Skrevet av Emne: Deffing, ned i vekt, what ever..  (Lest 3505 ganger)

Utlogget Alex89ss

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 183

Deffing, ned i vekt, what ever..
« : 13. juli 2007, 22:13 »
Jeg sliter med å gå ned i vekt, dagen min består av å jobbe, spise og sove.

Jeg spiser for det meste, KUN brød. vet det er dårlig kosthold, men slik er det når mor mi ikke har tid/orker å lage middag. vi har vel middag 2-3 dager i uka.

Men uansett. poenget er at jeg sliter med forbrenninga, derfor lurer jeg på hvor mye brød jeg kan spise i løpet av en dag?? for å holde meg under forbrenning?? bare for å ha en pekepinne for å holde meg til, etter som jeg ikke forstår meg helt på slik mattabell og Kcal. greier.

veiger 90 kg, og vil klare og i hvertfall dette ned til underkanten av 80.

Kan si at jeg spiser brødskive med litt smør og skinke og et glass melk.

Utlogget KingJonas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 80

Sv: Deffing, ned i vekt, what ever..
« #1 : 14. juli 2007, 03:11 »
Spis Fulkorns brød med Tunfisk eller Egg det er og annbefale, eller så er knekke brød genialt om du skal bli tynnere men det er kun bra til Frokost vel og merke.
Om du kal ned i vekt(fett %) annbefaler jeg deg og lese boken til Tom Venuto, som du kan laste ned på www.thepiratebay.com, den heter Burn.The.Fat.Feed.The.Muscle.by.Tom.Venuto.eBooK " har lest litt av den i "Adobe Acrobat og den er så sykt genial, men husk, "Musklene kommer ikke på Trenings sentere men hjemme på Kjøkkenet.
Så da er spørsmål mitt, hvorfor lager du ikke Middag skjøll? Når du først trener hvorfor ødelege Resultatene ved og spise dårlig mat..

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Deffing, ned i vekt, what ever..
« #2 : 14. juli 2007, 03:51 »
Ja, at mor di ikke lager middag er ikke noen unnskyldning. Kjøp inn tunfisk, havregryn, ris, melk, kylling/biff, egg, frukt, nøtter/olje og eventuelt noe proteinpulver så har du mer enn nok til å sette opp et byggerkosthold enten du er på bulk eller deff. Å spise brød til hvert måltid er som regel ikke noen god ide om du skal ned i vekt. Ta å sett opp et balansert kosthold basert på de matvarene jeg nevnte og så justerer du matinntaket ditt i forhold til ditt daglige kcal-forbruk (du bør ligge i kcal-minus ved dagens slutt).
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget Alex89ss

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 183

Sv: Deffing, ned i vekt, what ever..
« #3 : 14. juli 2007, 20:49 »
greit, kan jo lage middag selv. har lagd kylling file og kokt noe ris noen ganger før.. mm godt.

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Deffing, ned i vekt, what ever..
« #4 : 14. juli 2007, 20:50 »
Det er jo fort gjort å lage seg en omelett, eller ta seg en boks med tunfisk f.eks
Smiley

Utlogget Alex89ss

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 183

Sv: Deffing, ned i vekt, what ever..
« #5 : 14. juli 2007, 20:55 »
omelett er greit nok, det lager jeg ganske ofte, men tunfisk blir noe annet, har aldri spist det, og liker genereltsett ikke sjø-mat :/

Utlogget Mr_Erik1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 735
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 735

  • Pumping iron..!:-D
Sv: Deffing, ned i vekt, what ever..
« #6 : 14. juli 2007, 21:15 »
omelett er greit nok, det lager jeg ganske ofte, men tunfisk blir noe annet, har aldri spist det, og liker genereltsett ikke sjø-mat :/
En tilvennings sak det dere..
Men prøv å gjør noe mer utav tunfisken, enn den som bare er i boksen. Steik den og prøv diverse krydder og tibehør. så skal du se att sjømat ikke er så værst alikevel..Wink
eat,train,sleep,repeat.

Utlogget Gaffel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 400
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 400

  • kose?
Sv: Deffing, ned i vekt, what ever..
« #7 : 14. juli 2007, 21:37 »
For å få opp forbrenninga må du gjøre kardio! Wink

Å gå ned i vekt er veldig enkelt i teorien, man må forbruke mere kcalorier en man inntar.
Viss man ikke har viljestyrke så er det ikke så lett i praksis.

Finn ut hva du forbruker her: http://www.iform.no/pub/art.php?id=444
Mekk et kosthold med den her: http://www.iform.no/pub/art.php?id=304

Etter du har gjort dette kan vi se på kostholdet og treningen så rette på ting som er feil. ait?

