Skrevet av Emne: Gå opp i vekt  (Lest 2025 ganger)

Utlogget Han-som-vil-duge

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Gå opp i vekt
« : 04. oktober 2006, 15:28 »
Hei. jeg er en gutt som nylig fyllte 15 år. Jeg veier 53kg og er ca. 169cm i høyde.. Jeg er da ganske tynn, spesielt ved brystet og armer(jg har heller ikke så brede skuldere, men det er jo fordi jeg er liten generell). Det hadde vært utrolig greit å få lagt på seg litt fett, blitt litt større liksom. Jeg trener så å si null niks utenom gym'en på skolen. Det eneste er litt før leggetid; 20 push-ups, deretter 10 situps vanlig og 10 hver retning(går litt skrått opp mot sidene), og avslutter med 20 push-ups til. Jeg eter ikke alt for mye, men måltidene mine er som følgende:

Frokost(kl 7-8): 2-3 brødskiver med smør og salami m/1 stort glass melk(med o'boy)
Lunsj(kl 14-15): (samme som frokost)
Middag(kl 16-20): En ikke alt for stor porsjon med middagen som blir servert Tongue sammen med et stort glass saft. Maten er ofte kjøtt i en eller annen form og poteter(jeg tar 1-2 store poteter).
Kvelds(kl 21-23): 1-2 brødskiver med enten smør og salami eller noe annet som frister, og 1 stort glass melk m/o'boy...

Lever godt på melk hvertfall Tongue .. Jeg kunne godt ha trent litt mer hvis dt hjelper mye.. Jeg har treningssykkel, Ab-Swing eller hva den heter(en liten "stol" som du løfter opp og ned med beina mens du er i sittende stilling) og håndvekter som kan fordeles til 7,5kg på hver stang(12,5kg max på en stang).

Ønsker tips til dette altså, å komme opp i vekt og bli litt større(litt mer fett hvertfall Tongue) Takk på forhånd

Utlogget 1991

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 56

SV: Gå opp i vekt
« #1 : 04. oktober 2006, 15:54 »
spis dette en stund så merker du forskjell

Frokost:
Havregryn 80 gram (2dl)
1 banan
en liten håndfull mandler
Proteinshake med 30 gram pulver
2 spiseskjeer tran


Lunch:
1 kyllingfilet eller 130 gram kjøtt/fisk
80 gram (1dl tørrvare) ris eller ca 350 gram poteter
en liten håndful mandler
+grønnsaker


Mellommåltid:
 1 frukt


Før trening:
20 gram proteinpulver
20 gram karbohydratpulver


Etter trening:
30 gram proteinpulver
80 gram karbohydratpulver


Middag:
1 kyllingfilet eller 150 gram magert kjøtt/fisk
100 gram (1,25 dl tørrvare) ris eller 400 gram poteter
+grønnsaker


Kveldsmat:
1 proteinshake med 30 gram pulver
1 spiseskje tran


Dette gir ca: 180 gram proteiner, 55 gram fett, 330 gram karbohydrater og 2600kcal


Ekstra tilskudd
5 gram kreatin før og etter trening. På treningsfrie dager 5 gram om morgenen.
Zma før leggetid
Spiser du variert med frukt og grønt, er det unødvendig med multivitaminer.


Hvis dere synes det er rart/teit å ta med en plastboks med mat i på skolen eller på jobb, så kan lunsjen byttes ut med 3-4 brødskiver fullkornsbrød og en boks makrell i tomat. eller 3-4 brødskiver med dobbelt lag ost og kjøttpålegg eller egg.
snart 15år
60kg

benkpress 80kg
knebøy 82kg prøvd en gang
markløft 108kg 6 reps

Utlogget Han-som-vil-duge

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

SV: Gå opp i vekt
« #2 : 04. oktober 2006, 16:16 »
proteinpulver, karbohydratpulver, trenger jeg det selvom dt ikke blir store treningen da?? trener jo litt, men ikke sånn på treningssenter som sagt. lunchen klarer jeg nok ikke å fylle ut med kyllingfilet eller burger(og poteter), så det blir nok vanlig som jeg hadde tenker jeg bare med mandler og grønnsaker. tran, frukt, havregryn skal jeg klare, også proteinshake hvis jeg har bruk for det(?). Middagen kan jeg nok ikke gjøre no bedre enn den er.. svar på de få spørsmålene der er du grei.. har jg liksom bruk for proteinpulver/karbohydratpulver og proteinshake når det ikke blir så hard trening på meg som mange av dere driver med?... og finnes det noen butikker i porsgrunn som selger dette hvis dere syns at jeg trenger dt.?

Utlogget 1991

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 56

SV: Gå opp i vekt
« #3 : 04. oktober 2006, 16:27 »
ok
trener selv bare hjemme og har pulver og d hjelper for meg prøver og spise en del av den maten på den lista.
men du bestemmer jo selv om du vil ha pulver osv men stå på=) tren hardt så går du opp i vekt skal du se.
snart 15år
60kg

benkpress 80kg
knebøy 82kg prøvd en gang
markløft 108kg 6 reps

Utlogget Han-som-vil-duge

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

SV: Gå opp i vekt
« #4 : 04. oktober 2006, 16:40 »
stemmer.... kanskje jeg skal prøve en liten boks med proteinshake da for å se hvordan det er, men proteinpulver og karbohydratpulver vil jeg nok vente med.. Tongue hvordan butikker selger det?? har liksom null anelse, Vita? kostholdsbutikker liksom? elr? vet du om noen i Porsgrunn, Telemark?

