Skrevet av Emne: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo  (Lest 121273 ganger)

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #60 : 06. oktober 2010, 12:33 »
Herregud, måten du indirekte prøver å forsvare steroidebruk på et jo helt utrolig Cheesy Sammenligningen din mellom dop og høydebruk gjør meg helt sinnsykt kvalm, er det mulig å være så dum:D

Sjokk att du gjemmer deg bak ett nick.. Tongue

doomapple

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #61 : 06. oktober 2010, 12:38 »
Sjokk att du gjemmer deg bak ett nick.. Tongue
¨

En egenskap jeg deler med alle og enhver på forumet...?

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #62 : 06. oktober 2010, 12:45 »
Stemmer dette..Er jo lett viss man får rett rå stoff osv..
Men probleme er ofte kinesiske leverandørene på rå stoffet!!!Og rett blandingsforhold..
Men opptimalt blir det jo ikke..Man pleier og overdosere med vilje..For og få sterkere varer som funker bedre..!!!

Høres jo IKKE veldig trygt ut da. Tungtmetaller som kvikksølv, bly, arsenikk og lignende er jo helseskadelig selv i små mengder så at noen tør bruke sånn dritt fatter jeg bare ikke. Er vel ikke hos undergroundprodusentene dette blir tilsatt men er vel i råstoffet de bestiller fra Østen. Underground labene er vel tross alt avhengig av ett bra rykte for å selge i store kvanta.
Personlig synes jeg forøvrig sprit, røyk og steroider skal være forbudt å selge. Å tjene penger på andres lidelse er forkastelig. Bruken burde ikke bli forbudt siden man selv skal kunne bestemme over sin egen kropp og helse.

bad-boy

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #63 : 06. oktober 2010, 12:47 »
Herregud, måten du indirekte prøver å forsvare steroidebruk på et jo helt utrolig Cheesy Sammenligningen din mellom dop og høydebruk gjør meg helt sinnsykt kvalm, er det mulig å være så dum:D

Du er sprengt du..Helt og..Komplett..Vis går på himmelaya og trener der for og får 23 i blod verdier??Mens naboen setter en sprøyte og får det samme??Da er det vel akkurat det samme...Sprøyten stimulerer mere røde blodceller. samme trening på overnaturlig høyde!!= samme

bad-boy

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #64 : 06. oktober 2010, 12:48 »
Høres jo IKKE veldig trygt ut da. Tungtmetaller som kvikksølv, bly, arsenikk og lignende er jo helseskadelig selv i små mengder så at noen tør bruke sånn dritt fatter jeg bare ikke. Er vel ikke hos undergroundprodusentene dette blir tilsatt men er vel i råstoffet de bestiller fra Østen. Underground labene er vel tross alt avhengig av ett bra rykte for å selge i store kvanta.
Personlig synes jeg forøvrig sprit, røyk og steroider skal være forbudt å selge. Å tjene penger på andres lidelse er forkastelig. Bruken burde ikke bli forbudt siden man selv skal kunne bestemme over sin egen kropp og helse.

Nei,sant det!!

bad-boy

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #65 : 06. oktober 2010, 12:50 »
Jeg har ikke nevnt et eneste ord om hva jeg mener om alkohol og tobakk. Det er et helt bevisst valg. Jeg er overhodet ikke interessert i å ta den diskusjonen. Jeg vil egentlig ikke diskutere i det hele tatt. Bare understreke at jeg hater doping.

Hvordan du får det til at jeg synes alkohol og tobakk er ok utifra det jeg skriver, skjønner ikke jeg. Med den logikken er jeg for drap og voldtekt også. Jeg kan avsløre såpass som at det er jeg overhodet ikke.

Sorry..Bare antok det,siden det var veldig hat mot doping..Da det to andre er verre..Og mange flere som gjør!!Burde man hate det og..Ikke bare en ting fordi det gir muskler!!

Utlogget Mr.LT

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 706
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 706

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #66 : 06. oktober 2010, 13:01 »
Ikke bare en ting fordi det gir muskler!!

Det er vel de færreste som hater det fordi det gir muskler? Er vel andre ting bivirkninger som er mer utfordrende å bli sjarmert av.

LT

Nameless

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #67 : 06. oktober 2010, 13:05 »
Helvete... mens jeg satt og leste denne diskusjonen, så kokte det selvfølgelig over på komfyren. Nå ligger det å flyter steroider på gulvet, fullt i hundehår og gamle matrester....Men det er ikke verre enn at jeg henter støvbrettet og får det opp i ampullene igjen... lol

1) Ressursbruk
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3273358.ece

Om man skulle neglisjert enkelte kriminelle retninger, ville man nok fort erfart at mengden kriminalitet ville økt - både innenfor den retningen, men også generellt. Det å være forut (preventiv) er svært viktig. Ringvirkningene ved å ta "en og annen" bolselger er nok viktig. I dag oppfatter mange unge menn det som helt risikofritt å produsere og selge steroider. Skal det være slik?

