Skrevet av Emne: Røde nupper i huden, ser ut som kviser, hjelp trengs..  (Lest 30457 ganger)

Utlogget Satyricon

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 184
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 184

  • We are forever captured.. In the embrace of death!
Forsøker å spørre her inne, kanskje noen som har svar..

Jeg har begynnt å få røde nupper i huden, spesiellt bakpå triceps og på underarmen, også enkelte på brystkassa. De ligger ikke langt nede i huden, og det kan se ut som talgkjertler eller bitte små røde kviser. Noen ganger kan jeg klemme på dem, men det kommer egentlig ikke noe særlig ut, men det begynner å blø. Kan minne om bolekviser faktisk..

Har lurt på om det kan skyldes lite inntak av antioksidanter, samt stort inntak av proteinpulver, kreatin, Hydroxycut og C-5. En treningspartner mente at proteinpulver kunne gi dette, en annen mente økte test nivåer, en tredje mente det var sol og sommer samt manglende body pealing..

Jeg stakk på helsekosten og kjøpte bodyscrubb samt hamp vott. Denne har jeg brukt i vell 2 uker, nesten 3 uker hver gang jeg dusjer, dvs ca hver dag. Likevell har disse prikkene økt på, og det ser stygt ut. Pga at jeg er ganske brun etter sommeren, gir disse hvite arr flekker i huden om jeg plukker på dem, skorver ikke sant..  så forsøker å la være. Men når jeg trener er det lett for at klær eller pump kan få noen av dem til å sprekke, noe som etterhvert blir lite vakkert, med tanke på disse hvite flekkene i huden grunnet fargeforskjell osv.

Noen som har tilsvarende, har gode tips i forhold til hva som kan gjøres som faktisk hjelper? Vet dette ikke er farlig osv, men kosmetisk lite vakkert. Ikke noe særlig for damen å kjenne nuppene heller når vi er sammen.

Takker for alle svar.

Satyricon
Satyricon - Spiller hardt - Trener hardere!

Utlogget Stoned

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 177
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 177

  • Just another star
Prøv fuktighets-krem Smiley Hadde slik selv en gang i tiden, men det var pgr jeg dusjet for mye.. Dusjet 2-3 ganger om dagen da.. Ble litt mye for huden
20år
høyde: 182cm
vekt : 94 kg

150x6 Benkpress og 170kg x 1(mer inne) Smiley
155 kg i Smalbenk
100 kg i Militærpress(vending fra bakken)
170x7 i Markløft
170 kg i knebøy(ca)

Utlogget b0rt

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 417
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 417

Har alltid hatt tendens til å få røde nupper på triceps, ingen andre steder, hjelper å rense huden der og bruke sånn dere fuktighetsgreie etterpå, bodylotan eller hva det nå enn heter.

Utlogget TheFonz

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 939
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 939

Har lurt på hva de røde prikkene var for noe Tongue

Utlogget EnUngPumper

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 402
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 402

Jeg har ingen god forklaring på hva som skyldes disse rød nupper, som jeg selv har bak på tricepsen, men ettersom jeg har redusert protein inntaket mitt kraftig (grunnet militæret), så har disse prikkene forsvunnet.
Jeg fikk disse rød nuppene da jeg begynte å trene, det var også den tiden jeg økte protein inntaket.

Men om det er proteiner som skyldes rødnupper eller ikke, det har jeg ikke svar på. Vil eller ha rød nupper enn å redusere protein inntaket.
"To be or not to be, - that is the question"

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Jeg har sånne røde nupper eller kviser på hele ryggen, triceps, bakside og fremside skuldre... irriterende! Prøver og først rense og vaske så ta på fuktighetskrem... Vil ha det vekk fordi det er stygt og fordi det stikker og klør 






Svak, bitter og dopingfri



nann-rosita

  • Gjest
Jeg har sånne røde nupper eller kviser på hele ryggen, triceps, bakside og fremside skuldre... irriterende! Prøver og først rense og vaske så ta på fuktighetskrem... Vil ha det vekk fordi det er stygt og fordi det stikker og klør 

dersom det stikker eller klør er det allrgi for et eller annet. er det bare kviser/talg så vil det IKKE klø...


