Skrevet av Emne: Redstrek sin logg  (Lest 25163 ganger)

Redstrek

  • Gjest
Sv: Oversikt/Trening - Redstrek
« #75 : 20. november 2012, 15:49 »
Prøvde sumo-markløft i går, og følte det gikk greit. Sliter litt med vanlig mark, tror jeg har litt sårlige lengdeforhold for å løfte tungt med god teknikk, så da ville jeg prøve en ny vri.

Slet med å holde beina utover, får trene litt teknikk på Tirsdag.

Følte faktisk at jeg kjente det veldig godt i lats av sumo kntra vanlig. Merkelig.

Redstrek

  • Gjest
Sv: Oversikt/Trening - Redstrek
« #76 : 28. november 2012, 21:12 »
Ting går bra. Klarer å øke vekta hver trening, og det kjennes deilig. I dag brukte jeg belte på de 2 siste settene, vet ikke om det hadde gått uten faktisk. Målet er å ha 100-105kg som en ok arbeidsvekt. Skal bli mer etter hvert, har virkelig blitt sugen på å bli sterk i knebøy. Kanskje ikke så smart å legge til beltebruk, men skal bruke det så lite som mulig.

Utlogget Kurdî

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 442
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 442

Sv: Oversikt/Trening - Redstrek
« #77 : 05. desember 2012, 21:00 »
Kanskje ikke så smart å legge til beltebruk, men skal bruke det så lite som mulig.

Ikke noe galt i å bruke belte når du skal løfte tungt Wink Heller belte enn en skadet rygg... Tongue
Alder: 23(1992)
Vekt: 85 kg
Høyde: 174 cm

Mine RM
Benkpress:     140 kg
Markløft:        2*220 kg
Knebøy:         180 kg

“The greatest barrier to success is the fear of failure.”

Trenings- og bildelogg: Kurdî's vei til suksess!

Redstrek

  • Gjest
Sv: Oversikt/Trening - Redstrek
« #78 : 05. desember 2012, 21:13 »
Ikke noe galt i å bruke belte når du skal løfte tungt Wink Heller belte enn en skadet rygg... Tongue
Helt sant! Men føler likevel at det er en bedre vane å ikke bruke, men jeg prøver å alternere. Nå denne uken, og neste uke må jeg uansett bruke det, er jævlig tungt Smiley

Redstrek

  • Gjest
Sv: Oversikt/Trening - Redstrek
« #79 : 08. desember 2012, 11:31 »
Hadde en hinsides tung økt i går. Ble kun 3-4 reps på 97,5kg i knebøy, men kjørte litt cluster-sett: 4 reps, 5 sek pause, 1 rep til. Ble nesten i tvil om jeg skal kjøre ut neste uke også, eller om det sier stopp her. Har veldig lyst til å få 100kg 3x5 som en god arbeidsvekt, så det blir målet for neste uke. Etter det, skal jeg trene i julen også, kanskje kjøre dager med PSMF og slikt for å holde vekten stabil. Er 77kg nå. Synes RYP ser spennende ut for neste omgang. Noen innspill på om jeg burde fortsette?

Utlogget 123456234

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 275
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 275

Sv: Oversikt/Trening - Redstrek
« #80 : 09. desember 2012, 12:32 »
For å øke i bøy hadde jeg uten tvil valgt Stronglifts eller / Starting strenght, om du er ute etter mer avanserte bøy program hadde jeg valgt smolov jr squat routine.

Jeg gikk fra 60 5x5 til 125 5x5 i squats uten stopp med Stronglifts programmet, så det funker å squate hver trening. Men slike programmer kombinert med diett er ingen god ide, RYP har vell ett ganske bra fullkropps program som man kombinere med cardio og underskudd, tror ikke det hadde vært en dom ide.

Redstrek

  • Gjest
Sv: Oversikt/Trening - Redstrek
« #81 : 09. desember 2012, 14:59 »
For å øke i bøy hadde jeg uten tvil valgt Stronglifts eller / Starting strenght, om du er ute etter mer avanserte bøy program hadde jeg valgt smolov jr squat routine.

Jeg gikk fra 60 5x5 til 125 5x5 i squats uten stopp med Stronglifts programmet, så det funker å squate hver trening. Men slike programmer kombinert med diett er ingen god ide, RYP har vell ett ganske bra fullkropps program som man kombinere med cardio og underskudd, tror ikke det hadde vært en dom ide.
Jeg trener allerede Starting Strenght. Begynte på usle 40kg, selv om det var en veldig lett vekt, og har nå holdt på i 7 uker, til 97,5kg som jeg hadde på Fredag. Det jeg egentlig lurer på om det vil være smart å prøve å fullføre en uke til, eller barre ta det litt rolig nå i noen dager, og så trene igjen. Siden jeg kun fikk 3-4 reps (og de var helt for jævlig tungt) frykter jeg at det kommer til å sie litt stopp nå, og at jeg ikke får progresjon den siste uken... Hmmmmm..

Utlogget Kurdî

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 442
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 442

Sv: Oversikt/Trening - Redstrek
« #82 : 09. desember 2012, 19:15 »
Selv om det for det meste er avhengig av dagsformen, så mener jeg likevel at du bør kjøre på med 100kg neste gang. Differansen mellom 100 og 97,5kg er i seg selv ikke stort, men vil tro at mye av det går på "mentalt styrke" framfor fysisk om hvorvidt du klarer 100kg eller ikke, altså hvor klar du er mentalt for å kjøre på den arbeidsvekten. For eksempel så kan jeg noen ganger lett kjøre 4*5 på 140kg, eller 3*150kg mens noen ganger er det såvidt jeg klarer å komme meg gjennom 4*5 på 130kg...
Alder: 23(1992)
Vekt: 85 kg
Høyde: 174 cm

Mine RM
Benkpress:     140 kg
Markløft:        2*220 kg
Knebøy:         180 kg

“The greatest barrier to success is the fear of failure.”

