Skrevet av Emne: Fotball Programm  (Lest 1851 ganger)

Utlogget Ålgård

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Fotball Programm
« : 12. desember 2005, 21:38 »
Jeg Er en Veldig aktiv fotball spiller som spiller fotball Hver dag !
og jeg har mål om og bli Proff!
Jeg har vært inne på Kretslaget til Rogaland, men røk ut etter denne siste samlingen Sad

For og bli bedre, har treneren min sakt at EGEN-trening er det beste. Så derfor lurte jeg på om jeg kunne fått hjelp av noen til og lage et programm. som jeg kan følge hele året.
jeg vill at programmet skal inneholde Styrketrening,Utholdenhet,Spenst, Hurtighet,uttøyning og litt plass til Egentrening.Jeg vill og så si om sesongen Trener jeg 4 ganger i uken med laget +1 kamp. Hadde vært fint å vite hvordan jeg gjør disse øvelsene!

Info om meg:

14 år

1,75 cm

60kg

Sterke sider:

tekknikk
Avgjørelser

Dårlige sider:

Passninger
Overblikk

Jeg håper at dere kan hjelpe meg med dette, for jeg har bestemt meg for og bli fotballspiller og det eneste som kan stanse meg er meg sjøl. Så det hadde vært litt fint med Svar !  Smiley

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Smiley

Utlogget 49854985

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

SV: Fotball Programm
« #2 : 23. desember 2005, 11:53 »
for å kunne bli proff må du trene som en proff, og kanskje enda mer enn en proff fotballspiller.
da vil uttellingen komme etterhvert. det er viktig å ta ett steg av gangen, og ikke skal bli proff med en gang. ta tiden du har, bruk den fornuftig, tren masse, spis riktig, og sov mye.
og ikke minst gjør det så bra som mulig på skolen.
da er det lettere å ha en trygg backup-plan hvis du ikke blir proff.

hurtighet:gå på løpebanen eller fotballbanen og varm godt opp, det er viktig for å ikke pådra seg belastningsskader, så løper du ett par antall 40-50-60metere.

Styrke: knebøy, ettbens knebøy (husker ikke ordet for det, men ett ben foran det andre, der du legger tyngden på det framre benet), leg curl ( bakside, forside).

utholdenhet: løp en- to ganger i uka, trenger ikke være langt, men finn deg en liten og morsom runde med opp og nedoverbakke- for steglengde og hurtigheten på bena.
kjør gjerne intervaller på fotballbanen. f.eks 15 sek 75%, og 15sek hvile, 10 ganger.
engelskmannen.

spenst: spensthopp/ froskehopp, hopp så langt bortover du kan, hopp på ett ben, bruk fantasien, det meste du gjør innen hopping, tjener du bra på.

etter hver økt tøyer du ut alle musklene du har brukt. det skal ikke gjøre vondt, men du skal kjenne det godt.
 du kan også ta en liten økt med restitusjonstrening, det vil si, litt sakte og deilig jogg, og leke litt med ball, og tøy godt og lenge ut til slutt.



Utlogget keiko

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

SV: Fotball Programm
« #3 : 09. januar 2006, 19:24 »
hallo, jeg er en gutt på 17 år.. trener fotball 3 gang i uken, er ganske spinkel(190cm høy og veier 77kg) så jeg har lyst å begynne med egentrening(styrke) på fritiden, får å bli sterkeer i duellspillet + å bli større. en kompis av meg sa at jeg bør kjøpe proteiner for å ikke bli utbrent og kreatin for å øke muskelmassen å bli sterker.. hva mener dere? kan dere sette opp et program?

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

SV: Fotball Programm
« #4 : 09. januar 2006, 19:27 »
Styrke: knebøy, ettbens knebøy (husker ikke ordet for det, men ett ben foran det andre
Utfall Wink
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget keiko

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

SV: Fotball Programm
« #5 : 09. januar 2006, 21:12 »
utfall?  Ops

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

SV: Fotball Programm
« #6 : 09. januar 2006, 23:54 »
Utfall

"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget geo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8

SV: Fotball Programm
« #7 : 05. februar 2006, 02:44 »
Prioriter hurtighet! Du kommer ingen vei i dagens toppfotball uten å være hurtig. Hurtighet gjelder ikke bare å kunne løpe fort, det gjelder også å tenke hurtig. Gjør det til en vane å orienter deg FØR du mottar ballen. Et kjapt blikk over skulderen kan være nok. Spensttrening er også fin hurtighetstrening.

Du sier at du har god teknikk men dårlige pasninger?! Er ikke det egentlig to sider av samme sak?

Også sier du at du har dårlig overblikk men tar gode avgjørelser?! Er ikke det også to sider av samme sak?

Er ikke egentlig hvor gode passninger du slår også avhengig av de avgjørelsene du tar, på bakgrunn av det overblikket du har tatt deg?

Fotball er en komplisert og sammensatt idrett, men jeg kan garantere deg at er du hurtig og har brukbar teknikk, så kommer du "langt". I dag så finner du til og med proffer(heltidsspillere) helt ned i Norsk 2.divisjon...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!