2) Uten at jeg har satt meg voldsomt inn i saken, så skjønner jeg folk som mener at politiet (justisdepartamentet) har en del snodige prioriteringer. Vi vet likevel ikke hvor mye som er tilfelle. Avisene er flinke til å slå opp slike saker som dette stort opp. Ikke alt får like mye publisitet, og det vil derfor kunne virke som at "viktigere" oppgaver blir nedprioritert. Det er likevel ingen tvil om at narkotika er et langt mer alvorlig samfunnsproblem, enn det steroider noengang vil ha. Gjenspeiles dette i bruken av ressurser/penger? Jeg håper det.

3) Høyesterett har fastsatt at det er lov å bruke/oppbevare steroider opp til 4000mg. Det at steroider faktisk er lovlig å bruke, bør også gjenspeiles i bruken av politiets ressurser. Hvorvidt dette skjer, er umulig å mene for mye om, så lenge man ikke har dokumentasjon man kan gå ut fra. Det holder ikke med et par store avisoverskrifter og noen tv-inslag.


doomapple

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #68 : 06. oktober 2010, 13:08 »
Du er sprengt du..Helt og..Komplett..Vis går på himmelaya og trener der for og får 23 i blod verdier??Mens naboen setter en sprøyte og får det samme??Da er det vel akkurat det samme...Sprøyten stimulerer mere røde blodceller. samme trening på overnaturlig høyde!!= samme

http://www.ostlendingen.no/sport/8211-hoydehus-er-ikke-dop-1.4041605

– Høydehus er ikke dop, sier 1.-amanuensis ved Norges idrettshøgskole, Dag Vidar Hanstad fra Elverum. Han har nettopp avlagt sin doktoravhandling som stort sett dreide seg om dop i ulike former.

Nå gidder jeg ikke bruke tid og energi på å diskutere dette, det blir jo bare for dumt. Jeg kan vel egentlig bare snakke for meg selv. Folk som bruker steroider og annen form for doping som står på dopinglisten fortjener absolutt INGEN respekt i idrettsmiljøet. De jukser, og får resultater som følge av dette. Det blir som å jukse på en skoleprøve, man oppnår resultater ved hjelp av ulovlige hjelpemidler. Høydehus, alkohol og tobakk er såvidt jeg vet tillatt innenfor idretten i Norge, noe dop og steroider ikke er.

Helgefylla: Noe 80% av norsk ungdom foretar seg for å ha det gøy sammen med venner.
Steroider og dop: Noe 1% absolutt må foreta seg fordi de ikke når opp på andre vis her i livet Smiley

Utlogget pinglo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 438
  • Honnør: 140
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 438

  • Oslo SK-løfter
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #69 : 06. oktober 2010, 13:08 »
Sorry..Bare antok det,siden det var veldig hat mot doping..Da det to andre er verre..Og mange flere som gjør!!Burde man hate det og..Ikke bare en ting fordi det gir muskler!!
Men det handler jo ikke om at man misliker doping mer fordi det gir muskler Grin I såfall burde jeg jo hatet styrketrening intenst, men kommer meg jo på trening fem ganger i uken, så det er åpenbart ikke tilfelle, og det tror jeg gjelder for stort sett alle andre medlemmer av TF også.

Så lenge man har bestemt seg for at noe er ulovlig, må man også håndheve det. Det er bortkastet å forby noe om man ikke har noen intensjoner om å håndheve loven. Ja, vi kan alle være enige om at det finnes verre forbrytelser, og det finnes sikkert noen mindre ille  også. Men forbrytelser er likevel akkurat det; en forbrytelse.

At det skjer voldsepisoder i fylla gjør det ikke noe sunnere å bruke anabole steroider, heller ikke det at noen får lungekreft av å røyke førti om dagen. Vi kunne dratt den enda lenger og sagt at meth er jo verre enn alle tre, og derfor burde vi ikke bruke tid og energi på å bekjempe misbruk av de tre første, men det blir jo litt bakvendt?

Dessuten er det en gang sånn at dersom du blir syk, så er det staten som plukker opp regningen din. Derfor ligger det enkelte føringer på hva du kan og ikke kan gjøre. Tobakk- og alkoholavgifter kan ses på som en ekstra innbetaling til sykeforsikringen din. Du vil trolig koste staten mer penger i form av sykdom, så da må du betale inn litt ekstra også.

