Skrevet av Emne: En patetisk mann...  (Lest 15574 ganger)

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Re:En patetisk mann...
« #15 : 02. mai 2003, 09:54 »
Det er å mure seg inn i et patetisk lite rom å påstå at styrkeløftsporten er rein. Den er utvilsom reinere enn den var på 70 og 80 tallet, men rein -  laaaaangt i fra. Det viktigste er vel kanskje at den har moderert seg til et nivå der de som ikke doper seg kan hevde seg - ja til og med bli best.....
Hele forklaringen på denne suksessen er spot-testingen - testing på konkurranser gir liten eller ingen indikasjon på om det dopes eller ikke.

Når d gjelder drugs om sikkert er kule også for styrkeløftere, så er vel ikke HGH noe dumt alternativ....... Clenbuterol, div vanndrivende midler, mm er sikkert også kjekke - de er ute av kroppen på 3-4 dager eller så mange av de også. Et lengre treningsopphold i utlandet er kanskje ikke så dumt i ny og ne heller

mvh
Tric

PS - siden TT vil sette sitt gode navn og rykte på spill, så får han jo for skams skyld skrive navnet sitt også da.............


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

SteamHammer

  • Gjest
Re:En patetisk mann...
« #16 : 02. mai 2003, 10:54 »
Det er å mure seg inn i et patetisk lite rom å påstå at styrkeløftsporten er rein. Den er utvilsom reinere enn den var på 70 og 80 tallet, men rein -  laaaaangt i fra. Det viktigste er vel kanskje at den har moderert seg til et nivå der de som ikke doper seg kan hevde seg - ja til og med bli best.....
Hele forklaringen på denne suksessen er spot-testingen - testing på konkurranser gir liten eller ingen indikasjon på om det dopes eller ikke.

Når d gjelder drugs om sikkert er kule også for styrkeløftere, så er vel ikke HGH noe dumt alternativ....... Clenbuterol, div vanndrivende midler, mm er sikkert også kjekke - de er ute av kroppen på 3-4 dager eller så mange av de også. Et lengre treningsopphold i utlandet er kanskje ikke så dumt i ny og ne heller

mvh
Tric

PS - siden TT vil sette sitt gode navn og rykte på spill, så får han jo for skams skyld skrive navnet sitt også da.............
At noen idrett som helst er helt rein er vel en ønskedrøm. Det finnes idretter som er verre enn norsk Styrkeløft - ikke noe tvil om det. I fjor ble det foretatt 154 tester på styrkeløftere. Én ble testet positivt og det var to nektelser i tillegg. Det hører med til historien at de to nektelsene visstnok kom fra én og samme person.

En lite kuriositet til slutt:
Under VM i Bridge i fjor ble en av spillerene diskavlifisert pga. doping!!! Jo, da, man skal visstnok lete lenge etter  utøvermiljøer som er 100% dopingfri.... Undecided

Men at norsk Styrkeøftsport er blitt tilnærmet ren i løpet av de siste 10-12 årene bør det heller ikke være noen tvil om. Selv om én er én for mye!!

Utlogget boss

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Re:En patetisk mann...
« #17 : 02. mai 2003, 11:27 »
mye naiv tankegang her!!!!!

Til info: Den mannen som i fjor nektet å la seg teste har bakgrund i Kroppsbygging.

Tricepsmann : fire stykker på EM laget en har initialene TT, han er vel ikke akkuratt anonym da!!!



