avstemning
Spørsmål: bruker du eller har du brukt anabole steroider?
Ja
Nei

Skrevet av Emne: Bruker DU anabole steroider?  (Lest 36380 ganger)

Utlogget burgermannen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 63

SV: Bruker DU anabole steroider?
« #30 : 25. mai 2006, 21:09 »
det der har jeg også merka peder. ikke bare mobbe ofre. men ukule folk rett og slett.

Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
SV: Bruker DU anabole steroider?
« #31 : 25. mai 2006, 21:11 »
Fint om du kunne forklare litt nærmere hva du mener her..... tenker du på økte sykehuskostnader pga at de skader seg selv? At bolerne blir hissige og er en fare for sine omgivelser eller er det noe annet du tenker på? Du må gjerne forklare det litt for oss som er litt grønne og uvitende.
Alt det du ramser opp er jo sannsynlig. Dessuten viser det seg at fleire alvorlige overgrepssaker der gjerningsmannen har brukt anabole steroider. Kan jo gjerne lese denne artikklen her http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article650938.ece
Har ikkje påstått at andre er verken uvitende eller grønne.
If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Bruker DU anabole steroider?
« #33 : 25. mai 2006, 21:14 »
http://www.kunnskapssenteret.no/filer/rapport4.04.pdf

Side 24 kunne vært intressant å lese for en del her inne.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget A

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 21

SV: Bruker DU anabole steroider?
« #34 : 25. mai 2006, 21:22 »
Merker at denne tråden begynner å bikke mot en diskusjon om de moralske aspektene, slik så mange andre tråder før den. Hensikten var vel heller å kartlegge hvor mange her inne som bruker AAS. Jeg vet ikke hva som var hensikten med dette fra trådstarters side. Personlig vil jeg synes det er interessant, da de som svarer på undersøkelsen vil representere et tversnitt av forumet, hvilket igjen muligens igjen representerer et tversnitt av trenings-norge? I hvert fall kan det virke rimelig å anta at det er slik.

Morsomt å se generalisering i full vigør. Det er ikke tilfelle at alle bruker AAS av en og samme grunn. Å påstå at et flertall, eller en stor andel, er mobbeofre virker derfor helt uberettiget, i hvert fall i mine øyne.
"The most successful ideological effects are those which have no need for words, and ask no more than complicitous silence." -Pierre Bourdieu

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Bruker DU anabole steroider?
« #35 : 25. mai 2006, 21:24 »
Representasjonen vil ikke være til stede, da et forum som dette naturlig vil trekke de utøverene til seg som legger litt mer sjel i det enn gjennomsnittsmannen som løfter vekter.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget burgermannen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 63

SV: Bruker DU anabole steroider?
« #36 : 25. mai 2006, 21:27 »
hmm. hutigvirkende testo har jeg hørt av de fleste som bruker det at de blir veldi hissige.
http://www.kunnskapssenteret.no/filer/rapport4.04.pdf

Side 24 kunne vært intressant å lese for en del her inne.

Utlogget Generalen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 470
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 470

SV: Bruker DU anabole steroider?
« #37 : 25. mai 2006, 21:35 »
Dette blir feil å si da 111 medlemmer ikke er et representativt antall for omlag 12 000 Wink Blir vel rettere å si at 1 av 10 som har stemt bruker doping...

Dette kan vel forsåvidt være representativt det. Faktisk er det en større del av populasjonen her inne som har svart på denne undersøkeksen enn hvis man ser i forhold til den normale mengden intervjuobjekter ssb(o.l) bruker i undersøkelser som skal tilsvare befolkningen.

Derimot kan man diskutere om det er et tilfeldig utvalg som har svart osv med hensyn på statistisk metode,  noe som gjør at man i utgangspunktet absolutt ikke kan sammenligne disse undersøkelsene

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
SV: Bruker DU anabole steroider?
« #38 : 25. mai 2006, 21:37 »
Dette er feil - definer i så fall alle vitale organ. Dette du refererer til rundt kreft, er forsåvidt riktig dersom kreften er der i utgangspunktet. Da er AAS skummelt.

Det KAN føre til depresjoner, men sammenhengen mellom misbruk av AAS og agressivitet er tilbakevist en rekke ganger, også på dette forumet. Nettopp denne mangelen på sammen var hovedårsaken til at departementet ikke kriminaliserte AAS sist gang det var ønsket.

