Skrevet av Emne: joggesko innkjøps tips? :)  (Lest 2939 ganger)

Utlogget leander

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 26

joggesko innkjøps tips? :)
« : 16. april 2005, 18:55 »
jeg trenger noen nye joggesko å lurer på om det finnes noen butikker online der man kan få kjøpt? eller eventuvelt en sports kjede der jeg for mest for pengene. jeg bor nære oslo..

Utlogget Banned4Life

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 219

  • Sweet Dreams
SV: joggesko innkjøps tips? :)
« #1 : 16. april 2005, 18:56 »
Hva slags jobbesko er det du skal ha da?

EDIT: Kjøp FIGHTER sine sko til studiobruk, får utrolig bra fotfeste med den Wink

EDIT: Kjøp Adidas Stabil vist du har planer og å bruke tredemøllen...
Member of Treningsforum!
I don't care if i die, as long as they bury me in a fucking big box

Utlogget princy^^

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 415

  • 28 dips
SV: joggesko innkjøps tips? :)
« #2 : 16. april 2005, 18:57 »
sorry men tror det er joggesko han ska ha

Utlogget Ostreicher

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: joggesko innkjøps tips? :)
« #3 : 16. april 2005, 18:58 »
Hva forventer du å få i svar nå, Scmustige? Så fremt du så at trådstarter skrev joggesko, så er jeg spent. Tongue

Utlogget Banned4Life

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 219

  • Sweet Dreams
SV: joggesko innkjøps tips? :)
« #4 : 16. april 2005, 19:06 »
blush min feil... skriveleif... men :Offtopic:
Member of Treningsforum!
I don't care if i die, as long as they bury me in a fucking big box

Utlogget Kriflepeist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 116
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 116

  • No pain!
SV: joggesko innkjøps tips? :)
« #5 : 16. april 2005, 19:15 »
jeg trenger noen nye joggesko å lurer på om det finnes noen butikker online der man kan få kjøpt? eller eventuvelt en sports kjede der jeg for mest for pengene. jeg bor nære oslo..

Det er umulig å anbefale hvordan joggesko du skal ha, siden løpestil og hvor du løper kan påvirke skobehovet for akuratt deg. Joggesko er noe du ikke bør plukke med deg fra tilbudshylla i forbifarten og anbefaler i allefall ikke å bestille online. Valg av joggesko bør du ta alvorlig, ikke minst fordi kvaliteten varierer, og fordi dårlig kvalitet kan ha konsekvenser. Folk som jogger tre til fire ganger i uka, anbefales å ha minst to, gjerne tre par joggesko. Jeg mener ikke at du skal gå så ekstremt til verks, men sånn er faktisk anbefalingene.

De beste tipsene:

•  Sett av rikelig med tid til kjøpav joggesko. Gå helst i butikken om ettermiddagen eller etter at du har trent. Da er foten på sitt største grunnet vannansamling.

• Ta med de gamle joggeskoene. Da kan butikkpersonalet få et inntrykk av belastning og ditt løpesett. Når du prøver nye sko, bruk de vanlige løpesokkene.
 
• Hvis selgeren øyeblikkelig ser superskoen for deg i hyllene, skal du være skeptisk. Han bør i det minste spørre om hvilket underlag du løper på, vekten din og hvilke eventuelle skader du har hatt.

• Selgeren bør også forsøke å finne ut noe om fotstillingen din. Kanskje er du plattfot og trenger spesiell støtte. Det er smart å få tatt et avtrykk av foten.

• Selv leilighetsjoggere og nybegynnere kan ha nytte av å sjekke måten de løper på. Noen butikker lar kunden jogge foran butikken, andre har tredemølle og analyse av løpestilen.

• Noen sko kommer i forskjellige bredder. Pass da på størrelsen. Regelen er at det skal være ca.en fingerbredd mellom stortåa og skolæret.

• Du må selv avgjøre om tærne har nok plass og om hælen ikke glipper. Men lytt til selgeren når han anbefaler sko for spesielle forhold i foten.

• Insister på å få prøve skoene litt. Løp rundt i butikken eller på tredemølle med de nye skoene før du kjøper.

• Er du usikker på om du har med en fagkyndig å gjøre? Da kan du for eksempel snakke så detaljert og grundig du kan om egen løpeerfaring og kanskje om sko generelt. Da merker du fort om føttene dine er i gode hender.

Lykke til!
Musklene er noen små ballonger som er fylt med spinat.....

