avstemning
Spørsmål: Trener du for styrke eller for å se bra ut?
Styrke, rawr!!!! - 101 (49.5%)
bodybuilding. kk? - 103 (50.5%)
Stemmer totalt: 197

Skrevet av Emne: Styrke eller utsende?  (Lest 19614 ganger)

Utlogget kiko_Va

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 585
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 585

Sv: Styrke eller utsende?
« #45 : 04. mars 2007, 12:50 »
Hvor påstod han det? Og hvorfor skal du høre han kriterier? Altså, om du velger kompiser ut i fra hvor store dem er så er du jævlig rar og bør ikke snakke som om det er likt for alle andre..

Overfladisk  Smiley
[Loggbok]




[Giske Atletklubb]

Saying what we think gives us a wider conversational range than saying what we know.

Utlogget Ole Ø.

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 567
  • Honnør: 179
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 567

Sv: Styrke eller utsende?
« #46 : 04. mars 2007, 12:50 »
og rar Smiley

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Styrke eller utsende?
« #47 : 04. mars 2007, 12:51 »
Jeg er veldig spent på å høre dine kriterier. Og påstår du at jeg er stygg?

Høre mine kriterier? Skal jeg belære deg om hvordan du kan få en venn? Det får du finne ut selv. Bare ikke velg enn venn etter hvor sterk han er, eller om han er pen\ stygg.

Om jeg syntes du er stygg? Jeg har aldri møtt deg, så det vites ikke. Men jeg har mine antakelser utfra hva du skriver. Dette konkluderte jeg med i posten du refererer fra.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget lallemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 359

  • Tada
Sv: Styrke eller utsende?
« #48 : 04. mars 2007, 12:53 »
Hvor påstod han det? Og hvorfor skal du høre han kriterier? Altså, om du velger kompiser ut i fra hvor store dem er så er du jævlig rar og bør ikke snakke som om det er likt for alle andre..

Egentlig så har jeg ikke kriterier, derfor ville jeg likt å høre noen.
Sammenligningen er også idiotisk, her prater jeg om at det ville vært en fordel å ha en større kar som bekjent, ikke at man skulle valgt utifra denne prefereansen. Etter deg jeg har opplevd så er det som regel andre som liker å velge sterke folk som venner. Når var det jeg påstod at jeg valgte venner fordi de var sterke? I begrepet alle mener jeg en stor andell, som i "alle veit at det skjedde".

VargThor, jeg vil høre dine kriterier siden jeg lurer på hva slags person du er, siden det høres ut som om du velger venner. Det gjør ikke jeg Wink

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Styrke eller utsende?
« #49 : 04. mars 2007, 13:03 »
VargThor, jeg vil høre dine kriterier siden jeg lurer på hva slags person du er, siden det høres ut som om du velger venner. Det gjør ikke jeg Wink

Huff. Forsøk på fikse vendinger fra heller lite fikse personer. Well, here we go again. Smiley

Ja jeg velger mine venner. Mine venner har jeg valgt utfra mitt forhold med disse personene. Dette er personlig, så det får blir med dette. Men at jeg, kognitivt aktivt eller ubevisst, har valgt vennene mine, det gjør jeg i likhet med alle andre.

At du mener at du ikke velger dine venner får du stå for. Håper bare de ikke velger deg som venn grunnet de kriteriene du legger til grunn som du mener "alle" gjør. Merkelig at "alle" gjør dette, men når du blir konfrontert med påstanden så var ikke du innlemmet i alle.

Har du for vane å konkludere mepåstander som du selv ikke står for? Det gjelder jo selvfølgelig alle andre? :Smiley

The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget lallemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 359

  • Tada
Sv: Styrke eller utsende?
« #50 : 04. mars 2007, 13:09 »
Sitat
Har du for vane å konkludere mepåstander som du selv ikke står for? Det gjelder jo selvfølgelig alle andre?

Jeg konkluderer saker utifra det jeg har sett, derfor er det lite du eller andre kan gjøre for å motbevise det ved untak av å få fram et jeg har en sinnslidelse eller er blind.

Av og til kan jeg dra den litt langt ved å påsta ting jeg ikke har sett, her har jeg en tendens til å drite meg ut Wink

PS: Angående din styrkeramme, tror jeg har lest at en gjennomsnittlig voksen mann tar 90%(kan hende jeg har lest feil) av sin egen kroppsvekt i benk(selvom benk alene _langt_ ifra sier styrken til en).

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Styrke eller utsende?
« #51 : 04. mars 2007, 13:13 »
Av og til kan jeg dra den litt langt ved å påsta ting jeg ikke har sett, her har jeg en tendens til å drite meg ut Wink

Den er grei! Smiley


Sitat
PS: Angående din styrkeramme, tror jeg har lest at en gjennomsnittlig voksen mann tar 90% av sin egen kroppsvekt i benk(selv benk alene _langt_ ifra sier styrken til en).

Dette blir så subjektivt som overhode mulig. Men skal svare allikevel. Dette er selvsagt styrkerammen til en relativt svak person. Min styrkeramme er min styrkeramme. I denne er du under gjennomsnittet. I en annens styrkeramme er du kanskje sterk. Hvem vet.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Serveruler

  • Gjest
Sv: Styrke eller utsende?
« #52 : 04. mars 2007, 13:18 »
å velge kamerater etter utseende hørres ganske homofilt ut...

