Skrevet av Emne: Kreatin.... igjen..  (Lest 2046 ganger)

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

Kreatin.... igjen..
« : 21. januar 2003, 12:38 »
Jeg har sett at det finnes ørten innlegg om kreatin, men for en som ikke har noe særlig peil blir det litt mye å holde styr på.. Smiley Mitt sp.m er..: jeg har aldri prøvd det før, men skal prøve en kreatin kur nå. Det finnes gud vet hvor mange forskjellige merker, er det noen som har GOD erfaring med et merke som de vil anbefale? Evt. gi meg en link til hvor jeg kan bestille det?

Hadde også satt veldig pris på om noen kunne fortalt litt mer om hvordan man tok det, hvor lenge man tok det, 'loading', mengde, hva man burde blande med, etc, etc.

På forhånd 1000 takk  Grin

Utlogget Nocturne

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 445
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 445

  • I guess we all go a little crazy sometimes...
Re:Kreatin.... igjen..
« #1 : 21. januar 2003, 13:49 »
Du, som du selv sier, det er jo ørten hundre innlegg her om så og si ALT! om kreatin... vits å mase da? Hæ? Ok, helt kort, kreatin SKAL blandes med karbohydrater(f.eks druesukker) du kan kjøre loading, eller droppe det - (prøv det en gang, dropp det ved neste kreatin kur f.eks) ved loading tar du 5 gr. 5 ganger til dagen i 5 dager (hehe, mange 5-tall) hvis ikke så kjører du 5-10 gr. rett etter trening i nevnt karboshake..

Når det gjelder periode, så må du ikke overskride 2 mnd. da kroppen kan bli "avhengig" og slutte å produsere kreatin selv (bummer  Tongue )

Merker jeg har prøvd er: "vanlig" kreatin fra Fitness Pharma, men visste så lite om det da, at jeg sikkert brukte det helt feil... for 4mnd. siden prøvde jeg Kreatin Blast fra Nordic Power, som virket sinnsykt bra (det var karbo allerede i blandet produktet) desverre selger de ikke den typen kreatin lenger... nå har jeg kjøpt meg Crearibose fra samme sted, samtidig som jeg har bestilt "Kreatin Transport" fra Sportstilskudd.no  Grin Men som sagt så er det veldig individuelt hvor stor effekt hver enkelt har av kreatin, du må teste det selv, for å skjønne det, men alt det jeg har skrevet her hadde du skjønt om du leste alle de andre innlegene om emnet, og sluttet å mase om et "dødt" spm...

Håper det hjalp noe (ellers har du sløst bort min verdifulle tid  Angry )

Mvh

Nocturne  8)

For certain is death for the born
And certain is birth for the dead;
Therefore over the inevitable -
Thou shouldst not grieve.

- Bhagavad Gita, Chapter 2
(250 B.C – 250 A.D)

Utlogget Megaman

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 182
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 182

Re:Kreatin.... igjen..
« #2 : 21. januar 2003, 14:20 »
En meget bra "synergistisk" kombinasjon for maksimal innhenting og muskelvekst ( i tillegg til et tilstrekkelig protein og kaloriinntak ) er etter min mening en blanding av kreatin,ribose,glutamin og kullhydrater.
En "kur" kan for eksempel bestå av følgende produkter:

"CreaRibose"  (20% ribose 80% kreatin)
"GP-2" Glutaminpeptid
"Carboblast" Maltodekstrin

Tilsvarende produkter kan selvfølgelig også brukes!

mvh Megaman  Wink




Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Re:Kreatin.... igjen..
« #3 : 21. januar 2003, 14:59 »
Her er det bare å poste spørsmål om det man lurer på.

Eskimo: Jeg har svart deg på PM`en du sendte.
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget infomann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 61

Re:Kreatin.... igjen..
« #4 : 21. januar 2003, 19:44 »
MERKE?
Du bør være klar over at det ikke er alt for mange råvareleverandører av kreatin i verden - men det er utrolig mange merker. Det vil si at du får samme kvalitet i mange ulike innpakninger.
Prisene varierer - det skyldes først og fremst merkevareleverandørens evne og/eller kunnskap til å gjøre gode innkjøp, samt den samme leverandørs grådighet i sin kalkyle.
En del aktører i sportstilskuddsbransjen i Norge har levd godt på overpriset kreatin lenge!

HVORDAN SKILLE "KLINTEN FRA HVETEN".
Bryr du deg om hva du putter i deg?
I kreatin av dårlig kvalitet forekommer det store mengder urenheter og/eller biprodukter av ett eller flere
slag - det kan det være selv om det står at kreatinen er 99,9% ren.
Råd til alle kreatinkunder: Sjekk om HPLC testresultatene for  den aktuelle produktserien du vurderer å kjøpe er tilgjengelig. Er den ikke det bør du tenke deg om.
Analysen bør opplyse om innholdet av: Creatinine, Dihydrotriazine, Dicyandiamide og Sodium - de mest
kjente biprodukter/urenheter.
Testen må være fra et uavhengig, seriøst laboratorium, og være fra den serien du har tenkt å kjøpe.
Dette fordi kvaliteten ofte varierer fra en serie til en annen.