Utlogget leander

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 26

SV: joggesko innkjøps tips? :)
« #6 : 16. april 2005, 21:12 »
Sitat
Det er umulig å anbefale hvordan joggesko du skal ha, siden løpestil og hvor du løper kan påvirke skobehovet for akuratt deg. Joggesko er noe du ikke bør plukke med deg fra tilbudshylla i forbifarten og anbefaler i allefall ikke å bestille online. Valg av joggesko bør du ta alvorlig, ikke minst fordi kvaliteten varierer, og fordi dårlig kvalitet kan ha konsekvenser. Folk som jogger tre til fire ganger i uka, anbefales å ha minst to, gjerne tre par joggesko. Jeg mener ikke at du skal gå så ekstremt til verks, men sånn er faktisk anbefalingene.

De beste tipsene:

•  Sett av rikelig med tid til kjøpav joggesko. Gå helst i butikken om ettermiddagen eller etter at du har trent. Da er foten på sitt største grunnet vannansamling.

• Ta med de gamle joggeskoene. Da kan butikkpersonalet få et inntrykk av belastning og ditt løpesett. Når du prøver nye sko, bruk de vanlige løpesokkene.
 
• Hvis selgeren øyeblikkelig ser superskoen for deg i hyllene, skal du være skeptisk. Han bør i det minste spørre om hvilket underlag du løper på, vekten din og hvilke eventuelle skader du har hatt.

• Selgeren bør også forsøke å finne ut noe om fotstillingen din. Kanskje er du plattfot og trenger spesiell støtte. Det er smart å få tatt et avtrykk av foten.

• Selv leilighetsjoggere og nybegynnere kan ha nytte av å sjekke måten de løper på. Noen butikker lar kunden jogge foran butikken, andre har tredemølle og analyse av løpestilen.

• Noen sko kommer i forskjellige bredder. Pass da på størrelsen. Regelen er at det skal være ca.en fingerbredd mellom stortåa og skolæret.

• Du må selv avgjøre om tærne har nok plass og om hælen ikke glipper. Men lytt til selgeren når han anbefaler sko for spesielle forhold i foten.

• Insister på å få prøve skoene litt. Løp rundt i butikken eller på tredemølle med de nye skoene før du kjøper.

• Er du usikker på om du har med en fagkyndig å gjøre? Da kan du for eksempel snakke så detaljert og grundig du kan om egen løpeerfaring og kanskje om sko generelt. Da merker du fort om føttene dine er i gode hender.

Lykke til!

takk for et godt og fyldig svar var mange gode tips og ha med seg der:)
jeg er nok litt fersk. men er det noen spessiel butikk eller kjede jeg bør satse på og besøke først? er g-sport brukelig for eksmpel ?

må nesten legge til at jeg skal løpe noe på asvalt og litt i skogen da det ikke er så sølete Smiley

Utlogget Kriflepeist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 116
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 116

  • No pain!
SV: joggesko innkjøps tips? :)
« #7 : 16. april 2005, 21:17 »
Det kommer helt ann på, men de store kjedene: G-sport, intersport osv, pleier å ha god peiling.. Stikk innom de sportsbutikkene som ligger i nærheten å hør hva de anbefaler for deg.. Ta deg en en runde rundt i byen, før du endelig bestemmer deg..

Oslo kryr vel av sportsbutikker? Smiley
Musklene er noen små ballonger som er fylt med spinat.....

Utlogget princy^^

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 415

  • 28 dips
SV: joggesko innkjøps tips? :)
« #8 : 16. april 2005, 23:57 »
viss di har steve perry mann sport så hadde jeg tatt meg en tur innom der å teste sko Wink di er ganske dyre men det er vertfall god kvalitet Wink

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
SV: joggesko innkjøps tips? :)
« #9 : 17. april 2005, 04:26 »
Løplabbet er vel verdt et besøk.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget Hammer

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 837
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 837

  • Det er mange veier til Rom
SV: joggesko innkjøps tips? :)
« #10 : 19. april 2005, 16:21 »
Hos løplabbet er du garantert å få et par sko som passer ditt løesett og dine behov. Ingen garanti at det blir billig, men det kan det være verdt?

mvh Hammer
Sleggekaster på mosjonsnivå Smiley
28 år
85 kg
Oslo

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: joggesko innkjøps tips? :)
« #11 : 19. april 2005, 17:49 »
jeg anbefaler løplabbet ja.


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!