avstemning
Spørsmål: For eller imot selvbestemt abort?
For - 87 (88.8%)
Imot - 11 (11.2%)
Stemmer totalt: 95

Skrevet av Emne: Abort  (Lest 17848 ganger)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Abort
« #165 : 29. januar 2008, 14:31 »
Er vel heller sånn at hun har mest hun skulle ha sagt.. Selve ansvaret hviler jo på begge, mtp at det må to til får å lage en unge.. Dessuten må jo han betale barnebidrag om hun velger å få ungen; aborter som en følge av press fra den kommende barnefaren veit vi jo kanskje litt lite om... Andre veien også, hvor ofte mannen vil ha ungen og dama ikke.

Men hun har vel kanskje ansvaret aleine om vi tenker sånn at barnefaren stikker sin kos..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Kiwi

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 106
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 106

Sv: Abort
« #166 : 29. januar 2008, 17:26 »
Spørsmålstegnet bak hadde vel i grunnen ikke så fryktelig mye betydning; du insinuere at jeg skjærer alle over en kam, og for syns skyld, fordi du ikke kommer på noe bedre, setter du et spørsmålstegn bak. Hvilken betydning hadde spørsmålet da mener du? Kanskje det var en slags sikkerhetsforanstaltning fra din side, som gjorde at du kunne falle tilbake på det du skrev, peke på at du "faktisk" hadde med et spørsmålstegn og med dette gi innlegget ditt en annen betydning enn først ment? Bare sånn i tilfelle jeg kom til å svare på det du skrev? Eller kanskje du mente å komme med en beskyldning OG et retorisk spørsmål i èn og samme setning fordi du ikke kom på noe bedre argument enn som så..? biggrin
Det var en setning der spørsmålstegnets hensikt var å spøøre deg om det faktisk er det du mener.

Om du hadde lest det jeg har skrevet tidligere hadde du jo (forhåpentligvis) fått meg deg at jeg også har argumentert for at det ikke er så svart/hvitt som for eller i mot. Dermed blir jo den lille "beskyldningen" din litt merkelig og malplassert..
Det har jeg fått med meg. Hvordan mener du at man skal bedømme hvilke saker som skal få lov til å ta abort? Sette sammen abortpanel?
(Hvis du ikke skjønner det så er spørsmålstegnene her satt slik at du skal si hva du mener. Jeg spør, derav et spørsmålstegn bak).

Videre, det jeg har ment i de siste postene mine er at det er latterlig at folk er late og ikke bruker dong, bare fordi de har muligheten til abort etterpå. Det er uansvarlig, 100% selvforskyldt, og jeg synes ikke det minste synd på dem.
Her er jeg 100% enig med deg, men at det er så veldig utbredt å gjøre det er jeg ikke like sikker på. Tar gjerne i mot statistikk på det hvis du har.

janne

  • Gjest
Sv: Abort
« #167 : 29. januar 2008, 20:56 »
Er vel heller sånn at hun har mest hun skulle ha sagt.. Selve ansvaret hviler jo på begge, mtp at det må to til får å lage en unge.. Dessuten må jo han betale barnebidrag om hun velger å få ungen; aborter som en følge av press fra den kommende barnefaren veit vi jo kanskje litt lite om... Andre veien også, hvor ofte mannen vil ha ungen og dama ikke.

Men hun har vel kanskje ansvaret aleine om vi tenker sånn at barnefaren stikker sin kos..

Rettslig sett har ikke mannen noen innvirkning, men forhåpentligvis er de to når de skal avgjøre hvorvidt abort er løsningen eller ikke. I flere tilfeller vet vel ikke mannen noe om graviditeten en gang, jeg snakker da om folk som ikke klarer å bruke hue og si nei til den siste drinken, og har ubeskyttet "one night stand", og jeg mener da BEGGE kjønn.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Abort
« #168 : 29. januar 2008, 22:47 »
Det var en setning der spørsmålstegnets hensikt var å spøøre deg om det faktisk er det du mener.
Om jeg vil gre alle over en kam? Om du må ha det SÅ inn med teskje, om du enda ikke har skjønt av mine innlegg at det ikke er det jeg mener, så kan det vel strengt tatt bare være..

