Skrevet av Emne: Tenker jeg riktig??  (Lest 580 ganger)

Utlogget dotseth90

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Tenker jeg riktig??
« : 09. juni 2010, 17:24 »
Til daglig har jeg et kaloriunderskudd på 400 under basal forbruket mitt (regna det ut på internett) så hvis dette stemmer helt med min egen forbrenning så ligger jeg altså 400 kcal i underskudd om jeg hadde ligget på sofaen hele dagen. Det gjør jeg ikke, jobber vær dag og trener 4 dager i uken, så underskuddet mitt blir mer. Men la oss si at det er 400 kcal som er underskuddet mitt pr. dag. Blir det riktig å tenke slik:

400X26 (dager hvor jeg spiser sunt i løpet av en måned) = 10400. Altså i løpet av en måned har jeg et kcal underskudd på 10400 om jeg kun lå i senga en hel dag? Har 2 Lørdager i måneden hvor jeg spiser smågodt og sjokolade. Betyr det at jeg må spise smågodt tilsvarende 10400 kcal eller mer for å gå i null eller legge på meg i løpet av måneden? Har regnet ut at på disse 2 lørdagene i måneden havner jeg på en 2000 kcal over det jeg normal får i meg av kcal i løpet av en vanelig ukedag (god mat, litt sjokolade og smågodt utgjør altså disse 2000 ekstra kcal) Med 2 slike Lørdager i måneden blir det totaltsett 4000 kcal. Så til slutt da sitter jeg igjen med et kcal underskudd på 10.000 kcal vær eneste måned så sant jeg har samme kcal inntak fra måned til måned?  Stemmer dette eller blir det feil? Ergo, jeg kan ha disse 2 Lørdagene i måneden med inntak av god mat, smågodt og sjokolade å jeg vil likavell ikke legge på meg av det fordi jeg ikke klarer å kompensere for dette med det store underskuddet jeg har når alt blir lagt sammen? Er det riktig?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!