Ang Body lotion; er veldig viktig at dere ikke bruker bodylotion som inneholder Alkohol, da dette kan gjøre problemene mye værre.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596



dersom det stikker eller klør er det allrgi for et eller annet. er det bare kviser/talg så vil det IKKE klø...


Hmm ok... Skal til lege den 7. neste måned for å sjekke kneet og da er det vel ingenting galt i å spørre om de rare nuppe/kvise/utslett tinga mine heller Tongue






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Satyricon

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 184
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 184

  • We are forever captured.. In the embrace of death!
Jeg har en kolega som er dermatolog og jeg snakket med henne om dette. Hun sjekket nuppene og fortalte at det var en sopp som alle mennesker hadde som var i talgkjertlene i huden, at ved stor varme, fuktighet eller trening kunne blomstre opp pga svette blant annet.

Hun ga meg en respet paa en shampoo som jeg skulle bruke i haaret og hele kroppen, det ville fjerne disse.  Hun fortalte videre at man ikke kunne faa disse paa beina, bare overkroppen og pubis omraadet.

Henter denne shampooen paa mandag og tester da om det funker... 
Satyricon - Spiller hardt - Trener hardere!

nann-rosita

  • Gjest
Jeg har en kolega som er dermatolog og jeg snakket med henne om dette. Hun sjekket nuppene og fortalte at det var en sopp som alle mennesker hadde som var i talgkjertlene i huden, at ved stor varme, fuktighet eller trening kunne blomstre opp pga svette blant annet.

Hun ga meg en respet paa en shampoo som jeg skulle bruke i haaret og hele kroppen, det ville fjerne disse.  Hun fortalte videre at man ikke kunne faa disse paa beina, bare overkroppen og pubis omraadet.

Henter denne shampooen paa mandag og tester da om det funker... 
var det jeg også fikk beskjed om, derfor sa min hudpleier at det er veldig viktig å ha med håndkle når man trener, og får tørket av seg svetten.

når vi trener/svetter, komme jo en god del avfallsstoffer, som skilles ut via lymfene med svetten ut, samt en form for urinstoff .. sier seg selv at svetten ikke er spsielt bra å "bade" seg i woot

Utlogget kim--

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 084
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 084

Kan zirh clean, correct, protect, fix og scrub hjelpe mot de? har prøvd å vaske meg med den likt som med ansiktet  i 2 uker nå men virker ikke ut som om det har noen svær effekt. Derimot blir det kostbart å bruke de på armene, underarmene morgen og kveld Angry Har shampoo'n funka satyricon? begynner å bli mekti lei de prikkene..
Eat Lift Sleep

nann-rosita

  • Gjest
Kan zirh clean, correct, protect, fix og scrub hjelpe mot de? har prøvd å vaske meg med den likt som med ansiktet  i 2 uker nå men virker ikke ut som om det har noen svær effekt. Derimot blir det kostbart å bruke de på armene, underarmene morgen og kveld Angry Har shampoo'n funka satyricon? begynner å bli mekti lei de prikkene..

nei, ikke bruk ansiktproduktene dine på dette, gå til hudpleiesalong og kjøp skrubben fra MD foundation.. husker ikke helt hva den het, send en PM til S.Lie og spør han hva den het... da får du også navnet på den fuktighetskremen han bruker på kroppen også

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..


nei, ikke bruk ansiktproduktene dine på dette, gå til hudpleiesalong og kjøp skrubben fra MD foundation.. husker ikke helt hva den het, send en PM til S.Lie og spør han hva den het... da får du også navnet på den fuktighetskremen han bruker på kroppen også

Den heter MD formulation, og den fåes kun hos hudpleier.

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..


Thanks... surrer litt med navnet på den. men det er forskjellig skubber da.. Drassa med meg godeste Lie på Hudpleie salong her i Oslo... ler.. han ble litt blakkere ...skratter!!!!
No problem Smiley virkelig bra serie, men sant - den koster deretter og !

Utlogget kim--

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 084
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 084

Hmm noen som vett om det ligger en hudpleiesalong i sandnes område da? blir flaut å gå å spørr.. Embarrassed
Eat Lift Sleep

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!