KJØP MIKRONISERT KREATIN...
... det sørger for rask oppløsning og raskt opptak i kroppen. Med mikronisert kreatin slipper du også som oftest unna magebesvær. Dette fordi partiklene er mye mindre, og ikke blir i tarmkanalen for lenge.


ANBEFALING
Idag anbefaler jeg kreatin fra Danlab Nutrition. De er de eneste som har kvalitets-/renhetsgaranti, og som tester hver eneste serie. I tillegg er de, tror jeg, Norges billigste.

Se www.nettkost.no og www.sportstilskudd.no

GJØR TING RETT
Noen får ikke virkning av kreatin. Som oftest har de da tatt den feil.
Kreatin: 1. Tåler ikke frost. 2. Bør ikke oppbevares varmere enn romtemperatur (22-23 grader). 3. Er ømtålig for fuktighet. 4. Bør ikke ligge i væske særlig lenge før den drikkes/spises - jo før du får den ned, jo bedre. 5. Må ikke blandes i kaffe eller annen VARM drikke.

DOSERING, BLANDE MED
Dette er individuelt! Håpløst å rådgi deg uten mye mer personlige opplysninger. Er du gammel og skjelven, og vil redusere muskelskrumping, holder det med 2 gram pr. dag  Smiley
Du bør finne endel generelle opplysninger på boksen - hvis ikke bør en seriøs importør eller forhandler kunne hjelpe deg.
Det er ikke dokumentert at x-store (20-30 grams) doser utenom loadingfasen hjelper. Snarere tvert imot.
Lykke til!
mvh infomann

Utlogget Nocturne

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 445
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 445

  • I guess we all go a little crazy sometimes...
Re:Kreatin.... igjen..
« #5 : 21. januar 2003, 21:38 »
Beklager at jeg "høres" litt hissig ut i mitt svar øverst, alt testosteronet i blodomløpet vet du... jaja, nå har jeg fått "pumpet" ut det meste  Grin (Til i morgen!  Smiley )
For certain is death for the born
And certain is birth for the dead;
Therefore over the inevitable -
Thou shouldst not grieve.

- Bhagavad Gita, Chapter 2
(250 B.C – 250 A.D)

Utlogget nitraM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 020
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 020

  • Det handler om respekt, ingenting annet!
Re:Kreatin.... igjen..
« #6 : 22. januar 2003, 10:59 »
Vet noen om det er disse urenhetsstoffene som Infoman nevner, i kreatin fra Proteinfabrikken?
Mitt kjærlighetsliv volder meg ingen kvaler -
jeg elsker meg selv og har ingen rivaler.

Member of: Norwegian Bad Boy Crew

Utlogget Megaman

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 182
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 182

Re:Kreatin.... igjen..
« #7 : 22. januar 2003, 12:42 »
Ta en titt på innleggene i diskusjonen under "Kreatin". Her er det en del betraktninger angående urenheter i kreatin. Kreatin som selges i Norge i dag er ikke underlagt noen kontroller siden det selges som helsekost og ikke legemiddel. Helsemyndighetene sjekker av den grunn ikke renheten på produktet. Du er derfor prisgitt at leverandøren er ærlig og selger kreatin av god kvalitet. Du bør sørge for å sjekke at kreatinen er produsert innenfor EU siden dette medfører at produsenten må forholde seg til europeiske produksjonsstandarder og renhetskrav. SKW Trostberg i Tyskland er den største produsenten av kreatin i Europa, og eksporterer denne under navnet Creapure (TM). Creapure (TM) har en svært god renhetsprofil. Du bør derfor forhøre deg med leverandøren angående kreatinets opphavsland. Ikke kjøp kreatin produsert utenfor EU, og styr for all del unna Kinesisk eller Indisk kreatin.  

mvh Megaman

Utlogget Prodius (MB)

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 870
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 870

Re:Kreatin.... igjen..
« #8 : 22. januar 2003, 22:49 »
Nei, nå skal jeg jomen men slå til å kjøpe det billige tilbudet fra India! 15kg Kreatin for 20kr. Det bare må være bra!
Treningsstudio: ¨
Raufoss Badeland¨

Utlogget Megaman

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 182
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 182

Re:Kreatin.... igjen..
« #9 : 23. januar 2003, 09:09 »
Det er jo selvfølgelig ikke slik at man bestiller personlig fra India eller Kina, men importører av kreatin har mange kilder til dette produktet på verdensmarkedet. Bestiller man 1000 kg kreatin som importør og legger det på boks, kan det meget vel lønne seg å ta inn produktet fra østen istedenfor Europa. Som forbruker bør du derfor undersøke hvilket opphavsland kreatinen har.

mvh Megaman

Utlogget N00b

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 63

  • Mess with the best,die like the rest
Re:Kreatin.... igjen..
« #10 : 10. februar 2003, 00:55 »
Kommer i begravelsen din Muskebunten..  Cheesy

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!