Skrevet av Emne: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo  (Lest 120892 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #30 : 05. oktober 2010, 23:09 »
Jeg tror politiet gjør det riktige med de ressursene og tvangsreglene de har tredd nedover hodet....

Nemlig å forsøke å jakte på kriminelle litt over hele fjøla. Ingen skal føle seg helt trygge....

Selv om innbruddstyver i oslo og sprøytenarkoman i oslo er RELATIVT trygge stillinger å ha... Grin

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #31 : 05. oktober 2010, 23:10 »
Synes det blir litt feil å likestille tobakk, og røyk med steroider.

Det er verken lov å selge, eller kjøpe, men det er lov å bruke.

Det eneste som slår meg da, er at en må gjennom legen for å få tak i det lovlig. Med andre ord er det til medisinsk bruk. For de som måtte ha naturlig lav produksjon av testosteron.

Jeg skal mene òg, men dette tør jeg ikke si for sikkert, at det er begrenset for hva en har lov til å oppbevare av steroider i hjemmet. Jeg husker bare at det var et 4-tall med, men ikke i hvilken målenhet.  
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

bad-boy

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #32 : 05. oktober 2010, 23:11 »
Jeg tror politiet gjør det riktige med de ressursene og tvangsreglene de har tredd nedover hodet....

Nemlig å forsøke å jakte på kriminelle litt over hele fjøla. Ingen skal føle seg helt trygge....

Selv om innbruddstyver i oslo og sprøytenarkoman i oslo er RELATIVT trygge stillinger å ha... Grin


Hahhahaahaha...Ja, ikke sant..
Kanskje det jeg skal slå meg til ro med som pensjonist:-)heheheh...
Ja,dem gjør nåkk det..Men innen menneskehandel etc,og narko..Som vi så på slanger i paradis..
Er det fint lite dem gjør for og ta dem..Selv om dem vet hvem som står bak hva!!Viss du har sett den :-)

bad-boy

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #33 : 05. oktober 2010, 23:12 »
Synes det blir litt feil å likestille tobakk, og røyk med steroider.

Det er verken lov å selge, eller kjøpe, men det er lov å bruke.

Det eneste som slår meg da, er at en må gjennom legen for å få tak i det lovlig. Med andre ord er det til medisinsk bruk. For de som måtte ha naturlig lav produksjon av testosteron.

Jeg skal mene òg, men dette tør jeg ikke si for sikkert, at det er begrenset for hva en har lov til å oppbevare av steroider i hjemmet. Jeg husker bare at det var et 4-tall med, men ikke i hvilken målenhet.  

4000mg altså 4gram...!!Jeg mener det bør likestilles..
Med tanke på dem sinnsyke sammfuns problemene det skaper!
Vis vi alle er ærlig med oss selv vet vi at hverken tobakk eller alkohol skulle vært lov og selge..

Utlogget Stoneheart

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 117
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #34 : 05. oktober 2010, 23:18 »
ser det blir skrevet om bruk av kilder her..ville gjerne sett dokumentasjon på hvor store utgiftene den norske stat har iforhold til helseproblemer som kommer av tobakk og alkohol,sammenlignet med utgiftene som kommer pga bruk av steroider..

og når det kommer til bruk av ressurser så kan jeg nevne noe en politimann sa til meg. Om jeg hadde slått til en fyr så hadde politiet mer eller mindre gitt faen i å bygge opp en sak og bruke tid og penger på dette,siden de vet selv av egen erfaring at saken som de bruker tid og penger på vil bli henlagt.. når det da prioriteres slike saker som dere diskuterer,så viser jo det han sa til meg at noen saker blir prioritert og andre ikke,uansett hvor mye loven brytes.., og at de må velge..da håper jeg at dere ønsker å få voldtektsmenn o.l tatt istedenfor noen som selger steroider til ungdom som selv velger å bruke dette for å oppnå sine mål, da ofte folk som er svært opptatt av helse og som diverse forum viser at de gjerne sjekker seg hos leger regelmessig..

(seff kan en diskutere om man kan bruke det han sa i denne diskusjonen siden det ikke er rett det de gjør ifølge norsk lov å "gi faen" i slike ting,men dette var faktisk tilfellet for hvordan de tenkte i den byen hvor han jobbet).