Er uansvarligheten heller enn de som er for abort jeg vil til livs. Du sitter og forsvarer "uhell", noe jeg ikke helt skjønner hvordan du kan gjøre.


Det har jeg fått med meg. Hvordan mener du at man skal bedømme hvilke saker som skal få lov til å ta abort? Sette sammen abortpanel?
(Hvis du ikke skjønner det så er spørsmålstegnene her satt slik at du skal si hva du mener. Jeg spør, derav et spørsmålstegn bak).
Oisann, sarkasme.
Strengt tatt ikke mitt problem. Jeg fraskriver meg ansvaret, om du vil. Er så belelig, atte.

Her er jeg 100% enig med deg, men at det er så veldig utbredt å gjøre det er jeg ikke like sikker på. Tar gjerne i mot statistikk på det hvis du har.
Var ikke ment som et slående argument, akkurat, er bare hårreisende at den mentaliteten i det heletatt eksisterer. (Kjenner selv flere tilfeller.)
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: Abort
« #169 : 30. januar 2008, 14:52 »
At abort brukes som "angrepille" av enkelte er ikke et argument for å fjerne rettigheten til selvbestemt abort, det er vel heller en stor grunn til at genetisk avl av menneskeheten er veien å gå.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Abort
« #170 : 30. januar 2008, 18:14 »
At abort brukes som "angrepille" av enkelte er ikke et argument for å fjerne rettigheten til selvbestemt abort, det er vel heller en stor grunn til at genetisk avl av menneskeheten er veien å gå.

Vanskelig å avle u-genetisk gitt..

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Abort
« #171 : 30. januar 2008, 19:25 »
Det er alltid gøy med 'slippery slope'-argumentasjon. Aborterer vi alvorlig handicappede fostre til fordel for friske, er vi med ett på kurs mot et sorteringssamfunn hvor folk aborterer jenter og venstrehendte over en lav sko. Likeledes vil legalisering av homofili til syvende og sist resultere i at pedofile får herje fritt!

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Abort
« #172 : 30. januar 2008, 19:44 »
Aborterer vi bare idioter blir alt så mye bedre.... Grin
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Abort
« #173 : 31. januar 2008, 13:34 »
Det er alltid gøy med 'slippery slope'-argumentasjon. Aborterer vi alvorlig handicappede fostre til fordel for friske, er vi med ett på kurs mot et sorteringssamfunn hvor folk aborterer jenter og venstrehendte over en lav sko. Likeledes vil legalisering av homofili til syvende og sist resultere i at pedofile får herje fritt!

HEY!!!! Hva er galt i å være venstrehendt?  furious

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Abort
« #174 : 31. januar 2008, 14:33 »
Fordi venstrehendte ofte er mer "frisinnede" og kunstneriske, og slikt pakk vil vi ikke ha i dagens moderniserte og fast-phase samfunn. Vi vil ha folk som kan tjene penger! Det skjønner du vel? Tongue
Sa brura

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Abort
« #175 : 31. januar 2008, 14:47 »
Dumme folk får flere barn enn smarte.

Snart er det kun idioter på hele planeten.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Abort
« #176 : 31. januar 2008, 15:04 »
Dumme folk får flere barn enn smarte.

Snart er det kun idioter på hele planeten.

Ja, også dessa negerarane..det er jo dessa som får flest av dissa ungene. Tror stoltenberg og CO må slå til med en liten holdningskammpanje nerri der.
Sa brura

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Abort
« #177 : 31. januar 2008, 15:06 »
Ja, også dessa negerarane..det er jo dessa som får flest av dissa ungene. Tror stoltenberg og CO må slå til med en liten holdningskammpanje nerri der.

Sa jeg noe om negere? Er vanlig med white-trailer-trash familier og vet du.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Abort
« #178 : 31. januar 2008, 16:02 »
Er du ironisk nå? eller tok du ikke ironien min Wink
Sa brura

Utlogget Tannfeen

Sv: Abort
« #179 : 31. januar 2008, 16:09 »
Fordi venstrehendte ofte er mer "frisinnede" og kunstneriske, og slikt pakk vil vi ikke ha i dagens moderniserte og fast-phase samfunn. Vi vil ha folk som kan tjene penger! Det skjønner du vel? Tongue

Da Vinci var muligens venstrehendt, og slikt pakk vil vi vel ikke ha.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!