Skrevet av Emne: Bodybuildere, bol og ungdom  (Lest 56277 ganger)

Utlogget riverboy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 25

Bodybuildere, bol og ungdom
« : 06. mai 2007, 20:23 »
Hvorfor blir ikke den vanlige muskelbyggeren på gymmet som bruker bol akseptert, men bodybuildere blir sett på som ideal? Eller hvis vi skal snu på det; Hvorfor blir bodybuildere som bruker dop sett på som idealer? Undecided

Som ungdom vil jeg påstå at dyrkingen av bodybuildere er det som har mest å si for at ungdom som trener styrke begynner med bol. Tar man f.eks. en tur innom iform.no er det side opp og side ned med bilder og filmer av disse gudbenådede og lidenskapelige muskelbuntene, som sannsynligvis har baller som peanøtter. Hvorfor?

16 år - 75 kg

BP: 80 kg          Mål: 100 kg sommer'n -08
KB: 3x8x70 kg   Mål: 6x100 kg
ML: 4x8x75 kg   Mål: 6x110 kg

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Bodybuildere, bol og ungdom
« #1 : 06. mai 2007, 20:27 »
I Se & Hør er det side opp og side ned med pene tynne mennesker. Skal disse ha skylden for en stadig økning av spisevegring ? Mens alle ler av klassens tynneste, som mest sannsynlig ikke er noe tynnere enn en filmstjerne.....

See ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget riverboy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 25

Sv: Bodybuildere, bol og ungdom
« #2 : 06. mai 2007, 21:15 »
I Se & Hør er det side opp og side ned med pene tynne mennesker. Skal disse ha skylden for en stadig økning av spisevegring ? Mens alle ler av klassens tynneste, som mest sannsynlig ikke er noe tynnere enn en filmstjerne.....

See ?

Var ikke helt enig i den sammenligningen der. Dette handler om en sport hvor man MÅ bruke bol for å nå toppen og en dyrking av disse bodybuilderne som gjør at mange ungdom føler de bruke bol.  I de aller fleste andre idretter er det nulltoleranse på dop, og det gjør igjen at veldig få ungdom begynner med det.

De i kroppsbyggermiljøet maser og maser om at bodybuilding skal bli allment akseptert som en idrett, men det vil det nok aldri bli hvis man ikke tar et virkelig oppgjør med den aksepterte dopingen.
16 år - 75 kg

BP: 80 kg          Mål: 100 kg sommer'n -08
KB: 3x8x70 kg   Mål: 6x100 kg
ML: 4x8x75 kg   Mål: 6x110 kg

Utlogget Deff

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 000
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 000

  • Natural fitness
Sv: Bodybuildere, bol og ungdom
« #3 : 06. mai 2007, 21:32 »
Man måå ikke bruke dop. Men man burde ta et oppgjør med dopet f.eks kriminalisere dopet + doptestede stevner, etc.
I USA har man Musclemania som er testet og også av og til med polygraph avhengig av arrangørs preferanse. Toppene der ser ikke akkurat dårlige ut.
Når det er sagt så kan vi ikke alle bli verdensmestre. Det krever for mye og er vel heller ikke alle som ønsker dette. Her er det snakk om en peak på en konkuranse. Naturlige byggere burde få komme mer fram, men jeg tror det er vanskelig i et land som Norge uansett. I USA er det en annen holdning. Om 10-20 år vil vi sannsynligvis ha kommet der USA er nå på holdning.(les jantelov)

Utøver i kroppsbygging og sprint triathlon
_________________________________________________
  http://www.HenningMikal.com

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Bodybuildere, bol og ungdom
« #4 : 06. mai 2007, 21:32 »
De i kroppsbyggermiljøet maser og maser om at bodybuilding skal bli allment akseptert som en idrett, men det vil det nok aldri bli hvis man ikke tar et virkelig oppgjør med den aksepterte dopingen.

