Skrevet av Emne: Sørlandsmesterskapet 27. september 2008  (Lest 12336 ganger)

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Sørlandsmesterskapet 27. september 2008
« #15 : 28. september 2008, 00:14 »
Det har vært artig å følge med her på TF i dag ... om en fryktelig langtekkelig ...

Jeg gleder meg til neste helg og NM!

 biggrin
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Sørlandsmesterskapet 27. september 2008
« #16 : 28. september 2008, 00:18 »
Så du meg og mannen din da? Jeg lånte armkroken hans til et par bilder, håper det er ok (litt sent å spørre kom jeg plutselig på nå....) Grin

Jeg så dere begge to, og er så skuffa over at ingen av dere satt med plakat hvor dere hilste til meg ...  Huh  Grin
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Sørlandsmesterskapet 27. september 2008
« #17 : 28. september 2008, 00:23 »
er det kommet fullstendig resultatliste?

Utlogget MrogMs-Supermann

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

Sv: Sørlandsmesterskapet 27. september 2008
« #18 : 28. september 2008, 00:46 »
er det kommet fullstendig resultatliste?

Ligger på treningsforum.no

Utlogget MrMuscle

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 455
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 455

  • Intensity builds immensity
Sv: Sørlandsmesterskapet 27. september 2008
« #19 : 28. september 2008, 11:34 »
Da var en (lang) dag på SM overstått og man sitter igjen med litt blandede oppfattelser. Først og fremst må jeg kommentere selve organiseringen av showet. Forebedømmingen var tragisk. Et par punkt jeg bet meg fast i var at annonsøren ikke presenterte seg selv, dommerne eller utøverne. Men så fikk vi ropt til han at han måtte fortelle oss hvem som stod på scenen, så det forbedret seg. Bakgrnnsmusikken når utøverne poserte var sanger som Leonard Cohen med hallelulja...Hva er det for noe tull? Folka på scenen er slitne og trenger ikke noe vuggeviser når de skal stå og jobbe hardt.

På finalen var det tatt tak i en del av disse tingene. Musikken var blitt noe bedre, dommerne og utøverne ble presentert skikkelig. Men han stakkaren som drev hele showet butde ha fått delegert litt mer hjelp. Han måtte jo løpe rundt som en galning og ta ting på sparket hele tiden. Så han var stresset konstant, noe som gjorde at han støtt og stadig gjorde feil. Forhåpentligvis tar han det til seg og bruker en annen annonsør neste gang. På finalen var det ok med folk, med på forebedømmingen var det tynt i salen.

Tommi Thorvildsen var gjesteposør. Men istedefor å bruke han som pauseunderholdning midt i showet, så ventet de til helt på slutten, før overallen for bygging. Da var langt over halvparten av publikum allerede gått, da konkurransen dro veldig ut. Jeg vil håpe de prøver å kjøre det slik som Sandefjord Open ble kjørt i år neste gang. At de IKKE har 3 timer pause mellom forebedømming og finale, men kjører det i et.

Så var det utøverne. Det var jevnt over veldig bra nivå på konkurrentene, og vi som satt i publikum fikk virkelig se noen flotte utøvere. Dømmingen var veldig bra syns jeg, jevnt over veldig forståelige bedømmelser. MEN jeg må uttrykke min uenighet med -180cm resultatet. Jeg hadde definitivt Håvard Huse foran Andre Thesen. En tykkere muskelatur, bedre linjer og en dominasjon i kvartvendingene gjorde at jeg ble veldig overrasket over resultatet. Han mistet kanskje litt poeng på friposeringen, men visst det var casen så skulle ikke det gått utover overallen. Han manglet pittelitt hardhet i beina i forhold til Andre, men min personlige mening er at det ikke var nok til å få andre plass. Men dette er MIN mening, så jeg forventer ikke at alle syns det samme.

I +180cm så hadde jeg Knut Spildrejorde på første fra forebedømmingen av. Her skjedde det desverre en liten regnefeil, så Knut ble plassert som nummer 2 mens Kenneth Foss fikk førsteplass. Kenneth var i råform også, men ble nok slått av en litt bedre Knut. Dette ble rettet etterhvert, og de fikk de riktige plasseringene sine. DUmt når slikt skjer, men syns de løste det raskt og greit.

Jeg kan ikke si nok postivt om bodyfitness damene. Jeg innrømmer gladelig at jeg har en forkjærlighet for konkurranseklare, skrapte vakre damer. Så visst jeg har valget mellom å se bodyfitness eller bygging, så vinner bodyfitnessen hver gang. Denne gang var vi så heldig å få se Jorun Steine tilbake på scenen, for en dame hun er. Fantastiske linjer og hardhet. Definitivt den damen på scenen med mest muskelmasse, men ikke så mye at man følte at hun skulle stilt i bygging igjen. Hun hadde virkelig gjort jobben sin. På andre kom Tea Havstein Eriksen som virkelig strålte på scenen. Hun manglet pittelitt i beina, noe hun garantert fikser til neste helg, blir spennende å se hva som skjer der. Men jeg falt fullstending for tredjeplassen Rita Vedvik Hansen. Hun ble ikke skikkelig lagt merke til i de første 2 rundene syns jeg. Vet ikke hva grunnen var, jeg så ikke henne på pallen da heller. Lurer på om hun rett og slett bare tørket litt ut i løpet av dagen. Så når finalen kom, så fikk hun mange fine sammenligninger.

I -90kg klassen vant Amir Riazifard velfortjent. Stor og hard, veldig flotte poseringer. Martin Engstrøm var derimot den jeg la mest merke til i denne klassen. Han har gjort noe med fysikken siden Grand Prix tildligere i år som absolutt ikke så bra ut. Armene og hele øvre del av overkroppen så oppblåst ut, uten at det er noe god beskrivelse. Visst man ser på bilder fra SM og Grand Prix så ser man hva jeg mener.

