Skrevet av Emne: Nattmat?  (Lest 4655 ganger)

Utlogget Viper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 495
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 495

SV: Nattmat?
« #15 : 06. juni 2004, 18:45 »
ja det gjør han helt sikkert... men så? det betyr jo ikke at "normale" folk ikke kan ta i bruk mange av matvanene til de store stjernene uansett?

dagens rant :
jeg synes folk på forumet er generellt veldig kjappe med å dømme proffe BB sine treningsopplegg, matvaner, kosttilskudd, holdninger, hva de stemmer ved valget og hva hunden deres heter nord og ned på grunn av deres dop-bruk.
Jeg tror at det ikke er steroidene deres som har gjort dem til dem de er i dag, det er alt det andre med trening, disiplin og kosthold som gjør det. steroidene er vel bare en slags rosinen i pølsa, slik jeg ser det, så jeg synes det er litt usaklig å konsekvent forkaste filosofien til de store gutta bare fordi de setter noen sprøyter.


Smiley
Our greatest glory is not in never falling,
but in rising everytime we fall...

-Confucius-

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
SV: Nattmat?
« #16 : 06. juni 2004, 18:51 »
Jay cutler shaker om natta, så da gjør jeg det også.
Hehe du gjør det ja  Smiley Vel, vil man opp i vekt er nattmat en effektiv måte å gjøre det på !!

Utlogget Viper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 495
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 495

SV: Nattmat?
« #17 : 06. juni 2004, 18:57 »
hehe... dash rait baby!
Our greatest glory is not in never falling,
but in rising everytime we fall...

-Confucius-

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Nattmat?
« #18 : 06. juni 2004, 18:58 »
Helt enig med deg at de har jobbet hardt for å komme dit de er. MEN, as endrer en del ting. Blant annet proteinsyntesen,restitueringsevnen,hvor mye trening man tåler+++ 
Altfor mange trener boleprogram (Masse volum,trening nesten hver dag), gjør som doggcrap sier og spiser 5-600 gram protein, putter i seg 30 gram kreatin daglig fordi profesjonelle kroppsbyggerer gjør det. For en som trener naturlig blir dette feil.

Vi, eller jeg hvertfall, forkaster ikke måten folk som bruker as trener og spiser på, fordi for dem er det riktig
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget Viper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 495
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 495

SV: Nattmat?
« #19 : 06. juni 2004, 19:01 »
veldig mange virkemidler og ideer virker like fett på folk som trener rent som de som boler, men som sagt dukker det alltid opp en eller annen fyr som slenger ut :jaja, men han og han setter jo sprøyter......

jeg kjørte selv jay sitt ryggprogram siste 3 mnd og det har funka sinnsykt bra!
Our greatest glory is not in never falling,
but in rising everytime we fall...

-Confucius-

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
SV: Nattmat?
« #20 : 06. juni 2004, 19:05 »
veldig mange virkemidler og ideer virker like fett på folk som trener rent som de som boler, men som sagt dukker det alltid opp en eller annen fyr som slenger ut :jaja, men han og han setter jo sprøyter......

jeg kjørte selv jay sitt ryggprogram siste 3 mnd og det har funka sinnsykt bra!

Ja, det ser vi  Grin

Utlogget Viper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 495
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 495

SV: Nattmat?
« #21 : 06. juni 2004, 19:09 »
hehe.... svar på pm du vesla Wink
forventer en spennende fortsettelse nå.....  :Smiley
Our greatest glory is not in never falling,
but in rising everytime we fall...

-Confucius-

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Nattmat?
« #22 : 06. juni 2004, 20:16 »
Når det gjelder dette med proteinshake om natten, så er det aboslutt å anbefale. Ta f eks en shake på 20 g protein og BCAA eller andre aminosyrer. Veldig mange byggere som gjør dette, men ikke hver dag. Du kan f eks gjøre det 3-4 ganger i uka. Som sagt så bør du ikke bruke vekkeklokke for å stå opp og ta shaken. Isteden så kan du prøve å drikke en del vann før leggetid. Da våkner du automatisk for å pisse og tar shaken samtidig også tilbake til senga. Fikk dette tipset av en bygger, han fortalte at mange byggere i usa gjorde dette. Jeg prøvde dette en periode og det funka veldig bra synes jeg.

Jeg bruker det fortsatt. Tar shaken mellom klokken 2 og 3. Da har jeg sovet i 5-6 timer.

