Skrevet av Emne: Matblogg med bilder!  (Lest 148539 ganger)

Utlogget treningssnabben

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 624
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 624

Sv: Matblogg med bilder!
« #135 : 22. september 2010, 19:27 »
Kjedelig Wink

Utlogget Carl-Erik

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 922
  • Honnør: 283
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 922

  • Tren, spis og vær glad.
Sv: Matblogg med bilder!
« #136 : 22. september 2010, 19:40 »
Kjedelig Wink

Nei eksotisk og spennende mat går det lite i. Prøvde meg litt tidligere i dietten med skalldyr-wok osv, men nå siste dagene tar jeg ingen sjanser.

Det viktigste av kosttilskudd i pakke til redusert pris.
http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/carl-eriks-basispakke

Blogg og bilder:
http://gulliksenblogg.blogspot.no

Utlogget treningssnabben

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 624
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 624

Sv: Matblogg med bilder!
« #137 : 22. september 2010, 19:42 »
Noen spesielle tunfisk retter du pleier å ta i bruk eller? Smiley Jeg har blitt ganske lei av kylling og tunfisk, så prøver å finne andre muligheter hvor jeg kan få inn store mengder med proteiner! (helst litt lavkarbo også) Smiley)

Sett at cottage cheese har høyt proteininnhold og lav mengde karbo, så dette er jo noe jeg kommer til å prøve å få i meg også, men greit med flere alternativer!

Utlogget Carl-Erik

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 922
  • Honnør: 283
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 922

  • Tren, spis og vær glad.
Sv: Matblogg med bilder!
« #138 : 22. september 2010, 19:56 »
Noen spesielle tunfisk retter du pleier å ta i bruk eller? Smiley Jeg har blitt ganske lei av kylling og tunfisk, så prøver å finne andre muligheter hvor jeg kan få inn store mengder med proteiner! (helst litt lavkarbo også) Smiley)

Sett at cottage cheese har høyt proteininnhold og lav mengde karbo, så dette er jo noe jeg kommer til å prøve å få i meg også, men greit med flere alternativer!

Tunfisk sånn i en deffe-diett mener du?
Kokte poteter eller ris og dampet brokkoli. Hakket hvitløk, en boks med tunfisk (uten vannet) og en boks med hakkede tomater. Krydre med pizzakrydder eller noe annet du liker. Røre sammen i en gryte eller rett og slett i micron et par minutter. Faktisk utrolig godt og jeg blir aldri lei.

Ville unngått eller holdt meg til små mengder cottage cheese i en deffe diett.. For mye kcal pga fettet.

Det viktigste av kosttilskudd i pakke til redusert pris.
http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/carl-eriks-basispakke

Blogg og bilder:
http://gulliksenblogg.blogspot.no

Utlogget The Evil One

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 196
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 196

Sv: Matblogg med bilder!
« #139 : 22. september 2010, 20:04 »
hvor mange shaker drikker du for tida? hvilken ris er det du bruker?

Utlogget treningssnabben

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 624
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 624

Sv: Matblogg med bilder!
« #140 : 22. september 2010, 20:05 »
Jeg tenker generelt på måter jeg kan få i meg store mengder med proteiner (uten at jeg trenger å bruke for mye forberedelse). Har spist tunfisk stekt i tacokrydder, tunfisk i shakern med appelsinjuice(smaker faktisk ikke så ille), stekt egg og en del ferdigstekt kylling fra ferskvaredisk, men begynner som sagt å bli litt lei dette, og trenger nye, kreative måter jeg kan få i meg mye proteiner. Utenom dette blir det liksom proteinshaker og hverdagskost.

Jeg er nå 1.87? høy, og veier rundt 93kg, vil komme meg ned på 80 eller 85~. Nå for tia trener jeg hver, eller annen hver dag. Vil den lille mengden med fett som er i cottage cheesen, ha veldig mye å si da? Veier det ikke opp for alle proteinene jeg får inn?

Uansett, bortsett fra kylling, tunfisk, egg.. noe du vil si er både godt og lettvint å lage? (som da inneholder mye proteiner?

Utlogget lulswut

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Sv: Matblogg med bilder!
« #141 : 22. september 2010, 20:05 »
Tunfisk sånn i en deffe-diett mener du?
Kokte poteter eller ris og dampet brokkoli. Hakket hvitløk, en boks med tunfisk (uten vannet) og en boks med hakkede tomater. Krydre med pizzakrydder eller noe annet du liker. Røre sammen i en gryte eller rett og slett i micron et par minutter. Faktisk utrolig godt og jeg blir aldri lei.