Oppfordrer deg til å gjøre det samme, og dersom du utelukkende har lest på nettet så er du - trist nok - veldig feilopplyst selv. Videre finnes det svært få medisinere som har noen særlig inngående kjennskap til AAS.
Dei høge konsentrasjonene av slike preparat i blodet undertrykker hypofysen sin produksjon av gonadestimulerende hormoner med all den slags bivirkninger(bl.a så mister ein evnen til å forplante seg)hypofysen, som er ein endokrin kjertel av vesentlig betydning for om ein skal leve eller ikkje,den regulerer det endokrine systemet i kroppen.Og det systemet er livsviktig.
Vitale organ som lever og hjertet blir påvirka i ein negativ retning, fordi celledelingen blir påvirka og sjansen for å få kreftutvikling og lever/hjerte skade er meget stor.

Du påstår at få medisinere/fysiologer ikkje har kunnskap om dette, eg har vært på kurs/seminar som en del av min utdanning med Bengt Saltin og Bengt Eriksson som begge er Sveriges ledende idrettsfysiologer og er eksperter på doping og konsekvenser ved bruk av dei.Så visst eg ikkje kan støtte meg til det dei seier og dei er uviten, så er det vel neppe nokken her på forumet som har kunnskap om dette emnet.
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
SV: Bruker DU anabole steroider?
« #39 : 25. mai 2006, 21:39 »
Må arrestere deg litt her , beklager det.

Min lillebror er 25 år gammel og har fremskreden bechtdrev og Juvenil atritt ( barneleddgikt)  , som er begge kroniske revmatisme sykdommer. Denne gjør at han gradvis lenkes til rullestol over tid.
Nå har legene kommet frem til at de skal sette gutten på kur , for å bygge han opp igjen, slik at rullestol skal unngåes.

Da min bror vet jeg er veldig motstander av steroider, til tross for medisinsk bruk, så sjekket vi begge med reumatolog og andre leger ang dette.
Det min bror var mest redd for var evt skadevirkninger på organer, og om hvorvidt han blir agressiv , depresjoner og personlighetsforandringer. Da han har barn ( en datter på fire) var dette en stor bekymring...

I følge reumatologen var personlighetsforrandringer og agressivitet noe man har latent i seg, og man ser ikke at dette kommer fra slikt bruk. det er ihvertfall ingen dokumentasjon på dette . Noe annet er om man bruker Narkotiske mdiler, som forøvrig er noe helt annet.
Ang indre oganer , er faren for at disse skal vokse stor. Det er DOKUMENTERT at indre organer vokser , ved bruk av slike vekstmidler.
Kreftfaren og celledeling er heller ikke dokumentert.

Når det kommer til BRUKEN, mener jeg at det er juks og fanteri ( og åpenbart er flere her inne enig , som jeg ser)  !
Hvilket heller setter dette i et MORALSK dilemma konkurransemessig , da det fortsatt ikke ulovlig.

Nann-Rosita

skjønner poenget ditt her, men her må ein sjå litt annleis på det.I dette tilfellet som du nevner er det kun spesielle preparat som brukes kan jeg tenke meg, i tillegg er det under overvåking av medisinske fagkyndige.
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
SV: Bruker DU anabole steroider?
« #40 : 25. mai 2006, 21:47 »
de bruker bestemte typer, og for å forhindre at leddbrusk og slike ting skal degenerere for fort.
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Bruker DU anabole steroider?
« #41 : 25. mai 2006, 21:51 »
Jeg tror nok idrettsfysiologer som Bengt Saltin og Bengt Eriksson vet mer om doping og konsekvenser enn en matematiker Tongue

Jepp, det gjør de helt sikkert. Og for å sitere de, så sier de at "man har fifty-fifty sjanse for at det går bra." Det KAN med andre ord gå helt fint, det kan gå skjeis. Da sier det seg selv, fra et rent matematisk standigpunkt, at statestikken her blir for tynn, og de har INGEN mulighet til å kunne, på en statistisk gyldig måte, kunne skille ut effektene fra AAS alene, da organiserte og profesjonelle undersøkelser på store doser ikke er gjort. Gutta kan med andre ord ikke utale seg skråsikkert noen av veiene, men det er etisk mer forsvarlig for en forsker å være negativ til dette enn positiv. Særlig siden de begge jobber innen idretten, de har tross alt en hatt å passe på de også....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Fitnessgutt

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 689
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 689

  • BPM Slave =)
SV: Bruker DU anabole steroider?
« #42 : 25. mai 2006, 22:02 »
Problemet med dette forumet er forumregel nr#4, styrkeløfterne og dobbeltmoralistene!

