Skrevet av Emne: NM i feighet  (Lest 16148 ganger)

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: NM i feighet
« #105 : 08. desember 2008, 17:24 »
Sorry, sånne forbanna drittsekker som deg har jeg ikke tid til.

Bedre nå
Kanskje jeg kommer neste Fredag og knuser det stygge trynet ditt.

.. Smiley

Egil: Jeg liker og blande meg i diskusjoner jeg ikke har peiling på, og få andre til å føle seg kjempe tøffe når de retter på meg Wink

Det er ingen som synes de er kjempetøffe når de gruser deg i diskusjon. De føler vel heller mer sympati med deg som tillater deg selv å bli latterliggjort. Videre i livet ( når du er ferdig med puberteten osv) så kan et godt tips være å holde seg ydmyk i diskusjoner du ikke kan noe om. Og kan du ingenting, noe jeg mistenker deg får å være i besittelse av, altså null kunnskaper, så hold deg ydmyk i alle diskusjoner, så kanskje folk i alle fall vil tenke på deg som en grei fyr, istedenfor en patetisk taper.

Bare et råd fra meg til deg Smiley
Sa brura

Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389

Sv: NM i feighet
« #106 : 08. desember 2008, 17:33 »
Hvis vi inkluderer slike østeuropeerne som den siste måneden har gruppevoldtatt minst to jenter, så vil tallene være BRUTALT talende.

Rumenske tyveribander, albanermafia og andre østeuropeiske lovbrytere er ikke inkludert i " ikke vestlige innvandrere" såvidt jeg vet.... *grøss*

Ja, bryter man ned tallene og ser på grov kriminalitet, og i tillegg ser på nasjonaliteter fremfor samlebetegnelsen ikke-vestlig vil det nok være grupper som kommer enda verre ut. Tallene for voldtekter begått av ikke-vestlige er groteske. Og gruppevoldtekt var så og si et ukjent fenomen før innvandringen startet.

Blant mange asiater som tamiler, koreanere, kineser osv er kriminalitet og arbeidsdeltakelse lik som hos nordmenn, så dvs at noen grupper innen begrepet "ikke-vestlige" er enda høyere representert enn 43 pr 1000. Må være kjipt for de folkegruppene som utfører mye arbeid og lite kriminalitet å havne i samme bås i de som utfører det motsatte.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: NM i feighet
« #107 : 08. desember 2008, 17:37 »
meget bra poenger.... og litt skremmende.

Du har helt rett. Jo flere av "IVI" som er lovlydige , jo mer må de kriminellt belastede gjøre ulovligheter for å oppnå statistikken....

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: NM i feighet
« #108 : 08. desember 2008, 17:52 »
Ja, bryter man ned tallene og ser på grov kriminalitet, og i tillegg ser på nasjonaliteter fremfor samlebetegnelsen ikke-vestlig vil det nok være grupper som kommer enda verre ut. Tallene for voldtekter begått av ikke-vestlige er groteske. Og gruppevoldtekt var så og si et ukjent fenomen før innvandringen startet.

Blant mange asiater som tamiler, koreanere, kineser osv er kriminalitet og arbeidsdeltakelse lik som hos nordmenn, så dvs at noen grupper innen begrepet "ikke-vestlige" er enda høyere representert enn 43 pr 1000. Må være kjipt for de folkegruppene som utfører mye arbeid og lite kriminalitet å havne i samme bås i de som utfører det motsatte.
Må vel være like kjipt uansett hvor du kommer fra å bli plassert i en slik bås dersom man er en lovlydig borger. Kommer man fra Somalia står man ikke ansvarlig for det alle andre somaliske innvandrere gjør, kun det man gjør selv.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389

Sv: NM i feighet
« #109 : 08. desember 2008, 18:01 »
Må vel være like kjipt uansett hvor du kommer fra å bli plassert i en slik bås dersom man er en lovlydig borger. Kommer man fra Somalia står man ikke ansvarlig for det alle andre somaliske innvandrere gjør, kun det man gjør selv.

Det er selvsagt helt riktig. Men kulturer er vidt forskjellige på godt og vondt, og det mener jeg er helt greit å påpeke, når tallene bekrefter at enkelte grupper er så overrepresentert. Dette innbefatter imidlertid at man har i bakhodet at det innenfor enhver gruppe er individuelle forskjeller, og at man ikke kan si om enkeltpersoner at de er sånn og sånn dersom man bare baserer seg på etnisk bakgrunn.

Utlogget Tannfeen

Sv: NM i feighet
« #110 : 08. desember 2008, 18:44 »
I Norge så begår nordmenn flere lovbrudd enn innvandrere, det er ikke lenge siden vi gikk gjennom.

