Skrevet av Emne: jogging om morgenen  (Lest 3244 ganger)

Utlogget Don Juan

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 309

Re:jogging om morgenen
« #15 : 23. april 2003, 12:32 »
Jogget endel før, men ble dårlig tid - invisterte i en sykkel, og nå starter jeg dagen 3 ganger i uka med sykkel til god morgen norge - knall! Grin

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
Re:jogging om morgenen
« #16 : 23. april 2003, 12:33 »
Sitat

Lureper:
Sitat
Er rimelig bombesikker på at proteiner ikke har noen innvirkning på blodsukkeret. Den svenske ernæringsguruen Fredrik Paulun anbefaler for eksempel dette.

Åja, ok - så protein har ikke invirkning på blodsukkeret? Hvordan forklarer du da at proteinet blir fraktet fra magesekken til cellene? Du trenger insulin for å "frakte" næringen!  :Smiley Synes ikke det er nok hold i teorien din.. Men det er min mening... som sagt, gjør som du vil  Wink

-Noc-

En del protein VIL bli omgjort til glukose. Men bare en liten del av det du inntar, og dette er en prosess som tar lang tid (flere timer). Derfor vil ikke inntaket av proteinet få noen nevneverdig innvirkning på blodsukkeret, og slett bremse redusere fettforbrenningen. Det finnes et utall kilder å dokumentere denne påstanden, men du kan jo for eksempel kikke på http://www.icsdna.com/urwhatueat/bloodprotein.html (en side for diabetikere)

Når det er sagt så tviler jeg på at forskjellen mellom å jogge på tom mage og jogge etter å spise litt proteiner er særlig stor, det viktigste er at du kommer deg i joggeskoene! =)
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
Re:jogging om morgenen
« #17 : 23. april 2003, 12:35 »
Det beste for fettforbrenning er å gå i hurtig tempo på tom mage. Ikke ha puls over 120.
Gå 45 min før frokost. Et annet bra alternativ dersom du deffer er å gå rett etter trening. Etter en hard treningsøkt har du brukt opp nesten alt av energien.

Å gå er jo ganske optimalt med tanke på hvor stor andel av energien man bruker som kommer fra fettvev, men personlig har jeg i hvert fall ikke tålmodighet til det. En gåtur på tre kvarter tilsvarer bare ynkelige  200-250 kcal...
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Re:jogging om morgenen
« #18 : 23. april 2003, 17:03 »
Rask gange vil fort kunne forbrenne 400 kcal i løpet av 45 min for en med 80 kg kroppsvekt. Kjør en pulsmåling på rask gange kontra rolig jogg og du vil oppdage at hjertefrekvensen er ganske lik. Har selv gjort mølleforsøk med pulsmåling for å sjekke energiforbruk med ulike gang/løpe-teknikker i ulik hastighet.
Et viktigere aspekt er belastningen på lårmuskulatur/knær når man skal vurdere rolig jogg opp mot rask gange. Her er gange å foretrekke for de som driver med tung vekttrening ala krppsbygging/styrkeløft.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Nocturne

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 445
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 445

  • I guess we all go a little crazy sometimes...
Re:jogging om morgenen
« #19 : 25. april 2003, 11:20 »
Sitat
En del protein VIL bli omgjort til glukose. Men bare en liten del av det du inntar, og dette er en prosess som tar lang tid (flere timer). Derfor vil ikke inntaket av proteinet få noen nevneverdig innvirkning på blodsukkeret, og slett bremse redusere fettforbrenningen. Det finnes et utall kilder å dokumentere denne påstanden, men du kan jo for eksempel kikke på http://www.icsdna.com/urwhatueat/bloodprotein.html (en side for diabetikere)

Hm, men dette eksempelet gjelder jo diabetikere, ikke for å mase, men jeg vil gjerne ha flere kilder som underbygger påstanden din. Du har nemlig truffet et av mine grunnleggende pillarer når det gjelder det jeg kan om ernæringslære...  :Smiley

Dessuten, om morgenen så skal man ha myseprotein, myseprotein blir tatt raskt opp, og de fleste av oss bruker myseprotein som tilskudd. Hva vil skje når man inntar myseprotein før kardio? Jo, som jeg nevnte tidligere, det vil bli omdannet til glykogen, det tar ikke lang tid slik du påstår, bare les på Iform. der står det bl.a at:

Myse protein isolat er ikke ideelt selv om det har en BV på 159, fordi den spaltes alt for raskt slik at mye av aminosyrene vil omdannes til glukogen. Da spesielt ved inntak om morgenen, når kroppen er i en katabol fase, og har gått i en lengre periode uten karbohydrater.

*Er en kritiker...  :Smiley *

-Noc-

For certain is death for the born
And certain is birth for the dead;
Therefore over the inevitable -
Thou shouldst not grieve.

- Bhagavad Gita, Chapter 2
(250 B.C – 250 A.D)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!