Ingen tvil om at alkohol og tobakk har store skadeeffekter på samfunnet, ikke minst kostnadsmessig, men det skal også nevnes at endel av det økonomiske tapet blir dekt gjennom nettopp avgifter på alkohol og tobakk. Noe man ikke kan si med steroider. Dessuten er jo både tobakk og alkohol legalt i Norge Smiley Mange som mener at feks hasj er mindre skadelig enn alkohol, men vil legalisering av cannabis begrense det totale skadeomfanget?

Selv om vi har ulike meninger vedrørende anabole steroider, så er det jo nå engang sånn at det ikke er lov og oppebevare, selge eller kjøpe store kvanta i Norge. Dermed må det også følgelig straffes.

Angående det med den politimannen, så er jo det en anekdote. Noe det er umulig for meg (eller andre) å kommentere. Det vi må ta utgangspunkt i, er jo retningslinjene til politiet i sin helhet. Og med mange års erfaring i døra, så kan jeg skrive under på at jeg har sett både legemesfornærmelser og beskadigelser blitt effektivt straffet.

Og selvfølgelig er jeg enig i at voldtektsmenn burde straffes hardt. poenget er at jeg også mener at man må håndheve alle andre lover, selv om de er mindre "alvorlige" enn voldtekt - og i dette tilfeller refererer jeg til store beslag av AAS Smiley

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #35 : 05. oktober 2010, 23:22 »
.

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #36 : 05. oktober 2010, 23:26 »
4000mg altså 4gram...!!Jeg mener det bør likestilles..
Med tanke på dem sinnsyke sammfuns problemene det skaper!
Vis vi alle er ærlig med oss selv vet vi at hverken tobakk eller alkohol skulle vært lov og selge..

Takk for det. Husket ikke om det var 4 milliliter, eller 4 gram, men da fikk jeg svar på det.

Ihvertfall enig med at tobakk kunne blitt forbudt. Det er reinspikka møkk fra ende til annen.

Jeg tror nok de alle fleste er enig i det. Smiley
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

bad-boy

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #37 : 05. oktober 2010, 23:27 »
Ingen tvil om at alkohol og tobakk har store skadeeffekter på samfunnet, ikke minst kostnadsmessig, men det skal også nevnes at endel av det økonomiske tapet blir dekt gjennom nettopp avgifter på alkohol og tobakk. Noe man ikke kan si med steroider. Dessuten er jo både tobakk og alkohol legalt i Norge Smiley Mange som mener at feks hasj er mindre skadelig enn alkohol, men vil legalisering av cannabis begrense det totale skadeomfanget?

Selv om vi har ulike meninger vedrørende anabole steroider, så er det jo nå engang sånn at det ikke er lov og oppebevare, selge eller kjøpe store kvanta i Norge. Dermed må det også følgelig straffes.

Angående det med den politimannen, så er jo det en anekdote. Noe det er umulig for meg (eller andre) å kommentere. Det vi må ta utgangspunkt i, er jo retningslinjene til politiet i sin helhet. Og med mange års erfaring i døra, så kan jeg skrive under på at jeg har sett både legemesfornærmelser og beskadigelser blitt effektivt straffet.

Og selvfølgelig er jeg enig i at voldtektsmenn burde straffes hardt. poenget er at jeg også mener at man må håndheve alle andre lover, selv om de er mindre "alvorlige" enn voldtekt - og i dette tilfeller refererer jeg til store beslag av AAS Smiley

Bra skrevet..Joda,sant som du sier...
Men jeg har sett masse som ikke blir straffet og..
Men sett noen som har fått som hatten passer og.
Men synes det blir helt feil når folk reagerer verre på steriode beslag eller sigaretter eller sprit..
Når vi alle vet at det er mye værre helse messig og skaper masse mere problemer om helgene..98 prosent av all vold skjer i alkohol rus..Men,men.Synes det er rart at bare for at, folk får muskler.

Så er det så mye værre en det andre...Burde vært motsatt...!!!Etter mitt syn!!
Jeg har sett masse drit av folk i alkohol rus.stygge med barna sine og mere..
Har selv hatt en oppvekst med mye alkohol rus og vold..Så og sitte og si at det er ok og selge,men aas skulle vært straffet med døds straff nærmest.
Er slik egoisme og dobbelt moral.Aas burde self vært forbudt det og!!