Dette stiller jeg meg sterkt kritisk til. Som nevnt utallige ganger allerede så er dette i forhold til gruppemengde, og da skiller enkelte grupper seg helt klart ut. Til neste uke så gir jeg deg i hjemmelekse å sjekke www.ssb.no, der jeg er sikker på at du kan finne noe statistikk på det.

En annen ting som er minst like urovekkende er type kriminalitet som begås av de enkelte gruppene. Hvis man tar antall lovbrudd under ett, så tror jeg visse invandrergrupper kommer faktisk gunstigere ut av det. Grunnen er at de er overrepresentert blant voldtektssaker, enkelte typer vold osv. Hadde vært interessant å sett fordelingen innen f.eks grov kriminalitet som vold vs mildere kriminalitet som fartsovertredelser etc.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
Sv: NM i feighet
« #111 : 08. desember 2008, 21:43 »
Man kan si mye fælt om innvandrere. Men jeg husker nå statistikken som sa at i norske hjem opplever 1 av 4 kvinner vold! Relevant eller ikke?! ..

Vil nå tro det er andre sosiale faktorer som veier tyngre, eller vel så tungt, når så mange fra ikke-vestlige land havner på skråplanet. F.eks de er fattige, de får ikke god nok oppdragelse hjemme, sliter med å få venner, er autoriteten hjemme da de kanskje kan bedre norsk og mer om norske forhold enn foreldrene osv?!. Ellers er det å vokse opp midt i en by så som så. De eklingene i holmenkollen, asker og bærum, frogner osv utagerer på andre måter da de har penger. Her går det mer på å voldta yngre drita jenter på fest som de jo greit kommer unna med.. Disse ypper ikke like mye, men de driver på en måte med det samme bare på et annet vis!

Videre vet jeg ikke helt om jeg tror de er så mye mer kvinnefiendtlige enn mange nordmenn. Det er bare det at mange av dem sier det høyt. I diskusjon med en del folk i faget Organisasjon og ledelse der vi hadde om kvinnelige ledere så kom det frem en del drøye holdninger for å si det mildt!

Jeg tror utdanning har mye å si, og etterhvert blir det flere og flere innvandrere som tar høyere utdanninger, som igjen påvirker hva man tror og mener, slik vil det bli bedre.

Men på en annen side vil vi neppe stoppe å ta inn innvandrere og flyktninger og dermed vil kanskje problemene alltid være der.

En annen ting jeg har tenkt på er at hele samfunnet generelt blir hardere! Vår vise etikkforeleser snakket en del om dette. Vi bryr oss mindre om andre og blir mer og mer opptatt av oss selv, vår egen suksess og å naske til oss mest mulig av verdi. Mindre skatt, bla bla bla, Er det ingen som ser de lure glisene til blåtrøyene som sitter å smiler for de er?
Jo lengre ut i sivøkutdanningen jeg kommer jo mer ser jeg hvor sleske og lure høyrefolk er! Hva var det Foss sa her om dagen på Tabloid; noe i duren av at man må gi skatteletter for å redde private arbeidsplasser. Hvorfor det mon tro? Jo sa Foss, fordi ellers tar naturligvis bedriftseierne ut mer kapital av bedriften for å kompensere for de ugunstige økonomiske tidene. For ham virket det helt naturlig at man skal ha mindre skatt fordi de rike skal slippe på å "bli tvunget til å ta ut mer kapital" av bedriftene sine. Stakkars rikinger....
Dette ble vel en avsporing Tongue jaja
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: NM i feighet
« #112 : 08. desember 2008, 21:46 »
Man kan si mye fælt om innvandrere. Men jeg husker nå statistikken som sa at i norske hjem opplever 1 av 4 kvinner vold! Relevant eller ikke?! ..

Vil nå tro det er andre sosiale faktorer som veier tyngre, eller vel så tungt, når så mange fra ikke-vestlige land havner på skråplanet. F.eks de er fattige, de får ikke god nok oppdragelse hjemme, sliter med å få venner, er autoriteten hjemme da de kanskje kan bedre norsk og mer om norske forhold enn foreldrene osv?!. Ellers er det å vokse opp midt i en by så som så. De eklingene i holmenkollen, asker og bærum, frogner osv utagerer på andre måter da de har penger. Her går det mer på å voldta yngre drita jenter på fest som de jo greit kommer unna med.. Disse ypper ikke like mye, men de driver på en måte med det samme bare på et annet vis!

Videre vet jeg ikke helt om jeg tror de er så mye mer kvinnefiendtlige enn mange nordmenn. Det er bare det at mange av dem sier det høyt. I diskusjon med en del folk i faget Organisasjon og ledelse der vi hadde om kvinnelige ledere så kom det frem en del drøye holdninger for å si det mildt!

