Skrevet av Emne: Fantominnspurt  (Lest 3707 ganger)

Utlogget Porter

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

Fantominnspurt
« : 25. april 2007, 23:45 »
Hei, jeg har kommet inn i militæret, og søkt på forskjellige befalsskoler. Problemet er som følger: Jeg har en fettprosent på 22%, veier 105, har astma, er "relativt" sterk, og har så vanvittig utrolig dårlig kondisjon at jeg med stor skam forteller at jeg løp 3000meter på 19 min, dvs. Jeg må forbedre meg innen 1-2 måneder til under 14 minutt, for å komme inn til befallskolen, jeg må også slanke meg mye, klare 10+ chins(jeg klarer ingen nå, men ligger på ca. 80/90kg nedtrekken) Jeg har også omtrentlig ca 15 armhevinger inne, noe som for meg er et stort slit.

Jeg har en viss peiling på trening med vekter, men når det gjelder løping er jeg stokk dum. Samme med slanking, nå som jeg har gått litt for langt med min altetende kropp i min "bulkeperiode" fra 88kg til 105.

Jeg lurer på om jeg faktisk kan nå disse målene med 14 min 3000 meter, 40 armhevinger, masse militære situps og slanke 15 kilo?

Hva bør jeg isåfall spise ?Akkurat bryr jeg meg døyten om muskelmasse vil forsvinne, og benken eller markløften vil gå drastisk ned, jeg vil bare nå disse målene.

Jeg har tenkt å begynne på spinning, men det er vell mer logisk å løpe ute og på møllen. Jeg har også fått med meg at flere med intensiv løping i perioder ofte får skader, og at du må ta cardioen rolig i begynnelsen.

Har noen av dere forslag til hva jeg bør gjøre? Hvis noen sitter inne med nyttige forslag, informasjon og meninger blir det satt stor pris på om dere vil dele det med meg.
Det er av aller aller største viktighet at jeg når disse målene.

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Fantominnspurt
« #1 : 25. april 2007, 23:49 »
Når skal du inn?
Smiley

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Fantominnspurt
« #2 : 25. april 2007, 23:57 »
Ja, jeg har forslag:  Grin

1 Mål opp 3000 meter
på relativ flat vei, som du kan bruke som treningsløype. (Gjerne fra husdøra di og 1500 meter vekk.. og da skal du bare snu, vettu..) Du skal løpe 3000metern på 14 min, da er det det du skal trene på! De første to gangene så GÅR du løypa! TA TIDEN! TA TIDEN HVER GANG! Smiley Du kan bestemme deg NÅ, for å komme deg gjennom løypa ANNENHVER DAG.

2 Øv spesifikt på Pushups og Chins.
Siden du ikke greier 1 chins enda, med overarmsgrep, så får du ta "Hoppechins" eller "Juksechins" Bruk en smithrack, og sett stangen slik at du kan ta chins med tærne i bakken. Enten så Hopper du tilfart, eller så hjelper du til i hele løftet. Ta serier på 10, etterhvert vil du greie mer og mer selv.

Altså:

Dag1: Gå 3000 meter i løypa di. ta tiden.
Dag 2: Uthvilt så tar du 3x10 med chins(med hjelp når du trenger det) Ta så 3 x max i pushups.
Dag3: Gå 3000 meter raskere enn sist. Følg med på tiden! Ta lengre steg, bruk mer kraft.
Dag 4: Chins og Pushups
Dag 5: Jogg 3000 meter FRYKTELIG rolig! Sørg bare for å slå GÅ-tiden fra dag 3.
Dag 6: Hvile
Dag 7: Hvile
Dag 8: C&P
Dag 9: Jogg 3000

Get the drift!?

3 Kutt all snop og brus IDAG!!! Bare KUTT!!


Chins og løping er i meget stor grad vektavhengig! Så samtidig som du blir lettere, så blir øvelsene og løpingen lettere og da greier du yte mer, som igjen fører til at du går ned i vekt og O2-opptaket øker sammen med syretoleransen..

4 Før logg her! Ta tiden! Hold kontroll!


It is all in your heart!!

Utlogget Porter

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

Sv: Fantominnspurt
« #3 : 26. april 2007, 09:38 »
Thank you, thank you ;]

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Fantominnspurt
« #4 : 30. april 2007, 09:46 »
UPDATE!!!!

Hvordan går det??