1. Forumets holdning til doping generelt, at det kun er lov og snakke negativt om doping og ikke ha noe som helst informative innlegg om doping. Dette er bare med å skape uvitenhet og vil aldri føre til forståelse for noe som helst.  dry

2. Styrkeløfterne og ADN som dømme alle andre for juks... er som vi skal bitche om den drakten dere tjener 20% på  dry

3. Alle de her på TF som er fulle av bol, ja det er en hel del, som nekter blankt for all kontakt med steroider. Men det må de vel gjøre pga det første jeg skrev  dry
www.Oddibuilding.com
It aint the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Bruker DU anabole steroider?
« #43 : 25. mai 2006, 22:26 »
Problemet med dette forumet er forumregel nr#4, styrkeløfterne og dobbeltmoralistene!
2. Styrkeløfterne og ADN som dømme alle andre for juks... er som vi skal bitche om den drakten dere tjener 20% på  dry
Ja det må dere bare gjøre,men til en opplysning er det verken ulovlig eller straffbart å bruke  denne drakten/draktene under organisert trening/konkurranse,det samme gjelder kjøp og salg. Erter
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Bruker DU anabole steroider?
« #44 : 25. mai 2006, 22:26 »
Har ikke brukt, og kommer ikke til å bruke, verken anabole steroider, hgh, igf, insulin, thyreoideahormonanaloger eller sterke sentralstimulantia i prestasjonsfremmende øyemed. Jeg skal ikke utbrodere for mye her, men jeg kan si som så at hvis disse substansene var 100% bivirkningsfrie, så ville jeg brukt dem. Helt klart. Det har ikke noe med moral eller manglende moral å gjøre å ønske seg mer størrelse og styrke (eller andre atletiske egenskaper) ad tilgjengelige veier.
Men disse substansene er absolutt ikke 100% bivirkningsfrie, og særlig ikke brukt utenom (medisinsk) indikasjon og i suprafysiologiske doseringer. Dessuten er det overveiende sannsynlig at særlig høydosering, stacking og kombinering av mange ulike preparater er assosiert med betydelige og alvorlige senvirkninger, selv om det er vanskelig å innhente systematisk dokumentasjon pga. etiske aspekter rundt dette. Men vi ser tydelige avskygninger av problemet i det faktum at bekymringsfullt mange profilerte byggere og strongmen har pådratt seg alvorlig sykdom og/eller strøket med i svært tidlig alder de siste årene.

På den annen side er det, som Expedite sier, mange måter man kan forurense sin kropp på, eller utsette seg for risiko. Et eksemel er røyking. Jeg kan ikke si at røyking er noe bedre, verken med tanke på sykdomsrisiko eller med tanke på moralske aspekter, enn bruk av anabole steroider. Jeg anbefaler ingen av delene, men begge delene er p.t. lovlig, så det er mitt og ditt eget og personlige valg om vi vil stikke eller ikke.

Andre grunner til at jeg ikke bruker, foruten de negative helsekonsekvensene (særlig hjerte/kar- og muskel/skjelettproblematikk), kort oppsummert:
*Frykt for psykologisk avhengighet - etter endt kur forsvinner mesteparten av massen, og mange ender derfor med å være "på" omtrent hele livet - en lite lystig tanke
*Økonomi - bol er dyrt
*Jeg oppnår de resultatene jeg ønsker meg uten bruk av bol, og jeg har uansett ingen ambisjoner om å konkurrere i IFBB
*Ønske om å være et "reint" forbilde for andre, å kunne si at jeg har oppnådd mine resultater gjennom trening og kosthold only

Ingen av mine grunner for ikke å bruke AAS har noe med moral å gjøre. Jeg ser ikke på meg selv som moralsk mer høyverdig enn personer som etter nøye overveiing velger å bruke AAS, men jeg kan innrømme at jeg ser ned på deres forsøk på å legge skjul på bruken, og dermed komme til å villede andre i sine roller som forbilder! Dét har absolutt med moral å gjøre!  Deal

H
Erfaring er den talentløses trøst

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!