Jeg tror utdanning har mye å si, og etterhvert blir det flere og flere innvandrere som tar høyere utdanninger, som igjen påvirker hva man tror og mener, slik vil det bli bedre.

Men på en annen side vil vi neppe stoppe å ta inn innvandrere og flyktninger og dermed vil kanskje problemene alltid være der.

En annen ting jeg har tenkt på er at hele samfunnet generelt blir hardere! Vår vise etikkforeleser snakket en del om dette. Vi bryr oss mindre om andre og blir mer og mer opptatt av oss selv, vår egen suksess og å naske til oss mest mulig av verdi. Mindre skatt, bla bla bla, Er det ingen som ser de lure glisene til blåtrøyene som sitter å smiler for de er?
Jo lengre ut i sivøkutdanningen jeg kommer jo mer ser jeg hvor sleske og lure høyrefolk er! Hva var det Foss sa her om dagen på Tabloid; noe i duren av at man må gi skatteletter for å redde private arbeidsplasser. Hvorfor det mon tro? Jo sa Foss, fordi ellers tar naturligvis bedriftseierne ut mer kapital av bedriften for å kompensere for de ugunstige økonomiske tidene. For ham virket det helt naturlig at man skal ha mindre skatt fordi de rike skal slippe på å "bli tvunget til å ta ut mer kapital" av bedriftene sine. Stakkars rikinger....
Dette ble vel en avsporing Tongue jaja

hvis du bare har erfaring fra skolebenken og forelesninger så betyr det at dine meninger ikke er verd en dritt.
kom deg ut i den virkelige verden og se hvordan ting fungerer.

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
Sv: NM i feighet
« #113 : 08. desember 2008, 21:47 »
hvis du bare har erfaring fra skolebenken og forelesninger så betyr det at dine meninger ikke er verd en dritt.
kom deg ut i den virkelige verden og se hvordan ting fungerer.
Lol, jeg bor 5 minutter fra Holmlia, hva snakker du om?
Tror du vannskelig finner mer, hmm- invandringsrike / problemområder med MYE BRÅK og slossing, enn den togstrekningen mellom oslo, kolbotn der jeg bor, og ås

Muligens grorudalen er verre, ikke vet jeg Tongue
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget Hellin08

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 90

Sv: NM i feighet
« #114 : 08. desember 2008, 22:21 »
Man kan si mye fælt om innvandrere. Men jeg husker nå statistikken som sa at i norske hjem opplever 1 av 4 kvinner vold! Relevant eller ikke?! ..

Videre vet jeg ikke helt om jeg tror de er så mye mer kvinnefiendtlige enn mange nordmenn. Det er bare det at mange av dem sier det høyt. I diskusjon med en del folk i faget Organisasjon og ledelse der vi hadde om kvinnelige ledere så kom det frem en del drøye holdninger for å si det mildt!


1/4 kvinner opplever vold?  Hva er det da med alle muslimene? 4/4? Hvis de ikke går med hijab eller gifter seg med han faren vil, så blir de jo mørbanka! Det er ikke få ganger jeg har møtt opp på skolen og sett jenter med hijab med blått tøye, og tror ikke de ramla ned trappa nei....
Og kvinnefiendtlige? vi har jo i det minste likestilling.. er jo mange land som innvandrerne kommer fra som ikke har innført dette en gang!?!
Power - squat  - rått

Utlogget ¤MadAss¤

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 489

  • Kappe det som kappes kan....
Blir ikke Norges sterkeste mann -90kg 2012

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: NM i feighet
« #116 : 09. desember 2008, 08:44 »
Muligens grorudalen er verre, ikke vet jeg Tongue

Sikkert mye det samme.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: NM i feighet
« #117 : 09. desember 2008, 08:50 »
vi har jo i det minste likestilling.. er jo mange land som innvandrerne kommer fra som ikke har innført dette en gang!?!

Dette er vel mest en teoretisk likestilling, men menn tjener fortsatt ofte bedre enn kvinner i samme stilling, og kvinner er mindre attraktive enn menn i arbeidsmarkedet, bl.a grunnet svangerskapspermisjonen. Når det er sagt så har ikken norske kvinner det ille, sammenlignet med mange andre.
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: NM i feighet
« #118 : 09. desember 2008, 09:13 »
er dette den standard: "herregud jeg er sykepleier, gi meg samme lønn som en ingeniør"-whinen eller kan du backe-up påstandene dine?

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: NM i feighet
« #119 : 09. desember 2008, 09:22 »
er dette den standard: "herregud jeg er sykepleier, gi meg samme lønn som en ingeniør"-whinen eller kan du backe-up påstandene dine?

Dette blir jo veldig off-topic, men ja, om du leser litt rundt på sidene til Likelønnskommisjonen, så står det blant annet i klartekst at det er forskjell på lønn mellom menn og kvinner i SAMME stilling.
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!