Skrevet av Emne: Hviledag  (Lest 1479 ganger)

Utlogget Mats Øvrebø

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Hviledag
« : 09. januar 2014, 01:06 »
Heisann!  Smile
Pga at årets nyttårsform er lengre bak mål enn noen gang er det blitt påbegynt en deff allerede nå. I den annledning kommer temaet hviledag(er) opp. Holder det med en hviledag i uka eller går det til og med greit å kjøre uten? Kjører både kardio og tunge styrkeøkter.

Hvor mange har du og hvorfor?  Cheesy

-Mats

Utlogget mantis

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: Hviledag
« #1 : 09. januar 2014, 20:05 »
Nå har jeg ikke jeg holdt det gående mer enn litt over ett år, men kjører hviling onsdager og søndager. Noen ganger blir det kvilings på lørdag også ettersom jeg reiser litt her og der og det ikke alltid er like lett å få til en fornuftig økt.

Synes det er greit å ta et "stopp" midt i uka, rett og slett for å rekke over alt og ha en dag jeg kan legge ærend og sånt på.

Utlogget schnappi

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Sv: Hviledag
« #2 : 09. januar 2014, 20:24 »
Du bør legge inn hviledager. Det er bra både for kropp og sjel og ikke minst motivasjon! Du er ingen maskin. Du trenger restitusjn og hvile Smiley Smiley Smiley

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hviledag
« #3 : 09. januar 2014, 23:37 »
Heisann!  Smile
Pga at årets nyttårsform er lengre bak mål enn noen gang er det blitt påbegynt en deff allerede nå. I den annledning kommer temaet hviledag(er) opp. Holder det med en hviledag i uka eller går det til og med greit å kjøre uten? Kjører både kardio og tunge styrkeøkter.
Hvor mange har du og hvorfor?  Cheesy
-Mats

Det er et definisjonsspørsmål. Prøver alltid å gå 3 kilometer i raskt tempo hver dag når jeg ikke tar en 4x3 løpeøkt. For en del toppidrettsutøvere så vil en rolig joggetur på en halv eller hel time være tilsvarende. Hard trening hver dag tror jeg knapt det er noen som driver med, iallfall ikke på seriøs basis.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Z

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 297
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 297

Sv: Hviledag
« #4 : 11. januar 2014, 18:57 »
Det spørs hvor hardt du trener og på hvordan din kropp takler det.
Hvis du trener lavt volum med tunge vekter bør du ha minst 2 hviledager i uka, etter min mening.

Hvis du tilpasser programmet ditt kan du jo trene hver dag.
Jeg kjører 3 dager på, 1 dag av, hvor jeg trener de første 3 dagene med lavt volum og de neste tre med litt høyere volum. Så tar jeg 3-4 dager pause hver 5.-6. uke. Har ikke gjort det lenge, men virker veldig effektivt for min del.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!