Skrevet av Emne: Overtråkk  (Lest 2296 ganger)

Utlogget Tiniy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Overtråkk
« : 26. januar 2010, 13:18 »
Hallo!
Er det noen som har noen treningstips for overtråkk av ankel? Jeg jobber som treningsinstruktør, og hadde en time i en hall på et gulv som ikke hadde støtdemping, altså kun mur gulv med vanlig gulvbelegg. timen gikk bra, men når jeg kom hjem hadde jeg hovnet opp nederst i leggen, og etterhvert fikk jeg blåmerker oppover leggskinnen. har tidligere slitt med benhinnebetennelse, (bruker tilleggsåle pga overpronering) så jeg var helt sikker på at d var det jeg hadde fått igjen. men etter noen dager fikk jeg blåmerker rund ankelen.. det er nå en uke siden jeg "skadet" benet, og er fortsatt hoven med blåmerker. det dunker i beinet mitt, men klarer fint å gå på det. har trent mye styrketrening etter dette. men har ikke tatt sjansen på aerobic, noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre for å bli kvitt dette? er det greit å kjøre enkel aerobic med støttebandasje? alle tips taes mot med stor takk!!

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

Sv: Overtråkk
« #1 : 26. januar 2010, 13:30 »
Blåmerket skyldes skade på kapillærårene som resulterer i blødning.
Ditt blåmerke som fremdeles er blått er nok vekke om en ukes tid, blodkoagelet må først brytes ned og fjernes. Overtrampen har i beste fall bare medført strekk, tar det lengre tid før det går over, og du i tillegg har fått dårligere balanse kan du ha røket et bånd. Da må du ta turen til fysioterapeut, ta MR undersøkelse ol for utredning og behandling. Skaden er i legeprosess, men medfører ikke aerobic smerter kan du prøve det, men gå rolig frem. Er ofte lettere å skade seg på nytt i denne perioden.

Utlogget saintwiper

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: Overtråkk