Ellers vil jeg gjerne fyre litt oppunder diskusjonen her.
Det nest mest anabole du kan ha i deg er mat, dette påvirker insulin produksjonen i kroppen. Altså spise riktig til riktig tid , vil kunne gi større fremgang enn stereoider. Det mest anabole du kan benytte er Insulin. Dette er da betenkelig da insulin ikke kan taes på noen doping test. vi har også igjenom historien hatt landslagsutøvere med diabetes, Diabetikere kan også bruke insulinen de lovelig kan benytte til å presse mere glucose ut i musklene enn det kroppen normat gjør og på den måten gjøre muskelene motagelig får mere og hardere trening enn en uten insulin gjør. noe som gir raskere og større styrkefremgang


Utlogget Bonzo

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 33

Re:En patetisk mann...
« #18 : 02. mai 2003, 12:08 »
Siden det snakkes om doping her har jeg lyst til å komme med et lite innspill ! På den siste konkuransen jeg var på så jeg utøvere sitte og drikke red bull før de skulle inn og løfte. Det har på styrkeløftforbundets sine sider blitt advart om dette produktet da det kan gi utslag ved tester. Jeg kaller ikke dette å dope seg men synes det virker ganske talentløst å bruke dette når det har blitt advart mot det. Har hørt flere som har sett det b.l.a på nordisk for vetraner.
SYNSPUNKTER ??

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Re:En patetisk mann...
« #19 : 02. mai 2003, 12:36 »
Kalle er sukkersyk.....  Grin Småsterk er han også! (feil fødselsår på han på NSFs sider foresten....)

Jeg har ikke problemer med TT jeg, og nei jeg hadde ikke problemer med å vite hvem han er...., det var bare en pirkete "morsomhet"......

Dersom du leste innlegget så sier jeg jo forsåvidt det samme som mange andre her - at det er mye bedre enn tidligere. At det er verre eller bedre enn andre idretter skal jeg ikke ha sagt, men jeg har vært innom i en del styrkeløftmiljøer opp gjennom årene og joda de har da krutta litt styrkeløfterne også - og det var ikke bare de middelmådige løfterne......

Who cares......


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Re:En patetisk mann...
« #20 : 02. mai 2003, 12:42 »
Red bull inneholder kofein, det er grunnen til advarselen.  En Red bull inneholder ca. 3 kaffekopper, helt ufarlig og helt lovlig.  Bøtter du innpå ett par liter med disse koffeinholdige drikkene risikerer du ett utslag, men det tror jeg aldri vil skje... Wink

For dere som vil fortsette med dopingdebatt foreslår jeg at dere lager ett eget "emne".
Vi lar omtalte få hvile med omtalen nå, han har fått nok pepper...  
Det lønner seg ALDRI å dope seg!  Fy skam! Shocked
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Dr.feelgood

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 88
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 88

Re:En patetisk mann...
« #21 : 02. mai 2003, 14:51 »
BOSS:

Hvordan kan du påstå at diabetikere skulle kunne presse mer glukose inn i musklene?
Hvor har du det fra??? Har du dokumentasjon??

Vidar: Ja det er faen meg jævlig talentlaust!!

Utlogget boss

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Re:En patetisk mann...
« #22 : 02. mai 2003, 17:11 »
problemet med diabetikere er at de ikke produserer nok insulin selv, de tar da insulin som medisin for å få nok insulin. De kan fint sette mere insulin en normal dose på lik linje med en ikke diabetiker. Det de må passe på er fettintaket før og etter insulin settiing og det å få i seg nok karbohydrater etter de har satt insulin.

det finnes også tilskudd som øker egenproduksjonen av insulin (ALA).


Her står det generelt om insulin og dens påvirkning av kroppen
http://t-mag.com/html/body_149ins.html



Utlogget boss

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Re:En patetisk mann...
« #23 : 02. mai 2003, 17:12 »
siste linje må limes in for hånd etter =

Bold

  • Gjest
Re:En patetisk mann...
« #24 : 02. mai 2003, 18:43 »
Jeg vet ikke hvem som er mest patetisk. Den som bruker dop eller den som påstår at diabetikere er dopere? Diabetes er en sykdom. Ingen diabetikere vil sette livet på spill for å bli bedre løftere. Lær litt om diabetes før dere kommer med beskyldninger.

Derimot, for personer som ikke har diabetes, kan Insulin misbrukes. Kjenner ikke til norske løftere som har gjort dette, men det er tydeligvis utbredt i andre miljøer.

