Skrevet av Emne: SKAL komme i form!  (Lest 745 ganger)

Utlogget Othilia

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2

SKAL komme i form!
« : 07. januar 2005, 21:27 »
Hei hei! Er ny her, jeg!

Jeg har alltid vært av typen "trening-er-kjedelig", men så, etter litt vurdering, meldte jeg meg inn i et treningsstudio sammen med en venninne. Mamma går også der, så jeg har to stykker som drar meg opp av sofaen på late dager.

Nå har jeg gått på treningsstudio 3 (+/-) dager i uken siden september. Som oftest blir det en dag spinning, en dag styrke og den siste dagen varierer det mellom ulike "oppstrammingstimer" som f.eks. pilates.

Har ikke gjort noe særlig med kostholdet mitt, men har allikevel merket at noe har skjedd med kroppen min Smiley (*jippi*) Er ikke minst mer opplagt når jeg skal være det, og sliten når jeg skal være det (om natta, om noen lurte..)

Jeg er skikkelig overraska over hvor GØY trening er! Trening er jo kjempegøy Cheesy Jeg gleder meg til å gå og trene, ikke minst styrke. Merker fort fremgang, og er alltid like moro å nå mål og sprenge grenser.

 Weightlifter

I dag har jeg kjøpt meg treningssykkel, for nå har jeg tenkt til å begynne skikkelig!

Det jeg ønsker, er å forbrenne mer fett. Føler ikke at jeg har klart å kvitte meg med så mye som jeg hadde håpet. Er ikke det man kan kalle "tykk", men har en del for mye rundt midja, ja Wink Er fullstendig klar over at jeg må gjøre noe med kostholdet mitt, men gruer meg fryktelig  Lips Sealed

Når det gjelder drikkevarer er det ikke så vanskelig, for jeg drikker ikke brus. Stort sett drikker jeg vann, både til måltider, på trening og på skolen. Mat, derimot.. :-/

Jeg innser litt at problemet mitt delvis er maten jeg spiser på skolen. Jeg kan ikke fordra mat som har ligget innpakket i flere timer, og kjøper meg heller et rundstykke i kantina. Er lyst rundstykke med ost og skinke skikkelig feil...? Har også vanskelig for å gå forbi snopehylla i kantina, men med litt psykisk forberedelse med meg selv, tror jeg kanskje jeg kan klare det også. Håper jeg.

Det andre problemet mitt er "snack". Hva er OK å spise når man skal se på TV og kose seg? Plis, ikke si tørka frukt.. er ikke så glad i sånt.

Jeg er veldig usikker på om jeg kan klare dette, men har ufattelig lyst! Har blitt så gira etter at jeg har begynt å komme i form Smiley Har vært inne på treningsforum etpar ganger for å psyke meg opp. Andre kan klare det, så da kan vel jeg også. Kan jeg ikke..?


Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
SV: SKAL komme i form!
« #1 : 08. januar 2005, 16:08 »
Med den instillingen tror jeg du klarer deg bra! Wink

Lyst rundstykke er ikke så bra, og ost inneholder en del kalorier, som jeg ikke tror er så bra for deg dersom du vil ned i vekt. Det inneholder en del fett og!

Skinke er ikke så verst! Bare ikke fall for fristelsen, og ta majones på! Da ødelegger du god-heten! Wink

Det finnes masse god mat, som er sunn! Kylling, kjøtt, tunfisk osv. Men smaken er så baken.

Jeg har ikke så peiling på deff og slanking, men ville bare si "STÅ PÅ!", også er det sikkert andre her inne som vet mer om dette emnet enn meg!

Go burn som calories! Tongue
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: SKAL komme i form!
« #2 : 08. januar 2005, 16:36 »
Nei, spis grovt brød!! Smiley Jeg vil anbefale deg å heller smøre din egen matpakke så vet du hva du får i deg. Enten kan du bake ditt eget brød (finnes mange gode oppskrifter her på forumet) eller kan du f.eks satse på fullkornsbrød. Som en erstatning for smør, kan du prøve enten Cottage Cheese eller Kesam (det er kanskje litt rart i begynnelsen, men fungerer kjempefint). Bruk magre kjøttpålegg og pøs på med paprika/agurk/salat/tomat og lignende Wink

Er forresten enig med Germ: Med den innstillingen tror jeg du kan nå langt!  Grin

Lykke til!  Gå
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!