avstemning
Spørsmål: For eller imot selvbestemt abort?
For - 87 (88.8%)
Imot - 11 (11.2%)
Stemmer totalt: 95

Skrevet av Emne: Abort  (Lest 17854 ganger)

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Abort
« #135 : 28. januar 2008, 13:08 »
Komatøse.

Takk. Jeg kan visst ingen andre språk enn engelsk. Tongue

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

Sv: Abort
« #136 : 28. januar 2008, 13:17 »
Jeg er for at mennesker selv skal bestemme over sitt barn, så lenge fristen ikke er lengre enn 12 uker.
I bunn og grunn så er de foreldrene som vil lide, i form av anger.
Barnet kan jo ikke tenke på det stadiet.

Men er spørsmålet om jeg kunne valgt vekk et barn som jeg hadde fått med en dame, så tviler jeg på at jeg ville klart det. Så lenge jeg vet at livet til barnet ikke ville blitt bra, men det skulle jeg alltids fått til.

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: Abort
« #137 : 28. januar 2008, 13:58 »
To tenkte situasjoner:

Linda er 13 år, har sex i fylla (bruker ikke prevansjon) og ender opp gravid.
Linda er 14 år, har sex igjen, denne gangen med prevansjon, dessverre blir hun gravid alikevel (det skjer ganske ofte).

Vil dere frarøve henne retten til selvbestemt abort, fordi det er hennes egen feil, og hun bør smake på konsekvensene?

Utlogget corey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 214
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 214

Sv: Abort
« #138 : 28. januar 2008, 15:33 »
To tenkte situasjoner:

Linda er 13 år, har sex i fylla (bruker ikke prevansjon) og ender opp gravid.
Linda er 14 år, har sex igjen, denne gangen med prevansjon, dessverre blir hun gravid alikevel (det skjer ganske ofte).

Vil dere frarøve henne retten til selvbestemt abort, fordi det er hennes egen feil, og hun bør smake på konsekvensene?

og uansett, linda kan lyve og si hun brukte prevansjon eller ble vodltatt etc etc. hvem skal etterforske slike ting.

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Abort
« #139 : 28. januar 2008, 15:41 »
To tenkte situasjoner:

Linda er 13 år, har sex i fylla (bruker ikke prevansjon) og ender opp gravid.
Linda er 14 år, har sex igjen, denne gangen med prevansjon, dessverre blir hun gravid alikevel (det skjer ganske ofte).

Vil dere frarøve henne retten til selvbestemt abort, fordi det er hennes egen feil, og hun bør smake på konsekvensene?

Er for selvbestemt abort uansett da jeg mener det er et moralsk valg alle må få ta selv utifra deres overbevisninger.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Abort
« #140 : 28. januar 2008, 16:59 »
Selvfølgelig. Det du vil er vel å skjære alle over èn kam og forby selvbestemt abort? Hvilket viser at du viser lite innsikt i andres problemer.
Ikke legge ord i munnen på meg nå. Gå tilbake og les hva jeg har skrevet før du kommer med slike halvklønete beskyldninger.

Hva andres problemer angår; så fremt det ikke er voldtekt, uønsket graviditet er da et selvforskyldt problem?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

janne

  • Gjest
Sv: Abort
« #141 : 28. januar 2008, 17:08 »
Jeg er for selvbestemt abort inntil 12. uke. Jeg vil ikke være den som setter meg til doms over hvorvidt et annet menneske skal bære frem et barn eller ikke.

Når det er sagt, så ville jeg ikke tatt det selv, jeg er såpass oppegående at jeg vet å unngå å bli gravid når jeg ikke vil det. Og jeg mener det bør være begrensning på hvor ofte man kan ta det, for det at noen bruker det som en form for prevensjon syns jeg er direkte forkastlig og kvalmende.

Litt blandede følelser omkring emnet med andre ord. Ble litt klønete skrevet, men det får gå for denne gang.

Utlogget Tannfeen

Sv: Abort
« #142 : 28. januar 2008, 17:14 »
Jeg er for selvbestemt abort inntil 12. uke. Jeg vil ikke være den som setter meg til doms over hvorvidt et annet menneske skal bære frem et barn eller ikke.