Utlogget Porter

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

Sv: Fantominnspurt
« #5 : 02. mai 2007, 00:04 »
Joda er jo russetid nå så litt alkohol er med i bildet, har planlagt å gå for fullt etter 17.
Da skal det bli avhold fra alkohol iallefall. En utrolig kjekk ting i det siste var at jeg fant opp en genial løsning med å legge en slags metallstige  oppå noen bjelker på terassetaket slik at jeg kunne øve på chins der. Den første dagen klarte jeg så og si ingenting, men dagene etter har det gått bedre og bedre, og nå har jeg 3 inne med god form, dog kanskje ikke helt "opp" som du pleier å gå på chins stang. En annen ting er at jeg må holde på en annen måte Dvs. ala noe slik --------------------------(vanlig chinstang)
mens jeg må holde hånden på en annen måte: |    |      |       |       |       | på disse forskjellige stigetrinnene(Utrolig dårlig forklart) Jeg må jo også stoppe når hodet kommer nær stigen, så det er jo også et minus, men jeg føler det hjelper på iallefall, og er en god begynnelse. Det skal bli så utrolig lett å gjøre disse tingene når jeg går ned i kilo:]

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Fantominnspurt
« #6 : 02. mai 2007, 00:10 »
så du kaster bort 17 dager med fremgang pga russetiden??

Jaja... hvis du ikke greier kravene, så vet du hvorfor...
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Porter

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

Sv: Fantominnspurt
« #7 : 02. mai 2007, 00:11 »
Og colaen + de "store" mellommåltidene med 4-5 egg 1 boks bønner + pølse og ketchup er ofret til en mer sunnere variant ala sukkerfri 90% råsaft, og måltider som havregryn, banan og shake.

Har også begynt med å sykle til og fra skolen som sikkert hjelper litt.
Er overraskende lett å sykle fram og tilbake nå som du har gjort det enstund, så en viss fremgang er det.

Utlogget Porter

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

Sv: Fantominnspurt
« #8 : 02. mai 2007, 00:17 »
"så du kaster bort 17 dager med fremgang pga russetiden??

Jaja... hvis du ikke greier kravene, så vet du hvorfor..."

Jeg skal nok klare det. Leser meg forøvrig godt opp i endel slanketeori angående fettforbrenning etc. Så det virker ikke så fryktelig uoppnåelig.

Utlogget Mathew

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 278
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 278

Sv: Fantominnspurt
« #9 : 02. mai 2007, 00:27 »
Detta skal du klare!
før logg skal bli interessant å følge med Wink

Lykke til

Utlogget Wilderness

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 552
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 552

Sv: Fantominnspurt
« #10 : 04. mai 2007, 11:50 »
kjør på! dette går om du virkelig vil det

jeg er også russ, og skal til fallskjermjeger opptak den 21. juli
går fint ann og trene forde om man er russ! armhevninger og situps kan taes de dagene du er hjemme og ikke fyllesjuk :p
prøv og få til 50 hver dag, hver gang du har tid kan du ta så mange du klarer

skal du til lillehammer på treff i dag btw?

Utlogget Porter

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

Sv: Fantominnspurt
« #11 : 04. mai 2007, 12:11 »
Vell så og si alle mine kamerat skal til Kongeparken og ikke jeg, så det blir mye trening på meg ; -] Igår var den første økten jeg ikke benkpress, jeg konsentrerte meg kunn om dips og armhevinger. Syns det fungerte bra : D

Men en ting jeg fant ut var at det å slanke seg ikke er lett, jeg hadde gått hele dagen uten å spist noe som helst sukkeraktig/fettaktig og kunn spist sunt, tilslutt revna det når jeg sku til en kamerat med en halvsjokoladekake/fet kinamat/brus/is nei uff.... Begynner på ny idag!

Vekta viste seg igår å være 101.50 så det går iallefall nedover. Målet mitt er under 100 på en uke.

Utlogget Partyboy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 47

Sv: Fantominnspurt
« #12 : 05. mai 2007, 14:17 »
sjekk ut hjemmesida til marinejegerne..

http://www.mil.no/sjo/keskdr/kyststrid/mjk/start/marinejeger/mj_forberedelser/tp/

se på treningsprogrammet der Wink
alle vil hoppe på vogna men bommer og hopper foran

Utlogget Porter

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

Sv: Fantominnspurt
« #13 : 05. mai 2007, 17:31 »
Takker, så interessangt ut. Har funnet ut at alt dreier seg om løpingen, så blir jeg god der, blir jeg god på alt annet. Har forøvrig lagt opp en "joggerute" som jeg planlegger å springe på. Eneste problemet er at mye av det er asfalt, men får vell bare bare veksle mellom å springe en dag, og sykle eller eventuelt rollerblades/skateboard på den andre.

Utlogget furrru

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 66

Sv: Fantominnspurt
« #14 : 05. mai 2007, 17:53 »
skateboard? Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!