Skrevet av Emne: Kviser  (Lest 10746 ganger)

Utlogget Tiny2k

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 82

Re:Kviser
« #15 : 28. november 2003, 01:12 »
Er altfor mange myter der ute om kviser. Kviser oppstår grunnet uheldige ansamlinger av talgkjertler som har for vane å overreagere på hormonet testosteron. Døde hudceller blokkerer så igjen slik at man får en solid talgansamling som det går betendelse i. Kort fortalt.

At man har problemer med kviser betyr dermed ikke at man har en mer "uren" hud enn andre osv...

Kan enten da satse på antibiotikum som forhindrer betendelse eller perperater som Roaccutan som tidligere nevnt. Roaccutan senker talg produksjonen og er vel egentlig det eneste som hjelper på lang sikt, men er jo en del  bivirkninger med det også da  Angry

Vær oppmerksom på at begge midlene har en negativ innvirkning på protein syntesen, så hard trening er ikke å anbefale når du går på en slik kur.


"Preperatet rouccatan er i "steoride klassen" jeg tenkte jeg skulle mase litt mer på legen om å få det nestegang men....steroide klassen ? hæ ?

For det første, vær klar over at det er jævlig dyrt. Men du får igjen 90% av utgiftene når du har passert 1500kr i kostnader. Men du må forskuddsbetale det selv. De regner at du må ha 1mg pr kilo kroppsvekt. Det kreves at du må ta blodprøve før og under kuren som varer i ca 4-6mnd'er, alt ettersom. Du vil ikke ha mulighet til å trene noe særlig hardt. Og ja det blir omtalt på lik linje med andre steorider som f.eks Dinabol, selv om det er til et helt annet bruksområde. Men er for all del ikke farlig altså, bivirkningene er forbigående. Det er heller ikke sikkert at du får noen av dem. Er lett å overbevise legen din om at du trenger det. Bare unnlat å ta antibiotikumet så får du henvisning med en gang. Men selvfølgelig så må du jo være sikker på at det er nødvendig da Smiley

Har en liten teori om at øl hjelper jeg, siden hver gang jeg har hatt ei kule, så syntes jeg huden er mer "frisk" og "ren". Kan det komme av B-vitaminene som kroppen  har tatt til seg?

Kommer nok mer av at du er så uttørka Smiley Vet at preperater som Roaccutan baserer seg på A-vitaminer, så kanskje  det i seg selv har en "dempende" effekt på talg produksjonen, selv om det ikke er det sentrale stoffet.

Jaja skal  selv begynne på en hardcore acctuan kur i januar, så får får henge i å bygge opp noe som kan forfalle det neste halve året  Grin veldig motiverende men men...  Embarrassed

Utlogget Disturbed

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 356

Re:Kviser
« #16 : 28. november 2003, 10:13 »
Det er helt greit å bruke "steroider" for å bli kvitt kviser , men for å få mer muskler og en sterkere kropp, for all del NEI!!!

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Re:Kviser
« #17 : 29. november 2003, 21:39 »
tiny2k: hmm nok et tegn på at jeg har veldig lite testosteron jeg da...får ikke kviser....

Utlogget Tiny2k

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 82

Re:Kviser
« #18 : 01. desember 2003, 11:29 »
Mystique: regner med at du ikke sørger av den grunn  Grin blir bare rot og tull av sånt testosteron vettu. Du har sikkert erfart det allerede med oss gutter  Wink

Men det er altså slik å forstå at selv om man er av den typen som har problemer med kvise ansamlinger så har man ikke et høyrere  nivå av testosteron enn andre. Tenk på det hele som en allergisk reaksjon.  Fenomenet kommer av at man har fått uheldig utplasserte talgkjertel ansammlinger. Disse blir så stimulert til å produsere uvanlige mengder talg. Alle de døde hudcellene våre  blir så veldig flinke til å blokkere for talgen og bakterie infeksjon er som oftest et faktum  Embarrassed

Vet at talg er nødvendig for å gi huden den vannavstøtende egenskap. Så å skru av produksjon er nok heller ikke løsningen. Men kom til å tenke på en ting i dusjen idag. Når man dusjer så setter man jo mye av spruten på skulde og rygg. Kan det da tenkes at dette gjør sitt til å stimulere disse talg kjertlene på rygg og skuldre "det lille" ekstra Huh ikke veit jeg. Bare noe jeg kom til å tenke på.

