Skrevet av Emne: hodesmerter  (Lest 5085 ganger)

Utlogget g_enhet

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

hodesmerter
« : 14. oktober 2004, 22:15 »
hei. har dere noen gang opplevd smerter i hodet da dere har presset dere under trening?

det har hendt meg 2 ganger, begge da jeg presser meg max på biceps. først hører jeg ett lite "popp" inni hodet, så får jeg smerter på høyresiden av hodet, og besvimer nesten.

noen andre som har opplevd dette, eller vet hva det kan være?

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
SV: hodesmerter
« #1 : 16. oktober 2004, 10:35 »
det høres litt alvorlig ut, dersom det sier "pop!", etterfulgt av smerter og du besvimer nesten. sku nesten tro du hadde sprengt noe inni der?

det kan vel og hende at du ikke får nok oksygen under øvelsene? vet sjøl at ofte når jeg trener hardt, hender det faktisk at jeg glemmer å puste pga jeg konsentrer meg så mye Embarrassed
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: hodesmerter
« #2 : 25. oktober 2004, 01:23 »
kan være du sprenger et blodkar eller noe... har hørt at det kan skje hvis du presser deg veldig..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
SV: hodesmerter
« #3 : 25. oktober 2004, 20:03 »
det skjedde på 16 mai i år, då to kompiser av meg brøt håndbak. han ene fikk fult av sprengte blodkar i ansiktet. man kunne se det ved store røde flekker i ansiktet.
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget sockets

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 150

SV: hodesmerter
« #4 : 29. november 2004, 20:42 »
Det har jeg hatt et par ganger. Det er ikke så kos nei, det beste er å ta en uke treningsfri, så en påfølgende veldig lett uke og en lett uke og så en middels uke også gå tilbake til normalt så tror jeg det skal gå bra med deg og:P

Utlogget Erik

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 61

  • mornings....
SV: hodesmerter
« #5 : 10. mars 2005, 14:37 »
Har også opplevd dette to ganger nå. Det er nok ikke sprukket blodkar, legen min sa at da ville men mest sansynlig få varige men (lammelser i ansiktet). Noen her som har snakket med legen om dette?

Utlogget MartialArtist

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 279
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 279

SV: hodesmerter
« #6 : 10. mars 2005, 17:21 »
hørtes skummelt ut.. :/

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: hodesmerter
« #7 : 10. mars 2005, 22:32 »
Nå må dere holde tunga rett i munnen folkens - her blandes tre fundamentalt forskjellige tilstander sammen, som alle kan utløses av tung trening:

1. "Sprengte blodkar" som er synlige i ansikt, hals eller i/rundt øyet er ganske vanlig. Når trykk bygges opp under tung trening, spesielt ved Valsalvas manøver (du puster inn, stenger strupelokket og "puster ut" uten at lufta egentlig kommer ut, som når du "presser" når du sitter på do og er litt forstoppet) kan små blodkar (kapillærer) briste og skape små punktblødninger som ikke er farlige.

2. Sprengte blodkar i selve hjernen er noe helt annet, langt mer alvorlig og heldigvis uhyre sjelden hos unge personer. (Oppstår like gjerne utenom trening/i ro forresten.) To hovedtyper hjerneblødning er aktuelle her:
*Subaraknoidalblødning (blødning i hjernehinnene), som ofte gir akutt ekstremt kraftig hodepine, lysskyhet, bevissthetstap og/eller svakhet i armer og bein.
*Intracerebral blødning (blødning inn i selve hjernen), som ofte gir ansiktsskjevhet, svakhet i en arm og et bein, taleproblemer, bevissthetstap og evt. hodepine.

3. "Vektløfterhodepine", som jeg tror g_enhet ar opplevd, og som jeg også har opplevd. Dette er en slags migrene (ensidig, pulserende hodepine) som opstår under tung trening, gjerne på de siste par repsene, og som kan vare i alt fra noen timer til et par dager. Ingen bevissthetstap, lammelser eller andre fenomener. Kan også oppstå/forverres ved sex. Ofte vil et par-tre ukers treningsfri hjelpe, begynne på nytt igjen med lave vekter. Hjelper ikke dette, kan man prøve et betennelsesdempende (indometacin) som av en eller annen grunn ofte hjelper (kategoriseres som "indometacinfølsom migrene") kombinert med mer treningsfri.

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget affair

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 264
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 264

Sv: hodesmerter
« #8 : 03. juli 2007, 19:34 »
Fikk nå nettopp sterk hodepine og det kjentes ut som at noe hadde sprengtes i hodet/nakken  mens jeg tok chins. Det var særdeles varmt i dag og jeg hadde presset meg hardt på markløft ifra før.

Tror dere at det kan være noe farlig, vet godt at hodeskade i bakre del skulle resultere i visual cortex uansett, men bør jeg få dette sjekket ut uansett?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!