+90 klassen dreide seg stort sett om Knut Øines Drammen og Thomas Davidsen med Frode Kjær pustende de i nakken. Den store dansken (Thomas) så ut til å vinne klassen når finalen begynte. Men under de utrolig varme lysene på scenen, så begynte han å fade mens de stod der. Han var flott i første callout, men så begynte han å svette, mistet trykket og ble flat. Skjønner godt at han ble skuffa, er veldig nedtur å miste formen mens man står på scenen. Knut var fantastisk flott. Den hardeste i klassen, og veldig flotte linjer. Definitvit en verdig vinner av både klassen og overallen.

Ellers så ble selvfølgelig Janne observert i salen, flott og stram som alltid Cheesy Egil var der også, han var høyere en jeg trodde. Av en eller annen grunn trodde jeg han var en litten kruttønne hehe, istedefor var han et stort muskelberg. Alt i alt var det en fin konkurranse, men var sliten da jeg kom hjem klokken 02.00 i natt.

janne

  • Gjest
Sv: Sørlandsmesterskapet 27. september 2008
« #20 : 28. september 2008, 11:49 »
Se det var jo koselig å få skryt for formen, selv om man nok ikke føler seg i knallform når man sitter og ser på de flotte utøverne på scenen akkurat Wink

Her er bilde av en "flott og stram" Janne og et stk muskelberg ala Egil biggrin

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Sørlandsmesterskapet 27. september 2008
« #21 : 28. september 2008, 12:02 »
Se det var jo koselig å få skryt for formen, selv om man nok ikke føler seg i knallform når man sitter og ser på de flotte utøverne på scenen akkurat Wink

Her er bilde av en "flott og stram" Janne og et stk muskelberg ala Egil biggrin

hehe.. legg merke til den strategisk plaserte handa til egil... Smiley

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Sørlandsmesterskapet 27. september 2008
« #22 : 28. september 2008, 12:06 »
Du Janne ... sånn i tillegg til den strategisk plasserte hånda til Egil ... hvem var det dere så for dere naken når det bildet ble tatt? Wink

Flott writeup, MrMuscle!
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Sørlandsmesterskapet 27. september 2008
« #23 : 28. september 2008, 14:03 »
Jeg har lagt ut bilder fra konkurransen nå!

Mer kommer!!! Cheesy

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=796
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget H.T.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 141
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 141

Sv: Sørlandsmesterskapet 27. september 2008
« #24 : 28. september 2008, 15:28 »
blir sm lagt ut på media så vi kan se det på nytt?

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Sørlandsmesterskapet 27. september 2008
« #25 : 28. september 2008, 15:43 »
blir sm lagt ut på media så vi kan se det på nytt?
Jepp, hele opptaket vil bli lagt ut. Smiley
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Hakono

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 913
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 913

Sv: Sørlandsmesterskapet 27. september 2008
« #26 : 28. september 2008, 15:47 »
Jepp, hele opptaket vil bli lagt ut. Smiley

Når ? vet iallefall hva jeg skal gjøre fremover da Smiley
Gymløft (raw) :   Bøy: 145kg, Benk: 125kg, Mark: 3x160kg

Stevnepers:        Bøy: 140kg, Benk: 120kg, Mark: 200kg


17år, 182+cm over bakken.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=64997.0
Min logg Smiley

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Sørlandsmesterskapet 27. september 2008
« #27 : 28. september 2008, 17:00 »
Ikke helt sikker ennå. Smiley
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget anskar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 134

  • hei hei :)
Sv: Sørlandsmesterskapet 27. september 2008
« #28 : 28. september 2008, 17:28 »
Veldig fornøyd med resultatet! Vi var en del fra Mandal i salen og det ble poengert flere ganger av primus motor Jens Harald (som var til tider litt stresset og rotete) og flere ganger i div. artikler i ettertid:) Synes selvfølgelig det var synd at Frode ikke nådde topp 2 men vi var fornøyd med pall! David presterte bra, i og med at han debuterte igår, og har gått ned litt for mye i muskelmasse iløpet av deffen. Alt i alt en lang men fin og morsom kveld!

jeg bruker som regel å ta med meg en kniv
og hvis noen kødder med meg så stikker jeg dem bare i magen en 2-3 ganger
hvis ikke dette fungerer så, jeg å ringer  jeg bare bas rutton


Utlogget Daniel Myrvold

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 914
  • Honnør: 141
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 914

  • Fat and Happy
Sv: Sørlandsmesterskapet 27. september 2008
« #29 : 28. september 2008, 17:45 »
Det var forresten en gledelig overraskelse at så mange av byggerne hadde lagt så mye tid og energi ned i sitt frie program. Det var SVÆRT mange flotte poseringsprogrm, og det var vanskelig å si hvem som skulle vinne beste posør. Av de det sto mellom (også her sett med mine øyne) kunne man dele dem i to grupper:

Utstrakt bruk av klassiske poseringer som passet fysikken til den enkelte:
Andrè Thesen
Daniel Myrvold
Amir Riazifard
Ali Tabra

Showpreget og morsomt program:
Martin Engstrøm
Thomas "the nigger" Davidsen (the nigger var hans egen betegnelse i egenkomponert musikk til poseringen)

Til slutt var det Ali Tabra som stakk av med den jeve prisen Cheesy
Takk takk Janne:) får prøve og finpusse litt på det til neste helg...og ikke minst,treffe bedre med formen....for ikke akkurat fornøyd med den:(

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!