Utlogget Emporio

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Sv: Styrke eller utsende?
« #53 : 04. mars 2007, 13:35 »
Ja, takk begge deler:)
Men skal vel inrømme at de fleste seriene jeg tar ender opp på mellom 8 og 12 reps. Men det er jo ikke sånn at man ikke blir sterkere av å trene volum, og omvendt?

andreassk

  • Gjest
Sv: Styrke eller utsende?
« #54 : 04. mars 2007, 13:57 »
Et fint eksempel på at treninga ikke bestemmer utsende kan være vektløfting. Der ser man alt fra folk med svært lav fettprosent til svært høy fettprosent. Fettprosenten kan man regulere med kostholdet (energi inn - energi ut). Jeg tipper jeg har rett når jeg sier de fleste vektløftere kjører rykk og støt med få reps ( der jeg trener kjører de nesten aldri over 3 reps). Dette fordi det er svært vanskelig å f.eks kjøre en serie på 10 reps støt da øvelsen skal kjøres eksplosivt.

Trener man tungt og smart, og har et godt kosthold, vil man over tid få en kropp som mange vil bli tiltrukket av. Trener man derimot kroppsbygger relatert vil man også få mye styrke.. Men hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd begge deler, du får masse muskelmasse av f.eks Sheikoprogrammer også!

Smiley

Utlogget baataa

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 642
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 642

Sv: Styrke eller utsende?
« #55 : 04. mars 2007, 13:59 »
når jeg trener rykk og støt ligger jeg fra 3-1 reps!
-[][][]------------[][][]-

Loggbok

Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Sv: Styrke eller utsende?
« #56 : 04. mars 2007, 16:09 »
helst begge deler. men måtte jeg valgt, ville det vært utsende

Styrke gir respekt, og alle ville ha sterke venner. Man trenger derimot ikke pene venner til annet enn en "use n waste" billet til en eller annen fest.

haha. så du definerer enn venn slik; enn god venn er enn kar som er STERK, enn dårlig venn er enn svak kar.

du fortjener en øreflikk for den der...
- A day without sunshine is like, you know, night.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Styrke eller utsende?
« #57 : 04. mars 2007, 17:04 »
gleden med å trene for styrke er at man kan flire av alle de curlende kroppsfikserte tullingene på gymmet! Cheesy

Ikke bruk for styrke i hverdagen ?

En gang var jeg på Oslo S og så en tynn ung mann holde på å knekke sammen under en flatpakket møbelpakke fra ikea. Han gikk sammen med dama si også, jeg spurte om han trengte hjelp, og han virket himmelfallen på at noen gadd det.

Så jeg slengte den opp på skuldera og vandret avgårde med den ned til t-banen der han skulle.

Dama stirret i sjokk og vantro på meg, og fyren visste ikke riktig hva han skulle tro han heller. Kanskje saken veide 30kg - ikke mye. Men for en metroseksuell veiking, så var jo det en stor vekt å bære på.

Hadde han trent styrke selv, så kunne han gjort det samme!

Andre tilfeller.

Da jeg jobbet på Elixia, kom sjefen for instruktørene løpende, noen sykkelseter satt dønn fast.  Ingen klarte å få opp disse. Så jeg måtte inn og skru de opp.

Hvem var det som kunne flytte på tunge maskiner, hvem kunne ommøblere ?

Tar jeg bussen kan jeg hjelpe noen med barnevogn lett som bare det.

Skal ting løftes eller flyttes på som det er litt tyngde på, så er det en fin ting å være styrkeløfter.

I tillegg til det å bli sterk - så blir du stor - og medmindre du er en idiot i matfatet, så BEHØVER du ikke bli unødvendig FEIT!

JA, det finnes mange feite styrkeløfter, men mange ser utrolig bra ut også.


Trener du for styrke, får du både styrke og utseendet, hvis du tenker litt på kostholdet også, men trener du kun for utseendet, får du ikke styrken i tilsvarende grad.

Og jeg skal LOVE deg at selvtilliten går opp når styrken kommer.

Jenter generelt sett går IKKE utelukkende etter utseende, de går etter hvordan DU kan få de til å føle seg, får du en jente til å føle seg bra, da har du gode sjanser. Jenter liker selvsikre menn med humor og som er trygge på seg selv.

Kroppsfiksering er noe man som regel er opptatt av når man er ung, og så avtar det etterhvert.

Styrke all the way sier jeg.

Styrke unyttig ? Det dummeste jeg har hørt noen gang!

Cheesy

Tynne ungdomsfliser på 60kg med pannebånd og sixpack derimot, det er unyttig det! SPIS OG BLI STERK! Cheesy

Utlogget Michael-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 687
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 687

Sv: Styrke eller utsende?
« #58 : 04. mars 2007, 17:05 »
styrke : )

at musklene vokser ser jeg på som en bonus : )


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

"The squat rack became like the altar, where life and death would pass in front of your eyes, and you looked forward to that every squat workout."

Watch med lift and jump
http://www.youtube.com/user/RosenbergMichael

Utlogget Daftboy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 173
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 173

  • Frank (in)Zane
Sv: Styrke eller utsende?
« #59 : 04. mars 2007, 17:10 »
Vel for øyeblikket trener jeg styrke men har planer om å gå over til volumtrening etterhvert. Må bare legge "grunnsteinene" først Tongue
Pumper jønn og løfter lightweights!! ;-)

Anatidaephobia-The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!