*Midt på natta(02:00-03:00): 30 g three in one og 2 BCAA

Næring: Protein: 30 g. Karbohydrater: 0 g. Fett: 0 g.

Veldig smart det med å drekke mye vann før leggetid, gjør det selv  2thumbsup

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Nattmat?
« #23 : 06. juni 2004, 20:27 »


Hehe en annen morsom ting du kan gjøre med vann er en morsom ting jeg gjor på ei overnatting på skolen her får du høre:
Jeg og to kompiser fylte opp 3 kopper med lunket/varmt vann og satt det ved siden av 3 folk som er noen duster Wink Vi putta den ene hånden deres nede i koppene med lunket/varmt vann og bare la oss til å vente til neste morgen, de hadde pissa i søvne så soveposene var våte og de stinka urin... jeg hvet jeg hvet det var litt ondt men Smiley

Hehe, det der har jeg hørt om... Kult at det funka...


Men, se her folkens: http://www.treningsforum.no/article/article.php?dir=trening&fname=040528_manvokserbestn%E5rmansover

Og diskuter artikkelen her:  http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=10731.0

Utdrag fra artikkelen

""Testosteron er på det laveste i tidlig i søvnen men øker jo nærmere morgen man kommer, men kortisol mengden (nedbrytende hormon) er lavere i begynnelsen av søvnen men øker betraktelig i løpet av andre halvdel. Igjen så kan trening, spesielt vekt trening vende på den funksjonen, med trening.
Vekt trenede individer har høyere kortisol mengder i begynnelsen av søvnen og lavere senere.
Det gjør det er viktigere og få ned kortisol mengden i begynnelsen av søvnen ved å ta tilskudd som kan motvirke dette før man legger seg. ""

Utlogget LurrePer

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 573
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 573

  • Hei
SV: Nattmat?
« #24 : 06. juni 2004, 20:33 »
sjekk denne linken, en diskusjon om akkurat dette med matinntak og prot/karb/fett fordeling før leggetid. ikke veldig enighet, men nå skal det jo også sies at lurreper har sin egen oppfatning av det aller meste Grin

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=8905.0

Måtte bare kommentere dette. Jeg har ingenting imot at folk er uenig med meg, men jeg ser gjerne at de argumenterer ved bruk av vitenskapelige termer, i stedet for å benytte fram udokumenterte myter og egne tvilsomme hypoteser basert på pseudo-vitenskap.

Utlogget 39912

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 214
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 214

SV: Nattmat?
« #25 : 06. juni 2004, 23:06 »


Alt? så du mener at det er galt med sammenhengende søvn og en god kveldsmat som er mettende og samtidig er sunn?

En svær kveldsmat med høy GI er ikke sunt. Derimot en kasein shake er sunt. Jeg har aldri gitt utrykk for at jeg synest sammenhengende søvn er usunt. Jeg sier  at de fleste av dine påstander er feil. Ikke gi råd, når det er du som trenger veiledningen.
-88

1rm BENKPRESS 100kg
1rm MARKLØFT 140kg
1rm KNEBØY 110

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

SV: Nattmat?
« #26 : 07. juni 2004, 07:18 »


Måtte bare kommentere dette. Jeg har ingenting imot at folk er uenig med meg, men jeg ser gjerne at de argumenterer ved bruk av vitenskapelige termer, i stedet for å benytte fram udokumenterte myter og egne tvilsomme hypoteser basert på pseudo-vitenskap.

kanskje du da skulle begynne å referere til disse vitenskapelige termene i svarene dine, så kan man undersøke selv dersom man er skeptisk. ikke meningen å kverulere, men du må jo innrømme at du har ganske forskjellige synspunkter vedr hvertfall kosthold og tilskudd enn de aller fleste andre. bare en observasjon.

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Nattmat?
« #27 : 07. juni 2004, 12:36 »


kanskje du da skulle begynne å referere til disse vitenskapelige termene i svarene dine, så kan man undersøke selv dersom man er skeptisk. ikke meningen å kverulere, men du må jo innrømme at du har ganske forskjellige synspunkter vedr hvertfall kosthold og tilskudd enn de aller fleste andre. bare en observasjon.

Av det jeg har lest rundt så er det flere med god peiling på kosthold og ernæring, som sier mye av det samme jeg har sett Lurreper gjør. Tror nok han sitter på mye god kunnskap! Hadde vært kult om du skrev noen artikler på forumet her utfra hva du vet Lurreper, spesielt angående deffing.
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!