Skrevet av Emne: Smerter i korsrygg under situps.  (Lest 1482 ganger)

Utlogget Balzaroxz

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Smerter i korsrygg under situps.
« : 29. januar 2013, 18:57 »
For tre år siden under trening pullups med stang i døråpning så løsnet stanga og jeg landet på ryggen på en relativt høy list, dette låste flere ledd i korsryggen som jeg uvitene gikk med i to år, samtidig så har jeg noe som hetter scheurmans syndrom som ikke gjorde det lettere, lei av smerter i rygg gikk jeg til en kiropraktor som fant ut at jeg hadde låste ledd i ryggen, han knakk meg opp og jeg kom tilbake to ganger for etterfølging. Nå har ryggen blitt bedre siden scheurmans syndromet har begynt å avta, har begynt med spinning, pushups og litt situps, men orker ikke å holde på lenge fordi jeg kjenner en sterk smerte i korsrygg. Så etter denne informasjonen er det noen andre treningsmetoder jeg kan bruke uten å bruke rygg? Er det essensielt å få trent opp ryggen først?

Takk for alle svar, jeg er ikke vant til å poste på forumer, så hvis det ble for langt innlegg med mye unødvendig tekst så må jeg beklage  Smiley

Utlogget chrissernh

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Smerter i korsrygg under situps.
« #1 : 30. januar 2013, 15:01 »
Først og fremst ville jeg ha komt meg til lege/kiropraktor for å ha hørt med han/hun Smiley
16 år, 75 kg, 187 cm

Utlogget fgdfgreg

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Smerter i korsrygg under situps.
« #2 : 30. januar 2013, 15:22 »
Hold deg unna situps, for hver eneste rep er du ett steg nærmere en ødelagt rygg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!