer AP, bare fordi det er "populært" eller fordi "alle andre gjør det". Jeg har derimot det stikk motsatte inntrykket. Det jeg ofte hører er sånne ting som "bryr meg ikke så mye om politikk, men ivertfall ikke AP", eller at folk flest stemmer høyre, og så Frp.

men men, du kan forstå hvorfor det er litt slitsomt å høre sånne ting? Det blir som om jeg skulle sagt at "FrP er egentlig et drittparti, ingen er enig med dem, eneste grunnen til at de får stemmer er fordi folk ikke vet hva de stemmer på". Det blir litt usaklig.. Det er såpass store og kraftige høyrebølger i dette landet at du skal egentlig i mine øyne nesten gå imot strømmen for å ikke stemme borgerlig. Hvis jeg skal ta utgangspunkt i min egen vennegjeng, f. eks. mine 20 nærmeste venner, så vet jeg om en som stemmer AP, hva tror du jeg ville stemt hvis jeg skulle stemt på det som var "populært" Tongue ?
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #141 : 07. desember 2011, 12:44 »
Men, jeg regner med at det du egentlig mener er at mange som stemmer AP ikke har god kjennskap til innvandringspolitikken deres? Vel, det er en måte å vinkle det på.

Nei.

Jeg mener at mange stemmer AP fordi det heter nettopp ARBEIDERpartiet, og har ikke satt seg inn i partiprogrammet.

Mange stemmer AP fordi foreldrene deres gjør det.

Mange stemmer AP fordi de alltid har gjort det. Altså at de stemmer på et parti i henhold til politikken partiet førte for 40 år siden.

Det er mitt inntrykk. Tydeligvis har du et annet.

Dette er hovedsaklig basert på at jeg kjenner en frisør som har klippet hår i over 30 år. Hun har snakket med utallige mennesker om alt mulig, også politikk. En gjenganger der er at folk stemmer AP fordi de er "på gølvet". Vanlige arbeidere. Ergo stemmer de AP. Har sjelden sett på partiprogrammet. Som daglig leder har hun jobbet på mange salonger opp igjennom årene og nesten samtlige kolleger stemmer AP "fordi de jobber på gølvet". De har som regel ingen anelse om hva som står i partiprogrammet.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #142 : 07. desember 2011, 12:52 »
@Gotrice: du debaterer saklig, men ikke putt ord i munnen på folk Smiley Fortsett den gode debatten, men overse Styrketreneren. Han er i egne øyne alphahannen, som kan manipulere hvem som helst - ettersom han har et intellekt utover det vanlig Wink I virkeligheten er han en som ønsker å fremstå som enormt begavet, men feiler ved å bruke ord feil til stadighet, akkompagnert med å lese innlegg slik fanden leser bibelen.

Ryu er inne på noe. Hvorfor stemmer "alle" pensjonister AP? Mest av gammel vane

Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #143 : 07. desember 2011, 13:55 »
Å si at alle utlendinger eller "85%" av de ikke stemmer fordi de er enten late eller ikke kan norsk er rett og slett fordomsfult og har ingenting med virkelighet å gjøre.

Forstår ikke hva du reagerer på. Du selv stemte ikke på grunn av latskap. Tjaa har ikke så mye å si så jeg gidder ikke. Med andre ord latskap. Det betyr at du går inn i de 3 punktene jeg satt opp (sjokk)

Var selv tatt av latskapbølgen, og så ikke behovet for å dra tilbake til hjembyen min (40 min med tog) for å stemme når jeg regner med at partiet jeg ville ha stemt på skulle vinne uansett og det egentlig har 0 betydning. Jeg er lat, muhamed er lat og kåre er lat. Trenger virkelig ikke bli så hårsår når det jeg sier er fullstendig rett. Jeg er ikke fordomsfull mot utlendinger eller menneskeheten, jeg kommer kun med sannheten og virkeligheten.

PS: Tusen takk for at du selv kommer med deg selv som et eksempel på at jeg har rett.

Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #144 : 07. desember 2011, 14:01 »
Må også komme med at noe av det verste jeg vet om er personer som sier at de snakker perfekt norsk, bodd her hele livet og har norske moraler tredd nedover halsen. Da har du faen meg gjort et jævlig bra stykke arbeid og skal være stolt. Ingen snakker stygt eller sammenligner deg med problemkilden. Oppfør deg som en nordmann og slutt å forsvar deg selv. Er du norsk så trenger du faen meg ikke påpeke det for å få sympati eller gud veit hva du skal frem til.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #145 : 07. desember 2011, 14:20 »
Forstår ikke hva du reagerer på. Du selv stemte ikke på grunn av latskap. Tjaa har ikke så mye å si så jeg gidder ikke. Med andre ord latskap. Det betyr at du går inn i de 3 punktene jeg satt opp (sjokk)

Var selv tatt av latskapbølgen, og så ikke behovet for å dra tilbake til hjembyen min (40 min med tog) for å stemme når jeg regner med at partiet jeg ville ha stemt på skulle vinne uansett og det egentlig har 0 betydning. Jeg er lat, muhamed er lat og kåre er lat. Trenger virkelig ikke bli så hårsår når det jeg sier er fullstendig rett. Jeg er ikke fordomsfull mot utlendinger eller menneskeheten, jeg kommer kun med sannheten og virkeligheten.

PS: Tusen takk for at du selv kommer med deg selv som et eksempel på at jeg har rett.

Jeg passer ikke inn i ditt bilde. Jeg stemte ikke i år fordi det ikke finnes et parti som jeg syns er verdt å gi min stemme til.

PS: Ikke fordi det ikke finnes muslimske partier i Norge.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #146 : 07. desember 2011, 14:38 »
Hvis du virkelig ikke mener at noen av partiene er bedre egnet til å styre din egen by enn andre, så tyder det på at du enten gir fullstendig faen, eller har innsett at politikk er skvip. Det kommer mest sannsynlig aldri til å finne et parti som du mener det er verdt å gi en stemme til. Men skal du over alt formodning bestemme deg for å stemme et år, så vil alle de tidligere valgene egentlig kun være latskap fra din egen side og du vil tre inn i en av mine 3 kategorier. Noe jeg tror det er stor sannsynlighet for.

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #147 : 07. desember 2011, 14:41 »
Forstår ikke hva du reagerer på. Du selv stemte ikke på grunn av latskap. Tjaa har ikke så mye å si så jeg gidder ikke. Med andre ord latskap. Det betyr at du går inn i de 3 punktene jeg satt opp (sjokk)

Var selv tatt av latskapbølgen, og så ikke behovet for å dra tilbake til hjembyen min (40 min med tog) for å stemme når jeg regner med at partiet jeg ville ha stemt på skulle vinne uansett og det egentlig har 0 betydning. Jeg er lat, muhamed er lat og kåre er lat. Trenger virkelig ikke bli så hårsår når det jeg sier er fullstendig rett. Jeg er ikke fordomsfull mot utlendinger eller menneskeheten, jeg kommer kun med sannheten og virkeligheten.

PS: Tusen takk for at du selv kommer med deg selv som et eksempel på at jeg har rett.



Fint at du klarer å hjernevaske deg selv. Du overbeviser deg selv om at jeg stemte ikke fordi jeg er lat, når jeg svart på grått skriver at det ikke er tilfelle. Det er ikke det at jeg er lat, eller gidder ikke, det er fordi det er et bevisst og gjennomtenkt valg jeg har tatt. Om det å ta et valg eller standpunkt er å være lat, så vet ikke jeg.
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #148 : 07. desember 2011, 14:45 »
Hvis du virkelig ikke mener at noen av partiene er bedre egnet til å styre din egen by enn andre, så tyder det på at du enten gir fullstendig faen, eller har innsett at politikk er skvip. Det kommer mest sannsynlig aldri til å finne et parti som du mener det er verdt å gi en stemme til. Men skal du over alt formodning bestemme deg for å stemme et år, så vil alle de tidligere valgene egentlig kun være latskap fra din egen side og du vil tre inn i en av mine 3 kategorier. Noe jeg tror det er stor sannsynlighet for.

Hvis et parti forandrer sin politikk, eller det dukker opp et nytt parti det er verdt å stemme på, så kan jeg stemme uten at de foregående valgene har vært latskap. Da har jeg enkelt ventet på et parti jeg kan stemme på som ikke før har eksistert. Ikke latskap.

Hvis jeg derimot velger å stemme på et parti i fremtiden som fører samme politikk som partiene gjorde de valgene jeg ikke stemte, og jeg heller ikke har forandret politisk syn, da er det latskap. Muligens.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #149 : 07. desember 2011, 14:53 »
Beviser at man har et standpunkt : m¸ter opp og stemmer blankt.

Ligger på sofaen og drar fram en teori at du er for bra for systemet: latskap

Ryû; akkurat det jeg ville frem til

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!