Utlogget Stoneheart

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 117
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #38 : 05. oktober 2010, 23:32 »
Bra skrevet..Joda,sant som du sier...
Men jeg har sett masse som ikke blir straffet og..
Men sett noen som har fått som hatten passer og.
Men synes det blir helt feil når folk reagerer verre på steriode beslag eller sigaretter eller sprit..
Når vi alle vet at det er mye værre helse messig og skaper masse mere problemer om helgene..98 prosent av all vold skjer i alkohol rus..Men,men.Synes det er rart at bare for at, folk får muskler.

Så er det så mye værre en det andre...Burde vært motsatt...!!!Etter mitt syn!!
Jeg har sett masse drit av folk i alkohol rus.stygge med barna sine og mere..
Har selv hatt en oppvekst med mye alkohol rus og vold..Så og sitte og si at det er ok og selge,men aas skulle vært straffet med døds straff nærmest.
Er slik egoisme og dobbelt moral.Aas burde self vært forbudt det og!!

Dette er jeg helt enig i! Du får bli politiker Smiley

Og så er jo ikke straffene for AAS så veldig alvorlige heller, så de står vel til et rettferdig straffesystem. Men det er fortsatt ikke riktig at det ikke burde håndheves når det først er ulovlig.

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #39 : 05. oktober 2010, 23:37 »
Bra skrevet..Joda,sant som du sier...
Men jeg har sett masse som ikke blir straffet og..
Men sett noen som har fått som hatten passer og.
Men synes det blir helt feil når folk reagerer verre på steriode beslag eller sigaretter eller sprit..
Når vi alle vet at det er mye værre helse messig og skaper masse mere problemer om helgene..98 prosent av all vold skjer i alkohol rus..Men,men.Synes det er rart at bare for at, folk får muskler.

Så er det så mye værre en det andre...Burde vært motsatt...!!!Etter mitt syn!!
Jeg har sett masse drit av folk i alkohol rus.stygge med barna sine og mere..
Har selv hatt en oppvekst med mye alkohol rus og vold..Så og sitte og si at det er ok og selge,men aas skulle vært straffet med døds straff nærmest.
Er slik egoisme og dobbelt moral.Aas burde self vært forbudt det og!!

Det er jo forbudt i bunn og grunn. Den ENESTE lovlige grunnen til å skaffe seg steroider er gjennom lege. Det er ikke lov å gå til anskaffelse av steroider på andre måter.  

Det bør være nok forbudt for de fleste. Smiley
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget Explodapop

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #40 : 06. oktober 2010, 00:28 »
at rettsstaten skal bruke tid og energi på å forsøke å kontrollere folks konsum av gift (her setter jeg alkohol, tobakk, heroin, amfetamin, etc i samme bås, hvor misbruk av steroider kan inkluderes) er moralsk uforsvalig, da alle har rett til å gjøre hva de vil med egen kropp.

å sko seg på andres elendighet ved produksjon og salg er noe helt annet, og vi kan vel bare konkludere med at straffene for den lille %en politiet faktisk tar burde vært høyere og mindre hyggelige, for den generelle prevantive virkning (jeg har ingen medfølelse med folk som først har tatt steget over til produksjon av skadelige stoffer for salg til andre, sorry).

om steroider er like farlig og skaper misære på samme nivå som alkohol og dop, er en helt annen ting.. er jo ikke et giftstoff, og brukes jo som medisin.. og det finnes utallige folk som ikke har tatt noen skade av bruk. vrient å sette tall på dette, og beregne straffer ut i fra det.. :S

så sier meg i bunn og grunn enig med raymond her, blir helt feil å prioritere dette når politiet ikke har ressurser til å f.eks. pågripe innbrudstyver som offeret greide å lokalisere selv (husker aftenposten hadde en sak om dette i sommer). og så har vi akerselva i oslo som må ryddes opp rundt. osv. listen er lang.

blir vel som politiet før i tiden måtte bruke tid og krefter på å etterforske folk som hadde brutt blasfemiparagrafen, som vi nå har kommet fram til ikke er et åpent demokratisk samfunn verdig (og la den forbli slik, takk).

bad-boy

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #41 : 06. oktober 2010, 07:39 »
Det er jo forbudt i bunn og grunn. Den ENESTE lovlige grunnen til å skaffe seg steroider er gjennom lege. Det er ikke lov å gå til anskaffelse av steroider på andre måter.  

