Skrevet av Emne: Sovemedisner  (Lest 2121 ganger)

Utlogget Hemen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 254

Sovemedisner
« : 10. september 2013, 10:12 »
Hallo, har hatt soveproblemer siden 2010. Hadde det også en periode fra 2005-2007.

Jeg skal gå til legen imorgen, men kan hende jeg får sovemedisner.

Bare så folk vet det, så har jeg prøvd alt fra å sove tidligere, til å telle sauer, til å sitte på en sengeposisjon som er vitenskapelig bevist er best, til å høre på vannlyder, høre på musikk, prøve å tvinge meg selv til å sove, til å ligge rolig hele natten.

Så er sovemedisner noe farlig egentlig?
Store søstra mi sier at hvis jeg er på sovemedisner, så vil kroppen min kreve større doser etterhvert for å få effekten av å sove, så jeg kommer til å bli avhengig for det resten av livet mitt og at jeg aldri vil få sove uten det?

Det går vell ann å bruke sovemedisner på en måte slik at jeg får optimal søvn, men ikke overdoser?

Eller tar jeg feil?
Hemens fantastiske eventyr til å gaine muskler og styrke:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php/topic,127727.msg1870824/topicseen.html#new

Utlogget andreasb

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 158
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 158

  • Beastmode!
Sv: Sovemedisner
« #1 : 10. september 2013, 10:56 »
For meg funker et lite tilskudd av melatonin, 3-4mg før jeg legger meg.
Har hatt søvnproblemer hele livet, men med melatonin sovner jeg ila 20min.
Dette fungerer ikke som en "sovemedisin" som knocker deg ut og kan gi hangover dagen etter.

Kort oppsummert er det et hormon som dannes i kroppen for at man skal bli trøtt og sovne inn (jeg sliter med lav egenproduksjon, og sliter derfor med å bli trøtt og sovne).
Det hjelper på selve innsovningsfasen, men det gir ikke nødvendigvis dypere søvn hvis du sliter med at du våkner, sover urolig osv.
Jeg tar det i kombinasjon med Zma, og har i de siste årene sovet bedre enn jeg har gjort noen gang i mitt 28år gamle liv.
Jeg får det på resept fra fastlegen, men kjøper det heller fra utlandet da det koster typ 250kr for 20stk i Norge på apoteket, og omtrent 90kr for 180stk fra f.eks. USA Smiley

Anbefaler at du googler det og leser litt mer om det.


When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things.

Utlogget Hemen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 254

Sv: Sovemedisner
« #2 : 10. september 2013, 11:42 »
For meg funker et lite tilskudd av melatonin, 3-4mg før jeg legger meg.
Har hatt søvnproblemer hele livet, men med melatonin sovner jeg ila 20min.
Dette fungerer ikke som en "sovemedisin" som knocker deg ut og kan gi hangover dagen etter.

Kort oppsummert er det et hormon som dannes i kroppen for at man skal bli trøtt og sovne inn (jeg sliter med lav egenproduksjon, og sliter derfor med å bli trøtt og sovne).
Det hjelper på selve innsovningsfasen, men det gir ikke nødvendigvis dypere søvn hvis du sliter med at du våkner, sover urolig osv.
Jeg tar det i kombinasjon med Zma, og har i de siste årene sovet bedre enn jeg har gjort noen gang i mitt 28år gamle liv.
Jeg får det på resept fra fastlegen, men kjøper det heller fra utlandet da det koster typ 250kr for 20stk i Norge på apoteket, og omtrent 90kr for 180stk fra f.eks. USA Smiley

Anbefaler at du googler det og leser litt mer om det.



Takk, får se hva legen gir meg imorgen Tongue
Hemens fantastiske eventyr til å gaine muskler og styrke:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php/topic,127727.msg1870824/topicseen.html#new

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!