Skrevet av Emne: Kjære dyrevenner!  (Lest 4090 ganger)

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Kjære dyrevenner!
« #30 : 01. september 2004, 11:41 »
son of light: ja klart jeg har dyr selv hehe...elsker dyr!har 6 katter Smiley

Hunder er søte de også, men er litt redd dem i grunnen - spesiellt schæfere. Sikkert fordi jeg som liten ble bitt av en...den hadde garantert blitt oppdradd feil for den var direkte FARLIG! men avlivet ble den ikke. - Noen den absoulutt burde ha vært - mange episoder med den hunden der; beit tvers over ryggen til naboen sin hund ( en sånn pitteliten sak), bet meg (var liten da og gikk nå så klart bare bort å klappet den Sad), beit samboeren til min mor i håndleddet en gang han kom gående fredelig forbi i gangen med hendene i lommen ...osv osv....

som om ikke det var nok traff min bror på eieren en stund etter at de hadde flyttet og han frekkusen hadde nerver til å si at dett var en liten jente der de bodde før ( altså der som vi bodde) som hadde "ødelagt" hunden...da min bror svarte " hey du det er faktisk søsteren min du snakker om der" fikk pipen imidlertid en annen lyd! Den hunden der var garantert ødelagt før den flyttet inn i nabolaget vårt!

så jeg holder meg heller til katter jeg Smiley - ikke det de kan bli agressive og farlige de også - en rabiat katt med mange skarpe klør er ikke så bra, men en hund som angriper tror jeg er langt farligere.

slux: slux er enig med deg der - et dyr skal ikke avlives uten videre fordi den forsvarer seg, men er hunden konstans agressiv og fare for andre er det noe helt annet!


Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Kjære dyrevenner!
« #31 : 01. september 2004, 11:53 »
up and comming: skal love deg det at om du må avlive en av kattene dine noen gang vil det bli like ille/ savnet bli like stort som da du måtte avlive hunden din.

Vi måtte avlive ene katten vår for noen år siden og selv den dag i dag kan jeg få "bølger" innover meg der jeg kjenner hvor mye jeg egentlig savner ham.

uansett hvor lite eller stort dyret måtte være, har man knyttet seg til det og blitt glad i deg er det vanskelig å ta farvel ( savner t.o.m hetterotten vi hadde da jeg var liten jeg). Men det er endel av prisen man må betale ved å ha/ bli glad i/ knyttet til dyr...man vet at de har begrenset med levetid og at man en dag må ta farvel. Men med all den gleden de bringer ( iaf gjør mine katter det for meg) er det verdt det!

Slux: Hmmm kjipt å være allergisk....hehe du får hive ut "samboen" da og få en katt istedet...hihi!
Det kan jo være at det går greit likevel da - hvis han ikke er superallergisk.
Både BB og jeg er egentlig litt allergisk mot katter nemlig, men det går helt fint så lenge kattene ikke ligger og kneker oppi sengen hele natten.'
Merker sjelden noe til den allergien egentlig, med mindre jeg selv er litt ekstra trøtt/ immunforsvaret ellers skarnter og borsett fra en konstant små tett nese....uansett ingenting som ikke lar se fikse med litt allergi tabeletter! Smiley
BB var nå forresten mer allergisk mot katter før, men nå går det greit Smiley

Så det er ikke sikkert alt håp er ute om at du kan få deg en liten kattepus! Det er iaf nok av dem som trenger et hjem - stakkers små.

Du kan jo prøve å være "fosterhjem" for en og se om det går? ( midlertidig omplasseringshjem).

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!