Skrevet av Emne: dårlig syn å vonde øyner!  (Lest 4438 ganger)

Utlogget Arilhr

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 968
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 968

  • .
dårlig syn å vonde øyner!
« : 21. juni 2005, 17:39 »
pilsa ganske masse i går.. startet kl 6 å var ferdig i 3 tia.
jeg var skremmende full, samtidig som at jeg hadde tatt på meg et par fargede linser i 6 tia.
neste dag så hadde jeg glømt å ta av linsene mens jeg sov, så jeg tok dem av i 10 tiden om morgenen.
Nå ser jeg  ikke hva jeg skriver en gang! alt er tåkete og det svir i øynene mine når jeg blunker!.
festen var i et røykfullt lokale !

hva kan ha skjedd med meg? å hva bør jeg gjøre?
har blitt litt bedre nå (  8 timer senere) men det er fortsatt tåkete  + smerte når jeg blunker)

det ser nesten ut som at øya mine får for lite veske!

Utlogget Seym0ur

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 40

SV: dårlig syn å vonde øyner!
« #1 : 21. juni 2005, 17:41 »
Øyedråper eller øyeskyllevann er jo en fin måte å tilføre litt fuktighet på øyet.
En skikkelig svækling!

Utlogget zmuffa

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 60
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 60

SV: dårlig syn å vonde øyner!
« #2 : 21. juni 2005, 17:42 »
gå eller ring til en optiker! evt. fastlege/øyenlege! de vet sikkert.
Kjør Hardt!, kjør stil ^^

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

SV: dårlig syn å vonde øyner!
« #3 : 21. juni 2005, 17:53 »
Øyedråper pleier å være fint om man sovner med linser etter ei natt på fylla.. Om det ikke bedrer seg utover så er det bare å ringe optiker/øyelege å spørre.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Anine

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 35

SV: dårlig syn å vonde øyner!
« #4 : 21. juni 2005, 17:57 »
pilsa ganske masse i går.. startet kl 6 å var ferdig i 3 tia.
jeg var skremmende full, samtidig som at jeg hadde tatt på meg et par fargede linser i 6 tia.
neste dag så hadde jeg glømt å ta av linsene mens jeg sov, så jeg tok dem av i 10 tiden om morgenen.
Nå ser jeg ikke hva jeg skriver en gang! alt er tåkete og det svir i øynene mine når jeg blunker!.
festen var i et røykfullt lokale !

hva kan ha skjedd med meg? å hva bør jeg gjøre?
har blitt litt bedre nå ( 8 timer senere) men det er fortsatt tåkete + smerte når jeg blunker)

det ser nesten ut som at øya mine får for lite veske!
kanskje ikke rett spm å komme med nå men jeg vurderer å skaffe meg linser med farge men uten styrke...er det det du har og måtte du til optiker å sjekke øynene...

Utlogget Arilhr

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 968
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 968

  • .
SV: dårlig syn å vonde øyner!
« #5 : 21. juni 2005, 18:10 »

kanskje ikke rett spm å komme med nå men jeg vurderer å skaffe meg linser med farge men uten styrke...er det det du har og måtte du til optiker å sjekke øynene...

jeg kjøpte linser  uten styrke  på internett uten å dra til  lege!
fikk bare noen jeg kjente som  har peiling som lærte meg å ha dem på å av  og hvordan man skal passe på dem!

Utlogget frøken dizzy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 21

SV: dårlig syn å vonde øyner!
« #6 : 21. juni 2005, 18:13 »
Tok du ut linsene rett etter du våknet? Var det litt vanskelig å få de ut?

Utlogget Arilhr

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 968
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 968

  • .
SV: dårlig syn å vonde øyner!
« #7 : 21. juni 2005, 18:14 »
Tok du ut linsene rett etter du våknet? Var det litt vanskelig å få de ut?

ja tok dem rett ut ja! ikke problemer i det hele tatt, men jeg så ikke muttern når ho sto rett forran meg  etter at jeg hadde tatt dem ut;P

Utlogget frøken dizzy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 21

SV: dårlig syn å vonde øyner!
« #8 : 21. juni 2005, 18:26 »
Du burde egentlig ventet en liten halvtime før du tok de ut, så fuktigheten i øyene kom tilbake, øynene blir litt tørre når du sover og da spesielt når du har sovnet med linser. Ubehaget nå kan være at du har fått et lite sår på hornhinnen når du tok ut linsen. Om det ikke er bedring imorgen så bør du gå til optiker å få tatt en kontroll. Bruker du linser til vanlig, med styrke?

