Skrevet av Emne: Kickboksing vs. Thaiboksing  (Lest 32955 ganger)

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
Re:Kickboksing vs. Thaiboksing
« #30 : 09. desember 2003, 02:52 »
*le* biohazard er søt da.. Wink det skal han ha!


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Småen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 252
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 252

  • If you want peace, prepare for war!
Re:Kickboksing vs. Thaiboksing
« #31 : 09. desember 2003, 15:01 »

En thaiboxer bestemmer selv hva han vil ha på seg i en kamp eller trening. Vil han ha beskyttelse så får han det vil han ikke trenger han ikke, i kickboxing må man ha på hjelm osv.... Du tenker sikekrt på light thai som sverige er gode på, der er det MASSE beskyttelse, men i Thailan IKKE en dritt bortsett fra en liten teip bit nederst ved foten + kansje rundt armen (knokene).
En thaiboxer kan drepe hvis nødvendig, men skjelden som du sier. EN thaiboxer sparker med en legg og kan med fort, veldig sjeldent. Men en legg er HARD!!!!!!!!
En kickboxer bruker bare for (tær). Dette er dermed en sport der du ikke kan dra til like mye, hvis du ikke vil fucke beinet da selfølgelig. Hvis du setter verdens beste muay thaier i ringen mot verdens beste kickboxer vinner muay tahieren, grunnet stilarten og grunnet syken en thaiboxer har. Tviler på at en kickboxer sparker 500 spark alt man har inn i en bambustokk som er like hard som stein.. Det kan ikke en kickboxer, en fot vil knekke det vil ikke en legg, den kan, men skal mye til.

Om han vil ha beskyttelse eller ikke? Regner med det er snakk om på trening, for i kamp må vel utstyret være likt...? På trening er det veldig få kickboxere som bruker hjelm, om dette er positivt eller negativt blir jo opp til en hver å bedømme.... Synes du kan legge fra deg det argumentet med at en thaiboxer kan drepe, hvem som helst kan drepe hvis nøden krever det, at psyken til en thaiboxer gjør det lettere for ham å ta et liv ser ikke jeg på som noe positivt....
Size matters...

Utlogget BioHaZarD

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

  • Muay Thai
Re:Kickboksing vs. Thaiboksing
« #32 : 09. desember 2003, 15:06 »
Nei ikke jeg heller, men en muay thaier har ikke beskyttelse på samme måte, HVORFOR tror du det ikke er godkjent av Norges iderettsforbund?
For det er for rått...! kjønn det a!
--->Muay Thai<---
One of The Most Dangeruse Sports In The World

Utlogget gaasart

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

Re:Kickboksing vs. Thaiboksing
« #33 : 09. desember 2003, 16:10 »
Jeg har tilfeldigvis slekt i Thailand, og er der en gang hvert år. Og jeg er nøye med at hver gang stikker vi innom Bangkok for å se noen kvelder. Boxerne der bruker som sagt tidligere ikke annen beskyttelse enn teip/bandasje (noe som ligner) rundt ankelen, og samme greia på hendene. Har og vært å sett på ei trening, i og med at det er en klubb rett ved sida av der onkelen min bor, og de sparker på nettopp bambus-trær fir å herde. Det husker jeg, for det gjorde enormt inntrykk. Tenk deg å se en 160 cm høy gutt på 15-16 år sparke alt han kan med leggen mot bambus da... :Smashfreak:  Og ikke se på størrelsen når dere tenker på styrke. En liten finne som løfta 174 kg benk her for litt sida, så er mulig å være sterk uten å være stor. Og i og med at treningsperiodene deres er så lange, så har de arbeidet seg opp til en ufattelig psyke. Deres evne til å holde ut lenge, og nettopp det at de tåler hemningsløst med smerte, gjør at en Muay Thai-boxer har større sjangse for å gå av ved seieren enn en kickboxer av samme "rang"

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

Re:Kickboksing vs. Thaiboksing
« #34 : 09. desember 2003, 16:11 »
De bruker boksehansker i  thailand jo! kanskje ikke i gamle dager, men hvertfall i dag.
Haha, om du er seriøs biohazard?
sjokk og vantro

Utlogget gaasart

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

Re:Kickboksing vs. Thaiboksing
« #35 : 09. desember 2003, 16:15 »
Brukte ikke hansker der i sommer, da var det en eller annen slags bandasje surra rundt hendene. Må legge til én ting til; Biohazard - du skriver på en måte som får meg til å ønske at jeg hadde en tolk ved sida av meg. Det er så vidt jeg klarer å stave meg gjennom, og det ved hjelp av minutter med analyse og forsøk på sammenlignelser med andre ord. Vennligst konfronter norsk-læreren din neste gang før du poster på nytt, det der skjærer meg i øynene.

