Skrevet av Emne: Styrketrening Hjemme?  (Lest 3811 ganger)

Utlogget tunfish

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Styrketrening Hjemme?
« : 11. mars 2010, 16:11 »
Hei!

Jeg er i den situasjonen hvor jeg ikke har mulighet til å trene på et treningssenter, så det jeg lurer på er om det er mulig å bli noe stor ved å trene hjemme?
En liten hake her er at jeg ikke har plass til mer enn en stang med vekter, et sett med manualer og kanskje noe annet smått. =/

Hvilken øvelser i hjemmet er det mulig å gjøre for å bli større? Er for øyeblikket undervektig med rundt 66kg, målet er å ligge rundt 80kg.

Alle svar mottas med stor takk! Har søkt en del, men har ikke funnet så mye nyttig.

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Styrketrening Hjemme?
« #1 : 11. mars 2010, 16:45 »
Har du en stang og et par manualer, så har du nok til å bli stor ja Wink


bare du har nok vekter etterhvert. Kunne med fordel hatt en benk å ligge på til benkpress, osv.


Kjør markløft med stanga, Stående militærpress, Vendinger, Curl, Push press, Frontbøy(vende den opp først). Mekker du deg ett stativ, kan du kjøre Knebøy(stanga bak nakken) også. Stående roing med stanga.

Chins/Hang-ups (i hva som helst, stang, ringer, tre, trapp, osv)

Push ups med vekt på ryggen, Ettbens knebøy med ekstra vekt eller uten, osv..

Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget Rømmling

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 52

Sv: Styrketrening Hjemme?
« #2 : 15. mars 2010, 01:33 »
jeg trener hjemme.  har stang, noen manualer og benk,

har festet 2 kroker i taket og har stangen i tau når jeg trener knebøy. ( vis du prøver dette, HVA ENN DU GJØR SKRU KROKENE I STENDER, takås, noe som tåler det) eneste med denne patenten er at man altid starter i nedre posisjon,

har også vhåndtak hengende i ene kroken så jeg trener chins der også.

trener da mark og benk og alle øvelsene man trenger egentlig

husk å tren planke. viktig og man trenger ingen ting,  sittups med vekter er også fint syns jeg da.

som en sa til meg en gang, vis jeg regner hvor mye det koster meg i året å være medlem i et trening senter kan jeg kjøpe meg noen vekter å ha hjemme,  og manger som selger på finn brukt utstyr. benker osv

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Styrketrening Hjemme?
« #3 : 10. april 2010, 20:58 »
Jeg trener hjemme og har følgende utstyr:
Benk (400kr)
Stativ til benk/bøy (powerrack) (600kr)
Manualer 25mm ca 230kg ca (ca 2000kr)
Stang ca 300 kr
Manualstenger x2 (150kr) kan laste på fra 1 kg til 70 kg på hver manual!

Dette er et komplett "treningssenter" som fungerer genialt. Jeg har ikke tid til å trene på senter, og har trent hjemme i 2 år nå. Alt utstyret er kjøpt på COOP Obs (unntatt powerracket)

Man får trent så å si hele kroppen med minimalt med utstyr. Jernskiver 25mm får man kjøpt så å si overalt. Stanga jeg bruker til benk/bøy/mark er beregnet for maks 100kg, men tåler fint 200kg pluss i markløft, er dønn rett fortsatt. Dessverre er denne stanga veldig glatt, så det hemmer meg i markløft pga dårlig grep. Men å trene med glatt stang gir veldig god grepsstyrke. Hvis jeg skal makse i mark må jeg bruke reimer eller ta en tur innom et treningsstudio.

Alt i alt har jeg hatt utrolig utbytte av hjemmetrening med det billigste utstyret man får tak i. En vekt er en vekt og jeg ser ikke helt poenget i å kjøpe dyre olympiastenger og eleikoskiver til hverdagsbruk. Man blir sterk av å trene med "dårlig" utstyr også. Men når jeg går for maksløft på studio har jeg ca 10-20kg mer på "bra" utstyr enn hjemme.

Hvis jeg hadde hatt tid, dvs ikke kone og to små barn, så ville jeg ha trent på studio pga det sosiale, det er jo artig å trene med kompisene. Men hjemmetrening er et fantastisk alternativ når man ikke har mulighet til å trene på studio.

Øvelsene jeg kjører hjemme er:
Benkpress
Skråbenk
Manualpress
Gulvpress
Militærpress
Stående manualpress
Pushpress

Knebøy
Frontbøy
Markløft
Stående roing med stang og manualer
Hang-ups i trappa (åpen trapp)

Biceps, stang og manualer
Triceps, stående franskpress
Triceps, stående med manualer

Sidehev/fronthev med manualer
Grepsstyrke trener jeg av og til med captain of crush
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Nils`n

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 462
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 462

Sv: Styrketrening Hjemme?
« #4 : 10. april 2010, 21:14 »
Jeg trener hjemme og har følgende utstyr:
Benk (400kr)
Stativ til benk/bøy (powerrack) (600kr)
Manualer 25mm ca 230kg ca (ca 2000kr)
Stang ca 300 kr
Manualstenger x2 (150kr) kan laste på fra 1 kg til 70 kg på hver manual!