Spørsmålet er i hvilken ende av problemet man skal begynne i så fall det. Skal man bli dopingfri for å bli akseptert, eller skal den aksepterte idretten gjøres ren i etterkant ? Hva som er mest virkningsfullt i forhold til en slik målsettning vil jeg si er opplagt.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget riverboy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 25

Sv: Bodybuildere, bol og ungdom
« #5 : 06. mai 2007, 22:27 »
Jeg mener man må kriminalisere dop på toppnivå, først og fremst for at de som har som mål å komme dit mister motivasjonen til å bruke dop, men også for at bodybuilding skal bli akseptert av samfunnet.

Selvfølgelig vil det alltid være folk som boler seg bare for å bli større uten tanke på konkurrering, men det går ikke ut over andre så det ser ikke jeg på som noe problem.
16 år - 75 kg

BP: 80 kg          Mål: 100 kg sommer'n -08
KB: 3x8x70 kg   Mål: 6x100 kg
ML: 4x8x75 kg   Mål: 6x110 kg

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Bodybuildere, bol og ungdom
« #6 : 06. mai 2007, 22:29 »
Må ærlig innrømme at jeg blir oppgitt over alle 15-16 åronger som preker moralpreken til voksne folk om steroider ..
herregud, blir voksen , får noen år på rævva , se verden og finn deres egen sti..


Nann
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Schultz-

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

Sv: Bodybuildere, bol og ungdom
« #7 : 06. mai 2007, 22:36 »
Selv om man begynner å bole er det ikke fordi man vil bli blandt toppeliten fordi de fleste vet at det er umulig selv med tette steroider og sykt hard trening, man må også ha vidundergener, tror de fleste begynner å bole pga. raskere fremgang. men uansett:

Man skal ikke skade andre man skal være grei og snill, og forøvrig kan man gjøre hva man vil.
Trent siden 1. Januar 06'

- 18 år
- 86 kg
- 185 cm

Jeg trener ikke for at jentene skal snu seg... Det er gutta som skal snu seg

Loggbok M/Bilder: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=47402

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Bodybuildere, bol og ungdom
« #8 : 06. mai 2007, 23:08 »
Jeg mener man må kriminalisere dop på toppnivå, først og fremst for at de som har som mål å komme dit mister motivasjonen til å bruke dop, men også for at bodybuilding skal bli akseptert av samfunnet.

Selvfølgelig vil det alltid være folk som boler seg bare for å bli større uten tanke på konkurrering, men det går ikke ut over andre så det ser ikke jeg på som noe problem.

Skal man kriminalisere dop må man ta alt under en kam og ikke gjøre forskjell.
Dette er et vanskelig arbeide og man blir motarbeidet i alle retninger stort sett.

I dagens samfunn er det viktig og oppnå heder og berømmelse fort. Ser man i næringslivet så er det ett ord som gjelder, PENGER!! Hele tiden er det et evig mas om mere og bedre inntjening slik at det tjenes mere og mere penger.
Snarveier blir det kalt hvis noen "fusker" og kommer fortere frem, men slik er desverre dagens samfunn blitt. Iskaldt og kynisk og så fremt alle er griske vil disse problemene aldri bli løst, da være seg penger og dop. (som et eksempel).

Må ærlig innrømme at jeg blir oppgitt over alle 15-16 åronger som preker moralpreken til voksne folk om steroider ..
herregud, blir voksen , får noen år på rævva , se verden og finn deres egen sti..


Nann

Jeg har ikke sett denne moralprekenen i denne tråden. Har bare sett et spørsmål om doping og idoler. Og  da må det være lov å spørre om ting som er relevant om trening og miljøer som blir skapt av det.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Bodybuildere, bol og ungdom
« #9 : 06. mai 2007, 23:13 »
USA og Sverige blant andre har kriminalisert bruk av AAS... de har ikke blitt kvitt problemet.

Problemet ligger i det som er beskrevet i de to første innleggene her... Holdinger, idoler, psyke, press, mote og ideal. Falske og pengeskapte idealer som forteller ungdom hvordan de skal være... Urealistiske idealer krever nesten at man må gå til det ekstreme for å nærme seg.

Jeg har ingen andre svar, bare flere spørsmål...

