Skrevet av Emne: Bygge knallhard kjerne  (Lest 4593 ganger)

Utlogget messtacked

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 30

Bygge knallhard kjerne
« : 21. januar 2014, 13:50 »
Jeg kjører pr i dag 2-splitt med underkropp - overkropp. På overkroppdagen kjører jeg 2 sett med: Woodchoppers, Palloffpress og "magenedtrekk" der jeg sitter på knærne. Merker allikevel at jeg sliter litt med å opprettholde trykket i f eks markløft på de tyngste løftene. Har dere noe anbefalinger å komme med? Smiley Hvilke øvelser mener dere som løfter tyngst her inne er de beste for å bygge en god og stabil kjerne?

Utlogget Iver P. Berge

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 240
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 240

Sv: Bygge knallhard kjerne
« #1 : 21. januar 2014, 14:21 »
planke med vektskiver på ryggen, maks ett minutt. abb wheel er også ganske hardcore faktisk;) hvis den øvelsen er også får lett, så bare sleng på vektskiver på ryggen. jeg kjører personlig nesten bare de to mage øvelsene hele tiden. funker som faen! 

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bygge knallhard kjerne
« #2 : 21. januar 2014, 15:12 »
planke med vektskiver på ryggen, maks ett minutt. abb wheel er også ganske hardcore faktisk;) hvis den øvelsen er også får lett, så bare sleng på vektskiver på ryggen. jeg kjører personlig nesten bare de to mage øvelsene hele tiden. funker som faen! 

Hva med turnøvelser som L-sits, v-ups, hanging leg raises, dragon flag ? Turnere er ofte eksepsjonelt sterke i core.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Iver P. Berge

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 240
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 240

Sv: Bygge knallhard kjerne
« #3 : 22. januar 2014, 13:15 »
ja de øvelsene er nok gode hvis du skal bli turner, men å bli god i mark og bøy er da ikke turning. jeg mener vertfall personlig att det er best og "simulere" de løfta mest mulig, mye statisk. Du kan også ta på deg ett vektløfter/styrkeløftbelte av og til når du tar planke for å venne deg til å presse magen mot belte riktig osv, men ikke alt for mye beltebruk såklart siden du vill bygge opp mye core styrke. Du kan jo sikkert kjøre litt av de øvelsene du nevnte også, er jo mye bevegelse som er bra for rygg osv. tar selv hanging leg raises av og til. F.eks L-sits blir jeg mer sliten av i armene enn magen, hehe:P det viktigste er jo å ha det gøy når du trener da, så finn ut av hva du foretrekker, men ikke vær redd for å prøve nye ting, lykke til Wink

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bygge knallhard kjerne
« #4 : 22. januar 2014, 14:02 »
Jeg har mest tro på dynamiske øvelser for generell utvikling. Jeg liker v-ups med strake bein nettopp fordi den ikke involverer armene og jeg kan legge på en del vekt rundt anklene uten at det går utover ryggen. Og så involverer den både magemuskulatur og hoftebøyermuskulatur noe ikke alle coreøvelser gjør.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!