Ville unngått eller holdt meg til små mengder cottage cheese i en deffe diett.. For mye kcal pga fettet.

Det der hørtes sykt digg ut. Skal prøves ut i morgen.

Utlogget Carl-Erik

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 922
  • Honnør: 283
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 922

  • Tren, spis og vær glad.
Sv: Matblogg med bilder!
« #142 : 22. september 2010, 20:20 »
hvor mange shaker drikker du for tida? hvilken ris er det du bruker?
Nå siste uka før konk bruker jeg faktisk ikke proteinpulver i det hele tatt. Kun 10g l-glutamin i drikkevannet etter trening.

Men ellers på dietten har det gått ganske mye. Whey-80 fra gymgrossisten. 50g i havregrøten til frokost. 50g i shake etter trening og 25g i mager kesam før leggetid. Digg å ha flere poser og variere litt i smakene.
Bruker vanlig fullkornsris. Eventuelt røde nypoteter.
Å blande proteinpulver i grøt eller kesam er noe alle burde prøve. Blir sinnsykt godt. (Bare la grøten kjøle seg litt før det røres inn).

Det viktigste av kosttilskudd i pakke til redusert pris.
http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/carl-eriks-basispakke

Blogg og bilder:
http://gulliksenblogg.blogspot.no

Utlogget lulswut

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Sv: Matblogg med bilder!
« #143 : 22. september 2010, 20:22 »
Uansett, bortsett fra kylling, tunfisk, egg.. noe du vil si er både godt og lettvint å lage? (som da inneholder mye proteiner?

Du kan jo prøve karbonade deig "burger", som jeg har laget masse av på deff. Smaker sykt digg.
Det du trenger:

En skive grovt brød
150 gram karbonade deig
hvitløk
salsa
grillkrydder (smaker som piffi, hurra!)
1 Skivet Ost
ketchup og sennep

Kna inn litt hakket hvitløk (mengde etter personlig smak), en til to teskjeer salsa og litt grillkrydder i karbonade deigen (du vil finne ut hvor mye av hva du liker best). Så lager du en fin og tynn burger med hendene. Den vil krympe inn og blåse seg opp under steking, så det er et poeng å få den ganske tynn. Stikk burgeren full av hull med en gaffel, da jeg føler den steker raskere + ikke eser ut så mye da. Stek den i en teflon panne uten olje (bruk litt vann i ny og ned for å holde det glatt).

Imens burgeren steker tar du ketchup og sennep på brødskiven, trykker ett osteflak (ferdig kuttet i pakken) oppå dette igjen, og til slutt den gloheite burgeren som kronen på verket.

Burgeren vil smelte osten under, og det smaker sinnsykt digg. Dette har vært middagen min i ett par måneder nå. Blir ikke lei Cheesy


Er relativt lite kalorier i dette, så skulle ikke være noe problem å få plass til det inn i vanlig dag.

Utlogget treningssnabben

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 624
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 624

Sv: Matblogg med bilder!
« #144 : 22. september 2010, 20:32 »
Hørtes neimen meg ikke dumt ut!, skal prøves!

Å blande proteinpulver i grøt eller kesam er noe alle burde prøve. Blir sinnsykt godt. (Bare la grøten kjøle seg litt før det røres inn).

Hvordan blir kesam i forhold til cottage cheese? Mindre proteiner, mindre fett og mindre karbs, true? Og er sjokoladeproteinpulver også godt i kesam? skal nok prøve det ut!


Nå skal jeg slutte å mase for nå Smiley God kveld.

Utlogget Carl-Erik

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 922
  • Honnør: 283
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 922

  • Tren, spis og vær glad.
Sv: Matblogg med bilder!
« #145 : 29. september 2010, 08:56 »
Pga superstrikt diett siste ukene før konkurranser er det en stund siden jeg har postet noe nytt her.

Men kom på denne oppskriften jeg skal kose meg mye med når konkurransedietten er over og jeg eventuelt skal tilbake på "vanlig" diett frem mot nordisk. (Om jeg kvalifiserer meg og bestemmer meg for dette).