En pille for å sove, en pille forå våkne, en pille for å bli lykkelig, en pille for å ha sex og en pile for å bli sterk.... go figure.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Bodybuildere, bol og ungdom
« #10 : 06. mai 2007, 23:15 »
USA og Sverige blant andre har kriminalisert bruk av AAS... de har ikke blitt kvitt problemet.

Problemet ligger i det som er beskrevet i de to første innleggene her... Holdinger, idoler, psyke, press, mote og ideal. Falske og pengeskapte idealer som forteller ungdom hvordan de skal være... Urealistiske idealer krever nesten at man må gå til det ekstreme for å nærme seg.

Jeg har ingen andre svar, bare flere spørsmål...

En pille for å sove, en pille forå våkne, en pille for å bli lykkelig, en pille for å ha sex og en pile for å bli sterk.... go figure.


Jepp snarveien som jeg snakker om bare forklart på en mye bedre måte. Thumbsup
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget BBM

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 277
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 277

Sv: Bodybuildere, bol og ungdom
« #11 : 06. mai 2007, 23:18 »
I de aller fleste andre idretter er det nulltoleranse på dop, og det gjør igjen at veldig få ungdom begynner med det.

De i kroppsbyggermiljøet maser og maser om at bodybuilding skal bli allment akseptert som en idrett, men det vil det nok aldri bli hvis man ikke tar et virkelig oppgjør med den aksepterte dopingen.

Veldig gode poeng av riverboy her syns nå jeg. Syns jeg merker selv at folk enten forsvarer bb og sier, "ja vel, de bruker, men slik er bb!" eller så har de ingen respekt for utøverne pga holdningene angående doping. Hvis man ønsker allmenn/mer aksept så innrøm hvordan det henger sammen eller få ryddet ut dopingen. Lee Priest er en av de mest populære pro kropsbyggerne, han får mye mer respekt enn utøvere som prøver å male et glans bilde noen gang vil få.
En vanelig uttalelse fra dopingforkjemperne er, "Bodybuilding er show, hadde utøverne ikke vært såpass store så ville jeg heller ikke kommet å sett på". Dette blir for dumt, det er klart at hvis fansen var helt sikre på at utøverne var reine, og de var så godt trent som for eks Henning Mikael over her, så ville det vært stor interesse for det. Skulle vel ivertfall tro at de fleste ville sett på det som posetivt at man holdt på med en "sport" hvor man kunne nå toppen med bare vilje og slit uten å måtte bruke dop.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Bodybuildere, bol og ungdom
« #12 : 06. mai 2007, 23:27 »
de store massene syns bygging er "harry" eller freaky uansett...
Samtidig higer publikum etter det ekstreme. Middelmådighet selger bare ikke nok.

Det ender opp i marked, penger og oppmerksomhet tilslutt...

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: Bodybuildere, bol og ungdom
« #13 : 06. mai 2007, 23:30 »
Folk flest som jeg har møtt ser på bodybuildere som ekle og ufyselige, og dømmer doping-bruket deres like mye som de dømmer de "vanlige gymgutta" som boler.

Det eneste jeg har å utsette på bodybulding-sporten er at de aller, aller fleste vegrer seg for å innrømme at de er dopet! Jeg gir langt faen i hva man måtte finne på å gjøre med kroppen sin, men når som står og regelrett lyger om hva man har måtte gjort for og fått kroppen sin, så er det forkastelig i mine øyne.

Utlogget Mr_Erik1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 735
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 735

  • Pumping iron..!:-D
Sv: Bodybuildere, bol og ungdom
« #14 : 06. mai 2007, 23:36 »
Må ærlig innrømme at jeg blir oppgitt over alle 15-16 åronger som preker moralpreken til voksne folk om steroider ..
herregud, blir voksen , får noen år på rævva , se verden og finn deres egen sti..


Nann
Herregud sier nå bare jeg..!
15-16 åringer må nå for F*** få si meninga si dem også..!
Det innlegget ditt virka egentli lite voksent..!
eat,train,sleep,repeat.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!