Trenings- og bildelogg: Kurdî's vei til suksess!

Redstrek

  • Gjest
Sv: Oversikt/Trening - Redstrek
« #83 : 09. desember 2012, 20:01 »
Selv om det for det meste er avhengig av dagsformen, så mener jeg likevel at du bør kjøre på med 100kg neste gang. Differansen mellom 100 og 97,5kg er i seg selv ikke stort, men vil tro at mye av det går på "mentalt styrke" framfor fysisk om hvorvidt du klarer 100kg eller ikke, altså hvor klar du er mentalt for å kjøre på den arbeidsvekten. For eksempel så kan jeg noen ganger lett kjøre 4*5 på 140kg, eller 3*150kg mens noen ganger er det såvidt jeg klarer å komme meg gjennom 4*5 på 130kg...
Takk for svar! Så du mener at jeg burde kjøre ut neste uke også? La oss si at jeg fortsetter i morgen da, og legger på 100kg. Klarer sikkert 3-4 reps, og bruker samme vekt på Onsdag og Fredag, og på Fredag klarer jeg da forhåpentligvis 3x5 fine reps. Tror at det kan være en god idé faktisk, men er liksom litt dumt om det ikke skulle gå. Merket også i markløft at jeg slet veldig med samme vekt to treninger på rad.. Tror kanskje jeg spiser som en gal, og kjører ut kommende uke også. Smiley

EDIT: Bestemte meg nettopp for å kjøre ut kommende uke, så jeg mekker meg havregrøt!

Utlogget Kurdî

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 442
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 442

Sv: Oversikt/Trening - Redstrek
« #84 : 09. desember 2012, 21:18 »
Jepp gi full gass  Knebøy
Alder: 23(1992)
Vekt: 85 kg
Høyde: 174 cm

Mine RM
Benkpress:     140 kg
Markløft:        2*220 kg
Knebøy:         180 kg

“The greatest barrier to success is the fear of failure.”

Trenings- og bildelogg: Kurdî's vei til suksess!

Utlogget 123456234

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 275
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 275

Sv: Oversikt/Trening - Redstrek
« #85 : 09. desember 2012, 23:35 »
Bruker du low bar teknikk eller har du stangen lengre opp på skuldrene? Smiley Er mye å hente på å ha stangen lengre ned på ryggen.

Redstrek

  • Gjest
Sv: Oversikt/Trening - Redstrek
« #86 : 10. desember 2012, 07:50 »
Trener vel egentlig olympisk bøy, men har stangen så lavt som mulig på nakken. En midt i mellom ting tror jeg. https://www.youtube.com/watch?v=3_ZbwrzEPlM

Redstrek

  • Gjest
Sv: Oversikt/Trening - Redstrek
« #87 : 12. desember 2012, 20:39 »
Heisann,

Nå tror jeg programmet er over for denne gang. Hadde 100kgx4 på Mandag, og klarte kun 3 i dag. Det skal sies at jeg kun hadde hatt ett måltid i forkant, som bestod av kylling og ris, men tror uansett at det er nok for kroppen nå. Benkpress var også tungt, og tok av flere kilo. Derofr tviler jeg på at det er noe vits i å presse seg en dag til på Fredag, uten noe særlig mer vekter, og risikere å bli sur en hel helg.

Jeg er hvertfall fornøyd med framgangen. Begynte på 40kg i bøy (veldig lett så klart) og hadde som sagt 100kgx4 på Mandag. Ble ikke sånn skikkelige dype, men ca. paralell tipper jeg. Har trent programmet i 7,5 uker nå.

I julen blir det kun litt lettere trening og slikt, og så begynner jeg med fast program igjen i Januar.

Redstrek

  • Gjest
Sv: Redstrek sin logg
« #88 : 20. desember 2012, 15:37 »
Heisann,

Tilbake etter friuken nå. I jula skal jeg ikke følge noe program, men trene litt slik jeg vil. Etter nyttår synes jeg Børge Fagerli's 5x5 ser spennende ut, så kanskje jeg skal prøve det ut. Planen var egentlig X-Size eller noe lignende, men jeg tror at mer tung lavrep-trening kan føre til en god progresjon.

Kan skrive opp dagens økt:

knebøy
60x5
70x5
80x5
85x3
90x4 m/ belte
50kg - litt knebøy med stopp og litt til boks. Var tungt!

frontbøy og litt goblet squat og pullups. Trente ikke så veldig tungt, da jeg ikke vil begynne igjen for hardt etter friuka Smiley

Redstrek

  • Gjest
Sv: Redstrek sin logg
« #89 : 28. desember 2012, 12:48 »
Hei,

Julen har ikke vært så bra trenings- og kostmessig. Har lagt på meg en del kilo, og treningene har egentlig ikke vært noe bra.

Kjører et par uker PSMF fra uti neste uke en gang, for å fjerne litt fett. Etter det skal jeg trene 5x5-programmet som jeg skrev litt om. Tenkte også at jeg skulle begynne å spise etter biorytme-prinsipper (uten kaloriunderskudd). Bruke det som et vanlig kosthold, og ikke som en diett. Dét og periodisk faste, som jeg allerede er tilhenger av.

Kan også nevne at jeg har bestilt meg utstyr fra Gym2000 som jeg skal bruke til mitt eget hjemmegym. Slenger ut bilde om et par veker når det er i boks. Ellers, ha et fint nytt år!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!