Det bør være nok forbudt for de fleste. Smiley

Ja,men egentlig ikke og..
For når man kjøper det innen eøs kan man fritt ta med hjem opp til 4gram.. :-).
Så ulovlig er det ikke...Men blir en ny disk igjen om skade virkning.
Kripos selv sier at det blir dobbelt moral og ulovliggjøre steroider pga,alkohol er et mye større problem.Så inntil det blir forbudt..Blir også aas lovlig til eget bruk!!
Så når kripos til og med sier det.Trenger ikke vi og sitte og si at det skulle vært det.
Bare for at folk flest blir missunnelige på kroppen til vise folk.
Da må vi og være enig i at alkohol er en ting som burde vært mye mere ulovlig!!

Ja,jeg må si jeg følr meg ikke mye trygg i oslo lengre,når det henger narkomane og fullt av speeda utlendinger som tilbyr deg narko på hvert hjørne..Nærmest presser det på deg!!
Mye mere og ta tak i det..Selger jo åpenlyst over alt..Hva er det som skjer med landet vårt?
Masse ting som kommer før dette.Selv om det er bra at vis dem kommer over en sak.Så for all del straff dem..Men ikke la det bli en trend,og gå etter disse..
La heller alle utlendingene som er her ulovelig å som forsøpler landet vårt med narko å voldtekter Sendes ut av landet...
I oslo er det slike tillstander at,jeg hadde aldri latt min kone og familie bo der nede..ALDRI!!

Når  vi er kvitt dem,kan vi heller benytte pengene til og ta dem som ornder aas og slike ting!!

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #42 : 06. oktober 2010, 08:09 »
Ja,men egentlig ikke og..
For når man kjøper det innen eøs kan man fritt ta med hjem opp til 4gram.. :-).
Så ulovlig er det ikke...Men blir en ny disk igjen om skade virkning.
Kripos selv sier at det blir dobbelt moral og ulovliggjøre steroider pga,alkohol er et mye større problem.Så inntil det blir forbudt..Blir også aas lovlig til eget bruk!!
Så når kripos til og med sier det.Trenger ikke vi og sitte og si at det skulle vært det.
Bare for at folk flest blir missunnelige på kroppen til vise folk.
Da må vi og være enig i at alkohol er en ting som burde vært mye mere ulovlig!!

Ja,jeg må si jeg følr meg ikke mye trygg i oslo lengre,når det henger narkomane og fullt av speeda utlendinger som tilbyr deg narko på hvert hjørne..Nærmest presser det på deg!!
Mye mere og ta tak i det..Selger jo åpenlyst over alt..Hva er det som skjer med landet vårt?
Masse ting som kommer før dette.Selv om det er bra at vis dem kommer over en sak.Så for all del straff dem..Men ikke la det bli en trend,og gå etter disse..
La heller alle utlendingene som er her ulovelig å som forsøpler landet vårt med narko å voldtekter Sendes ut av landet...
I oslo er det slike tillstander at,jeg hadde aldri latt min kone og familie bo der nede..ALDRI!!

Når  vi er kvitt dem,kan vi heller benytte pengene til og ta dem som ornder aas og slike ting!!

De som selger aas driver som oftest med hardere ting også. Derfor synes jeg dette var en kjempenyhet.
Selv om 90 % på treningsforum her ønsker å bruke aas synes lovene og reglene i landet det ikke er greit.
Aksepter at dere vil slite med formen en stund nå og ikke virk som sutrete småbarn.
Nordisk mester i håndbak 2014.


neonX

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #43 : 06. oktober 2010, 08:25 »


Sikkert kjempebra hygiene

Utlogget mort-en

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 906
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 906

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #44 : 06. oktober 2010, 08:34 »
Alle kan ha sin mening om div dopingmidler, og lovtekstene det refereres til stemmer sikkert. Men når det gjelder denne spesielle saken, så er det et stort men.. Og det er at dette er hjemmeproduserte varer som to gutter i starten av 20-årene, produserer selv. Og kunnskap og hygiene er kanskje så som så. Derfor for de som velger å bruke dop og mener det er ok, bør de vel også være interessert at det de putter i seg er laget på forsvarlig vis, av folk som er utdannet til å lage slike preparater, og i hygieniske forhold?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!