Og jada, det er ikke sunt å være feit (som er det naturlige andrevalget til steroidebruk), og Ola Nordmann spiser så mye grandiosa at det å bole er helt greit and all that jazz. Det hadde vært interessant å se om det var mulig å ta debatten ett hakk lenger denne gang, bare for moro skyld.

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #70 : 06. oktober 2010, 13:27 »
Sitat

Helgefylla: Noe 80% av norsk ungdom foretar seg for å ha det gøy sammen med venner.
Steroider og dop: Noe 1% absolutt må foreta seg fordi de ikke når opp på andre vis her i livet Smiley

Hvor har du de tallene fra? Tror begge skal være høyere spesielt den på 1%. Forutsatt av at du holder deg til ungdom der også da, men det må du jo for at det skal kunne sammenlignes ikke sant?

At mange gjør noe betyr ikke at det er bedre eller sunnere, så skjønner uansett ikke hva du vil frem til med disse tallene.

doomapple

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #71 : 06. oktober 2010, 13:37 »
[quote author=doomapple

Helgefylla: Noe 80% av norsk ungdom foretar seg for å ha det gøy sammen med venner.
Steroider og dop: Noe 1% absolutt må foreta seg fordi de ikke når opp på andre vis her i livet Smiley


Hvor har du de tallene fra? Tror begge skal være høyere spesielt den på 1%. Forutsatt av at du holder deg til ungdom der også da, men det må du jo for at det skal kunne sammenlignes ikke sant?

At mange gjør noe betyr ikke at det er bedre eller sunnere, så skjønner uansett ikke hva du vil frem til med disse tallene.

Hahaha, det var det du kom frem til etter uttalelsen min? Dårlig valg av tall for å illustrere en forskjell og gjøre et poeng? Kunne ha fortsatt trenden og forklart hvor sprengt du var, men jeg får heller gjøre det motsatte og vise til kildebruken for uttalelsene mine, beklager at jeg ikke gjorde dette i det første innlegget, da det tydeligvis forvirret enkelte Smiley

http://nhi.no/trening/doping/ferre-enn-antatt-bruker-anabole-steroider-34143.html

Her ser vi at det er noe lavere enn 1% hos jenter, så beklager, jeg brukte for høye tall og glemte å presisere at dette gjaldt gutter. Jeg skrev ingen ting om ungdommer når jeg kommenterte steroidebruk.

http://www.aftenposten.no/helse/article3211954.ece

* Forbruk av alkohol blant 15–20-åringer har gått tilbake, etter en klar økning fra midten av 1990-tallet mot årtusenskiftet. Gutter drikker klart mer enn jenter.
* Nesten 80 prosent svarte at de hadde drukket alkohol.

Beklager, også her brukte jeg for høye tall.

Utlogget StenDA

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 230
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 230

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #72 : 06. oktober 2010, 13:38 »
Hvis en skal arrestere noen, arrester de som importerer sigaretter med tjære og all mulig faenskap inn i landet helt lovlig. Og når en er i gang arrester de som har laget et slikt hyklerisk lovværk som vi har i Norge.

Utlogget pinglo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 438
  • Honnør: 140
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 438

  • Oslo SK-løfter
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #73 : 06. oktober 2010, 13:44 »
Forøvrig er det en ting som er verdt å merke seg i denne diskusjonen men som ikke er nevnt en eneste gang. Reglene om salg og innførsel og besittelse av store kvanta gjelder ikke bare steroider, det gjelder alle reseptbelagte legemidler. På akkurat samme måte som at jeg ikke kan selge antibiotikamikstur jeg har laget i kjøkkenmaskinen hjemme (jeg hadde faktisk ikke hatt lov å lage det til privat bruk heller), til tross for at man kan argumentere vel og lenge for at antibiotika er ganske nyttig når man har en bakterieinfeksjon, kan jeg ikke lage og selge steroider. Hvis jeg hadde prøvd å komme meg over grensen med en bag full av reseptbelagt medisin, hadde jeg også hatt et problem, uansett hvor allmennyttige og viktige disse medisinene var.

Fremstilling, import og omsetning av legemidler er (heldigvis) forbeholdt apotekene, med de kvalitetskravene og den kunnskapen det faktisk forutsetter, og regelverket vi har i dag er slik jeg ser det en svært lav pris å betale for den garantien at når vi kjøper en medisin så vet vi hva den inneholder og ikke inneholder.

Utlogget Mandodiao

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #74 : 06. oktober 2010, 13:44 »
Jeg har gjort undersøkelse iforhold til bachelor i idrett , mitt funn var på 5,2% som hadde prøvd, eller bruker steroider (323 besvarelser fra gutter i alderen 15-25år).

Det er ganske høyt tall vil jeg si .

Og det at folk misliker steroider pågrunn av muskler... det velger jeg også å tro

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!