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Re:Kviser
« #19 : 03. desember 2003, 16:49 »
Tiny2k: Hehe ja det er sant- testosteron nivået hos mange gutter kan bli for høyt enkelte ganger. Men det jeg tenkte på var jo at testosteron har en viss betydning for evnen/ potensialet til å utvikle muskler og hvis jeg har veldig lite testosteron ( noe som ingen hårvekst på ben og under armene + ingen kviser kanskje kan tyde på) så har jeg heller ikke så godt potensiale til å utvikle muskler (=> bli sterk ) Sad
De fleste venninnene mine missunner meg pga at jeg ikke er plaget med kviser eller hårvekst som må fjernes , men det ser ut som den medaljen kan ha sin bakside  i forhold til treningen min Cry

Utlogget Tiny2k

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 82

Re:Kviser
« #20 : 03. desember 2003, 22:05 »
Heya Mystique Smiley  ...ser da ut som at du har testo nok til å være med oss gutter her inne å løfte noe stål. Det skal jeg love teller for mange medaljer. Er nok flere enn meg som synes det er tøft. Hehe, ja du vet nok selv hvor mange fordommer\misforståelser det er hos jentene mht annen trening enn spinning o.l.

*honnør* for at du er med i gjengen ...har vel ikke lov å gi honnør for sånt men synes bare du er så kul som er med oss gutter Smiley

Jo men angående den lillie testo debatten vår, så kan du nok bare slå deg til ro med at du etter all sansynlighet ikke har noe mindre testo enn hva jevnaldrende jenter har Smiley  Men dere er jo heldige da, skal jo desto mindre til for at dere ser penere ut enn oss gutter vettu  Wink

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Re:Kviser
« #21 : 04. desember 2003, 01:12 »
tiny2k: Takk for honnør - ja man må jo løfte stål for å bli sterk vet du. Men hvis jeg skulle la meg skremme av at jeg veldig ofte er den eneste jenten som løfter løsvekter blant mange sterke ( men også mange "pinglegutter") så kunne jeg bare gitt opp å bli sterk. Ja møter på endel fordommer ja når deg gjelder jenter og styrketrening- fra begge kjønn, men kan som sagt ikke la det stoppe meg. Jeg trives med det jeg gjør og det er bare så kick når resultatene begynner å komme. selvsagt føler jo en seg litt liten blant alle de store gutta innimellom men men overlever det. dessuten må jo gi dere gutter litt konkurranse vet du;)
Hehe det med penhet kommer nå an på det øyet som ser da vet du. Men men jeg kan jo uansett bruke dårlig testosteron nivå som unnskyldning hvis treningen stagnerer Cheesy

Utlogget Rotta

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 334
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 334

SV: Kviser
« #22 : 06. februar 2005, 11:20 »
Jeg har selv brukt roaccutane og er akkurat ferdig med kuren.. Den er absolutt å anbefale og er uten tvil det beste preparatet.. Dette med bivirkningene veier opp mot gleden av å bli kvitt kvisene... Til dere som har mye kviser: Gå til legen deres, få henvisning til hudlege og få han/henne til å skrive ut resept på roacutan... Det er så absolutt verdt det :Smiley.. Jeg hadde vondt i ryggen og håndleddene under kuren, dette hindret meg i å  trene ryggen pga (smertene)... Men jeg har fint kunnet trene alle de andre muskelgruppene uten problemer!!
IKKE TVIL, BARE KJØR PÅ Å BLI KVITT F***SKAPET Erter
Alder: 21 år
Høyde:188 cm
Vekt: 81 kg
Rotta`s
profil

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!