Skrevet av Emne: Hijab i forsvaret.  (Lest 22554 ganger)

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Hijab i forsvaret.
« #105 : 11. februar 2009, 17:31 »
Hehe du kunne ganske lett ha sagt ja eller nei da. Men er vel logisk å anta at du faktisk er muslim, som for øvrig er helt i orden. Det forklarer jo hvorfor du mener som du gjør.

Miste kalorier..? biggrin Jeg spiser aldri så mye som når jeg sitter med pcen.. Men jeg er matvrak og da. Sad

Ja, jeg er muslim. Men jeg nevner det ikke så høytidelig siden jeg hverkan kan lese kuran på arabisk eller be fem ganger om dagen. Så jeg er ikke praktiserende muslim, selv om jeg ikke ser feilen med å gå med hijab dersom det er det man har valgt. Moren min bruker ikke hijab, men jeg synes ikke hun er mindre god muslim enn en dame som bruker. Ok. Nok med det nå.

Ja, jeg mister energi ved å tenke og bevege fingrene på tastaturet. haha
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Tannfeen

Sv: Hijab i forsvaret.
« #106 : 11. februar 2009, 17:44 »
Norges lov er å leve som man vil så lenege man ikke gjør andre vondt.
Du har ikke forstått grunnlegende norske verdier. I Norge er det religionsfrihet, det du sier er imot norges lover, du får  heller klage på norges lover og ikke på innvandreren/muslimer. 

Nøyaktig, hvilken rolle spiller religionsfriheten i dette tilfellet?
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Tannfeen

Sv: Hijab i forsvaret.
« #107 : 14. februar 2009, 20:01 »
Jeg venter på den dagen hvor det blir krevd straffereduksjon ved voldtektssaker fordi jenta ikke var tilstrekkelig tildekket.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Hijab i forsvaret.
« #108 : 14. februar 2009, 20:54 »
Jeg venter på den dagen hvor det blir krevd straffereduksjon ved voldtektssaker fordi jenta ikke var tilstrekkelig tildekket.
Dette har allerede skjedd.  For ikke så mange år siden kom utfordrende bekledning opp som tema i en voldtektsak i Norge.  Ingen muslimer var såvidt jeg veit involvert i saka.  Sånne holdninger finnes i mange miljøer.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Tannfeen

Sv: Hijab i forsvaret.
« #109 : 14. februar 2009, 21:35 »
Dette har allerede skjedd.  For ikke så mange år siden kom utfordrende bekledning opp som tema i en voldtektsak i Norge.  Ingen muslimer var såvidt jeg veit involvert i saka.  Sånne holdninger finnes i mange miljøer.

ok, men det ble vel ikke straffereduksjon?
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Hijab i forsvaret.
« #110 : 14. februar 2009, 22:15 »
ok, men det ble vel ikke straffereduksjon?
Jeg prøvde å google, men finner ikke igjen saka.  Jeg mener å huske at rettens kjennelse der bekledningen var en formidlende omstendighet, ble anket og gjort om.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Hijab i forsvaret.
« #111 : 15. februar 2009, 02:02 »
http://www.bt.no/meninger/kommentar/stroksnes/article792540.ece?start=1#kommentarer
Av: Morten Strøksnes.
Syntes dette var bra skreve angående bruk av hijab.

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Hijab i forsvaret.
« #112 : 15. februar 2009, 19:19 »
Lurer på om jeg skal begynne å bruke hvitt laken med hvit hette på jobb. Må jo være lov det på lik linje med hijab, turban og andre antrekk..


Wink



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget huse

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13

Sv: Hijab i forsvaret.
« #113 : 15. februar 2009, 19:41 »
Lurer på om jeg skal begynne å bruke hvitt laken med hvit hette på jobb. Må jo være lov det på lik linje med hijab, turban og andre antrekk..


Wink

Honnør!
It ain't nothing to it, but to do it.

Utlogget gorlang

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

Sv: Hijab i forsvaret.
« #114 : 15. februar 2009, 23:02 »
Hijab passer ikke inn i forsvaret/politiet

enig Wink

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: Hijab i forsvaret.
« #115 : 16. februar 2009, 08:59 »
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Hijab i forsvaret.
« #116 : 16. februar 2009, 12:06 »
Sikkert nevnt før, men syns det er helt LATTERLIG at personlige ønsker om tøy skal gå over prinsippet om at en tjenesteuniform skal være NØYTRAL!

Storberget (idiot) mente at hvis man skal rekrutere politifolk fra andre miljøer så måtte man åpne for å justere uniformsregelementet.

NEI MAN MÅ IKKE DET!

Vil noen virkelig ha jobben nok så blåser man i om man kan gå i valgfrie tilleggsplagg til uniformen.