Utlogget Arilhr

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 968
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 968

  • .
SV: dårlig syn å vonde øyner!
« #9 : 21. juni 2005, 20:25 »
Du burde egentlig ventet en liten halvtime før du tok de ut, så fuktigheten i øyene kom tilbake, øynene blir litt tørre når du sover og da spesielt når du har sovnet med linser. Ubehaget nå kan være at du har fått et lite sår på hornhinnen når du tok ut linsen. Om det ikke er bedring imorgen så bør du gå til optiker å få tatt en kontroll. Bruker du linser til vanlig, med styrke?

nei ..  bruker ikke styrke

Utlogget Torgeir

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

SV: dårlig syn å vonde øyner!
« #10 : 22. juni 2005, 11:06 »
Det har hendt en og annen gang at jeg har sovnet med linser, det fører til at øynene får for lite luft og blodårene vil etterhvert vokse seg større tror jeg, men såfremt det bare blir engangstilfeller går det greit. Bruk ikke linser på noen dager, og helst skal man vel vente en halvtime før man tar de av når uhellet først har skjedd, og gjerne massere øynene litt lett først.

Har egentlig aldri hatt særlig problem med å se selv om jeg har sovet med linser, så kanskje du burde oppsøke en optiker eller øyelege om det ikke blir bedre.

Men at det svir litt kjenner jeg til, og om du ikke er vant til å bruke linser svir det sikkert litt ekstra. Smiley

Utlogget Arilhr

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 968
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 968

  • .
SV: dårlig syn å vonde øyner!
« #11 : 22. juni 2005, 16:07 »
Det har hendt en og annen gang at jeg har sovnet med linser, det fører til at øynene får for lite luft og blodårene vil etterhvert vokse seg større tror jeg, men såfremt det bare blir engangstilfeller går det greit. Bruk ikke linser på noen dager, og helst skal man vel vente en halvtime før man tar de av når uhellet først har skjedd, og gjerne massere øynene litt lett først.

Har egentlig aldri hatt særlig problem med å se selv om jeg har sovet med linser, så kanskje du burde oppsøke en optiker eller øyelege om det ikke blir bedre.

Men at det svir litt kjenner jeg til, og om du ikke er vant til å bruke linser svir det sikkert litt ekstra. Smiley

begynner å bedre seg nå.. det svir ikke lenger å jeg klarer å se hva som står på skjermen

Utlogget frøken dizzy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 21

SV: dårlig syn å vonde øyner!
« #12 : 22. juni 2005, 16:14 »
 Smiley supert! Da var det nok bare et lite "sår".   Wink Så lite som skal til før det gir ubehag.

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
SV: dårlig syn å vonde øyner!
« #13 : 25. juni 2005, 02:24 »
Besøk hos optiker før bruk av linser bør gjøres, bl.a. for å utelukke skader på øynene, rifter m.m.

Håndhygiene er alfa og omega når man setter inn og tar ut linser. Engangslinser skal kastes etter bruk og gjenbrukslinser må renses før de settes inn igjen.

Har man sovnet med linser (har lang erfaring på det området) så kan det være lurt og bruke øyedråper eller skylle med øyebadevann etterpå for å rense ut ev. puss og tilføre fuktighet til øyet.

Blir man fortsatt plaget med røde øyne, puss, smerter, lysskyhet eller dårlig syn så kan det være at man har fått en infeksjon pga dårlig hygiene, rift på øyet e.l. Øyekatarr kan gå over av seg selv men obs obs, det kan være svært smittsomt. Hyppig håndvask er viktig og unngå å berøre øynene.

Bruk ALDRI linser ved betennelse på øynene! Øyekatarr kan behandles med f.eks. kloramfenikol øyedråper og/eller øyesalve. Fucithalmic øyedråper er også et alternativ. Resept på dette får man hos lege. Øyekatarr sakl ikke være smittsomt etter at behandling er påbegynt.

Etter betennelse bør man alltid gå til optiker for å sjekke øynene og få bekreftet at de er bra før man begynner med linser igjen.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!