Omelett med løk, potet og brokkoli. Høres ikke så spennende ut men kan absolutt anbefales.

300g eggehvite, 90g løk, 100g potet, 20g brokkoli.

Skjær potet i terninger og løken i litt grove biter og stek dette sammen.
Skru ned varmen litt og hell over eggehviten og brokkolien.
Enten la det gjennomstekes ferdig på lav varme, eller ha litt høyere varme og snu det litt rundt så det ikke brenner seg. Blir da mer eggerøre enn omelett, hehe.


Det viktigste av kosttilskudd i pakke til redusert pris.
http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/carl-eriks-basispakke

Blogg og bilder:
http://gulliksenblogg.blogspot.no

Utlogget Arfas

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Matblogg med bilder!
« #146 : 29. september 2010, 17:34 »
Kunne jeg fått oppskrift på pizzaen din? vær så snill?
Utskeiing!!!

Hjemmelaget pizza!!

Med nacho-chips og greier,, huff og huff, hehe..

Beklager for skrive feil

Utlogget Carl-Erik

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 922
  • Honnør: 283
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 922

  • Tren, spis og vær glad.
Sv: Matblogg med bilder!
« #147 : 30. september 2010, 07:43 »
Kunne jeg fått oppskrift på pizzaen din? vær så snill?
Utskeiing!!!
Hjemmelaget pizza!!
Med nacho-chips og greier,, huff og huff, hehe..

Jeg pleier å bare improvisere når jeg lager pizza og bruker de råvarene jeg har lyst på.
Steker 500g karbonadedeig. Blander i en boks hakkede tomater, masse finhakket fersk hvitløk, ferske sjampinjonger, eventuelt mais. Her kan man egentlig eksperimentere og ha i de råvarer man liker. Krydrer med salt, chili/caynennepepper og et virkelig stort lass med pizzakrydder (Oregano, basilikum, merian). Lar det hele stå og koke ut vann en god stund.

Lager bunn av grovbakst mel, gjær olivenolje og vann (finnes oppskrifter på pizzabunn overalt, ofte på selve melposen). Lar dette heve og flates ut i en langpanne enten med hendene eller kjevle.

Kliner på et godt lag tomatpurrè og fordeler fyllet jevnt over. Så kan jeg velge hva jeg vil toppe det med. Alt fra brokkoli, grovhakket løk, paprika, kyllingstrimler, biff, kjøttboller, nachochips, gorgonzola, røkt skinke, pepperoni, bacon, tomatskiver, oliven osv. Ost er godt men man trenger faktisk ikke ikke alltid ha på ost.

Hiver i ovenen på på en lav hylle på ca 225 grader i ca 20 min før jeg sjekker den.
Smaker på den og krydrer eventuelt litt mer med valgfritt krydder. Chilli og grillkrydder og litt sukkerfri ketchup gir enda litt ekstra smak.

Knuser både peppes og dolly dimples og er langt sunnere.



Det viktigste av kosttilskudd i pakke til redusert pris.
http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/carl-eriks-basispakke

Blogg og bilder:
http://gulliksenblogg.blogspot.no

Utlogget Carl-Erik

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 922
  • Honnør: 283
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 922

  • Tren, spis og vær glad.
Sv: Matblogg med bilder!
« #148 : 03. oktober 2010, 03:12 »
Konkurransediett glemmer vi litt i kveld.

Vi trasket inn på Dolly Dimples i majorstuakrysset like ved der NM ble avholdt. Satte pokalen midt på bordet og kjøpte meg et lite lass med pizza. Etter spørsmål fra servitøren om brunfargen og pokalen ble jeg gratulert med en gratis is-dessert Smiley

Kan kanskje synes på meg at jeg er sånn passe lykkelig Smiley


Det viktigste av kosttilskudd i pakke til redusert pris.
http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/carl-eriks-basispakke

Blogg og bilder:
http://gulliksenblogg.blogspot.no

Utlogget larsenen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 69

  • Ikke gjør det du kan gjøre i morgen i dag.
Sv: Matblogg med bilder!
« #149 : 06. oktober 2010, 05:00 »
Gratulerer med Pokal Cheesy Ser du bruker en salsa-saus. Hvor kjøper du denne, og hvordan er næringsinnholdet? 2uka på diett nå, og kyllingfilleten blir tørrere og tørrere for hver dag som går Tongue
Abs cut like diamonds, come at me.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!