HAR MAN FORTSETT NOE IMOT DETTE SÅ MÅ MAN FINNE SEG EN ANNEN JOBB!!!

Utlogget bonaqua

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 891

Sv: Hijab i forsvaret.
« #117 : 16. februar 2009, 19:16 »
Sitter å ser på debatten om hijab på tv nå. Skjønner ikke at noen er i mot det jeg, ass!

"Fy faen, nå ble jeg sint ass! Like før jeg tar en stein og knuser sjappa til JAN THOMAS!"
Støttes av Lånekassen

Utlogget Kepler

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 26

Sv: Hijab i forsvaret.
« #118 : 17. februar 2009, 21:22 »
Ser i VG at politikvinner i Pakistan ikke får bære Hijab (av en eller annen grunn).
Norge må da ikke bli mer muslimsk enn Pakistan eller andre muslimske land.
Jmfr. en profilert talsmann (Ahsan) for norsk-pakistansk brobygging er vi da på gale veier.
Kan ikke forstå et det skal være nødvendig for politiet å gi annet en nøytrale signaler utad.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hijab i forsvaret.
« #119 : 18. februar 2009, 01:46 »
Glimrende at naive, "liberale" politikere kommer med slike forslag! Likestilling og enkeltindividers frihet som jeg trodde var noe vi likte godt i Norge, er tydligvis på vei ut, i bytte mot en irrasjonell frykt for å såre stakkars muslimers rett til å undertrykke kvinner.

Faktum: Hijab finnes på kvinner med islamsk religion. Dette har muslimske MENN bestemt fordi de blir kåte av å se kvinnens hår. Javel, men dette er ikke noe nytt eller uvanlig i andre religioner eller samfunn utenfor religionen heller! Jeg blir også kåt av å se ei kvinnes hår( i ganske liten grad skal jeg være helt ærlig), ansikt, pupper, lår, rompe, fitte, etc. Men alikevel er det ett eller annet, kall det samvittighet, eller troskap til min kjære, eller hva du vil, som hindrer meg i å hoppe på stakkars kvinner og voldta dem.

Dessuten vil jo tildekte kvinner øke mannens interesse og nyskgjerrighet, da de må fantasere om noe så normalt, og frankly, lite seksuelt som hår og eventuelt hodebunn.

Hva med ( var det sunni eller sjia? jeg husker ikke) den ekstreme fundamentale muslimske retningen som ønsket å påkreve at GEITER skulle bruke bleie, slik at bonden eller gjeteren ikke skulle bli seksuelt opphisset av å se på rompa dens? Skal vi innføre slike regler for norsk buskap også? Eller skal vi fortsette å leve med den oppfatning at det er en helt bisarro tanke at man skulle bli opphisset av et sauerassehøl?

Dessuten må vi ta i betraktning at religion er totalt irrasjonelt og ikke hører hjemme i dette århundret. Greit nok at liksom-religion som hykleriske nordmenn ikke helt klarer og gå slipp på får fortsette å eksistere en liten stund til. ( Bryllup, dåp og begravelse) Selv om de aller fleste egentlig ikke tror på denne tulleguden beskrevet i en bok som har blitt gjenfortalt i 2000 år. LOL. Men folk som ikke helt klarer å leve med den uvissheten som livet og universet er, får da lov å ha liksomguden sin, som de egentlig ikke helt tror på..De gjør i hvert fall ingen skade. Og det er der hele poenget kommer. DE GJØR INGEN SKADE.

Hijab begrenser kvinner, og det er en syk skikk. Det har også blitt en syk skikk at nordmenn har blitt så redde for å kritisere fremmed kultur, religion og skikker at vi vurderer å tillate omtrent hva som helst, selv om det er langt over grensen til absurd. La meg f.eks nevne forslaget om at vi skal bruke andre??? flagg på 17.Mai. What? Selv innvandrerne reagerte på dette forslaget, og synes nordmenn virkelig begynte å oppføre seg patetisk.

Nå er det virkelig på tide at politikere tør å stå fram med hva de mener, for jeg tror virkelig ikke at NOEN politiker med litt vett i hodet eeeegentlig ønsker å gjennomføre disse forslagene, men at de gjør det i frykt av å bli stigmatisert som fremmedfryktere og rasister. Jeg tror at det er SVÆRT få nordmenn, meg selv inkludert, som har NOEN ting i mot fremmed kultur. Men det er derimot mange av oss som har noe i mot fanatisk religion, og at vi som land med egen kultur og stolthet ( det som er igjen av den) faktisk ikke ønsker å se våre normer og kultur bli utfordret på denne måten.
Sa brura

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!