Dette er et komplett "treningssenter" som fungerer genialt. Jeg har ikke tid til å trene på senter, og har trent hjemme i 2 år nå. Alt utstyret er kjøpt på COOP Obs (unntatt powerracket)

Man får trent så å si hele kroppen med minimalt med utstyr. Jernskiver 25mm får man kjøpt så å si overalt. Stanga jeg bruker til benk/bøy/mark er beregnet for maks 100kg, men tåler fint 200kg pluss i markløft, er dønn rett fortsatt. Dessverre er denne stanga veldig glatt, så det hemmer meg i markløft pga dårlig grep. Men å trene med glatt stang gir veldig god grepsstyrke. Hvis jeg skal makse i mark må jeg bruke reimer eller ta en tur innom et treningsstudio.

Alt i alt har jeg hatt utrolig utbytte av hjemmetrening med det billigste utstyret man får tak i. En vekt er en vekt og jeg ser ikke helt poenget i å kjøpe dyre olympiastenger og eleikoskiver til hverdagsbruk. Man blir sterk av å trene med "dårlig" utstyr også. Men når jeg går for maksløft på studio har jeg ca 10-20kg mer på "bra" utstyr enn hjemme.

Hvis jeg hadde hatt tid, dvs ikke kone og to små barn, så ville jeg ha trent på studio pga det sosiale, det er jo artig å trene med kompisene. Men hjemmetrening er et fantastisk alternativ når man ikke har mulighet til å trene på studio.

Øvelsene jeg kjører hjemme er:
Benkpress
Skråbenk
Manualpress
Gulvpress
Militærpress
Stående manualpress
Pushpress

Knebøy
Frontbøy
Markløft
Stående roing med stang og manualer
Hang-ups i trappa (åpen trapp)

Biceps, stang og manualer
Triceps, stående franskpress
Triceps, stående med manualer

Sidehev/fronthev med manualer
Grepsstyrke trener jeg av og til med captain of crush

powerrack til 600,-? hvor
Trent høsten 2009-våren 2010. startet opp igjen våren 2011. 22år 120kg 175cm høy
Beste løft: KB 200, BP 140(18/5-2010), ML 220(20/5-2010), MP 2x100(16/4-2011)
LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=96042.msg1443388;topicseen#new

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Styrketrening Hjemme?
« #5 : 11. april 2010, 07:44 »
powerrack til 600,-? hvor
Hjemmesveis Wink
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Nils`n

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 462
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 462

Sv: Styrketrening Hjemme?
« #6 : 11. april 2010, 10:15 »
Okei, d forklarer saken Grin
Trent høsten 2009-våren 2010. startet opp igjen våren 2011. 22år 120kg 175cm høy
Beste løft: KB 200, BP 140(18/5-2010), ML 220(20/5-2010), MP 2x100(16/4-2011)
LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=96042.msg1443388;topicseen#new

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Styrketrening Hjemme?
« #7 : 11. april 2010, 10:28 »
Jeg er tydeligvis ikke alene når det kommer til hjemmetrening..  Smiley

Pga av familie og jobb så blir i allefall 80% av all trening utført hjemme. Og da med et absolutt minimum av utstyr.

Treningsutstyr til hjemmebruk; 2 stk. manualstenger og løsvekter opp til ca. 90kg.
Dette høres nok lite ut, og det er det kanskje også..
Dette sammen med øvelsene jeg bruker har holdt så langt, men hvordan det blir over lengre tid vet jeg ikke enda.

Øvelsene jeg bruker er;
Bryst= pushups med bredt grep, for belastning så har jeg vekter i en ryggsekk. Har fungert fint opptil 30kg.
Rygg=enarms hantelroing, alternativt hantelroing med to manualer
Skuldre=stående hantelpress, alternativt arnoldpress (sittende)
Bein framside=utfall, trenger overraskende lite vekter her
Bein bakside=strakmark
Bein legger=tåhev
Armer=hva som helst egentlig..

Har så langt kjørt en tosplitt med delingen overkropp/underkropp, 2-4 ganger i uken. Trener også litt kondisjon ved siden av, samt noe fysisk arbeid ved siden av dette.

Nå har ikke jeg samme fysikk som 79-tønna, og det vil jeg nok ikke få heller med dette opplegget. Men føler meg i relativt grei form med mine 90kg på 182 cm, litt fett er det, og det vil jeg nok fortsette å ha også.. biggrin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!