Skrevet av Emne: Kombinere fotball(løping/retningsforandring) og styrke  (Lest 1632 ganger)

Utlogget Mortyy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 36

Hei jeg er 19 år, spiller fotball i tillegg til å trene på studio. Jeg veier 84 kg nå, og er 185cm høy og fettprosent på 8. Tidligere var det en periode(3 år) jeg sluttet på fotball og bare drev i studio, da ble jeg en del større og veide 102kg på det meste. Når jeg begynte på fotball igjen, så bråstoppet jeg å trene på studio. Og nå synes jeg at kroppen min er litt dårlig trent, med unntak av beina. I tillegg har jeg endelig fått opp hurtigheten min til et bra nivå igjen.

Jeg har lyst til å trene opp overkroppen så den ser bra ut, min drømmekropp er Brad Pitt i Fight club, og jeg vil ikke bli større enn den størrelsen, men jeg vil heler ikke at det skal gå utover hurtighet og retningsforandring som jeg trenger når jeg spiller fotball.
Dessuten kunne jeg tenke meg å bli litt sterkere i forhold til egen kroppsvekt. For jeg har alltid vært dårlig i øvelser hvor jeg bruker egen kroppsvekt (Chins osv). Jeg trur det har noe med at jeg har kraftig benbygning, for til tross for at jeg har veldig lite fett på kroppen så har jeg unaturlig store bein, selv om de er muskuløse store og ikke store og slappe.

Noen som har noen tips til hvordan jeg bør trene?
Noen som har noen tips til hvordan å øke hurtigheten, gjerne litt forskjellige metoder?
Noen som har tips til muskler som er lure å trene for å få kroppen smidigere og kvikkere?


Setter pris på alt av svar, link gjerne noen artikler eller hva som helst!  Smiley
Tar det lugnt!

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Brad Pitt i Fight Club var nok betydelig tynnere enn 185/84 tilsier. Nå ser man gjerne 5 kilo kraftigere ut på 2D film i forhold til i virkeligheten, men han var nok tynnere enn det uansett.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!