Jeg er delvis enig i innlegget ditt, men mener at 12 uker er alt for lite. Regelen burde vært 12 år, med mulighet for dispansasjon opp til 18.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Figuz

  • Gjest
Sv: Abort
« #143 : 28. januar 2008, 17:27 »
Har ikke lest alle innleggene, men jeg syns iallefall at det skal gå ann å ta abort.
Om man ikke er klar for å ha ett barn, og kanskje det ikke var med den rette under tvilsomme omstendigheter ( feks. fest der man fikk for mye å drikke osv. )


Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Abort
« #144 : 28. januar 2008, 17:31 »
Har ikke lest alle innleggene, men jeg syns iallefall at det skal gå ann å ta abort.
Om man ikke er klar for å ha ett barn, og kanskje det ikke var med den rette under tvilsomme omstendigheter ( feks. fest der man fikk for mye å drikke osv. )


Fylla har skylda..? Riktig.

Jeg er for selvbestemt abort inntil 12. uke. Jeg vil ikke være den som setter meg til doms over hvorvidt et annet menneske skal bære frem et barn eller ikke.

Når det er sagt, så ville jeg ikke tatt det selv, jeg er såpass oppegående at jeg vet å unngå å bli gravid når jeg ikke vil det. Og jeg mener det bør være begrensning på hvor ofte man kan ta det, for det at noen bruker det som en form for prevensjon syns jeg er direkte forkastlig og kvalmende.

Litt blandede følelser omkring emnet med andre ord. Ble litt klønete skrevet, men det får gå for denne gang.
Nettopp det jeg mener jeg mener jeg og ja... Smiley Selvkontroll er et stikkord her.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Figuz

  • Gjest
Sv: Abort
« #145 : 28. januar 2008, 17:38 »
Hvem har skylda for fylla?
Neida. Men uansett man burde ikke lide for dette for resten av livet, det er nå iallefall min mening.
Få barn med en John Doe er ikke noe å se etter.

Utlogget Kiwi

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 106
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 106

Sv: Abort
« #146 : 28. januar 2008, 20:22 »
Ikke legge ord i munnen på meg nå. Gå tilbake og les hva jeg har skrevet før du kommer med slike halvklønete beskyldninger.

Hva andres problemer angår; så fremt det ikke er voldtekt, uønsket graviditet er da et selvforskyldt problem?
Det er en grunn til at det var spørsmålstegn bak Smiley

Selvforsyldt til en viss grad, ja. Men hvor mye selvforskyld det er kommer helt an på. Poenget er at valget skal være der hvis uhellet er ute.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Abort
« #147 : 28. januar 2008, 21:15 »
Spørsmålstegnet bak hadde vel i grunnen ikke så fryktelig mye betydning; du insinuere at jeg skjærer alle over en kam, og for syns skyld, fordi du ikke kommer på noe bedre, setter du et spørsmålstegn bak. Hvilken betydning hadde spørsmålet da mener du? Kanskje det var en slags sikkerhetsforanstaltning fra din side, som gjorde at du kunne falle tilbake på det du skrev, peke på at du "faktisk" hadde med et spørsmålstegn og med dette gi innlegget ditt en annen betydning enn først ment? Bare sånn i tilfelle jeg kom til å svare på det du skrev? Eller kanskje du mente å komme med en beskyldning OG et retorisk spørsmål i èn og samme setning fordi du ikke kom på noe bedre argument enn som så..? biggrin

Om du hadde lest det jeg har skrevet tidligere hadde du jo (forhåpentligvis) fått meg deg at jeg også har argumentert for at det ikke er så svart/hvitt som for eller i mot. Dermed blir jo den lille "beskyldningen" din litt merkelig og malplassert..

Videre, det jeg har ment i de siste postene mine er at det er latterlig at folk er late og ikke bruker dong, bare fordi de har muligheten til abort etterpå. Det er uansvarlig, 100% selvforskyldt, og jeg synes ikke det minste synd på dem.

Litt trist at enkelte skal ha det SÅ inn med teskje, men sånn er det nå en gang.. Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

janne

  • Gjest
Sv: Abort
« #148 : 28. januar 2008, 22:25 »
Hvem har skylda for fylla?
Neida. Men uansett man burde ikke lide for dette for resten av livet, det er nå iallefall min mening.
Få barn med en John Doe er ikke noe å se etter.

Hvordan noen kan kalle det å få barn for å lide, er for meg ubegripelig. Som voksne mennesker tar vi hver dag valg som vi må leve med resten av livet. At abort skal være selvbestemt er jeg helt klart for, men at noen mennesker tar såpass lett på det syns jeg er helt forferdelig.

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: Abort
« #149 : 28. januar 2008, 22:43 »
Som voksne mennesker ja.. Men nå er vel en veldig stor andel av abortene utført på jenter under 18.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!