Skrevet av Emne: hjertebank?  (Lest 3374 ganger)

Utlogget Lastinline

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 440
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 440

hjertebank?
« : 29. april 2008, 23:21 »
Hei, en sjelden gang iblandt opplever jeg hjertebank, altså at hjertet hopper over ett slag... er dette farlig? leste ett sted engang at dette var helt vanlig, men vil ha det bekreftet!

Det skjer veldig sjeldent, men kan skje ofte om jeg har vært på byen og drukket meg dritings eller om jeg kjører i meg mye koffein/taurin foreksempel før trening! men skjer ikke ofte når jeg bruker koffein/tautin, men en gang iblandt!
Gutt 21 år
Mark: 240kg
Knebøy: 220kg
Benk: 160kgX5 100kgX25

Utlogget V.M

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 276
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 276

Sv: hjertebank?
« #1 : 02. mai 2008, 16:54 »
Hei, en sjelden gang iblandt opplever jeg hjertebank, altså at hjertet hopper over ett slag... er dette farlig? leste ett sted engang at dette var helt vanlig, men vil ha det bekreftet!

Det skjer veldig sjeldent, men kan skje ofte om jeg har vært på byen og drukket meg dritings eller om jeg kjører i meg mye koffein/taurin foreksempel før trening! men skjer ikke ofte når jeg bruker koffein/tautin, men en gang iblandt!

Da kan jeg nok betrygge deg med at det er en meget stor mulighet for at det er såkalte ufarlige ekstrasystoler du har. De aller fleste har flere slike ekstraslag daglig men noen merker det bedre enn andre. Perioder med stress og angst øker stresshormoner i kroppen som igjen lettere vil føre til slike ekstraslag. Alkohol og koffein er stoffer som vil kunne fremprovosere hjertebank. Egentlig så hopper ikke hjertet over slag, men innimellom slår hjertet på halv maskin slik at man ikke merker pulsen til slaget ( og derved føler at hjertet har hoppet over et slag) for dernest å ta i litt ekstra ved neste slag, noe som for noen kan gi hjertebank. Hjertebanken merkes gjerne når man er rolig og pulsen er lav, og da ofte etter trening eller en tur på fylla

Uansett, hvis det vedvarer over tid kan det være lurt å få tatt en tur til lege å be om belastnings ekg for å utelukke alvorligere hjerte rytmeforstyrrelser.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!