Utlogget nullet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 373

SV: Gå opp i vekt
« #5 : 04. oktober 2006, 17:05 »
proteinshake er proteinpulver blandet ut i vann..
Du kan jo kjøpe en boks og ta den sammen med en banan eller to etter treninga di.Du finner det på helsekost sjapper og treningsenter som regel, men det pleier å vere litt dyrt. bestiller selv alltid fra internett eller handler i sverige, om du er med noen til svinesund eller får noen til å kjøpe med til deg er det ikkeså dyrt.

hva med å bruke litt kyllingfilet som pålegg til lunsj?

Utlogget Han-som-vil-duge

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

SV: Gå opp i vekt
« #6 : 04. oktober 2006, 17:39 »
ja... kyllingfilet som pålegg, kreativt, men det blir nok ikke noe av da Tongue men jeg spiser jo masse kylling og kalkunpålegg når vi har dt, like bra? Hvor i Svinesund er det du kjøper det da?? I området ved €uroCash, Maxi, Godbiten osv.osv. elr? er ganske ofte i sverige nemmelig, så jeg kunne jo tatt en titt. bestille fra internett vet jeg ikke om jeg gidder nemmelig, da begynner folk her bare å reagere siden fadern eller big brother må betale... ^^

EDIT: Mente du Budo and Fitness ved grensa forresten??? noen som har adresse til den eller en annen i svinesund, eller kart hadde vært enda bedre(dt jg ville prøvd å finne selv om jeg fikk adresse hvertfall)..

Utlogget Han-som-vil-duge

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

SV: Gå opp i vekt
« #7 : 06. oktober 2006, 07:31 »
bump...

Utlogget gard

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

SV: Gå opp i vekt
« #8 : 08. oktober 2006, 17:11 »
Som du selv sier, trener du bare sit-ups og push-ups på kvelden - trening for tynne og umuskuløse med andre ord. Jeg klarer ikke se for meg at du starter å spise 6 egg, 2 liter melk, 4-500 gram havregryn og 3 kyllingfiléter hver dag - og dropper å la ett måltid bestå av bare brødmat. Om alt du ønsker er å legge på deg, uten noen form for muskelmasse, kan jeg ikke si annet enn at du tar deg en tur innom gatekjøkkenet 2-3 ganger i uka. Om du klarer å få i deg en del havregryn og, er du godt på vei. Bulken min bestod av egg, kylling, masse hamburgere og chips og enorme mengder havregryn. Funka som faen.

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

SV: Gå opp i vekt
« #9 : 08. oktober 2006, 17:27 »
Direkte sunt er det ikke å spise haugevis med chips og hamburgere. Er jo bedre å legge på seg pga kylling,ris og salat enn pga burgere og chips:
Smiley

Utlogget gard

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

SV: Gå opp i vekt
« #10 : 08. oktober 2006, 17:36 »
Lykke til med å legge på deg av salat..

Å legge på seg i det store og hele er ikke sunt, men så lenge det ikke pågår for lenge og han ikke overdriver, tror jeg nok han overlever. Hamburgere er som sagt det eneste håpet hans. Han kommer aldri til å klare å steke kylling, ris og egg hver dag.

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

SV: Gå opp i vekt
« #11 : 08. oktober 2006, 17:37 »
Sier du at den eneste måten å legge på seg på er å spise hamburgere?

Hva med å spise havregryn, brød, gainer, ha olje i shakeren +++ ??
Smiley

Utlogget gard

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

SV: Gå opp i vekt
« #12 : 08. oktober 2006, 17:49 »
Hot damn, raskt svar...

Nei, så klart sier jeg ikke at hamburgere er den eneste løsningen, jeg sier det er den eneste løsningen for han. Utfra hva han har skrevet her, ligger det ingen tvil om at han er veldig uerfaren og uvitende på dette området, og jeg tviler sterkt på at han vil orke å steike seg opp 3 kyllinger med ris og masse grønnsaker hver eneste dag, fordele det på tupperwarebokser, og faktisk spise dem. Det enkleste for en nybegynner, og for alle egentlig, er å hive i seg alt du kommer over og gi faen i om det er sunt eller ikke - så lenge du legger på deg.

Som jeg sa er havregryn topp å spise på bulk, og om han gidder spise mye av det har han tatt ett steg. Å spise brød på bulk ser jeg ingen positive sider med. Da må du i så fall spise et helt brød som har  vært marinert i olivenolje, bare for å få nok. Olje i shakeren er og en bra ting. Jeg lot olivenolja stå på høykant når jeg laga eggerøre - funka bra det.

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

SV: Gå opp i vekt
« #13 : 08. oktober 2006, 17:55 »
Sitat
Nei, så klart sier jeg ikke at hamburgere er den eneste løsningen, jeg sier det er den eneste løsningen for han

Sitat
Hamburgere er som sagt det eneste håpet hans



 Cool
Smiley

Utlogget gard

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

SV: Gå opp i vekt
« #14 : 08. oktober 2006, 18:47 »
Meninga med siste innlegget? Sa jo nøyaktig samme tingen.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!