Skrevet av Emne: RYP eller HST?  (Lest 8731 ganger)

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: RYP eller HST?
« #15 : 20. juni 2004, 23:41 »
Den vitenskapelige definisjonen på intensitet i forhold til muskelvekst er % av 1rm.

Takk for den   Smiley  Jeg har også alltid hørt % av 1rm.

Viten: Jeg er fullstendig klar over hva HIT legger i sin definisjon av intensitet, men det vil fortsatt være en subjektiv definisjon.  Wink
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget viten

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 038
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 038

  • jejeje mr. talker
SV: RYP eller HST?
« #16 : 30. juni 2004, 04:41 »
Nei? Vi lever i en stor verden med mye fysikk! All annen fysikk omtaler intensitet som noe, det èr et generelt begrep, og det har ingen verdens ting med % av "1rm" å gjøre kan jeg love deg. At ordet har en "egen" definisjon i denne verdenen er forsåvidt ok, men da kan man ikke henge ut folk som skriver at de "trener intensivt" ved å ta få pauser og unnagjøre økta på kort tid.
Èn gang teller ikke. Èn gang er aldri. Å bare leve èn gang, er som å ikke leve i det hele tatt.

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: RYP eller HST?
« #17 : 30. juni 2004, 10:55 »
ENIG Viten...

Ifølge den teorien er jo bla. DoggCrapp ett lav-intensitet program... Siden det ofte går opp til 15-20reps der...

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: RYP eller HST?
« #18 : 30. juni 2004, 11:43 »
For å sette ting på spissen her, hva er mest intensivt : å løpe 100 i maks fart, eller å jobbe..... vekten er jo den samme !!

Er ikke så lett å definere dette gitt.

Prøv å ikke ta tingene ut av sammenheng her da ....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: RYP eller HST?
« #19 : 30. juni 2004, 12:23 »
Når dere leser studier som omhandler muskelvekst så bruker de % av 1rm som definisjon på intensitet.  Intensitet er ikke subjektivt.

Hvis Baah og viten trener vekter en dag dere er syke. Har feber og slikt. Trener dere med høyere intensitet enn vanlig, hvis vektene føles tyngre men faktisk er like tunge som før?

Å bruke intensitet slik Baah og Viten gjør, blir ikke nødvendigvis feil. Men i forhold til muskelvekst er intensitet lik % av 1rm
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: RYP eller HST?
« #20 : 30. juni 2004, 12:29 »
Når dere leser studier som omhandler muskelvekst så bruker de % av 1rm som definisjon på intensitet.  Intensitet er ikke subjektivt.

Hvis Baah og viten trener vekter en dag dere er syke. Har feber og slikt. Trener dere med høyere intensitet enn vanlig, hvis vektene føles tyngre men faktisk er like tunge som før?

Å bruke intensitet slik Baah og Viten gjør, blir ikke nødvendigvis feil. Men i forhold til muskelvekst er intensitet lik % av 1rm

Nettopp !!! Det de gjør, er å ta det helt ut av sammenheng, og da blir det feil.

Veldig enig i det du sier der!!
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Oracle

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

SV: RYP eller HST?
« #21 : 30. juni 2004, 12:31 »
Intensitet er et generelt og universelt begrep, det er vi vel alle enige om. Men her snakker dere vel om hva som er intesitet i vekt-trenings-sammenheng, eller hva? Jeg er ENIG MED LILLEGULL! Intensitet kan være subjektivt, og OPPLEVES individuelt der og da!

Angående formelen som sier at intensitet er % av 1rm: Hvordan i huleste hakkebakkeskogen kan man da skrive drop-sett, halve reps, burns eller negativer som %???   Grin
Treningsloggen min finner du her

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: RYP eller HST?
« #22 : 30. juni 2004, 13:36 »
Har jo en ganske heftig tråd bla om dette her: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=9955.0



Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: RYP eller HST?
« #23 : 30. juni 2004, 13:39 »
Angående formelen som sier at intensitet er % av 1rm: Hvordan i huleste hakkebakkeskogen kan man da skrive drop-sett, halve reps, burns eller negativer som %???   Grin

Ser ikke problemet ditt jeg. Man beregner da bare % ut i fra 10 RM uansett. Utført vekt delt på 10 RM. Er ikke vanskelig det .... Wink
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: RYP eller HST?
« #24 : 30. juni 2004, 13:39 »
Den vitenskapelige definisjonen på intensitet i forhold til muskelvekst er % av 1rm.

Siterer likesågodt et innlegg fra Vekst-posten jeg..

Det ville vært en fordel å vite hvilken vitenskap dette dreier seg om . Er det en Vitenskap om kroppsbygging, en Vitenskap om styrkeløft, eller en Vitenskap om noe annet.
Hvilken vitenskapelig litteratur definerer kjernen i denne vitenskapen, og hvordan er den støttet av metodisk holdbare eksperiment.
Hva sier denne Vitenskapen om hvordan man skal trene for maksimal muskelvekst.
Jeg mener ikke å være ironisk her, men jeg synes debatten bare blir skyggeboksing hvis vi ikke vet mer presist hva det er du mener her. Smiley

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: RYP eller HST?
« #25 : 30. juni 2004, 13:44 »
Det der er bare ordkverrulering fra 25årstrening. Slikt sett kan jeg bare si at det finnes ingen sikker vitenskap. PUNKTUM!!! Så er diskusjonen ferdig .....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!