Skrevet av Emne: Glem kaloriene  (Lest 28959 ganger)

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: Glem kaloriene
« #150 : 31. oktober 2008, 22:58 »
Og ble jeg mett?

Nope.....
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget -Johan-

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 750
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 750

Sv: Glem kaloriene
« #151 : 31. oktober 2008, 23:09 »
Jo, jeg mener at et lavkarbokosthold er gunstig også for toppidrettsutdøvere. Men pga sitt høye aktivitetsnivå vil de kunne dra fordeler av noe karbohydrater til rette tider i restitusjonsøyemed. Men jeg mener fortsatt at også disse menneskene bør bruke fett som primær energikilde.
Jo hardere folk trener, jo mer karbohydrater kan "tillates", ettersom insulinfølsomheten bedres. Karbohydretene trenger dermed ikke store mengder insulin for å fraktes ut til cellene. En person som derimot er sengeliggende vil ha lite eller ikke noe behov for karbohydrater.

Ja, jeg mener at en "fråtsing" i proteiner og fett ikke er problematisk. Folk klarer rett og slett ikke å overspise på slik mat fordi man blir så mett. Dessuten vil man da få i seg alle de essensielle næringsstoffene så lenge man varierer kildene (samt et høyt inntak av grønnsaker, noe mindre frukt)
For "n`te" gang; så forkaster jeg ikke karbohydrater. Vi snakker ikke om elminiasjoner her, kun andre fordelinger. Mye fett i stedet i for mye karbo!
Jeg ser ikke noe problem i at ernæringsfysiologer skulle kunne forkynne dette for sine pasienter. Hvis ikke ville jeg sittet her og forfektet en løgn. De menneskene jeg jobber med er jo akkurat de samme som du kommer til å jobbe med.
At det skal anbefales ulik kost for "vanlige" folk, sammenliknet med toppidrettsutøvere, er jeg ikke enig i. Du må gjerne begrunne dette hvis du mener det. Den eneste forskjellen er at idrettsutøvere øker sin forbrenning og spiser dermed mer. Dette sikrer at utøveren får i seg de ekstra næringsstoffene kroppen ber om som en konsekvens av treningen. Han vil fortere bli sulten. Dessuten kan idrettsutøveren tillate seg mer karbohydrater, slik jeg har vært inne på.

Jeg har aldri brukt ordet "steinalder-diett". Det er konsekvent fordi det ikke finnes noen slik diett, noe som har blitt nevnt her tidligere. Hva folk spiste i steinalderen var nok høyst varierene ut i fra geografiske og klimatiske forhold. Det jeg imidlertid har snakket om er et "steinalder-inspirert" kosthold.
Dvs et kosthold der man spiser rein og ubehandlet mat, slik den kommer fra naturen (økologisk). Raffinert mat hører heller ikke hjemme her. Dessuten er det helt naturlig at fett utgjør en større andel av kosten. I store deler av verden hadde man ikke tilgang til karbohydrater (planteføde) annet enn helt korte perioder i løpet av året. Tenk bare på eskimoene. Når vi ser næremere på kostholdet til urbefolkninger som indianere og masai-folket, ser vi også her at fett ugjør en stor del av kostholdet. Disse holder til i tropiske/subtropiske strøk, der man vil ha den største tilgangen på plantevekster.
Jeg tror tilgangen på kjøtt og fisk for de fleste lå i bunnen, mens karbohydrat-rik mat (planteføde) var sesongbetont.


jeg er spent på hvilken gruppe i samfunnet du inkluderer i ordet som er uthevet

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Glem kaloriene
« #152 : 31. oktober 2008, 23:11 »
stakkars mb7. han skal taes for alt nå.... rofl

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Glem kaloriene
« #153 : 31. oktober 2008, 23:13 »
Vel, når man er så jævla påståelig og har en teori som er mer hullete enn boxern min så kan man takke seg selv, eller hva? what
Non Plus Ultra

Utlogget -Johan-

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 750
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 750

Sv: Glem kaloriene
« #154 : 31. oktober 2008, 23:14 »
Så sant så sant.
Men mamma sier at det er lov å være litt slem av og til, spessielt på internett der man skjuler seg bak et nick

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Glem kaloriene
« #155 : 01. november 2008, 08:09 »
.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Glem kaloriene
« #156 : 01. november 2008, 08:14 »
.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Glem kaloriene
« #157 : 01. november 2008, 09:26 »
Beskriv en slik kost du har gått opp på da Smiley  (i detalj)
Null karbohydrater er uansett ikke lett å spise - selv kjøtt inneholder ca 1 gram karbohydrater i form av muskelglykogen Wink

Selvfølgelig.. Det skrev jeg tidligere i tråden og. Eneste karbohydratene jeg fikk i meg var i det peanøttsmøret jeg fikk i meg, samt kjøtt som du skriver. Men man omtaler dette som en diett som i praksis inneholder ingen karbohydrater. Å argumentere for noe annet - slik du gjør her - er ganske så diskusjonsbremsende.

Spiste egg, biff, kylling, grønn salat, peanøttsmør, linfrøolje og olivenolje. Kun dette i 4 uker. Her var det svært lite problem å gå opp i vekt hvis jeg ønsket dette. Mengden avgjorde.

Jeg skjønner ikke din påklagelige trang om å stå fast ved din hullete argumentasjon. Du, vi, vet at den argumentasjonen din ikke holder mål.

Sitat
Folk klarer rett og slett ikke å overspise på slik mat fordi man blir så mett.

Dette er riv, ruskende galt og det vet du godt. Du må akseptere at påstander lik den ovenfor blir feil.

At du føler deg som en tapper kaptein som vil følge skuta til bunn holder ikke. Ikke når du var den eneste som gikk på robåten, da den forlot kai...

The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Glem kaloriene
« #158 : 01. november 2008, 09:39 »
.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Glem kaloriene
« #159 : 01. november 2008, 09:47 »
.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Glem kaloriene
« #160 : 01. november 2008, 10:00 »
.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Glem kaloriene
« #161 : 01. november 2008, 10:02 »
.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Glem kaloriene
« #162 : 01. november 2008, 10:29 »
Blodtypen din har du fortsatt ikke noe svar på eller? Smiley

Av ren nysgjerrighet: hva gjør blodtypen til en så god diskriminator for hva man skal spise? Hvorfor sier ikke hårfarve eller om kablene i dass flyter eller ei det samme?

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: Glem kaloriene
« #163 : 01. november 2008, 10:29 »
Prøv lavkarbo konsekvent minimum 2-4 uker, og så kan du kjenne etter. Kroppen vil måtte venne seg til en såpass radikal endring, og det er ikke gjort i løpet av en kveldsmat.
Innen kroppen har omstilt seg kan man føle noe tomhet og ubehag, men det går over.

He he!

Lille venn!
Jeg har prøvd!
End of discussion for me  Drankere
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Glem kaloriene
« #164 : 01. november 2008, 10:41 »
.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!