Bold

  • Gjest
Re:En patetisk mann...
« #25 : 02. mai 2003, 19:18 »
Norske styrkeløftere har veldig stor respekt i utlandet - fordi alle vet at de ikke bruker doping. Mange fra øst legger ikke skjul på hva de gjør og forstår ikke den norske holdningen. De forstår heller ikke hvordan vi kan få slike resultater uten doping, men de setter ikke spørsmål ved om vi er reine. De vet vi er reine.

Det er faktisk norske miljøer og media som har gjort at enkelte har sluttet. I motsetning til løfterne fra øst, mener mange miljøer i Norge at "de må ha brukt doping".  Etter min mening er dette en mangel på respekt ovenfor norske styrkeløftere, trenere og treningsmetoder.

Jeg vil anbefale alle som ønsker å bli gode uten doping å fokusere på hva som skal til for å bli god, framfor å finne unnskyldninger for hvorfor andre er bedre. Den man lurer er bare en selv (i hvert fall i styrkeløft).

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Re:En patetisk mann...
« #26 : 02. mai 2003, 19:25 »
Vel, en diabetiker (sukkersyken) er IKKE en doper. En diabetiker bruker medisin (insulin) for å holde et stabilt blodsukker. Dersom man har sukkersyke har man valget mellom å bruke medisinet og legemiddelet, insulin, og fortsette å leve som normalt eller ikke å bruke det og dauve.
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Big

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 100

Re:En patetisk mann...
« #27 : 02. mai 2003, 19:50 »
men det er nokk mange som er diabetikere som er dopere også da  Grin

Utlogget boss

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Re:En patetisk mann...
« #28 : 02. mai 2003, 20:30 »
Vel, en diabetiker (sukkersyken) er IKKE en doper. En diabetiker bruker medisin (insulin) for å holde et stabilt blodsukker. Dersom man har sukkersyke har man valget mellom å bruke medisinet og legemiddelet, insulin, og fortsette å leve som normalt eller ikke å bruke det og dauve.

Jeg sier ikke at de som er diabetikere doper seg, Det jeg sier er at de har forutsetningene og kunnskapen lett tilgjengelig, hvis moralen skulle svikte.
De har igjenom sykdommen og det utstyret de har til å måle sitt eget blodsukker, alle forutsetninger til å misbruke dette hvis de ha ønske om det.

Dette er litt av det vi finner hos landslags utøverne i langrenn, de har astma alle sammen. tilfeldig?

Vi har også eliteutøvere rundt i verden , har hørt om en tysk kulestøter i verdens eliten som har diabetes.

Men dette er jo tilgjengelig for alle, regner med at det er ikke noe problem å få tak insulin for de som ikke har diabetes ( de får selvføgelig ikke dette da på resept  )
Det som er skummelt med insulin er at det er mye, mye farligere enn steroider.
Var det noen som så programmet på NRK ett par år tilbake? der ble opplyst resultat fra en anonym spørreundersøkelse. Der de spurt amerikanske idrettsutøvere om de ville benyttet doping for å ta gull, hvis de kom til å dø av det innen 5 år! Flertallet svarte ubetinget ja, hvis de ikke ble avslørt for bruket.
Skremmende

Bold

  • Gjest
Re:En patetisk mann...
« #29 : 02. mai 2003, 21:09 »
Etter min mening har alle mulighet for å dope seg, hvis de vil. Det er et spørsmål om moral, holdninger og miljø. Det er ingen grunn til å anta at diabetikere har slettere moral osv. enn andre - tvert imot. De vet hva de utsetter seg for, og gjør det derfor ikke.

Har sett undersøkelsen blant Amerikanere. Dette er ikke idrettsfolk, men folk som kan ytre sine synspunkter uten at det får følger. Det er lett å si hva en ville ha gjort. Det er vanskelig å gjøre det hvis det går ut over liv, helse, familie og anseelse. Jeg tror ingen vet hva de ville ha gjort før de er i den aktuelle situasjon.    

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!