Vær forbredt på å ofre mye! En bra kropp kommer ikke gratis  >Cheesy
sterk,blid og ronkefri

Utlogget Ginsberg

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 90

Sv: Deffing, ned i vekt, what ever..
« #8 : 15. juli 2007, 14:00 »
brød er ikke det verste man kan spise. men kan jo gjøre noen enkle grep. Merk deg hvor mange skiver du spiser daglig, og kutt ut en her og en der. Og fiks deg en salat med noe kjøtt til middag eller noe, om du spiser den etter jobb og ikke trener etterpå. Også kan du jo kutte ut all mat etter f.eks. klokka 6-7, også heller legge deg uten full mage. Ikke det verste å ofre for å gå ned noen kilo i løpet av et par måneder. og all trening hjelper! bedre enn ingenting.

Utlogget lillekristian

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 181
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 181

Sv: Deffing, ned i vekt, what ever..
« #9 : 16. juli 2007, 16:16 »
Korn-bulking: økt fett-masse.
Korn-deffing: redusert muskelmasse.

Alt går så utrolig mye bedre nå, som jeg har slutta med alle korn-produkter. (Eter fortsatt ris og mais da):

Keto-bulking: økt muskelmasse
Keto-deffing: økt muskelmasse - redusert fettmasse

(Mitt subjektive men definitive intrykk etter 8mnd m keto diet)

Utlogget Sympatico

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 39

  • Kjekkasaspirant
Sv: Deffing, ned i vekt, what ever..
« #10 : 16. juli 2007, 16:33 »
Korn-bulking: økt fett-masse.
Korn-deffing: redusert muskelmasse.

Alt går så utrolig mye bedre nå, som jeg har slutta med alle korn-produkter. (Eter fortsatt ris og mais da):

Keto-bulking: økt muskelmasse
Keto-deffing: økt muskelmasse - redusert fettmasse

(Mitt subjektive men definitive intrykk etter 8mnd m keto diet)


Det varierer jo fra person til person. Hvis du blir uopplagt og trøtt av karbohydrater, er sjansene store for at du er veldig karbsensitiv. Jeg tror jeg er det, og på dietten min nå hvor jeg spiser mellom 70 til 100 gram karbohydrater pr dag, fungerer jeg bedre enn i vinter hvor det kunne bli oppimot 400- 500 gram pr dag.Mulig det er pga andre faktorer også.Jeg skal eksperimentere med en høyere andel protein og fett når jeg skal opp i vekt igjen og se om det fungerer bra for min del.


Til du som startet posten:

Utifra hvordan du beskriver kostholdet ditt, høres det ut som du spiser mye korn og lite proteiner. Og på diett kan det lønne seg å spise en høy andel proteiner, det metter mer og du kan minske sjansene for muskeltap.Anbefaler at du lærer deg kcalregning og mattabeller, det gjør det lettere for deg å fikse kostholdet selv.

Og sist men ikke minst: Den beste dietten i hele verden vil bety nada hvis du ikke klarer å holde den. Viljestyrke er alfa og omega.
Its an insane world,and I`m proud to be a part of it

Utlogget Alex89ss

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 183

Sv: Deffing, ned i vekt, what ever..
« #11 : 16. juli 2007, 16:53 »
dagen min til nå:
06.00 Frokost - 2 hjemmebakt brødskiver (mørk, ikke loff/kneip type) med litt smør og bringebær sylt, + 2 glass Fun Light saft (apelsin)
08.50 Lunch 1 - 1 hjemmebakt brødskive (......) med litt smør og leverpostei, + en kopp kaffe.
10.30 Lunch 2 - 2 hjemmebakt(...) bringebær sylt, 1 hjemmebakt(...) leverpostei., 3 glass vann.

16.00 (middag) - 4 hjemmebakt brødskiver med 4 stekte egg, og 2 halvliters glass melk
 

Utlogget Sympatico

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 39

  • Kjekkasaspirant
Sv: Deffing, ned i vekt, what ever..
« #12 : 16. juli 2007, 21:53 »
Etter min mening er det kostholdet du viser til her bånn i bøtta for både muskelvekst og vektnedgang.Les rundt på dette forumet om kosthold, og prøv å forbedre det.Jeg kan nesten garantere at du får bedre resultater da.
Its an insane world,and I`m proud to be a part of it

Utlogget Alex89ss

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 183

Sv: Deffing, ned i vekt, what ever..
« #13 : 16. juli 2007, 22:35 »
HAHA, vi satser på det Grin Grin

Men kan noen med GOD erfaring forsvare dette svaret han ga meg? så er jeg helt sikker på det!??

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: Deffing, ned i vekt, what ever..
« #14 : 17. juli 2007, 13:03 »
Det kan godt være du går ned i vekt på kostholdet der, men med så lite proteiner vil ikke kroppen prioritere å ta vare på den muskelmassen du har.

Om du f.eks bytter ut syltetøyet med makrell i tomat og tunfisk, i store mengder (en boks per 2. brødskive eller så), har du kommet en lang vei allerede.

Få deg en jobb, kjøp din egen middag.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!