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

Re:Kickboksing vs. Thaiboksing
« #36 : 09. desember 2003, 16:19 »
i alle kampene jeg har sett fra thailand har de brukt hansker hvertfall.
sjokk og vantro

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
Re:Kickboksing vs. Thaiboksing
« #37 : 09. desember 2003, 18:32 »
altså, alle thai-kamper som er regulert av offisielle thai-forbund kjører med hansker, susp, tannbeskytter og alt slikt. artige myter om at dødelige kamper langt inn i jungelen er selvsagt morsomme, og selvsagt finnes det ulovlig cage-fighting flere steder i verden, men at vår søte lille biohazard (som forøvrig virker å være svært så tøff en kar.. Wink ) har deltatt i noe sånt tviler jeg nok desverre veldig sterkt på.

så i stedet for å tulle om slikt kan vi kanskje diskutere TEKNISKE fordeler og ulemper med de to? takk takk.


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget gaasart

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

Re:Kickboksing vs. Thaiboksing
« #38 : 09. desember 2003, 18:35 »
Hmmm, før kveldens kamper (det er ca. 15 av dem pr. kveld) så går det først to lovende juniorer ut og skal vise seg. Den siste kvelden fikk den ene låst den andre opp mot tauet, og hamra løs. Fyren gikk i bakken, brakk nesen og kjeven ut av ledd, men så ikke noe til en evt. beskyttelse der. Sto dessverre litt unna den kvelden da, så kan hende det var derfor.

Utlogget Pacaveli

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 41

Re:Kickboksing vs. Thaiboksing
« #39 : 10. desember 2003, 01:24 »
Har vært og sett "lokal" thaiboksing på et bakrom innenfor en bar. Fy faen var skikkelig heftige greier. hadde kun sånne bandasjer ja.

RÅTT å se på... blødde jo som faaaen.. legg i trynet ... Tongue

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
Re:Kickboksing vs. Thaiboksing
« #40 : 10. desember 2003, 02:00 »
*sukke* bare glem det jeg sa om tekniske og seriøse diskusjoner.. la nå fjortisene komme med sine søte myter angående blod, gørr og "brekte kjever"..


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Kenteren

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 55

Re:Kickboksing vs. Thaiboksing
« #41 : 10. desember 2003, 02:01 »
Det foregår sikkert en god del "bakgårdskamper" i Thailand, som i mange andre land, men offisielle Muai Thai kamper gåes selvfølgelig med boksehansker, susp og tannskydd.

Man skal også være klar over at Thailendere som er aktive innen Muai Thai, er veldig redde for å skade seg, fordi dersom de ikke kan stille opp i kamper, tjener de heller ingen penger.....

Er nok mange myter om Muai Thai, aktive utøvere av denne kampsporten er selvfølgelig godt trent og tøffe....

Utlogget pluggen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 37

Re:Kickboksing vs. Thaiboksing
« #42 : 10. desember 2003, 08:49 »
Thaiboxing foregaar som sagt med hansker. av og til arrangerer de Burmesisk boxing(er ikke helt sikker paa at det er navnet) her. Det likt thaiboxing bare uten hansker. Har desverre ikke faatt sett dette enda, saa jeg kan ikke uttalemeg 100 prosent sikker. Men det arrangeres ihvetfall stevner her uten hansker, men da er det ikke thaiboxing stevner.

Utlogget CreatIoN

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 68
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 68

Re:Kickboksing vs. Thaiboksing
« #43 : 10. desember 2003, 10:20 »
BioHaZarD:

Har du noen Muay Tahi erfaringer som IKKE er fra filmen "Kickboxer" ?
Pain is temporary, glory is Eternal

Utlogget jens-mulla

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 786
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 786

  • nice guys finish last
Re:Kickboksing vs. Thaiboksing
« #44 : 10. desember 2003, 12:03 »
Thaiboxing foregaar som sagt med hansker. av og til arrangerer de Burmesisk boxing(er ikke helt sikker paa at det er navnet) her. Det likt thaiboxing bare uten hansker. Har desverre ikke faatt sett dette enda, saa jeg kan ikke uttalemeg 100 prosent sikker. Men det arrangeres ihvetfall stevner her uten hansker, men da er det ikke thaiboxing stevner.


Er det slike kamper du mener? http://www.thaing.net/lethwei.htm

Nå har ikke jeg noe særlig kjennskap til disse kampene, men etter det jeg har hørt/ sett er det ikke akkurat topputøvere som stiller opp i dette her. Skaderisken er vel for stor.

Nei, vil man absolutt se voldelige kamper, synes jeg IVC i Brasil er best. Der får man vale tudo med dyktige utøvere, ikke 45 kilos guttunger rasket med fra gata. Personlig synes jeg også denne "slå ned, reis opp, slå ned, reis opp" greia blir kjedelig etterhvert, da er det gøyere å se litt bakkekamp og ville nedtakninger av og til.
question everything

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!